4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 5’inci maddesinde yer alan temel ilkeler çerçevesinde, kamu yararı ve hizmet gerekleri doğrultusunda usule ve amaca uygun olarak ihalenin iptali yetkisinin kullanılmadığına ilişkin başvuru sahibinin iddiasının yerinde olduğu sonucuna varıldığından;… (KİK)

ÖZET: İdarece ihalenin iptali gerekçesinde rekabet ilkesinin bulunmaması, idarenin ihaleye katılımı engelleyici bir tutum içinde olmaması ve yaklaşık maliyete göre en uygun fiyatın alınmasının sağlanması gerektiği anlaşılmıştır. İhalede reddedilen teklifler haricinde geçerli bulunan teklif sayısının bir adet (başvuru sahibi) olduğu, ihalede rekabet şartlarının tüm teklifler üzerinden değerlendirilmesi gerektiği ve yapılan teklif değerlendirmeleri sonucunda ihalede reddedilen […]

İhale Dokümanına İlişkin Şikayetin Süresinde Olmadığı ve Dilekçenin Şekil Unsurlarına Uygun Olmadığının Tespiti (KİK)

ÖZET: İhalenin ihale dokümanına ilişkin şikayet başvurusunun süresinde olmadığı gerekçesiyle reddedildiği ve başvuru sahibinin iddialarının ihale dokümanına ilişkin olduğu, ihale dokümanının EKAP üzerinden 05.07.2023 tarihinde indirildiği, dolayısıyla ihale dokümanına ilişkin olarak işlemin farkına varıldığı veya farkına varılmış olması gereken tarihi izleyen 10 (on) gün içinde ve en geç ihale tarihinden 3 iş günü öncesine kadar […]

4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 53’üncü maddesinin (j) fıkrasının 9’uncu alt bendi uyarınca başvuru bedelinin iadesine karar verilmesini gerektirmez. (KİK)

ÖZET: 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 53’üncü maddesinin (j) fıkrasının 9’uncu alt bendi uyarınca başvuru sahibinin iddialarının tamamında haklı bulunmaması nedeniyle ihale bedelinin iadesi mümkün değildir.
Ankara İdare Mahkemesine yapılan itirazen şikâyet başvurusunda, bahse konu teknolojiye sahip cihazın, teklif edilen cihazın kapsam dışı olması halinde kapsam dışı beyanı ile birlikte CE, FDA veya TSE onaylarından birine […]

4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu’nun Ek-1’inci maddesindeki düzenleme ile ihalelere ilişkin itirazen şikayet başvurularının usul ve esasları belirlenmiştir. (KİK)

ÖZET: 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun Ek-1’inci maddesinde şikâyet ve itirazen şikayet başvurularının kısmen veya tamamen Kurum tarafından kurulan Elektronik Kamu Alımları Platformu (EKAP) üzerinden gerçekleştirilebileceği hüküm altına alınmıştır.
İhalelere Yönelik Başvurular Hakkında Yönetmelik’in 15.04.2023 tarihi itibariyle yürürlüğe giren Ek-1’inci maddesinde yer alan düzenleme ile, 15.04.2023 tarihinden sonra ilanı veya duyurusu yapılmış olan ihalelere yönelik itirazen […]

4734 SAYILI KAMU İHALE KANUNU UYARCAKİ DÜZELTİCİ İŞLEM BELİRTİSİ (KİK)

ÖZET: Anonim Şirket tarafından teklif edilen Mindray marka Benevision N17 model cihazın idarenin ihtiyacı olan cihazların sahip olması gereken niteliklerine ve teknik ayrıntılarına ilişkin Teknik Şartname’nin 15, 16 ve 34’üncü maddelerinde aranan özellikleri sağlamadığına karar verilmiştir.
4734 sayılı Kanun’un 53’üncü maddesi gereğince itirazen şikâyet başvuru bedelinin iadesi için başvurunun tamamında haklı bulunması gerektiği ancak bu durumun […]

4734 SAYILI KAMU İHALE KANUNUNA GÖRE İHALENİN İPTALI VE BAŞVURU BEDIİNİN İADESİ. (KİK)

ÖZET: 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 65’inci maddesine göre ihale iptal edildiği ve başvuru bedelinin iadesine karar verildi.
İdarece düzeltme ilanı yapılmaksızın zeyilname ile sadece İdari Şartname’de değiştirilen düzenlemeler mevzuata aykırılık teşkil ettiği tespit edildi.
4734 sayılı Kanun’un 53’üncü maddesinin (j) fıkrasının 9’uncu alt bendinde “Başvuru sahibinin iddialarının tamamında haklı bulunması halinde, Kurul kararı ile itirazen şikâyet […]

