4734 sayılı Kamu İhale Kanunu uyarınca yapılan ihaleye ilişkin itirazen şikayet başvurusunun reddi kararının tebliğ edildiği veya tebliğ edilmiş sayıldığı tarih izleyen 30 gün içerisinde Ankara İdare Mahkemelerinde dava yolu açık olmak üzere, (KİK)

ÖZET: Başvuru sahibinin iddiasının tamamında haklı bulunmadığı anlaşıldığından başvuru bedelinin iadesi için Kanunun öngördüğü şekilde “başvuru sahibinin iddialarının tamamında haklı bulunması” koşulunun gerçekleşmediği, dolayısıyla 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 53’üncü maddesinin (j) fıkrasının 9’uncu alt bendi hükmü gereğince başvuru bedelinin iadesinin mümkün bulunmadığı sonucuna varılmıştır.

.csD270A203{text-align:justify;text-indent:0pt;margin:0pt 0pt 0pt 0pt}
.csA0449FD5{color:#000000;background-color:transparent;font-family:Times New Roman;font-size:12pt;font-weight:normal;font-style:normal;text-decoration: underline;}
.cs63EB74B2{color:#000000;background-color:transparent;font-family:Times New Roman;font-size:12pt;font-weight:normal;font-style:normal;}
.cs2654AE3A{text-align:left;text-indent:0pt;margin:0pt 0pt 0pt […]

4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu Uyarınca Düzeltici İşlem Belirlenmesine Karar (KİK)

ÖZET: İhaleye ilişkin başvuruda bulunan iş ortaklığının pilot ortağın karşılaması gereken asgari iş hacmi tutarının (32.330.800,00 x %25 x %60) 4.849.620,00 TL, özel ortağın karşılaması gereken asgari iş hacmi tutarının ise (32.330.800,00 x %25 x %40) 3.233.080,00 TL olduğu belirlenmiştir. İdare tarafından yapılan sorgulama sonucu başvuru sahibi iş ortaklığının hem pilot ortağın hem özel ortağın […]

4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun Ek-1’inci maddesinde şikâyet ve itirazen şikayet başvurularının kısmen veya tamamen Kurum tarafından kurulan ve işletilen Elektronik Kamu Alımları Platformu (EKAP) üzerinden gerçekleştirilebileceği, (KİK)

ÖZET: İhalelere Yönelik Başvurular Hakkında Yönetmelik’in 15.04.2023 tarihi itibariyle yürürlüğe giren Ek-1’inci maddesinde yer alan düzenleme ile 15.04.2023 tarihinden sonra ilanı veya duyurusu yapılmış olan ihalelere yönelik başvuruların, anılan Yönetmelik’in elektronik ortamda yapılacak şikâyet ve itirazen şikâyet başvurularına ilişkin hükümleri esas alınarak EKAP üzerinden e-imza kullanılarak yapılması zorunlu hale getirilmiştir. 17.11.2023 tarihinde idareye elden başvuru […]

4734 sayılı Kamu İhale Kanunu uyarınca başvuru bedelinin iadesi için gereken koşulların gerçekleşmediği, başvuru sahibinin iddiasında haklı bulunmadığı sonucuna varıldığından; bu başvurunun reddine karar verilmiştir. (KİK)

ÖZET: 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun ilgili maddeleri ve ihale dokümanında yer alan düzenlemeler incelenmiştir. Anılan Kanun’da “istekli olabilecek” kavramının, ihale konusu alanda faaliyet gösteren gerçek veya tüzel kişilerde tanımı yapılmış, bu çerçevede ihaleye teklif vererek istekli sıfatını kazananların da öncelikle ihale konusu alanda faaliyet gösterme şartını sağlamaları gerektiği görülmüştür. Erciyes Paz. Hırd. Tem. End. […]

4734 sayılı Kamu İhale Kanunu uyarınca yapılan ihaleyi ilgilendiren şikayete ilişkin karar. (KİK)

ÖZET: 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’na göre yapılan ihalede, idari yargı tarafından ihalenin 23’üncü kısmının iptali kararı verildi. Ayrıca başvuru bedelinin iadesi hususunda karar çıktı.
4734 sayılı Kanun’un 53’üncü maddesinin (j) fıkrasının 6’ncı maddesine göre, şikâyete konu kısıma ait yaklaşık maliyet üzerinden başvuruda bulunan başvuru sahibinden fazla ödenen tutarın iadesi gerekiyordu. Ancak, yapılan hesaplamada fazla ödenilen […]

