İş Programı ve Fiyat Farkı İlişkisi

Yapım işlerindeiş programı, projenin başlangıcından tamamlanmasına kadar olan süreçte hangi işlerin ne zaman ve hangi sırayla yapılacağını detaylı bir şekilde planlayan belgedir. Bu program, projenin zamanında ve bütçedahilindetamamlanmasını sağlamak amacıyla oluşturulur.
Fiyat farkıise, sözleşme süresi boyunca malzeme, işçilik veya diğer maliyet unsurlarındaki değişikliklerin yükleniciye veya işverene yansımasını düzenleyen bir mekanizmadır. Bu sayede, piyasa koşullarındaki dalgalanmalar nedeniyle […]

Kamu Yapım İşlerinde, İhale Dokümanını Oluşturan Belgeler Arasında Uyulması Gereken Öncelik Sırası

Kamu yapım işlerinde, ihale dokümanını oluşturan belgeler arasında uyulması gereken öncelik sırası, sözleşme türüne göre farklılık göstermektedir. Bu sıralama, Yapım İşleri Genel Şartnamesi‘nin 51. maddesinde ve Tip Sözleşmeler ‘in 9. maddesinde belirtilmiştir.
Anahtar Teslimi Götürü Bedel Sözleşmelerde belgelerin öncelik sırası şöyledir:
Yapım İşleri Genel Şartnamesi
İdari Şartname
Sözleşme Tasarısı
Uygulama Projesi
Mahal Listesi
Özel Teknik Şartname
Genel Teknik Şartname
Açıklamalar(varsa)
Diğer Ekler
Teklif Birim Fiyatlı Sözleşmelerde ise […]

Mevzuatta Geçen, Kanuni Faiz Oranı Uygulanır İfadesinden Ne anlaşılacağı

“Kanuni faiz uygulanır” ifadesi, taraflar arasında faiz oranının sözleşme ile belirlenmediği durumlarda, ilgili yasal düzenlemelerde belirtilen faiz oranının uygulanacağını ifade eder. Türkiye’de bu oran, 3095 sayılı “Kanuni Faiz ve Temerrüt Faizine İlişkin Kanun” kapsamında belirlenir.
Kanuni Faiz Oranı: 1 Haziran 2024 tarihinden itibaren, Cumhurbaşkanı Kararı ile kanuni faiz oranı yıllık %24 olarak belirlenmiştir.
Bu oran, Borçlar Kanunu […]

Yapım İşleri Genel Şartnamesinde Yer Alan “Tüm riskler için uygulanabilecek muafiyet oranı azami % 2’dir” İfadesinden Ne anlaşılacağı

“Azami %2’dir” ifadesinden kasıt, yapım işleri kapsamında tüm riskler için belirlenen muafiyet oranının üst sınırının %2 olduğu anlamına gelir.
Bu şu şekilde açıklanabilir:
Muafiyet Oranı: Sigortacının teminat kapsamına giren bir risk için ödeyeceği tazminatın, sigortalının kendi üstleneceği belirli bir yüzdelik kısmını ifade eder. Örneğin, bir inşaat sigortasında %2 muafiyet oranı varsa, meydana gelen zararın %2’si sigortalı tarafından […]

Belediye başkanına vekâlet halinde yapılacak ödemeler hakkında

T.C.
ÇEVRE,ŞEHİRCİLİKVEİKLİMDEĞİŞİKLİĞİBAKANLIĞI
Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü
Sayı:E-53773008-622.02-1077730126/11/2024
Konu :Görüş (Belediye Başkanına Vekalet Halinde Yapılacak Ödemeler)
……………..BELEDİYEBAŞKANLIĞINA
İlgi:………….tarihli ve sayılı yazısı.
Başkanlığınızda5393sayılıBelediyeKanununun49uncumaddesikapsamındagörevlendirilen belediye başkan yardımcısının, aynı Kanunun 40 ıncı maddesi kapsamında belediye başkan vekili olarak da görevlendirilmesi halinde kendisine ödenecek olan vekâlet ödeneğinin oranı ve unsurları hakkındaki görüş talep edilen ilgi yazı incelenmiştir.
Bilindiği üzere, 3.7.2005 tarihli ve 5393 sayılı Belediye Kanununun 40 ıncı […]

Resmi Gazete – 2024 Yılı Mevzuat Değişiklikleri Listesi

TÜM MEVZUAT DEĞİŞİKLİKLERİ İÇİN TIKLAYINIZ
 

Yüksek İhtisas Üniversitesi Kariyer Planlama Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetmeliği – 09.11.2024
Devlet Destekli Ticari Alacak Sigortası Sisteminin Tarife ve Talimatları ile Çalışma Usul ve Esaslarına Dair Tebliğde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ – 09.11.2024
Enerji Piyasası Düzenleme Kurulunun 07/11/2024 Tarihli ve 12980, 12981, 12987 ve 12993 Sayılı Kararları – 09.11.2024
Elektronik Defter Genel Tebliği […]

Kanunsuz Emir Nedir?

Kanunsuz Emir: Üst makamın, astına hukuka aykırı bir talimat vermesi durumudur. Bu emir, Anayasa, kanun, tüzük veya yönetmelik hükümlerine aykırı olabilir. Türk hukukunda, kanunsuz emirlerin yerine getirilmesi ve bu durumlarda doğacak sorumluluklar Anayasa’nın 137. maddesi ve Türk Ceza Kanunu’nun 24. maddesi ile düzenlenmiştir.
Anayasa’nın 137. Maddesi:
“Kamu hizmetlerinde herhangi bir sıfat ve suretle çalışmakta olan kimse, üstünden […]

Taşınmaz Cins Tashihi Nedir, Nasıl Yapılır?

