4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 65’inci Maddesi Uyarınca Teblig Edilen Karar (KİK)

ÖZET: Anılan isteklilerin bilanço ve iş hacmine ilişkin kriterleri sağladığı, ancak başvuru sahibinin iddiasının yerinde olmadığı sonucuna varılmıştır. 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 53’üncü maddesinin (j) fıkrasının 9’uncu alt bendi gereğince başvuru bedelinin iadesinin mümkün bulunmadığı anlaşılmıştır. Anılan isteklilerin sermayesinin yarısından fazlasına sahip ortakları ve hisseleri toplamı şirket sermayesinin yarısından fazlasını teşkil eden ortakları ile […]

4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu’nda Yapılan İhaleye İptal Kararının İptali Kararı Hakkında (KİK)

ÖZET: Varol Tekstil Turizm Gıda Mobilya San. ve Tic. Ltd. Şti.’nin 05.07.2023 tarihinde gerçekleştirilen “Genel Müdürlüğümüze Bağlı Yatakhaneler için 18 Kalem Malzeme Alımı” ihalesinin iptali talebi üzerine yapılan inceleme neticesinde, başvuru sahibi tarafından sunulan dilekçe ve ekleri incelendi. İhalenin iptalinin 4734 sayılı Kanun’un 39’uncu maddesi kapsamında iptal edilmesine karar verildiğine dair idari işlem belirlenerek, başvuruya […]

4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 5/6 Maddesi Uyarınca İdarelerin Kaynakların Verimli Kullanımından Sorumlu Olması Hakkında Karar (KİK)

ÖZET: 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 5’inci maddesinde idarelerin bu Kanuna göre yapılacak ihalelerde saydamlığı, rekabeti, eşit muameleyi, güvenirliği, gizliliği, kamuoyu denetimini, ihtiyaçların uygun şartlarla ve zamanında karşılanmasını ve kaynakların verimli kullanılmasını sağlamakla sorumlu olduğu belirtilmiştir.
Teorik teknik görüş raporunda ürünlerin Teknik Şartname’nin 8 ve 10’uncu maddelerine uygun olmadığı, 9’uncu maddesine ise uygun olduğu, ancak ürünlerin […]

4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu Uygulama Yönetmeliği’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik ile yapılan değişiklikler çerçevesinde 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun Ek-1’inci maddesinde yer alan yeni hüküm ve düzenlemeler göz önünde bulundurularak Kurumun görev alanı kapsamında ihaleye ilişkin başvuru yapmakta olan aday veya isteklinin, ihale dokümanına yönelik olarak idareye şikâyet başvurusunda bulunması gerektiği anlaşılmaktadır. Ayrıca yapılan incelemede ihale dokümanı alındığı halde idarenin cevabi yazısında şikâyete ilişkin hususun Kurumun görev alanında bulunmadığından bahsetmediği, dolayısıyla aday veya isteklinin ihaleye ilişkin olarak kamu kurumuna başvurudan önce idareye bir şikâyet başvurusunda bulunulduğunu varsaydığı görülmektedir. 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun Ek-1’inci maddesinde şikâyet ve itirazen şikâyet başvuruları kısmen veya tamamen Kurum tarafından kurulan ve işletilen Elektronik Kamu Alımları Platformu (EKAP) üzerinden gerçekleştirilebileceği, Kurumun, EKAP’ın kurulması ve işletilmesine, birinci fıkra kapsamında yapılacak işlemlere, alım, ihale ve sözleşme süreçlerinde elektronik araçların kullanımına ilişkin usul ve esaslar ile EKAP üzerinden yapılması zorunlu işlemleri belirlemeye yetkili olduğu hüküm altına alınmıştır. İhalelere Yönelik Başvurular Hakkında Yönetmelik’in 15.04.2023 tarihi itibariyle yürürlüğe giren Ek-1’inci maddesinde yer alan söz konusu düzenleme ile 15.04.2023 tarihinden sonra ilanı veya duyurusu yapılmış olan ihalelere yönelik başvuruların anılan Yönetmelik’in elektronik ortamda yapılacak şikâyet ve itirazen şikâyet başvurularına ilişkin hükümleri esas alınarak EKAP üzerinden e-imza kullanılarak yapılmasının zorunlu hale getirildiği anlaşılmıştır. Ayrıca yapılan incelemede Peker Yol Yapı İnşaat A.Ş.nin ihale dokümanı almadığı, 15.04.2023 tarihi itibarıyla yürürlüğe giren mevzuat düzenlemesi çerçevesinde öngörülen usul kuralına uygun olmayan başvuruda bulunulduğu ve aday veya isteklinin şikâyet başvurusunda bulunamayacağı anlaşılmıştır. Ayrıca yapılan incelemede başvuru sahibinin vekilinin başvuruda bulunmaya yetkili olmadığı ve 4734 sayılı Kanun’un 53’üncü maddesinin (j) bendinin (2) numaralı alt bendi uyarınca itirazen şikâyette bulunanlarca yatırılması zorunlu olan başvuru bedelinin Kurum hesaplarına yatırılmadığı tespit edilmiş olup, bu eksikliklerin Kurumun görev alanı kapsamında olduğu anlaşılmıştır. Bu itibarla; 4734 sayılı Kanun’un 54’üncü maddesinin onbirinci fıkrasının (c) bendi gereğince başvurunun görev yönünden reddi gerekmektedir. (KİK)