Mevzuatta öngörülen süre içerisinde yapılan şikayet başvurusu değerlendirme dışı bırakılan aday veya isteklinin, teklifinin geçerli olduğuna ve bu nedenle ihalenin iptal edilmemesi gerektiğine yönelik olarak direkt Kuruma itirazen şikayet başvurusunda bulunması mümkündür müdür (KİK)

ÖZET: İhalenin iptali kararı öncesinde idareye herhangi bir şikâyet başvurusu yapılmamış olup bu kararın itirazen şikâyet üzerine alınmamış olduğuna dair bilgi elde edilmiştir. İlgili ihalede, ihale komisyonunun uzman üyelerinin 02.11.2023 tarihli gerekçeli karında; teklif sahibinin teklifinin idarece değerlendirme dışı bırakılmadığı anlaşılmıştır. Bu nedenle başvuru konusu hususun Kurumun görev alanında bulunmadığı sonucuna varılmıştır. İhalenin iptali işleminde, […]

İlgili Sayın Üye, ihaleye konu Teknik Şartname maddesinde yer alan iddialarının incelenmesi neticesinde, Kurul çoğunluğunca “itirazen şikayet başvurusunun reddine,” karar verilmiştir. Anılan kararda özetle, itirazen şikayet konu edilen Teknik Şartname maddesinde geçen “orijinal etiketi taşımalı” ibaresinin idarece istekliler tarafından hem analizör hem de test kitlerinin üretimini yapan firmaların orijinal ürününün teklif edilmesi amacıyla yapıldığı, ihale konusu iş kapsamında onaylanmamış, doğruluğu ve güvenilirliği test edilmemiş kitlerin kullanımının önüne geçilmesinin hedeflendiği, bu itibarla söz konusu Teknik Şartname düzenlemesiyle firması tarafından üretilmiş orijinal analizörler ile bu analizörlerle aynı marka olma şartı aranmaksızın, üreten firmanın orijinal ürünü olmak kaydıyla, cihazlarla tam uyumlu olarak çalışacak nitelikteki test kitlerinin teklif edilebileceği, diğer taraftan söz konusu parametrelerin genellikle piyasada bulunan analizörler tarafından ölçülebilir nitelikte olduğu, ancak bu parametrelerin tamamını ölçebilir özellikte bulunmayan cihazlar için test menüsünde tanımlanmamış olan marka kitlerin de teklif edilebilmesi açısından Teknik Şartname’nin anılan maddesinin son bölümünde “Cihazın test menüsünde bulunmayan en fazla 5 kit için başka bir firmanın orijinal kiti de teklif edilebilir.” düzenlemesinin yapıldığı, bu itibarla şikayete konu edilen Teknik Şartname maddesinde yer alan düzenlemeden, teklif edilecek cihazların test menüsünde bulunmayan en fazla 5 parametre haricinde isteklilerin teklif edeceği kitler ile kitlerin tahlilin gerçekleştirileceği analizörlerin aynı marka olması zorunluluğunun getirildiği çıkarımının yapılamayacağı ifade edilmiştir. Kamu İhale Genel Tebliği’nin “Kit alımı ile birlikte kit karşılığı geçici olarak cihaz temini ihaleleri” başlıklı 60’ıncı maddesinde “…60.6. İdare tarafından ihale dokümanında teklif edilen kitler ile kitlerin tahlilinin gerçekleştirileceği cihazın aynı marka olması gerektiğine ilişkin düzenleme yapılmayacaktır…” açıklaması bulunmaktadır. Teknik Şartname’nin “Cihazda Kullanılacak Olan Klinik (Rutin) Biyokimya Kitlerinin Tıbbi ve Teknik Özellikleri” başlıklı 4’üncü maddesinde yer alan düzenlemeler dikkate alındığında, idarenin ihale dokümanında teklif edilen kitler ile tahlilin gerçekleştirileceği cihazın aynı marka olması gerektiğine ilişkin düzenleme yapmıştır. Uyuşmazlık konusu ihalenin İzmir İl Sağlık Müdürlüğü’nün “24 Aylık Biyokimya Laboratuvar Hizmeti Alımı” işi olduğu, Teknik Şartname’nin “Cihazda Kullanılacak Olan Klinik (Rutin) Biyokimya Kitlerinin Tıbbi ve Teknik Özellikleri” başlıklı 4’üncü maddesinde yer alan düzenlemeden, zımnen ihaleye teklif verecek isteklilerin; teklif ettiği cihazın menüsünde bulunan tüm parametreler için cihazla aynı marka olan orijinal kit teklif etmesi gerektiği sonucunun ortaya çıktığı, bu haliyle cihazın menüsünde olmayan en fazla 5 farklı parametre için başka bir firmanın orijinal kitinin teklif edilebileceğinin belirtildiği, ancak Kamu İhale Genel Tebliği’nin 60.6’ncı maddesinde idarelerin istekliler tarafından teklif edilecek cihaz ve kitlerin aynı marka olmasına ilişkin düzenleme yapamayacağının belirtildiği, dolayısıyla, söz konusu Teknik Şartname maddesinin Tebliğ’in ilgili maddesine aykırı olarak düzenlendiği anlaşıldığından başvuru sahibinin bu konudaki iddiasının yerinde olduğu ve ihaleye konu işin iptal edilmesi gerektiği sonucuna varılmıştır. Açıklanan nedenlerle, uyuşmazlığa konu ihalede “ihalenin iptaline” karar verilmesi yönündeki düşüncemle, Kurul çoğunluğunca verilen “itirazen şikayet başvurusunun reddine” ilişkin karara katılmıyorum. (KİK)