Cins tashihi işlemi, taşınmazın tapu sicilinde kayıtlı niteliğinin (örneğin, tarla, arsa, bahçe gibi) değiştirilmesi işlemidir. İşlem sırasında genellikle tapu müdürlükleri, ilgili belediyeler ve tapu kadastro müdürlükleri ile iş birliği yapılır. İşte cins tashihi işleminin genel adımları:
Başvuru Hazırlığı: Cins tashihi yapmak isteyen malik veya yetkili kişi, işlemi başlatmak için tapu müdürlüğüne başvurmalıdır. Başvuru sırasında, kimlik belgesi, […]

Memur Maaş Gelir Vergisi Dilimi Nasıl Hesaplanır?

Memur maaşlarından kesilen gelir vergisi, kümülatif vergi matrahına göre belirlenen vergi dilimlerine göre hesaplanır. Kümülatif vergi matrahı, yıl başından itibaren elde edilen toplam vergiye tabi gelirlerin toplamıdır.
Gelir Vergisi Dilimleri (2024 Yılı):
110.000 TL’ye kadar: %15
110.000 TL – 230.000 TL arası: 16.500 TL (110.000 TL için) + %20 (110.000 TL üzeri kısım için)
230.000 TL – 870.000 TL […]

Sosyal Denge Tazminatı Tavanı Nasıl Hesaplanır?

Sosyal denge tazminatının tavan tutarı, en yüksek devlet memuru aylığının (ek gösterge dahil) belirli bir yüzdesi olarak hesaplanır. Bu tavan tutar, ilgili dönemin toplu sözleşmesinde belirtilen oranı geçemez.
Hesaplama Adımları:
1)En Yüksek Devlet Memuru Aylığının Belirlenmesi:
En yüksek devlet memuru aylığı, 1500 gösterge ve 8000 ek gösterge rakamlarının toplamının memur maaş katsayısı ile çarpılmasıyla bulunur.
Formül: (1500 + 8000) […]

Belediye Şirket Personeli Nasıl Kadroya Geçebilir?

Belediye şirketlerinde çalışan personelin kadroya geçişi, Türkiye’de kamu personel rejimi ve ilgili mevzuat çerçevesinde belirli şartlara tabidir. Özellikle 696 sayılı Kanun Hükmünde Kararname (KHK) ile yapılan düzenlemeler, belediye şirketlerinde çalışan taşeron işçilerin belediye şirketlerine geçişini sağlamıştır. Ancak, bu geçişler işçi statüsünde olup, memur kadrosuna atanmayı içermemektedir.
Kadroya Geçiş Şartları:
Sözleşmeli Personel İçin:
28 Kasım 2022 Öncesi Çalışanlar:Bu tarihten […]

Memur Kıdem Tazminatı Nasıl Hesaplanır?

Memurların kıdem tazminatı hesaplaması, 5434 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanunu ve ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılmaktadır. Kıdem tazminatı, memurun hizmet süresi boyunca çalıştığı her yıl için belirli bir tutarın ödenmesini içerir.
Hesaplama Adımları:
Hizmet Süresinin Belirlenmesi:
Memurun toplam hizmet süresi yıl, ay ve gün olarak hesaplanır.
Emeklilik İkramiyesi Tutarının Hesaplanması:
Emeklilik ikramiyesi, memurun emekli keseneğine esas aylık tutarı üzerinden […]

Daire Başkanı Olma Şartları

Daire başkanı pozisyonuna atanabilmek için genel olarak aşağıdaki şartlar aranmaktadır:
Eğitim Şartı: En az dört yıllık fakülte veya yüksekokul mezunu olmak.
Hizmet Süresi: Yükseköğrenim gördükten sonra en az beş yıl hizmet süresine sahip olmak.
Disiplin Cezası Almamış Olmak: 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 125. maddesinin (C) veya (D) bentlerine göre disiplin cezası almamış olmak.
Yöneticilik Deneyimi: Şube müdürü veya […]

Belediyelerde Müdür Olma Şartları

Belediyelerde müdür kadrosuna atanabilmek için belirli yasal ve idari şartların sağlanması gerekmektedir. Bu şartlar, ilgili mevzuat hükümleri ve yargı kararlarıyla şekillendirilmiştir.
1. Mevzuat Hükümleri:
Eğitim Şartı:Müdür ve şube müdürü kadrolarına atanabilmek için en az dört yıllık yükseköğrenim mezunu olmak gerekmektedir.
Deneyim Şartı:Son başvuru tarihi itibarıyla; koruma ve güvenlik görevlisi amiri, şef, koruma ve güvenlik şefi, bando şefi, hukuk […]

14 Günlük Memur Maaş Farkı Nasıl Hesaplanır?

Memur maaş farkı, memurların maaşlarına yapılan zamların yürürlüğe girdiği tarihler ile maaş ödeme tarihleri arasındaki süre için hesaplanan ek ödemeyi ifade eder. Örneğin, zamlı maaşlar 1 Temmuz’dan itibaren geçerli olup, memurlar 15 Temmuz’da zamlı maaşlarını alırlar. Ancak, 1-14 Temmuz arasındaki 14 günlük dönem için oluşan fark, daha sonra ödenir.
14 Günlük Maaş Farkı Hesaplama Adımları:
Zamlı Maaşın […]