ÖZET: 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’na göre ihale dokümanına ilişkin şikâyet başvurusunda bulunulduğu iddia edilmiştir. Fakat yapılan incelemede Peker Yol Yapı İnşaat A.Ş.’nin dokümana sahip olmadığı ve 15.04.2023 tarihinden sonra ilanı veya duyurusu yapılmış olan ihalelere yönelik başvuruların EKAP üzerinden e-imza kullanılarak yapılmasının zorunlu hale getirildiği tespit edilmiştir. Aday ya da isteklinin başvuruda bulunmaya yetkili […]

4734 sayılı Kanunun 54’üncü maddesinin onbirinci fıkrasının (b) bendi gereğince düzeltici işlem belirlenmesine ve başvuru bedelinin iadesine karar verildi. (KİK)

ÖZET: İtirazen şikâyet başvurusu bulunan Şahlan Taşımacılık Tabildot Temizlik Turizm Seyahat Gıda İnşaat Medikal Özel Güvenlik Hayvancılık Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi’nin teklifinin reddedilmesiyle ilgili olarak, ihale üzerinde bırakılan isteklinin aşırı düşük teklif açıklamasında kira sözleşmesi sunması kamu ihale mevzuatına uygun değildir. Bu nedenle, anılan isteklinin teklifinin değerlendirme dışı bırakılması gerektiği sonucuna varılmıştır. Ayrıca, başvuru […]

4734 Sayılı Kanunun 62’nci Maddesinin (E) Bendi Gereğince, Orman Genel Müdürlüğü Personel Çalıştırmaya Dayalı Hizmet Alımına Yönelik İhalenin İptali (KİK)

ÖZET: İhaleye konu Orman Genel Müdürlüğü Anamur Orman İşletme Müdürlüğü tarafından yapılan ihale, 4734 sayılı Kanunun 62’nci maddesinin birinci fıkrasının (e) bendine aykırılık teşkil eden personel çalıştırmaya dayalı bir hizmet alımı olarak kabul edilmiştir.
İhale tarihinde geçerli asgari ücrete göre güncellenmiş yaklaşık maliyetin bileşenleri içinde yer alan işçilik gideri, yaklaşık maliyetin %70’inden fazlasını oluşturduğundan ihaleyi personel […]

4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 53’üncü maddesinin (j) fıkrasının 9’uncu alt bendine göre başvuru bedelinin iadesi için Kanunun öngördüğü şekilde “başvuru sahibinin iddialarının tamamında haklı bulunması” koşulunun gerçekleşmediği, dolayısıyla 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 53’üncü maddesinin (j) fıkrasının 9’uncu alt bendi hükmü gereğince başvuru bedelinin iadesinin mümkün bulunmadığı anlaşılmıştır. (KİK)

ÖZET: Anayasa Mahkemesi, iddialarının tamamında haklı bulunmadığını tespit ederek başvuru bedelinin iadesine ilişkin talebi reddetmiştir. 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 53’üncü maddesinin (j) fıkrasının 9’uncu alt bendinin şartlarını karşılamayan başvuru sahibinin iddialarının tamamında haklı bulunmamasına karar verilmiştir. Bu nedenle, başvuru bedelinin iadesi için Kanunun öngördüğü şekilde “başvuru sahibinin iddialarının tamamında haklı bulunması” koşulunun gerçekleşmediği belirlenmiştir. […]

4734 SAYILI KAMU İHALE KANUNU’NDA BELİRTİLEN ŞİKAYET SÜRESİNDE BİRLİĞE GİRMEK ÜZERE BAŞVURU SÖZLEŞMENİN İZNİ VE AÇIKLAMASI (KİK)

ÖZET: 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 36’ncı maddesine göre yaklaşık maliyetin ihale tarihinde açıklandığı dikkate alındığında, başvuru sahibinin yaklaşık maliyete ilişkin bilgileri ihale tarihinde öğrendiği, ilk oturumda açıklanan yaklaşık maliyette bir değişiklikte bulunulmadığı ve şikayet başvurusunun süresi açısından işlemez bulundu. Anılan iddianın süre yönünden reddi gerektiği sonucuna varıldığından, başvuru sahibinin yaklaşık maliyetle ilgili iddialarının tamamında […]

Kamu İhale Kanunu Yönünden İtirazen Şikâyetin Niteliği, Düzeltici İşlem Belirlenmesi ve Başvuru Bedelinin İadesi Hakkında Karar (KİK)