ÖZET: Kamu İhale Genel Tebliği’nin “Kit alımı ile birlikte kit karşılığı geçici olarak cihaz temini ihaleleri” başlıklı 60’ıncı maddesinde idareler tarafından ihale dokümanında teklif edilen kitler ile kitlerin tahlilinin gerçekleştirileceği cihazın aynı marka olması gerektiğine ilişkin düzenleme yapılmayacağının belirtilmesi ve Teknik Şartname’nin “Cihazda Kullanılacak Olan Klinik (Rutin) Biyokimya Kitlerinin Tıbbi ve Teknik Özellikleri” başlıklı 4’üncü […]

Yaklaşık maliyetin altında olan ancak yaklaşık maliyete yakın olan tekliflerin bulunması nedeni ile ihalenin iptali (KİK)

ÖZET: 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun temel ilkelerine göre idarenin verilmiş olan bütün teklifleri reddederek ihaleyi iptal etmenin serbest olduğu ancak bu takdir yetkisinin sınırsız olmadığını anlaşılmaktadır. İdarenin ihaleyi iptal etme gerekçesinin yerinde olmadığı ve yaklaşık maliyetin altında olan ancak yaklaşık maliyete yakın olan tekliflerin bulunması nedeni ile ihalenin iptalini gerektirecek herhangi bir düzenleme bulunmadığı […]

Vestan İnşaat Tic. ve San. A. Ş.’nin sunduğu teklifinin iş deneyim belgesi tutarına ilişkin olarak idarece değerlendirmeye alınması işleminde mevzuata aykırılık bulunmuyor. (KİK)

ÖZET: Vestan İnşaat Tic. ve San. A.Ş.’nin sunduğu iş deneyime konu işte ihaleyi gerçekleştiren idarece alt yüklenici olarak çalıştırılmasına ilişkin onay verildiği, düzenlenmesi amaçlanan belgenin mevzuatta istenilen belgelerin sunulduğu, ancak fiyat farkı bedellerinin dikkate alınmadığı tespit edilmiştir. Yüklenici ile alt yüklenici arasındaki sözleşmede yapılan iş karşılığı bir bedelin yer aldığı ve iş artışına gidildiğinin anlaşıldığından, […]

4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 53’üncü maddesinin (j) fıkrasının 9’uncu alt bendi uyarınca başvuru bedelinin iadesi (KİK)