4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 53 üncü maddesinin (j) fıkrasının 9 uncu alt bendinde yer alan “başvuru sahibinin iddialarının tamamında haklı bulunması” koşulu bulunmadığından başvuru bedelinin iadesi mümkün değildir. (KİK)

ÖZET: 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 53’üncü maddesinin (j) fıkrasının 9’uncu alt bendinde belirlenen koşullara uyulmadan iddialarının tamamında haklı bulunmayan başvuru sahibine itirazen şikâyet başvurusunun reddi ile sonuçlanmıştır.
4734 sayılı Kanuna göre başvuru sahibinin iddialarının tamamında haklı bulunması halinde, Kurul kararı ile itirazen şikâyet başvuru bedelinin başvuru sahibine iadesine karar verilir.
Açıklanan nedenlerle, 4734 sayılı Kanun’un 65’inci […]

4734 Sayılı Kanunun 53 üncü Maddesinin (j) Fıkrasının 9’uncu Alt Bendine İlişkin Uygulama (KİK)

ÖZET: 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 53’üncü maddesinin (j) fıkrasının 9’uncu alt bendinde yer alan hüküm doğrultusunda; aşırı düşük teklif açıklamasının sağlıklı bir şekilde yapılabilmesi ve yapılan bu açıklamaların da sağlıklı bir şekilde değerlendirilmesinin mümkün olmayacağı, aşırı düşük teklif sorgulama işleminin ihale dokümanı düzenlemeleri kapsamında önemli maliyet bileşenlerinin açık ve net bir şekilde belirlenerek teklifi […]

4734 Sayılı Kanuna Göre İtirazen Şikâyet Reddi Kararı (KİK)

ÖZET: İhale üzerinde bırakılan istekli tarafından sunulan mezuniyet belgesine ilişkin mezuniyet tarihinden sonra geçen süre esas alınarak yapılan hesaplamada ulaşılan tutarın ihalede istenen asgari iş deneyim tutarını karşıladığı anlaşılmış, bu nedenle başvuru sahibinin iddiasının yerinde olmadığı sonucuna varılmıştır. Yapılan tespit ve değerlendirmeler neticesinde, başvurunun reddine karar verilmiştir. 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 53’üncü maddesinin (j) […]

4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu’nun teknik puanlama açıklamaları ihale komisyonunun kararında yer almadığı, gerekçeli detayların da isteklilere bildirilmediği, isteklilerin şikayet hakkı verilişinin önünde engel teşkil edeceği. (KİK)

ÖZET: 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 53’üncü maddesinin (j) fıkrasının 9’uncu alt bendinde isteklilerin iddialarının tamamında haklı bulunması halinde, Kurul kararı ile itirazen şikâyet başvuru bedelinin başvuru sahibine iadesine karar verilir. Ancak başvuru sahibinin iddialarının tamamında haklı bulunmadığı anlaşıldığından, bu madde hükmünce başvuru bedelinin iadesi için koşulun gerçekleşmediği tespit edilmiştir.
İhale işlem dosyası içerisinde sundukları bilgi, […]

4734 SAYILI KAMU İHALE KANUNU UYARINA İSTİHDAM VE İŞGÜÇLERİ İŞLETMESİ TETKİK HİZMETLERİNDE DİPLOMASİZYON YAPILARAK TEKNİK TEKLİFE BAĞLANTISI OLMAZ. (KİK)

ÖZET: 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu gereğince gerçekleştirilen ihale işlem dosyası incelenerek tespit edilen hususlar neticesinde; iddialarının tamamında haklı bulunmayan başvuru sahibine, İdari Şartname’deki teknik teklif puanlama kriterleri ile alt kriterlerine ilişkin gerekçelerin yeniden yapılması ve bu aşamadan sonraki işlemlerin mevzuata uygun olarak gerçekleştirilmesi gerektiği tespit edilmiştir.

.csD270A203{text-align:justify;text-indent:0pt;margin:0pt 0pt 0pt 0pt}
.csA0449FD5{color:#000000;background-color:transparent;font-family:Times New Roman;font-size:12pt;font-weight:normal;font-style:normal;text-decoration: underline;}
.cs63EB74B2{color:#000000;background-color:transparent;font-family:Times New Roman;font-size:12pt;font-weight:normal;font-style:normal;}
.cs2654AE3A{text-align:left;text-indent:0pt;margin:0pt […]

4857 sayılı İş Kanunu kapsamında işveren ve yüklenici arasındaki ilişkinin niteliği, ihale dokümanında yer alan Şartname maddeleri ile ihale konusu işin yerine getirilmesinde yüklenicinin kusuru halinde kamu zararına neden olunmaması için tazminatın hak edişinden veya kesin teminatından alınmasının kamu menfaat ve yararını güvenceye almayı içerdiğinin değerlendirilmesi. (KİK)

