Feshedilen Sözleşmelerde Verilmiş Olan Avansların Çok Uzun Süreler Sonunda Cezai Şart Uygulanmadan Tahsil Edilmesi (Sayıştay)

ÖZET: IPARD Programı kapsamında verilen avansların çok uzun süreler sonraya ertelenecek şekilde tahsil edilmesi ve cezai şart olmadan geri alınması hallerinde ciddi sorunlar yaşanmaktadır. Söz konusu uygulamada, 226 adet avansın geri alımı arasında geçen süreler birbirinden farklı olmakla birlikte ortak yanı, tüm sürelerin çok uzun olmasıdır. Bu avansların ödenmesi ile geri alınması arasında geçen süreler […]

Ön Ödeme Karşılığı Yeterli Ödeneğin Harcama Biriminde Mevcut Olup Olmadığının Kontrol İşlemleri (Sayıştay)

 2019 yılı Sayıştay Denetim Raporları

İdarenin harcama biriminde ilgili bütçe tertibinden ön ödeme karşılığı yeterli ödeneğin olup olmadığının kontrolünün yapılmadığı görülmüştür.
MİBMY’e göre belediye bütçesi, mali yıl içindeki gelir ve gider tahminlerini gösteren, gelirlerin toplanmasına ve harcamaların yapılmasına izin veren bir meclis kararıdır. Belirli amaçların yerine getirilmesi amacıyla harcama birimlerine ödenek tahsis edilir. 5018 sayılı KMYKK’nın “Harcama […]

Aralık Ayı Memur Maaşı Ödemelerinde Bütçe Dışı Avans ve Krediler Hesabının Kullanılmaması (Sayıştay)

2019 yılı Sayıştay Denetim Raporları

Belediyenin 15.12.2019 tarihinde yaptığı maaş ve ücret ödemelerinin 2020 yılının 0114 Ocak dönemine karşılık gelen tutarı için 162 Bütçe Dışı Avans ve Krediler Hesabının kullanılmadığı ve ödemenin tamamının 630 Giderler Hesabı kullanılarak muhasebeleştirildiği tespit edilmiştir.
GYMY’nin 5’inci maddesinde tanımlanan “Temel Kavramlar” arasında yer alan dönemsellik ilkesi; kamu idarelerinin faaliyetlerinin, belirli dönemlerde raporlanmasını […]

Ön Ödeme İşlemlerinin Bütçe Dışı Yapılması ve Kapatılmaması (Sayıştay)

2019 yılı Sayıştay Denetim Raporları

Belediyenin asfalt bitüm malzemesi alımına yönelik TÜPRAŞ’a yapılan ön ödemelerinin, hatalı olarak bütçe dışı avans ve kredi kapsamında yapıldığı, yılsonu toplam tutarının, satın alınan malzeme tutarından fazla olduğu dolayısıyla kredi artığına ilişkin işlemlerin de yapılmadığı görülmüştür.
Söz konusu malzeme alımında, peşin ön ödemeler yapılmakta malzemeler ise peyder pey alınmaktadır dolayısıyla mahiyet itibariyle, […]

Avanslarında Mahsup Sürelerine Uyulmaması ve Faiz İşletilmemesi (Sayıştay)

 2019 yılı Sayıştay Denetim Raporları

Avans ve kredi açılmasında mahsup sürelerine uyulmadığı ve faiz yaptırımının uygulanmadığı tespit edilmiştir.
5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nun “Ön Ödeme” başlıklı 35’inci maddesi ile Ön Ödeme Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik’in “Ön Ödemelerde Mahsup Süresi ve Sorumluluk” başlıklı 11’inci maddesinde kısaca; Harcama yetkilisinin uygun görmesi ve karşılığı ödeneğin saklı […]

Ön Ödeme İşlemlerinin Bütçe Dışı Yapılması ve Kapatılmaması (Sayıştay)

 2019 yılı Sayıştay Denetim Raporları

Belediyenin asfalt bitüm malzemesi alımına yönelik TÜPRAŞ’a yapılan ön ödemelerinin, hatalı olarak bütçe dışı avans ve kredi kapsamında yapıldığı, yılsonu toplam tutarının, satın alınan malzeme tutarından fazla olduğu dolayısıyla kredi artığına ilişkin işlemlerin de yapılmadığı görülmüştür.
Söz konusu malzeme alımında, peşin ön ödemeler yapılmakta malzemeler ise peyder pey alınmaktadır dolayısıyla mahiyet itibariyle, […]

Aralık Ayı Memur Maaşı Ödemelerinde Bütçe Dışı Avans ve Krediler Hesabının Kullanımı (Sayıştay)

 2019 yılı Sayıştay Denetim Raporları

Belediyenin 15.12.2019 tarihinde yaptığı maaş ve ücret ödemelerinin 2020 yılının 0114 Ocak dönemine karşılık gelen tutarı için 162 Bütçe Dışı Avans ve Krediler Hesabının kullanılmadığı ve ödemenin tamamının 630 Giderler Hesabı kullanılarak muhasebeleştirildiği tespit edilmiştir.
GYMY’nin 5’inci maddesinde tanımlanan “Temel Kavramlar” arasında yer alan dönemsellik ilkesi; kamu idarelerinin faaliyetlerinin, belirli dönemlerde raporlanmasını […]