ÖZET: İdare tarafından ihaleyi değerlendirme dışı bıraktıktan sonra anılan istekliye sözleşmeye davet yazısında talep edilen tüm belgelerin sunulduğundan başvuru sahibi isteklinin iddiasının yerinde olmadığı sonucuna varılmıştır.
4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 53’üncü maddesinin (j) fıkrasının 9’uncu alt bendinde bulunan hüküm gereğince, başvuru sahibinin iddialarının tamamında haklı bulunması halinde başvuru bedelinin başvuru sahibine iadesine karar verilir.
Ancak, anılan […]

4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 54. Maddesi Uyarınca Başvurunun Süre Yönünden Reddi Hakkında Karar (KİK)

ÖZET: 4734 sayılı Kanun’un 54’üncü maddesinin onbirinci fıkrasının (c) bendine göre yapılan şikayet başvurusu, ihale ilanının yayınlandığı tarih olan 26.10.2023 tarihinde ihaleye ilişkin işlemin farkına varıldığı veya farkına varılmış olması gereken tarihi izleyen 10 gün içinde ve en geç ihale tarihinden 3 iş günü öncesine kadar idareye yapılması gerekmekteydi. Başvuru sahibinin, ihale ilanının yayınlandığı tarihten […]

4734 Sayılı Kanunun 53 ve 65. Maddeleri Yönünden (KİK)

ÖZET: 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 53’üncü maddesinin (j) fıkrasının 9’uncu alt bendinde belirtilen usulde yapılan itirazen şikâyet başvurusunun reddine karar verilmiştir. Açıklanan nedenlerle, başvuru sahibinin iddialarının tamamında haklı bulunmadığı anlaşılmıştır. Başvuru bedelinin iadesi için Kanunun öngördüğü şekilde “başvuru sahibinin iddialarının tamamında haklı bulunması” koşulunun gerçekleşmediği, dolayısıyla 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 53’üncü maddesinin (j) […]

İtirazen Şikâyet Reddine Karar (KİK)

ÖZET: İtirazen şikâyet başvurusunda; Yüklenici firmanın vermiş olduğu hizmetten kaynaklı yemek yiyenlerde vuku bulacak toplu besin zehirlenmesi şikâyetlerinde, klinik bulgu ve müdavi hekim teşhisinin aynı doğrultada olması ve bu durumun laboratuvar bulguları ile desteklenmesi halinin gerçekleşmesi durumunun ağır aykırılık hali olarak belirlendiği görülmektedir. Bu düzenlemelerin gıda zehirlenmesinin önlenmesine yönelik düzenlemeler olduğu ve toplu besin zehirlenmesi […]

İhale dokümanında, Hizmet İşleri Genel Şartnamesinde öngörülen yükümlülük ve yasakları ihlâl etmek suretiyle, idareye veya üçüncü kişilere verdiği zarardan dolayı bizzat sorumlu olacağı şeklinde düzenleme yapılabilir mi (KİK)

ÖZET: 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun ilgili maddeleri uyarınca iddialarının tamamında haklı bulunmayan başvuru sahibinin itirazen şikâyet başvurusunun reddedilmesi gerektiği, yapılan değerlendirmeler neticesinde 1’inci kısmın iptaline karar verildiği görülmektedir. 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun ilgili maddesi uyarınca, iddialarının tamamında haklı bulunmaması nedeniyle başvuru bedelinin iadesinin mümkün bulunmadığı anlaşıldığından, 4734 sayılı Kanun’un 53’üncü maddesinin (j) fıkrasının […]

Kamu İhale Kurumu’nun “e-şikayet” yöntemi ile başvuru yapılması zorunlu olduğu ve idareye fiziki ortamda yapılan başvurunun usul yönünden reddine dair karar. (KİK)

ÖZET: İlgili ihaleye yönelik başvurunun idareye elden veya posta yoluyla yapıldığı ve ilan tarihinin 16.08.2023 olduğu dikkate alındığında, anılan ihaleye ilişkin olarak başvurunun EKAP üzerinden e-imza kullanılarak “e-şikâyet” yöntemi ile idareye yapılması gerektiği, dolayısıyla idareye fiziki ortamda yapılan başvurunun mevzuatta yer alan usul kuralına uygun olmadığı sonucuna varılmıştır. Bu nedenle, 4734 sayılı Kanun’un 54’üncü maddesinin […]