"); pri.document.close(); pri.focus(); pri.print(); pri.close(); }

ÖZET: Kamu İhale Kurulu, başvuru sahibinin iddialarını değerlendirirken, yemek hizmeti alımına ilişkin düzenlemelerin adil olmadığını öne sürdüğü 1’inci iddiaya odaklandı. İdari şartnamede belirtilen düzenlemeler, yemek hizmeti için tahmini personel sayısının bir gün önceden yükleniciye bildirileceği ve yalnızca yenilen yemek sayısı kadar ödeme yapılacağına dair hükümler içermektedir. Bu durum, yüklenicinin, yemek yiyen personel sayısına göre ödeme alması gerektiğini, dolayısıyla idarenin, tüketilmeyen yemekler için ödeme yapmasının kamu zararına yol açabileceğini ortaya koymaktadır. Kurul, bu düzenlemelerin, yüklenicilerin tekliflerini sağlıklı bir şekilde hazırlayabilmelerine olanak tanıdığını ve başvuru sahibinin iddiasının yerinde olmadığına karar vermiştir. Sonuç olarak, başvuru sahibinin itirazen şikayet başvurusu reddedilmiştir.

Karar no2025/UH.I-680
Karar tarihi05.03.2025
Toplantı No2025/010
Gündem No48

BAŞVURU SAHİBİ:

Güngör Kurumsal Yem. ve Gıda San. Tic. Ltd. Şti.,

İHALEYİ YAPAN İDARE:

Ankara İl Sağlık Müdürlüğü,

BAŞVURUYA KONU İHALE:

2024/1885344 İhale Kayıt Numaralı “4 Kısım Malzeme Dahil Yemek Pişirme, Dağıtım Sonrası Hizmetleri Alımı” İhalesi

KURUM TARAFINDAN YAPILAN İNCELEME:

Ankara İl Sağlık Müdürlüğü tarafından 10.02.2025 tarihinde açık ihale usulü ile gerçekleştirilen “4 Kısım Malzeme Dahil Yemek Pişirme, Dağıtım Sonrası Hizmetleri Alımı” ihalesine ilişkin olarak Güngör Kurumsal Yem. ve Gıda San. Tic. Ltd. Şti.nin 04.02.2025 tarihinde yaptığı şikâyet başvurusunun, idarenin 08.02.2025 tarihli yazısı ile reddi üzerine, başvuru sahibince 17.02.2025 tarih ve 178473 sayı ile Kurum kayıtlarına alınan 17.02.2025 tarihli dilekçe ile itirazen şikâyet başvurusunda bulunulmuştur.

Başvuruya ilişkin olarak 2025/413 sayılı itirazen şikâyet dosyası kapsamında yapılan inceleme neticesinde esas inceleme raporu tanzim edilmiştir.

KARAR:

Esas inceleme raporu ve ekleri incelendi.

İtirazen şikâyet dilekçesinde özetle,

1) 3’üncü Kısım Beypazarı Devlet Hastanesi’ne ait Teknik Şartname’nin 10.1’inci maddesinde yer alan “Tahmini yemek yiyecek personel sayısı bir gün önceden yükleniciye bildirilecek ancak yenilen yemek sayısı kadar yükleniciye ödeme yapılacaktır. Hasta ve refakatçiler içinse yemek yiyen hasta ve refakatçi sayısı rasyonuna göre ödeme yapılacaktır.” düzenlemesinin yüklenici açısında hakkaniyetli olmayacağı,

2) “Ek-2 Ve Ek-3 Kahvaltı, Diyet Kahvaltı Çeşitleri, Normal Yemek Ve Diyet Yemeklerinin Şekli” dokümanının 64’üncü sayfasında “Kızartmalarda ayçiçek yağı, zeytinyağlı tüm yemeklerde ve zeytinyağı reçetesinde belirtilen salatalarda zeytinyağı kullanılacaktır.” düzenlemesinin olduğu, ancak aynı dokümanın 37 ve 38’inci sayfalarında yer alan karışık yaz kızartması ve karnabahar/havuç kızartma içeriğinde ayçiçek yağı yerine “zeytinyağı” ürününün bulunduğu, bu durumun sağlıklı bir şekilde fiyat teklifi hazırlanabilmesine engel teşkil ettiği,

3) “Ek-2 Ve Ek-3 Kahvaltı, Diyet Kahvaltı Çeşitleri, Normal Yemek Ve Diyet Yemeklerinin Şekli” dokümanının 3’üncü sayfasında diyet kahvaltıların içecek ve ekmek dışında 3 çeşit/kap olarak verileceğinin düzenlendiği, ancak aynı dokümanın 3 ve 4’üncü sayfalarında “14 Günlük Diyet Yazlık ve Kışlık Kahvaltı Örneği” başlıklı bölümünde diyet kahvaltı örnek menüsünün içecek hariç 4 çeşit/kap olarak düzenlendiği, bu durumun sağlıklı bir şekilde fiyat teklifi hazırlanabilmesine engel teşkil ettiği,

4) Sözleşme Tasarısı’nın 16.1.2’nci maddesinin 19 nolu özel aykırılık halinin, ağır aykırılık hali maddesi olarak değerlendirilerek 16.1.3 maddesinde yer verilmesi gerektiği,

5) Sözleşme Tasarısı’nın “Diğer hususlar” başlıklı 36.1’inci maddesinde “13-Örnek öğün listelerinde yer alan yemek reçetelerindeki malzeme gramajları farklı ise Yataklı Tedavi Kurumları İşletme Yönetmeliğindeki miktarlar göz önünde bulundurulacaktır.” düzenlemesinin yer aldığı, “Ek-2 ve Ek-3 Kahvaltı, Diyet Kahvaltı Çeşitleri, Normal Yemek Ve Diyet Yemeklerinin Şekli” dokümanının 5’inci sayfasında ise kahvaltı, normal yemek ve diyet yemeklerinde uygulanacak gramajların şartname ekinde yer alan gramaj listelerine göre yapılacağının belirtildiği, bu çelişkili durumun sağlıklı bir şekilde fiyat teklifi hazırlanabilmesine engel teşkil ettiği,