Aralık Ayı Memur Maaşı Ödemelerinde Bütçe Dışı Avans ve Krediler Hesabının Kullanılmaması (Sayıştay)

2019 yılı Sayıştay Denetim Raporları

Belediyenin 15.12.2019 tarihinde yaptığı maaş ve ücret ödemelerinin 2020 yılının 0114 Ocak dönemine karşılık gelen tutarı için 162 Bütçe Dışı Avans ve Krediler Hesabının kullanılmadığı ve ödemenin tamamının 630 Giderler Hesabı kullanılarak muhasebeleştirildiği tespit edilmiştir.
GYMY’nin 5’inci maddesinde tanımlanan “Temel Kavramlar” arasında yer alan dönemsellik ilkesi; kamu idarelerinin faaliyetlerinin, belirli dönemlerde raporlanmasını […]

İş Avansları İçin Verilen Avanslarda Bütçe Kanunuyla Belirlenen Üst Sınırlara Uyulmaması (Sayıştay)

 2018 yılı Sayıştay Denetim Raporları

Belediyede verilen iş avanslarında bütçe kanunu ile belirlenen üst sınırlara uyulmadığı görülmüştür.
5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nun “Ön Ödeme” başlıklı 35’inci maddesinde 
“…
Harcama yetkilisinin uygun görmesi ve karşılığı ödeneğin saklı tutulması kaydıyla, ilgili kanunlarda öngörülen haller ile gerçekleştirme işlemlerinin tamamlanması beklenilemeyecek ivedi veya zorunlu giderler için avans vermek veya kredi […]

Mevzuat eğitimi için ilgili Derneğin hesabına avans yatırılması, ancak eğitim faaliyeti alınamaması (Yargıtay)

23. Ceza Dairesi  2015/5634 E.  2016/2088 K.

Dosya incelenerek gereği düşünüldü:
Mevzuat ve Eğitim Derneği yönetim kurulu başkanı olan sanığın katılan belediyeyi arayarak belediye personeline kamu ihale mevzuatı konusunda Kıbrıs’ta eğitim semineri vereceklerini belirtip iştirak edilmesini talep ettiği ve buna ilişkin yazı gönderdiği, bir belediye personelinin katılımı karşılığında 1.813,91 TL’nin derneğin banka hesabına yatırıldığı, daha sonra derneğin anlaşma yaptığı tur şirketinden dolayı seminerin […]

Sürekli ve geçici görev yolluğu avanslarının 161 personel avansları hesabında muhasebeleştirilmemesi (Sayıştay)

2013 yılı Sayıştay Denetim Raporları

Mahalli idareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinin 161-Personel Avansları Hesabına ilişkin 114 ncü maddesinde, bu hesabın mevzuatı uyarınca verilen sürekli ve geçici görev yolluğu avansları ile ödeme gününden önce ödenmesine karar verilen maaş ve ücret ödemeleri karşılığı verilen avansların izlemesi için kullanılacağı ifade edilmiştir. Dolayısıyla harcırah mahiyetinde verilen avansların 161-Personel Avansları Hesabında […]

Ön ödeme işlemi olan kredinin nakden kullanılması (Sayıştay)

2013 yılı Sayıştay Denetim Raporları

Belediyeye ait ön ödeme işlemlerinin incelenmesi sırasında, 1.336.430 TL tutarındaki kredi işlemlerinin avans gibi değerlendirilerek nakden kullanıldığı görülmüştür.
 

AÇILIŞ YEVMiYESi

KAPANIŞ YEVMiYESi

MiKTAR TL

4792

5779

29.000

3168

3506

15.000

3232

3630

7.500

3284

5102

70.000

2957

3166

6.500

2879

3167

8.260

2878

3183

15.000

2714

4003

11.500

2698

2856

43.000

 

4565

5694

2.500

997

2219

36.000

1025

1227

4.000

1172

1355

2.500

1396

2065

15.000

1417

2067

3.500

2778

4385

9.720

2251

3475

10.000

2622

2989

7.500

2913

3806

65.000

3638

4180

5.000

3644

4142

10.000

3096

4590

70.000

4066

5004

50.000

5913

6101

3.000

6344

6466

50.000

50

307

22.000

4460

5777

20.000

95

544

1.500

94

1009

12.000

3731

5574

59.000

3730

4805

19.000

3645

4233

2.600

3473

4039

44.000

3472

4234

18.500

2978

5662

80.000

1979

2516

20.000

96

483

10.000

292

622

13.000

320

1080

5.000

376

909

10.000

884

1914

10.000

886

1697

25.000

5885

6650

7.500

4852

5998

7.500

4853

5780

10.000

4229

6465

4.000

6182

6412

66.000

885

1081

37.000

2147

2766

15.000

2103

3628

68.000

2105

2722

15.000

1862

2868

10.000

432

617

2.000

725

903

3.350

3143

4954

3.000

6183

6978

21.000

4398

4956

33.000

5842

7061

18.000

65

841

65.000

4964

7754

10.000

5188

8390

20.000

TOPLAM TL

 

      1.336.430 TL

5018 sayılı Kamu Mali Yönetim ve Kontrol Kanununun, Ön ödeme başlıklı 35’inci maddesinde,
“Madde 35-(Değişik birinci fıkra: 22/12/2005-5436/10 md.) Harcama yetkilisinin uygun görmesi ve […]