Gider Taahhütleri Hesabının Kullanılmaması (Sayıştay)

ÖZET: Sayıştay Denetim Raporları’ndan elde edilen bulgu, kamu idaresinin mali tablolarda 920 Gider Taahhütleri Hesabı ve 921 Gider Taahhütleri Karşılığı Hesabının yer almamasıdır. Central Yönetim Muhasebe Yönetmeliği’nin “Hesap grubuna ilişkin işlemler” başlıklı 472’nci maddesi, girişilen gider taahhütlerinin ve bunlara yapılan ilavelerin kaydedilmesinde zorunluluk getirir. İdarenin farklı yüklenicilerle imzalamış olduğu gider taahhütleri bu hesaplarda muhasebeleştirilmelidir. İdarenin […]

Kıdem Tazminatı Karşılıklarının Ayrılmaması, Ayrılan Karşılıkların ise Güncellenmemesi (Sayıştay)

ÖZET: Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğü merkez ve il müdürlüklerinde çalışan personele ilişkin 2022 yılı Sayıştay Denetim Raporunda, Samsun İl Müdürlüğü dışında kıdem tazminatı karşılığı ayrılmadığı, anılan il müdürlüğü tarafından ise en son 2018 yılında ayrılan karşılıkların güncellenmediği tespit edilmiştir. Bu durum, Merkezi Yönetim Muhasebe Yönetmeliği’nin dönemsellik ve ihtiyatlılık kavramlarının gereğidir. İş Kanunu’na tabi […]

Taahhüt Hesaplarının Kullanılmaması (Sayıştay)

ÖZET: 2022 yılı Sayıştay Denetim Raporu, özel bütçeli idarenin 920 Gider Taahhütleri Hesabı ve 921 Gider Taahhütleri Karşılığı Hesabının kullanılması hususunda yapılan incelemesinde, birçok işyurdu müdürlüğünde girişilen taahhütler ile bunlardan yerine getirilen veya feshedilenler için bu hesapların kullanmadığını göstermiştir. Merkezi Yönetim Muhasebe Yönetmeliği’nin 471’inci maddesine göre, bu hesaplar yılı için geçerli sözleşmeler ve ertesi malî […]

Kıdem Tazminatı Karşılık Hesabının Tam ve Doğru Bilgi Sunmaması (Sayıştay)

ÖZET: Sayıştay Denetim Raporu’na göre, Kurumda çalışan işçilerin kıdem tazminatı karşılıklarının tam ve doğru bilgisinin verilmemesi nedeniyle 2022 yılı Bilançosunda hatalı raporlama yapıldığı tespit edilmiştir. Anılan mevzuat hükümlerine göre, kamu idareleri tarafından ayrılan ve faaliyet dönemi içinde ödeneceği öngörülen kıdem tazminatı karşılıklarının izlenmesi için 372 Kıdem Tazminatı Karşılığı Hesabının kullanılacağı ve uzun vadeli yabancı kaynaklar […]

Kıdem Tazminatı Karşılık Hesaplarında Kayıtlı Tutarın Doğru Bilgi Sunmaması (Sayıştay)

ÖZET: Döner sermayeli işletmelerde çalışan işçilere ayrılması gereken uzun vadeli kıdem tazminatı karşılıklarının 472 No.lu hesabına kaydedilmemesi ve bu hesabın bilançoda bakiye vermemesi tespit edilmiştir. Döner Sermayeli İşletmeler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği’nin 354’üncü maddesinde, bu hesabın belirlenecek esaslar dâhilinde ayrılan bir yıldan uzun vadeli kıdem tazminatı karşılıklarının izlenmesi için kullanılacağı belirtilmiştir. Yapılan incelemelerde, döner sermaye […]

Kıdem Tazminatı Karşılık Hesaplarında Kayıtlı Tutarların Doğru Bilgi Sunmaması (Sayıştay)

ÖZET: 2022 yılı için hesaplanan kıdem tazminatı karşılıklarının doğru bildirimde bulunulmaması ve hesabın niteliği gereğince ayrılması gereken tutarların hesaba kaydedilmediğinin tespit edilmesi neticesinde 472 Kıdem Tazminatı Karşılığı Hesabı ile 372 Kıdem Tazminatı Karşılığı Hesabının bilançoda doğru bilgi sunmadığı anlaşılmıştır. Döner Sermayeli İşletmeler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği’nin 472 Kıdem Tazminatı Karşılığı Hesabının niteliğine ilişkin hükümlerine göre […]

Kıdem Tazminatı Karşılıklarının Ayrılmaması (Sayıştay)

ÖZET: İl Özel İdaresi tarafından Muş İdare Kültür Turizm A.Ş.’de çalışan işçilerin kıdem tazminatı karşılıkları ayrılmamıştır. 4857 sayılı İş Kanunu’nun 112’nci maddesinde, kamu ihale kanununa göre yapılan alımlar kapsamında alt işverenler tarafından çalıştırılan işçilerin kıdem tazminatlarının ilgili kamu kurum ve kuruluşları tarafından ödenmesi hükme bağlanmış. Bu kapsamda hazırlanan yönetmelikte, idarelerin bünyesinde çalışan personelin hesabının hesaplanması, […]

Kıdem Tazminatı Karşılıklarının Ayrılmaması (Sayıştay)