6) İhalenin 3’üncü kısmı Beypazarı Devlet Hastanesi’ne ait Teknik Şartname’nin 5’inci sayfasında yer alan “Madde 17. Sözleşme süresi içerisinde hastane mutfaklarında zorunlu tadilat ya da mücbir sebeplerden dolayı yemek çıkarılamaması durumunda, yüklenici idari şartnamede belirtildiği gibi İşletme Kayıt Belgesine sahip kendi mutfağından veya bu özelliklere sahip başka bir kuruluştan sorun ortadan kalkıncaya kadar yemek taşıyabilir. Yüklenici bunun için idareden ek bir ücret talebinde bulunmayacaktır.” düzenlemesi ile Kanunda mücbir sebep sayılan hallerde bile yemek hizmetinin yükleniciden talep edileceğinin anlaşıldığı, bu durumun 4735 sayılı Kamu İhaleleri Sözleşmeleri Kanunu’nun 10’uncu maddesine aykırı olduğu,

7) İdari Şartname’nin 46’ncı maddesinde düzenlenen fiyat farkı hesaplanmasında b1 (akaryakıt ağırlık oranı) ve c (makine ve ekipmanın amortismanına ilişkin ağırlık oranı) kat sayısının 0 olarak belirlenmesinin mevzuata aykırı olduğu, a1 haftalık çalışma saatinin tamamı idarede kullanılan işçiliklerin ağırlık oranının yanlış hesaplandığı, özellikle bazı projelerde işçilik oranının 0,39’un üzerinde ve 0,45’e yakın olarak hesaplandığı, işçilik oranının virgülden sonra altı hane olarak hesaplanması gerektiği iddialarına yer verilmiştir.

Başvuru sahibinin iddialarının değerlendirilmesi sonucunda aşağıdaki hususlar tespit edilmiştir.

1) Başvuru sahibinin 1’inci iddiasına ilişkin olarak:

İdari Şartname’nin “İhale konusu işe/alıma ilişkin bilgiler” başlıklı 2’nci maddesinde “2.1. İhale konusu işin/alımın;

a) Adı: 4 Kısım Malzeme Dahil Yemek Pişirme, Dağıtım Sonrası Hizmetleri Alımı

b) Türü: Hizmet alımı

c) İlgili Uygulama Yönetmeliği: Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği

e) Miktarı:

1. Kısım Çubuk DH ve Bağlı Birimler Yemek Hizmeti Alımı

2. Kısım Pursaklar DH ve Bağlı Birimler Yemek Hizmeti Alımı

3. Kısım Beypazarı DH ve Bağlı Birimler Yemek Hizmeti Alımı

4. Kısım Atatürk Sanatoryum Eğitim ve Araştırma Hastanesi Yemek Hizmeti Alımı

Ayrıntılı bilgi idari şartnamenin ekinde yer almaktadır.

f) İşin yapılacağı/malın teslim edileceği yer: İşin teknik şartnamelerinde/dokümanlarında belirtilen yerler” düzenlemesi,

Sözleşme Tasarısı’nın “İşin süresi” başlıklı 9’uncu maddesinde “9.1. İşe başlama tarihi 01.04.2025; işi bitirme tarihi 31.12.2026

9.2. Bu sözleşmenin uygulanmasında sürelerin hesabı takvim günü esasına göre yapılmıştır.” düzenlemesi,

Beypazarı Devlet Hastanesi 21 (Yirmi Bir) Aylık Malzemeli Yemek Pişirme Dağıtım ve Bulaşık Yıkama İşi Teknik Şartnamesi’nin “İşin Mahiyeti” başlıklı 1’inci maddesinde “Bu teknik şartname Ankara Beypazarı Devlet Hastanesi, Ankara Güdül Entegre Devlet Hastanesi ve bütün birimlerindeki yatan hastalar, hasta refakatçileri ve personel için yemek, kahvaltı ve ara öğün hazırlanması, dağıtılması ve aşağıda tarif edildiği üzere sonrası hizmetlerinin nasıl yürütüleceğini kapsar.” düzenlemesi,

“Genel Hükümler “başlıklı maddesinde “Madde 10.1. Yükleniciye Hastane Bilgi Yönetim Sistemi üzerinde yer alan Yemekhane Takip Sistemi ve bu sistem bulunmayan birimler için imza cetveli üzerinde tüketilen yemek miktarı üzerinden ödeme yapılır. Tüm Personel kendi kartlarını okutacak, servislerden ayrılamayan personel için HBYS ile yemek tüketimi takip edilecektir.

Kurulacak bu kartlı sisteme ilişkin kartlar da hastane idaresince karşılanacaktır, bilgisayarlar (her turnike için bir adet) ise yükleniciye ait olarak kurulacaktır. Bilgisayarlar bu yazılımı çalıştırabilecek özellikte olmalı, teknik özellikleri yüklenici tarafından belirlenecektir. Kurulan bu bilgisayarlara yazılım/program yüklenerek HBYS ile entegre edilerek yemek yiyen personel, hasta ve refakatçi sayıları burada görülecektir. Entegrasyon hastane idaresi tarafından yapılacaktır. Hastane idaresi tarafından izinli, raporlu, geçici görevli vb. nedenlerle o öğünde yemek yeme hakkı bulunmayan personelin kartı veya şifresi okunmayacak şekilde ve her kart veya şifre bir öğünde yalnızca bir defa okunacak şekilde HBYS sistemine entegre olacaktır. Her öğün sonrası yenilen yemek sayılarının raporu yüklenici tarafından mutlaka alınmalı ve hastane idaresinin (hizmet işleri kontrol teşkilatı) kontrolüne sunulmalıdır. Raporlar firma ve idareyi temsilen taraflarca birer kişiyle imza altına alınmalı, ayrı ayrı turnike sistemi bulunan her bir yer için raporlar ayrıca oluşturulmalıdır.

Tahmini yemek yiyecek personel sayısı bir gün önceden yükleniciye bildirilecek ancak yenilen yemek sayısı kadar yükleniciye ödeme yapılacaktır. Hasta ve refakatçiler içinse yemek yiyen hasta ve refakatçi sayısı rasyonuna göre ödeme yapılacaktır.

Yüklenici, her bir öğün için idareden günlük çalışan personel sayısını isterse alabilir, kadro sayısı ve yenilen yemek sayısını karşılaştırabilir. Ancak kadronun tamamı yemek yemiş kabul edilmez ve yiyen sayısı kadar ödeme yapılır.” düzenlemesi yer almaktadır.