ÖZET: İdari Şartname’nin 48’inci maddesinde yerine getirilmesi istenilen yükümlülüklerin karşılanmaması halinde doğabilecek cezai mali yaptırımın kamu zararına neden olunmaması için yüklenicinin hak edişinden veya kesin teminatından tazmin edilmesine yönelik düzenlemenin ihale mevzuatına aykırılık teşkil etmeyeceği, söz konusu düzenlemenin kamu menfaat ve yararını güvenceye almaya yönelik olduğu, ayrıca düzenlemenin istekliler açısından sağlıklı bir teklif oluşturulmasına ve […]

Yapılan tespitler neticesinde; İdari Şartname’nin 7.5.2.ncü maddesinde istekliler tarafından yeterlik bilgileri tablosunda beyan edilmesi gereken bilgilere açıkça yer verildiği, ancak İnvitrotek Sağlık Ürnl. ve Hizm. San. ve Tic. A.Ş. tarafından yeterlik bilgileri tablosunda anılan Şartname’nin 7.5.2.4.ncü maddesine ilişkin olarak “Kurulacak cihazların çalışılacak kitlerin reaktiflerin teknik bilgileri içeren katalog ve prospektüsleri hangi prensipte çalıştığı beyan edilmiştir istenildiği taktirde idareye teslim edilecektir.” ve “Teknik Şartname’ye uygunluk belgesi tüm maddeleri sunmuş olduğumuz döküman prospektüs ve kataloglarda üretici firma isimleri belirtilmiş ve sırası ile teknik şartname maddeleri işaretlenmiştir.” bilgisinin beyan edildiği, anılan Şartname’nin 7.5.2.4.ncü maddesinde yer alan düzenlemeye göre istekliler tarafından teklif edilen cihazlar ve çalışılacak kitler ile reaktiflerin katalog ve prospektüsleri ile birlikte hangi prensiple çalıştığı bilgilerinin yeterlik bilgileri tablosunda beyan edilmesi gerektiği, ancak anılan isteklinin yeterlik bilgileri tablosunda cihazlar ve çalışılacak kitler ile reaktiflerin çalışma prensiplerine ilişkin herhangi bir bilgi beyanında bulunulmadığı gerekçesiyle teklifinin değerlendirme dışı bırakılması gerekmekteydi. (KİK)

ÖZET: İdari Şartname’nin 7.5.2’nci maddesinde istekliler tarafından yeterlik bilgileri tablosunda beyan edilmesi gereken bilgilere açıkça yer verildiği, ancak İnvitrotek Sağlık Ürnl. ve Hizm. San. ve Tic. A.Ş. tarafından yeterlik bilgileri tablosunda anılan Şartname’nin 7.5.2.4’üncü maddesine ilişkin olarak cihazların çalışılacak kitlerin reaktiflerin teknik bilgileri içeren katalog ve prospektüsleri hangi prensipte çalıştığı beyan edilmiştir istenildiği taktirde idareye […]

4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu Uyarınca İhalenin Şikayete Uygunluğu Hakkında Karar (KİK)

ÖZET: Özata Gıda Soğuk Hava Tesisleri Sosyal Hizmetler San. ve Tic. Ltd. Şti tarafından 16.08.2023 tarihli dilekçeyle Antalya İl Sağlık Müdürlüğü’ne yapılan başvuruda, idari şartname’nin 7.5.2 ve sözleşme tasarısının 36’ıncı maddelerinde yer alan düzenlemelere göre sözleşmenin imzalanması esnasında istenilen belgelerin eksiksiz bir şekilde sunulmadığı, sunulan belgelerin ihale dokümanı düzenlemelerinde istenilen kriterleri sağlamadığı iddiaları yer alıyordu. […]

4734 sayılı Kanun’un 54’üncü maddesindeki başvuru şekil ve süre şartlarına uygun olup olmadığının tespiti (KİK)

ÖZET: 4734 sayılı Kanun’un yukarıda aktarılan hükümleri gereği, idarenin on günlük karar alma süresinin bitimini izleyen on günlük süre içinde en geç 12.09.2022 Pazartesi günü mesai bitimine kadar Kuruma itirazen şikâyet başvurusunda bulunması gerekirken Mahkemeye başvurduğu, Danıştay Onüçüncü Dairesince verilen idari merci tecavüzü kararının Kuruma ulaştığı 10.08.2023 tarihi itibariyle ise Kuruma itirazen şikâyet başvurusu süresinin […]