ÖZET: 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun ilgili hükümlerine göre yapılan değerlendirmede, başvuru sahibinin iddialarının tamamında haklı bulunmadığı tespit edildiği ve ihale komisyonunun yetkisiz kişi tarafından numune değerlendirme yaptırıldığı anlaşılmıştır. Dolayısıyla, 4734 sayılı Kanun’un 53’üncü maddesinin (j) fıkrasının 9’uncu alt bendi gereğince başvuru bedelinin iadesinin mümkün bulunmadığı sonucuna varılmıştır. Bu kapsamda, itirazen şikâyete konu 11’inci kısımda […]

Kazı nakliyesi ve hafriyat döküm bedelleri iş artışı kapsamında ayrıca ödenebilir mi (Yüksek Fen Kurulu)

Görüş No : 2023/183
Görüş Tarihi : 09.08.2023
YÜKSEK FEN KURULU GÖRÜŞÜ
… tarafından, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’na göre … tarihinde ihale edilerek, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu’na göre … tarihinde anahtar teslimi götürü bedel sözleşmeye bağlanan “…Yapımı”işinde, kazı nakliye ücreti ve hafriyat harcının iş artışı olarak ödenip ödenemeyeceği hususunda yaşanan tereddüt ile ilgili olarak Kurulumuz […]

4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 65’inci maddesi ve 18’inci maddesi doğrultusunda yapılan şikayet başvurusunun reddine ilişkin karar. (KİK)

ÖZET: 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun ilgili hükümleri gereğince açıklanan nedenlerle, ihaleye konu ihalenin kısmi teklife açık olmadığı ve işin tamamına teklif verileceği il bazında teklif verilmesinin istenilmediği, birim fiyat teklif cetvelinde toplam personel sayısı ile toplam engelli personel sayısı için ayrı satırlar açıldığı anlaşılmıştır. Tüm isteklilerin mevcut birim fiyat teklif cetveli üzerinden ihaleye teklif […]

4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 53’üncü maddesinin (j) fıkrasının 9’uncu alt bendi gereğince başvuru bedelinin iadesinin mümkün olmaması ve fazla ödenen başvuru bedelinin başvuruyu sahibinin yazılı talebi halinde iadesine karar verilmesi. (KİK)

ÖZET: 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun ilgili maddesi gereğince başvuru sahibinin iddialarının tamamında haklı bulunmadığına karar verildi. Bu nedenle başvuru bedelinin iadesi için Kurul kararının uygulanamadı. Ancak fazla ödenen 54.696,00 TL’nin yazılı talebi halinde başvuru sahibine iade edileceği hüküm altına alındı. Anılan Kanun’un 53’üncü maddesinin (j) fıkrasının 9’uncu alt bendinde yer alan “Başvuru sahibinin iddialarının […]

4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu’nun “Pazarlık usulü” başlıklı 21’inci maddesinin (b) fıkrası gereğince yapılan ihalelerde, son fiyat teklifinin hazırlığı için ne kadar süre verileceğini belirlemek idarenin takdirine bırakılmıştır. (KİK)

ÖZET: İdare tarafından ihaleye son fiyat teklifinin EKAP sistemine bağlanmada yaşanabilecek teknik aksaklıkları dikkate alarak ilk teklif tutarını geçmemek üzere isteklilere 21 dakika 34 saniye süre tanındığı ve bu süre makul bir süre olmadığı değerlendirilmiştir. Ayrıca, başvuru sahibinin son fiyat teklifini belirlenen süreye kadar verememesinin de bu aykırılığı destekler nitelikte olduğu tespit edilmiştir.

.csD270A203{text-align:justify;text-indent:0pt;margin:0pt 0pt 0pt […]

4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamında, idarenin ihale sürecinde yaptığı işlemler ve düzeltici işlem kararı. (KİK)

ÖZET: İdari Şartnamenin 7.1.I maddesinde belirtilen UBB kayıtlarının mevcut olması neticesinde başvuru sahibinin söz konusu iddiası yerinde değildir.
4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 53’üncü maddesinin (j) fıkrasının 9’uncu alt bendi gereğince, başvuru bedelinin iadesi için Kanunun öngördüğü şekilde “başvuru sahibinin iddialarının tamamında haklı bulunması” koşulunun gerçekleşmediği tespit edilmiştir.
Bu nedenle, teklifin değerlendirme dışı bırakılması ve bu aşamadan […]

4734 Sayılı Kanun’un 54 üncü maddesinin onbirinci fıkrasının (c) bendi ve 65 inci maddesi uyarınca yapılan şikayet başvurusunun reddine ilişkin karar (KİK)

ÖZET: İdare Mahkemesi, Degsan Gıda Temizlik Hizmetleri Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi’nin ihaleye katılmak için gereken belgeleri sunuyor.
İsteklinin yeterlik bilgileri tablosunda işletme kayıt belgesine ilişkin bilgiler beyan ediliyor ve bu bilgiler resmi internet adresinden sorgulanabiliyor.
Açıklanan nedenlerle, 4734 sayılı Kanun’un 65’inci maddesi uyarınca bu kararın tebliğ edildiği veya tebliğ edilmiş sayıldığı tarihi izleyen 30 gün içerisinde […]