İhale dokümanında yapılan düzenlemelerden şikâyete konu ihalenin Ankara İl Sağlık Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilen “2024/1885344 İhale Kayıt Numaralı 4 Kısım Malzeme Dahil Yemek Pişirme, Dağıtım Sonrası Hizmetleri Alımı” olduğu, ihalenin birim fiyat teklif alınmak suretiyle ve elektronik ortamda teklif alınarak açık ihale usulü ile 10.02.2025 tarihinde gerçekleştirildiği, ihalede 77 adet ihale dokümanı indirildiği ihalenin 1’inci kısmına 18 isteklinin, ikinci kısmına 16 isteklinin, üçüncü kısmına 15 isteklinin ve dördüncü kısmına 14 isteklinin katıldığı, ihalenin 1’inci kısmının Adana Ft Yem. Tem. Bil. İşl. Nak. İnş. Taah. San. ve Tic. Ltd. Şti. üzerinde, 2’nci kısmının Nihat Satıcı Turizm İnşaat Gıda Nakliyat İthalat İhracat San. ve Tic. Ltd. Şti. üzerinde, 3’üncü ve 4’üncü kısmının Smc Yemek Temizlik Sportif Faaliyetleri İnşaat İş Sağlığı ve Güvenliği Bilişim Yapımcılık Sağ. Hiz. San. ve Tic. Ltd. Şti. üzerinde bırakıldığı görülmüştür.

Yukarıda aktarılan ihale dokümanı düzenlemelerinden, inceleme konusu ihalenin 4 kısım malzeme dahil yemek pişirme, dağıtım sonrası hizmetleri alımı olduğu, 3’üncü kısım ihalenin mahiyetinin, 21 ay boyunca, Ankara Beypazarı Devlet Hastanesi, Ankara Güdül Entegre Devlet Hastanesi ve bütün birimlerindeki yatan hastalar, hasta refakatçileri ve personel için yemek, kahvaltı ve ara öğün hazırlanması, dağıtılması ve tarif edildiği şekilde sonrası hizmetlerinin nasıl yürütüleceğini kapsadığı; bu kısımda tahmini yemek yiyecek personel sayısının bir gün önceden yükleniciye bildirileceği, ancak yenilen yemek sayısı kadar yükleniciye ödeme yapılacağı, hasta ve refakatçiler içinse yemek yiyen hasta ve refakatçi sayısı rasyonuna göre ödeme yapılacağı, yüklenicinin her bir öğün için idareden günlük çalışan personel sayısını isterse alabileceği, kadro sayısı ve yenilen yemek sayısını karşılaştırabileceği, ancak kadronun tamamının yemek yemiş kabul edilmeyeceği ve yiyen sayısı kadar ödeme yapılacağı anlaşılmıştır.

Yemek hizmeti alımı ihalelerinde öğün miktarlarının ve yemek hizmeti sunulacak kişi sayısının idarelerce tahmini olarak hesaplandığı, işin yürütülmesi aşamasında yemek yiyecek kişi sayısında değişimler olmasının olağan olduğu, bu bağlamda şikayet konusu kısımda tahmini yemek yiyecek personel sayısının bir gün önceden yükleniciye bildirileceği, hasta ve refakatçiler içinse yemek yiyen hasta ve refakatçi sayısı rasyonuna göre ödeme yapılacağı, yüklenicinin her bir öğün için idareden günlük çalışan personel sayısını isterse alabileceği, kadro sayısı ve yenilen yemek sayısını karşılaştırabileceği anlaşılmaktadır.

İhale dokümanında toplam yemek miktarının belirlendiği ve yaklaşık maliyetin de idarece bu miktar üzerinden hesaplandığı, istekliler tarafından tekliflerin idarece ihale dokümanında belirlenen öğün miktarlarına göre oluşturulacağı, sözleşmenin yürütülmesi aşamasında ise yemek yiyecek kişi sayısının değişebileceği, bu nedenle dağıtımı yapılan yemek sayısı üzerinden ödeme yapılacağı düzenlenmiştir. İdarece belirlenecek sayıya göre ödeme yapılmasının, tüketilmeyen yemekler bakımından idarenin faydalanmadığı hizmetin bedelini ödemesine neden olacağı ve bu durumun kamu zararına sebebiyet verebileceği, ihale konusu alanda faaliyet gösteren basiretli tacirlerin bu hususları göz önünde bulundurarak tekliflerini hazırlayabilecekleri anlaşıldığından başvuru sahibinin iddiasının yerinde olmadığı sonucuna varılmıştır.

2) Başvuru sahibinin 2’nci iddiasına ilişkin olarak:

“Ek-2 ve Ek-3 Kahvaltı, Diyet Kahvaltı Çeşitleri, Normal Yemek ve Diyet Yemeklerinin Şekli” dokümanının “EK-2: YEMEK ÇEŞİTLERİ, KULLANILACAK MALZEME VE GRAMAJ MİKTARLARI” başlıklı maddesinde “(Tüm yemeklerde belirtilen gramajlar asgari gramajlardır.)

Bu malzemeler yemek yapımında kullanılırken teknik şartnamedeki gramajlar esas alınacak olup, toplam üretilen miktar ile kişi başı gramajlar ile çarpılarak toplam kullanılacak malzemenin pişirilmesi sağlanacaktır.

Zeytinyağlılar

Karışık Yaz Kızartması

Patlıcan

50 gr.

Biber

50 gr.

Zeytin Yağı

40 gr.

Domates

50 gr.

Patates

50 gr.

Kabak

50 gr.

Tuz

1 gr.

Karnabahar/Havuç Kızartma

Yumurta

1/4 Adet

Havuç

50 gr.

Un

10 gr.

Karnabahar

150 gr.

Zeytin Yağı

30 gr.

Tuz

1 gr.

Yoğurt

75 gr.

NOT-2 Kızartmalarda ayçiçek yağı, zeytinyağlı tüm yemeklerde ve zeytinyağı reçetesinde belirtilen salatalarda zeytinyağı kullanılacaktır.” düzenlemesi yer almaktadır.

“Ek-2 ve Ek-3 Kahvaltı, Diyet Kahvaltı Çeşitleri, Normal Yemek ve Diyet Yemeklerinin Şekli” dokümanının “Ek-2: Yemek Çeşitleri, Kullanılacak Malzeme ve Gramaj Miktarları” başlıklı maddesinin “Zeytinyağlılar” bölümünde karışık yaz kızartması ve karnabahar/havuç kızartmasının içeriğine ilişkin belirleme yapıldığı, her iki ürünün içeriğinde zeytinyağı girdisinin bulunduğu; yine aynı dokümanın “Ek-2: Yemek Çeşitleri, Kullanılacak Malzeme ve Gramaj Miktarları” başlıklı maddesinin en altında yer alan not ibaresinde “Kızartmalarda ayçiçek yağı, zeytinyağlı tüm yemeklerde ve zeytinyağı reçetesinde belirtilen salatalarda zeytinyağı kullanılacaktır.” ibaresine yer verildiği görülmüştür.