ÖZET: İl Özel İdaresi’nde çalışan işçiler için ayrılması gereken kıdem tazminatı karşılıklarının ayrılmadığı tespit edilmiştir. Genel Yönetim Muhasebe Yönetmeliği’nin 5’inci maddesindeki “dönemsellik” kavramı, kamu idarelerinin faaliyet sonuçlarının belirli dönemlerde raporlanabileceğini ve her dönemin faaliyet sonuçlarının diğer dönemlerden bağımsız olarak saptanacağını düzenlemekteyken; Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği’nin 281’inci maddesinde kıdem tazminatı karşılıklarının izlenmesi için kullanılan […]

İşçiler İçin Kıdem Tazminatı Karşılıklarının Ayrılmaması (Sayıştay)

ÖZET: Sayıştay Denetim Raporu’na göre, Yatırım İzleme Koordinasyon Başkanlığı’nda (YİKOB) kadrolu işçi statüsüne geçen personelin kıdem tazminatı karşılıklarının ayrılmadığı tespit edilmiştir. Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği’nin 281’inci maddesinde, kıdem tazminatları karşılık hesabının izlenmesi için kullanılacağı belirtilmiştir. Başkanlık kadrolarında 696 sayılı KHK ile kadrolu işçi statüsüne geçen personel ile daimi işçilere ilişkin olarak kıdem tazminatı […]

Kiralanan Gayrimenkuller İçin Yapılan Giderlerin Özel Maliyetler Hesabı’nda Muhasebeleştirilmemesi (Sayıştay)

ÖZET: Kamu İdaresi tarafından kiralanan taşınmazlar için yapılan bakım, onarım ve yenileme giderlerinin 264 Özel Maliyetler Hesabı’nda izlenmediği, doğrudan giderleştirildiği tespit edilmiştir. Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği’nin 264 Özel Maliyetler Hesabı’na ilişkin “Hesabın Niteliği” başlıklı 212’nci maddesinde bu hesabın kiralanan gayrimenkullerin geliştirilmesi veya ekonomik değerinin sürekli olarak artırılması amacıyla yapılan giderler ile bu gayrimenkullerin […]

Kıdem Tazminatı Karşılıklarının Ayrılmaması (Sayıştay)

ÖZET: 2022 Yılı Sayıştay Denetim Raporları’na göre, belediyede istihdam edilen sürekli işçiler için kıdem tazminatı karşılığı ayrılmadığı tespit edilmiştir. Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği’nin 281., 282., 330. ve 331’inci maddeleri gereğince, ödenmesi öngörülen kıdem tazminatı tutarlarına istinaden karşılık ayrılması ve bu karşılıkların 372 Kıdem Tazminatı Karşılığı Hesabı ve 472 Kıdem Tazminatı Karşılığı Hesabını kullanarak […]

Taahhüt Hesaplarının Kullanılmaması (Sayıştay)

ÖZET: Belediye’nin taahhüt hesabının kullanılmaması ve mal, hizmet alımı ve yapım işleri için yapılan sözleşmelere dayanılarak girişilen gider taahhütlerinin izlenmemesi nedeniyle Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği’nde belirtilen düzenlemelere uyulmadığı tespit edilmiştir. Belediye’nin 2022 yılı sonu itibarıyla yılı için geçerli olan taahhütleri ile ertesi mali yıl veya yıllara geçerli olan taahhütlerinin izlenmediği belirlenmiştir. Bu durum, […]

Taahhüt Hesaplarının Kullanılmaması (Sayıştay)

ÖZET: 2022 yılı içerisinde geçerli olan sözleşmelere dayalı olarak gerçekleştirilen taahhütlerde 920-Gider Taahhütleri Hesabı ile 921- Gider Taahhütleri Karşılığı Hesabının kullanılmadığı tespit edilmiştir. Bu hususlar, Genel Yönetim Muhasebe Yönetmeliği’nin “Taahhütlerin kaydı” başlıklı 40’ıncı maddesinde yer almaktadır. Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği’nin 449’uncu maddesinin üçüncü fıkrası da, sözleşmeler için taahhüt kartının oluşturulmasını gerektirmektedir.
Denetimlerde, ASKİ Genel […]

Kıdem Tazminatı Karşılıklarının Ayrılmaması (Sayıştay)

ÖZET: Büyükşehir Belediyesi’nde kadrolu işçi statüsünde çalıştırılan personelin ve Belediye şirketinden doğrudan hizmet alımı yoluyla çalıştırılan sürekli işçilerin kıdem tazminatı karşılıklarının ayrılmaması tespit edilmiştir. İdare, hem kadrolu işçilerin hem de 696 sayılı KHK kapsamındaki işçilerin kıdem tazminatlarını ödemekle yükümlüdür. Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği’nin 330’uncu maddesi uyarınca, hesaplanan kıdem tazminatı karşılık tutarlarının 472 numaralı […]

Kıdem Tazminatı Tutarlarının Gerçeği Yansıtmaması (Sayıştay)

ÖZET: İdarenin sürekli işçiler ile 696 sayılı KHK kapsamındaki Şirket işçilerine yönelik olarak hesaplanan toplam kıdem tazminatı tutarı ile mali tablolarda yer alan tutarların uyumsuz olduğu görülmüştür. İdare tarafından yapılan incelemede, sürekli işçiler ile 696 sayılı KHK kapsamında Şirkette istihdam edilen işçilerin 2022 yıl sonunda ayrılması gereken sadece bir yıllık kıdem tazminatı tutarının 8.114.641,60 TL […]