İdarece şikayet başvurusuna verilen cevapta, Not-2 bölümünde yer alan düzenlemeden zeytinyağlılar bölümünde yer verilen kızartma türlerinin anlaşılmayacağı, burada ve yapılması durumunda örnek öğün listelerinde yer almayan yemeklerin kızartma işlerinde ayçiçek yağının kullanılacağının ifade edildiği görülmüştür.

Yukarıda yer verilen doküman düzenlemeleri ve idarenin şikayet başvurusuna verdiği cevap bir arada değerlendirildiğinde, karışık yaz kızartması ve karnabahar/havuç kızartmasının girdileri arasında zeytinyağının bulunduğu ve bu girdi ile hazırlanacağı; dokümanın Not-2 bölümünde zeytinyağı ile hazırlanacağı belirlenmeyen kızartmalarda ayçiçek yağı kullanılacağı anlaşıldığından herhangi bir belirsizliğin bulunmadığı, bu bakımdan başvuru sahibinin iddiasının yerinde olmadığı sonucuna varılmıştır.

3) Başvuru sahibinin 3’üncü iddiasına ilişkin olarak:

“Ek-2 ve Ek-3 Kahvaltı, Diyet Kahvaltı Çeşitleri, Normal Yemek ve Diyet Yemeklerinin Şekli” dokümanının “NORMAL KAHVALTI” başlıklı maddesinde “Normal yemek yiyen hasta ve refakatçiye sabah kahvaltısı verilir. Nöbetçi personele de mesaisine uygun kahvaltı, gece kahvaltısı verilir.

Normal kahvaltı içecek (Süt veya poşet çay veya poşet bitki çayları vb.) şeker (siyah çay ve bitki çayı yanında verilecektir), ekmek dışında 3 ayrı çeşit olarak verilecektir. Ambalajlı olmayan kahvaltılıklar (peynir ve zeytinler vb.) hijyenik koşullarda poşetlenerek servis edilecektir

KAHVALTILIKLAR VE BİR PORSİYON GRAMAJLARI:

İÇECEK GRUBU:

Çay ——————————————————– En Az 1,5 gr.

Süt (Tetrapak Kutularda) ——————————- 200 ml

Meyve Suyu (Tetrapak Kutu) ————————– 200 ml

1. GRUP NORMAL KAHVALTILIKLAR:

Beyaz Peynir (Tuzlu Veya Tuzsuz) —————— 40 gr.

Kaşar Peyniri ——————————————– 20 gr.

Krem Peynir (Poşet) ———————————— 20 gr.

Yumurta ————————————————– 65-70 gr. (1 adet)

Labne Peynir ——————————————– 20 gr.

Üçgen Peynir ——————————————– 18 gr.

2. GRUP NORMAL KAHVALTILILAR:

Tereyağı (Poşet) —————————————– 15 gr.

Reçel (Poşet) ——————————————— 30 gr.

Bal (Poşet) ———————————————— 30 gr.

Diabetik Reçel (Poşet) ———————————- 30 gr.

Kakaolu Fındık Kreması (Poşet) ———————— 30 gr.

Tahin Pekmez (Poşet) ———————————– 30 gr.

Siyah Zeytin ———————————————- 25 gr.

Yeşil Zeytin ———————————————– 25 gr.

Poğaça/Kek————————————————-1 adet (100-120 gr.)

Domates-Salatalık —————————————100 gr. (3 kap harici ek olarak verilecek olup mevsimine göre sivri biber veya marul verilecektir.)

Not: Bir porsiyon kahvaltı içeriği: 1 porsiyon birinci grup + 2 porsiyon ikinci grup + Domates-Salatalık 100 gr. + Ekmek (çeşitli tuzlu, tuzsuz, kepekli vb.) ten oluşur. Tereyağ-bal ve terayağ-reçel bir porsiyon olarak kabul edilecektir.

Zeytinler yağlanıp poşetlenip servis edilecektir. Kahvaltılık şeker, 4 gr. olarak paketli küp veya toz ambalajlı bir şekilde çayın yanında verilecektir.

30 GÜNLÜK NORMAL KAHVALTI LİSTESİ

1.Gün

Siyah Zeytin

Beyaz Peynir

Poğaça/Kek

Domates/Salatalık Vb.

Çay/Ihlamur Vb.

2.Gün

Kaşar Peynir

Yeşil Zeytin

Reçel+Tereyağ

Domates/Salatalık Vb.

Süt

…” düzenlemesi,

“DİYET KAHVALTI” başlıklı maddesindeDiyet kahvaltıda verilecek gramajlar normal kahvaltı ile aynıdır. Diyet kahvaltısı ekmek, içecek (Süt veya poşet çay veya poşet bitki çayları vb.) ve şeker dışında 3 çeşit olarak verilecektir. Çeşitlerden en az biri hayvansal kaynaklı olacaktır. Ekmek diyet alması gereken hastanın durumuna göre tuzlu, tuzsuz veya kepekli olarak verilecektir.

14 Günlük Diyet Yazlık Ve Kışlık Kahvaltı Örneği:

Tarih

1. Grup

2. Grup

İçecek (Şekersiz)

1

Tuzsuz Beyaz Peynir

Tuzsuz S.Zeytin + Reçel+ Domates Salatalık

Süt

2

Haş. Yumurta

Tuzsuz Y.Zeytin + Reçel+ Domates Salatalık

Çay

14

Haş.Yumurta

Tuzsuz Y.Zeytin + Reçel+ Domates Salatalık

Çay

Not: Diyabetik hastalar için diyet reçel ve tatlandırıcı kullanılabilir.” düzenlemesi yer almaktadır.

Yukarıda yer verilen doküman düzenlemeleri değerlendirildiğinde, normal kahvaltının içecek (Süt veya poşet çay veya poşet bitki çayları vb.) şeker (siyah çay ve bitki çayı yanında verilecektir) ve ekmek dışında 3 ayrı çeşit olarak verileceği, kahvaltılıkların 1’inci grup ve 2’nci grup olarak gruplandırıldığı ve bir porsiyon gramajlarının belirtildiği, domates-salatalığın 3 kap harici ek olarak verileceği ve mevsimine göre sivri biber veya marul verileceği, bir porsiyon kahvaltı içeriğinin: 1 porsiyon birinci grup + 2 porsiyon ikinci grup + Domates-Salatalık 100 gr. + Ekmek (çeşitli tuzlu, tuzsuz, kepekli vb.) ten oluşacağı, tereyağ-bal ve terayağ-reçelin bir porsiyon olarak kabul edileceği; diyet kahvaltıda verilecek gramajların normal kahvaltı ile aynı olacağı, diyet kahvaltısının ekmek, içecek (süt veya poşet çay veya poşet bitki çayları vb.) ve şeker dışında 3 çeşit olarak verileceği, çeşitlerden en az birinin hayvansal kaynaklı olacağı, ekmeğin diyet alması gereken hastanın durumuna göre tuzlu, tuzsuz veya kepekli olarak verileceği anlaşılmış olup, domates-salatalığın 3 kap harici ek olarak verileceği hususu göz önünde bulundurulduğunda 14 günlük diyet yazlık ve kışlık kahvaltı örneği tablosunun yukarıda yapılan izahat ile uyumlu olduğu, bu bakımdan başvuru sahibinin iddiasının yerinde olmadığı sonucuna varılmıştır.

4) Başvuru sahibinin 4’üncü iddiasına ilişkin olarak:

Sözleşme Tasarısı’nın “Sözleşmeye aykırılık halleri, cezalar ve sözleşmenin feshi” başlıklı 16’ncı maddesinde “16.1. İhale konusu işin niteliği ve özelliğine göre işin sözleşmesine uygun olmayan haller ve idare tarafından uygulanacak cezalar aşağıda belirtilmiştir. Cezalar, aykırılık halleri ve sözleşmenin feshine ilişkin hususlar bu Sözleşmenin 16, 24, 25, 26, 27, 28 ve 29 uncu maddelerinde düzenlenmiştir. Bu hususlara ilişkin olarak söz konusu maddeler dışındaki ve ihale dokümanındaki diğer düzenlemeler sadece 16.1.1 inci madde kapsamında değerlendirilir.

16.1.1. Bu sözleşmenin 16.1.2 nci maddesinde yer alan özel aykırılık ve 16.1.3 üncü maddesinde yer alan ağır aykırılık halleri dışında, sözleşme hükümlerine uyulmaması halinde uygulanacak ceza oranı, ilk sözleşme bedelinin On Binde 1’dır. Aynı fiilin tekrarı halinde bu oran % 50 artırımlı uygulanır.

16.1.2. Aşağıdaki tabloda yer alan özel aykırılık hallerinde aynı satırda belirtilen oranda ceza uygulanır. Tabloda yer verilen özel aykırılıklardan herhangi birinin ilgili aykırılık için aynı satırda belirtilen sayıya ve toplam özel aykırılık halinin de 50 sayısına ulaşması koşullarının birlikte gerçekleşmesi durumunda, 4735 sayılı Kanunun 20 nci maddesinin (b) bendine göre protesto çekmeye gerek kalmaksızın sözleşme feshedilir.

Özel Aykırılık Halleri

Aykırılık Hali

İlk Sözleşme
Bedeli
Üzerinden
Kesilecek
Ceza
Oranı

Aykırılık
Sayısı

1

Hizmetin yürütülmesi esnasında yükleniciden kaynaklanan mutfak, ofis, ambar gibi tesislere verilen her türlü zarar ve hasarın İdarece verilen süre içerisinde giderilmemesi durumunda;

On Binde
1

5

19

Yüklenici tarafından aynı öğün kapsamında verilen yemeğin yenilmesi sonucunda can kaybı olmadan birden fazla kişinin zehirlenmesi ve gıda zehirlenmesinin yüklenici kusurundan kaynaklı olduğunun ilgili merciilerce, laboratuvar bulguları, klinik bulguyla desteklenerek ve hekim teşhisi ile tespitinin yapılması durumunda”

On Binde

1

5

16.1.3. Aşağıdaki tabloda yer alan ağır aykırılık hallerinden herhangi birinin gerçekleşmesi halinde, 4735 sayılı Kanunun 20 nci maddesinin (b) bendine göre protesto çekmeye gerek kalmaksızın sözleşme feshedilir.

Ağır Aykırılık Halleri

1

Yüklenici tarafından aynı öğün kapsamında verilen yemeğin yenilmesi sonucunda birden fazla kişinin zehirlenmesi ve gıda zehirlenmesinin yüklenici kusurundan kaynaklı olduğunun ilgili merciilerce, laboratuvar bulguları, klinik bulguyla desteklenerek ve hekim teşhisi ile bir veya birden fazla kişinin hayati faaliyetinin kesin olarak sona ermesi durumunda

2

Sözleşme süresi boyunca yükleniciden kaynaklı sebeplerden dolayı sağlık tesislerinin herhangi birinde; mevzuatta belirlenen mücbir sebepler dışında kalan nedenlerle 1 (bir) tam gün yemek verilmemesi halinde,

3

Pişirilen yemeklerden alınan şahit numunelerin Tarım Ve Orman Bakanlığına bağlı İl Kontrol Laboratuvarında yapılan gıda analizi sonucunda raporda tek tırnaklı hayvan eti çıkması.

16.1.3.1. Sözleşmenin feshine yol açan ağır aykırılık hali nedeniyle ayrıca ilk sözleşme bedelinin %2’si oranında ceza uygulanacaktır. Ağır aykırılık hallerine ilişkin bu madde dışında ceza oranı belirlenmiş olması halinde söz konusu düzenleme dikkate alınmayacak ve ilk sözleşme bedelinin %2’si oranı dışında ceza uygulanmayacaktır.” düzenlemesi yer almaktadır.

Yukarıda yer verilen doküman düzenlemeleri değerlendirildiğinde, Sözleşme Tasarısı’nın 16.1.2’nci maddesinde yer alan tabloda özel aykırılık hallerinin düzenlendiği, bu düzenlemelerden 19’uncusunun “Yüklenici tarafından aynı öğün kapsamında verilen yemeğin yenilmesi sonucunda can kaybı olmadan birden fazla kişinin zehirlenmesi ve gıda zehirlenmesinin yüklenici kusurundan kaynaklı olduğunun ilgili merciilerce, laboratuvar bulguları, klinik bulguyla desteklenerek ve hekim teşhisi ile tespitinin yapılması durumu” olduğu, bu durumun gerçekleşmesi halinde ilk sözleşme bedeli üzerinden on binde 1 ceza uygulanacağı, tabloda yer verilen özel aykırılıklardan herhangi birinin ilgili aykırılık için aynı satırda belirtilen sayıya ve toplam özel aykırılık halinin de 50 sayısına ulaşması koşullarının birlikte gerçekleşmesi durumunda, 4735 sayılı Kanun’un 20’nci maddesinin (b) bendine göre protesto çekmeye gerek kalmaksızın sözleşmenin feshedileceğinin düzenlendiği; yine Sözleşme Tasarısı’nın 16.1.3’üncü maddesinde yer alan tabloda ağır aykırılık hallerinin düzenlendiği, bu düzenlemelerden 1’incisinin “Yüklenici tarafından aynı öğün kapsamında verilen yemeğin yenilmesi sonucunda birden fazla kişinin zehirlenmesi ve gıda zehirlenmesinin yüklenici kusurundan kaynaklı olduğunun ilgili merciilerce, laboratuvar bulguları, klinik bulguyla desteklenerek ve hekim teşhisi ile bir veya birden fazla kişinin hayati faaliyetinin kesin olarak sona ermesi durumu” olduğu, bu durumun gerçekleşmesi durumunda, 4735 sayılı Kanun’un 20’nci maddesinin (b) bendine göre protesto çekmeye gerek kalmaksızın sözleşmenin feshedileceği, ayrıca ilk sözleşme bedelinin %2’si oranında ceza uygulanacağı anlaşılmıştır.

İdarece, aynı öğün kapsamında verilen yemeğin yenilmesi sonucunda can kaybı yaşanmadan birden fazla kişinin zehirlenmesi ve zehirlenmenin yüklenici kusurundan kaynaklı olduğunun tespitinin gerçekleşmesi durumunun özel aykırılık hali, yine aynı öğün kapsamında verilen yemeğin yenilmesi sonucunda birden fazla kişinin zehirlenmesi ve zehirlenmenin yüklenici kusurundan kaynaklı olduğunun tespiti ile bir veya birden fazla kişinin hayati faaliyetinin kesin olarak sona ermesi durumunun ağır aykırılık hali olarak düzenlendiği ve iki ayrı durumun birbirinden farklılaştırıldığı, ağır aykırılık halinin özel aykırılık halinden daha ağır sonuçlarla karşılaşılması durumuna bağlandığı ve düzenlemenin mevzuata uygun olduğu anlaşıldığından başvuru sahibinin iddiasının yerinde olmadığı sonucuna varılmıştır.

5) Başvuru sahibinin 5’inci iddiasına ilişkin olarak:

Sözleşme Tasarısı’nın “Diğer hususlar” başlıklı 36’ncı maddesinde “… 13-Örnek öğün listelerinde yer alan yemek reçetelerindeki malzeme gramajları farklı ise Yataklı Tedavi Kurumları İşletme Yönetmeliğindeki miktarlar göz önünde bulundurulacaktır.” düzenlemesi,

“Ek-2 ve Ek-3 Kahvaltı, Diyet Kahvaltı Çeşitleri, Normal Yemek ve Diyet Yemeklerinin Şekli” dokümanının “Öğle ve Akşam Yemekleri, Yemek Çeşitleri ve Verilme Sıklığı” başlıklı tablonun alt kısmında “… 6. Kahvaltı, normal yemek ve diyet yemeklerinde uygulanacak gramajlar şartname ekinde yer alan gramaj listelerine göre yapılacaktır…” düzenlemesi yer almaktadır.

Yukarıda yer verilen doküman düzenlemeleri değerlendirildiğinde, kahvaltı, normal yemek ve diyet yemeklerinde uygulanacak gramajlarda şartname ekinde yer alan gramaj listelerindeki gramajların esas alınacağı; ancak örnek öğün listelerinde yer alan yemek reçetelerindeki malzeme gramajları farklı ise Yataklı Tedavi Kurumları İşletme Yönetmeliğindeki miktarların göz önünde bulundurulacağı anlaşılmış olup, söz konusu düzenlemelerde asıl uygulanması gereken koşulun şartname ekinde yer alan gramaj listelerindeki gramajların esas alınacağı şeklinde olduğu, eğer öğün listelerinde yer alan yemek reçetelerindeki malzeme gramajlarında farklılık var ise uygulanacak istisnai durumun belirtildiği anlaşılmış olup, mevcut durumun tereddüt oluşturacak belirsizlik içermediği, isteklilerin sağlıklı teklif fiyatı oluşturmasına engel teşkil etmediği, bu bakımdan başvuru sahibinin iddiasının yerinde olmadığı sonucuna varılmıştır.

6) Başvuru sahibinin 6’ncı iddiasına ilişkin olarak:

4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu’nun “Mücbir sebepler” başlıklı 10’uncu maddesinde “Mücbir sebep olarak kabul edilebilecek haller aşağıda belirtilmiştir:

a) Doğal afetler.

b) Kanuni grev.

c) Genel salgın hastalık.

d) Kısmî veya genel seferberlik ilânı.

e) Gerektiğinde Kurum tarafından belirlenecek benzeri diğer haller.

Süre uzatımı verilmesi, sözleşmenin feshi gibi durumlar da dahil olmak üzere, idare tarafından yukarıda belirtilen hallerin mücbir sebep olarak kabul edilebilmesi için; yükleniciden kaynaklanan bir kusurdan ileri gelmemiş olması, taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması, yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemiş bulunması, mücbir sebebin meydana geldiği tarihi izleyen yirmi gün içinde yüklenicinin idareye yazılı olarak bildirimde bulunması ve yetkili merciler tarafından belgelendirilmesi zorunludur.” hükmü,

Sözleşme Tasarısı’nın “Mücbir sebeplerden dolayı sözleşmenin feshi” başlıklı 28’inci maddesinde “28.1. Mücbir sebeplerden dolayı sözleşmenin feshedilmesi halinde, sözleşme konusu işlere ilişkin hesap genel hükümlere göre tasfiye edilerek, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar iade edilir.” hükmü,

3’üncü kısım Beypazarı Devlet Hastanesi’ne ait Teknik Şartname’nin “Genel Hükümler” başlıklı kısmında “Madde 17. Sözleşme süresi içerisinde hastane mutfaklarında zorunlu tadilat ya da mücbir sebeplerden dolayı yemek çıkarılamaması durumunda, yüklenici idari şartnamede belirtildiği gibi İşletme Kayıt Belgesine sahip kendi mutfağından veya bu özelliklere sahip başka bir kuruluştan sorun ortadan kalkıncaya kadar yemek taşıyabilir. Yüklenici bunun için idareden ek bir ücret talebinde bulunmayacaktır.” düzenlemesi yer almaktadır.

Yukarıda yer verilen doküman düzenlemeleri değerlendirildiğinde, sözleşme süresi içerisinde hastane mutfaklarında zorunlu tadilat ya da mücbir sebeplerden dolayı yemek çıkarılamaması durumunda, yüklenicinin İdari Şartname’de belirtildiği gibi İşletme Kayıt Belgesine sahip kendi mutfağından veya bu özelliklere sahip başka bir kuruluştan sorun ortadan kalkıncaya kadar yemek taşıyabileceğinin ve bunun için idareden ek bir ücret talebinde bulunmayacağının anlaşıldığı; zorunlu tadilat durumunda yükleniciden bu sorumluluğun beklenmesinin niteliği gereği 7/24 devam eden sağlık hizmetinin devamlılığının sağlanmasına yönelik olduğu, basiretli tacirlerin bu hususları göz önünde bulundurarak tekliflerini hazırlayabilecekleri, mücbir sebep hallerinde ise yüklenicinin sözleşmeyi fesh etmeyip hizmeti devam ettirme kararlılığı içinde olması durumunda bu sorumluluğun beklendiği, kaldı ki mücbir sebeplerden dolayı sözleşmenin feshi ve süre uzatımı gibi konuların 4735 sayılı Kanun’un amir hükümleri çerçevesinde sözleşmenin uygulanması aşamasında değerlendirilecek hususlar olduğu düşünüldüğünde başvuru sahibinin iddiasının aktarılan gerekçeler kapsamında yerinde olmadığı sonucuna varılmıştır.

7) Başvuru sahibinin 7’nci iddiasına ilişkin olarak:

4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu’nun “Fiyat farkı verilebilmesi” başlıklı 8’inci maddesinde “Sözleşme türlerine göre fiyat farkı verilebilmesine ilişkin esas ve usulleri tespite Kamu İhale Kurumunun teklifi üzerine Cumhurbaşkanı yetkilidir.” hükmü yer almakta olup,

Anılan maddeye dayanılarak yayımlanan 4734 Sayılı Kamu İhale Kanununa Göre İhale Edilen Hizmet Alımlarında Uygulanacak Fiyat Farkına İlişkin Esaslar’ın ikinci maddesinde “(1) 4734 sayılı Kanuna göre ihale edilen ve 5/1/2002 tarihli ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununa göre Türk parası üzerinden sözleşmeye bağlanan hizmet alımlarında uygulanacak fiyat farkı bu Esaslara göre hesaplanır.

(2) 4734 sayılı Kanun kapsamındaki idarelerin, bu Kanundan istisna olmakla birlikte birinci fıkra kapsamında fiyat farkı hesaplanabileceği öngörülen hizmet alımlarının ihale dokümanlarında bu Esaslara uygun şekilde hazırlanmış açık bir düzenleme bulunması halinde bu Esaslar uygulanabilir.” düzenlemesi,

Aynı Esaslar’ın beşinci maddesinde“(1) Fiyat farkı aşağıdaki formüllere göre hesaplanır:

c) Diğer hizmet alımlarında;

F = An x B x ( Pn-1)

İn AYn Yn Gn Mn

Pn = a1 + a2 —— + b1 —— + b2 —— + b3 —— + c ——

İo AYo Yo Go Mo

(2) Formüllerde yer alan;

a) F: Fiyat farkını (TL),

b) B: 0,90 sabit katsayısını,

c) An: İlk geçici hakedişte (n=1) olmak üzere (n) inci hak edişte; birim fiyatlı işlerde uygulama ayında gerçekleşen iş kalemlerinin sözleşme fiyatlarıyla çarpılması sonucu bulunan tutarı (TL), götürü bedel işlerde ise uygulama ayında gerçekleşen ilerleme yüzdesiyle sözleşme bedelinin çarpılması sonucu bulunan tutarı (TL),

ç) Pn: İlk geçici hakedişte (n=1) olmak üzere (n) inci hakedişte, fiyat farkı hesabında kullanılan temel endeksler ve güncel endeksler ile a1, a2, b1, b2, b3 ve c değerlerinin ağırlık oranlarını temsil eden katsayıların yukarıdaki formüle uygulanması sonucu bulunan fiyat farkı katsayısını,

d) a1: Haftalık çalışma saatinin tamamı idarede kullanılan işçiliklerin ağırlık oranını temsil eden ve 6 ncı maddeye göre fiyat farkı hesaplanan sabit bir katsayıyı,

e) a2: Haftalık çalışma saatinin tamamı idarede kullanılmayan işçiliklerin ağırlık oranını temsil eden sabit bir katsayıyı,

f) b1: Akaryakıtın ağırlık oranını temsil eden sabit bir katsayıyı,

g) b2: Diğer katı veya sıvı yakıtların ağırlık oranını temsil eden sabit bir katsayıyı,

ğ) b3:Malzeme veya diğer hizmetlerin ağırlık oranını temsil eden sabit bir katsayıyı

h)c: Makine ve ekipmanın amortismanına ilişkin ağırlık oranını temsil eden sabit bir katsayıyı,

… ifade eder.

(3) Ağırlık oranlarına ilişkin sabit katsayıların, işin niteliğine ve işte kullanılan girdilere uygun biçimde toplamı bire (1.00) eşit olacak şekilde belirlenerek ihale dokümanında gösterilmesi ve her sabit katsayı için dördüncü fıkraya göre hesaplamaya esas endeksin belirlenmesi zorunludur. Katsayıların belirlenmesinde öncelikle a2, b1, b2, b3 ve c katsayıları belirlendikten sonra bunların toplamı birden çıkarılarak bulunan sayı a1 katsayısı olarak alınır.

(4) Formüldeki temel endeksler (o) ve güncel endeksler (n)’den;

a) İo, İn: İşçilikle ilgili temel asgari ücreti ve güncel asgari ücreti,

b) AYo: Akaryakıt ürünleri için ihale tarihindeki satış fiyatını,

AYn: Akaryakıt ürünleri için uygulama ayına ait ortalama satış fiyatını,

c) Go, Gn: İhale konusu hizmet kapsamında yer alan malzeme ve diğer hizmetler için fiyat farkı hesabına esas sayı veya sayıları,

ç) Yo, Yn: Diğer katı ve sıvı yakıtlar için, Endeks Tablosunun 19 numaralı “Kok ve Rafine Petrol Ürünleri”, 19.1 numaralı “Kok Fırını Ürünleri”, 19.2 numaralı “Rafine Edilmiş Petrol Ürünleri” sütunundaki sayılardan ilgisine göre uygun olan birini veya birkaçını,

d) Mo, Mn: Makine ve ekipmana ait amortisman için, Endeks Tablosunun 28 numaralı “Makine ve Ekipmanlar b.y.s.”, 28.1 numaralı “Genel Amaçlı Makineler”, 28.2 numaralı “Diğer Genel Amaçlı Makineler”, 28.3 numaralı “Tarım ve Ormancılık Makineleri”, 28.4 numaralı “Metal İşleme Makineleri ve Takım Tezgahları”, 28.9 numaralı “Diğer Özel Amaçlı Makineler” sütunundaki sayılardan ilgisine göre uygun olan birini veya birkaçını,

ifade eder.

(5)Yukarıdaki endekslerden Go ve Gn için idarece; Endeks Tablosundan alt sektörler itibarıyla malzeme ve diğer hizmetlerin niteliği ve gereklerine uygun olan endeksin tespit edilerek ihale dokümanında belirtilmesi zorunludur. İdarelerin bu tespiti yapamamaları durumunda ise Go ve Gn endeksleri için Endeks Tablosunun “Genel” sütunundaki sayılar esas alınır. Ancak malzemeli yemek hizmeti alımlarında Endeks Tablosunun 10 numaralı “Gıda Ürünleri” sütunundaki sayı veya bu endeksin alt endekslerinde belirtilen sayılardan uygun olan birinin veya birkaçının ihale dokümanında belirtilmesi gerekir.

(7) İşin gerçekleştirilmesinde kullanılacak malzeme ve makine ile ekipmanın niteliği dikkate alınarak, fiyat farkı hesabına esas b1, b2, b3 ve c değerleri için aynı anda birden fazla endeks de belirlenebilir. Bu durumda, her bir endeksin nispi ağırlığı da belirlenir.

(8) Yukarıdaki endekslerden birinin veya birkaçının sözleşmenin uygulanması sırasında Türkiye İstatistik Kurumu tarafından değiştirilmesi halinde, değiştirilen endekse eşdeğer yeni bir endeks belirlenir ise bu endeks; yeni bir endeks belirlenmez ise, Endeks Tablosunun “Genel” sütunundaki sayı esas alınarak fiyat farkı hesaplanır.” düzenlemesi,

Anılan Esaslar’ın 7’nci maddesinde “(1) Bu Esaslara tabi hizmet alımı ihalelerinde fiyat farkı uygulanabilmesi için söz konusu işlerin ihalelerine ilişkin idari şartname ve sözleşmelerde bu Esaslara göre fiyat farkı hesaplanacağının belirtilmiş olması gerekir. Bu hizmet alımı ihalelerinde aşağıdaki hususlar çerçevesinde düzenleme yapılır.

a) Sözleşme süresi 365 takvim gününü aşan hizmet alımlarında tüm girdiler için fiyat farkı hesaplanacağına ilişkin düzenlemeye yer verilmesi zorunludur.

b) Sözleşme süresi 365 takvim gününü aşmayan;

1) İhale dokümanında personel sayısı belirlenerek haftalık çalışma saatinin tamamının idarede kullanılacağı düzenlenen hizmet alımlarında, sadece 6 ncı maddeye göre veya idarelerin takdirine bağlı olarak tüm girdiler için fiyat farkı hesaplanacağına ilişkin düzenlemeye yer verilir.

2) Diğer hizmet alımlarında tüm girdiler için fiyat farkı hesaplanacağına ilişkin düzenlemeye yer verilebilir.

(2) Sözleşmelerde yer alan fiyat farkına ilişkin usul ve esaslarda sözleşme imzalandıktan sonra değişiklik yapılamaz.

(3) Fiyat farkı uygulanan işlerde, zorunlu nedenler dışında, hakedişlerin uygulama ayını takip eden ay içerisinde ve uygulama ayına ait endeksler/fiyatlar belli olduktan sonra düzenlenmesi esastır. Uygulama ayına ait endeksler/fiyatlar belli olmadan hakedişin düzenlendiği hallerde, fiyat farkı hesabı hakedişle birlikte yapılmaz, uygulama ayına ait endeksler belli olduktan sonra ayrıca hesaplanır.” düzenlemesi,

İdari Şartname’nin “Fiyat farkı” başlıklı 46’ncı maddesinde ” 46.1. İhale konusu iş için sözleşmenin uygulanması sırasında aşağıdaki esaslara göre fiyat farkı hesaplanacaktır.

46.1.1.

4. Kısım Atatürk Sanatoryum Eğitim ve Araştırma Hastanesi ve Bağlı Birimleri Yemek Hizmeti Alımı için:

Fiyat farkı aşağıdaki formüle göre hesaplanır:

F = An x B x ( Pn-1)

Pn=a1+a2 İn/İo+b1 AYn/AYo+b2 Yn/Yo+b3 Gn/Go+c Mn/Mo

Formülde yer alan;

F: Fiyat farkını (TL),

B: 0,90 sabit katsayısını,

An: İlk geçici hakedişte (n=1) olmak üzere (n) inci hak edişte; birim fiyatlı işlerde uygulama ayında gerçekleşen iş kalemlerinin sözleşme fiyatlarıyla çarpılması sonucu bulunan tutarı (TL), götürü bedel işlerde ise uygulama ayında gerçekleşen ilerleme yüzdesiyle sözleşme bedelinin çarpılması sonucu bulunan tutarı (TL),

Pn: İlk geçici hakedişte (n=1) olmak üzere (n) inci hakedişte, fiyat farkı hesabında kullanılan temel endeksler ve güncel endeksler ile a1, a2, b1, b2, b3 ve c değerlerinin ağırlık oranlarını temsil eden katsayıların yukarıdaki formüle uygulanması sonucu bulunan fiyat farkı katsayısını,

ifade eder.

Endeks tablosu: Türkiye İstatistik Kurumu tarafından aylık yayımlanan yurt içi üretici fiyat endeksi, 2003=100, CPA 2008 kısım, bölüm ve gruplarına göre tarihsel seri tablosudur.

Formüldeki sabit katsayılar ile temel endeksler(o) ve güncel endeksler(n):

Katsayı

Endeks

a1 (Haftalık çalışma saatinin tamamı idarede kullanılan işçiliklerin ağırlık oranı)

0,3968

Fiyat Farkına İlişkin Esaslar?ın 6 ncı maddesine göre hesaplanacaktır.

a2 (Haftalık çalışma saatinin tamamı idarede kullanılmayan işçiliklerin ağırlık oranı)

0

b1 (Akaryakıtın ağırlık oranı)

0

b2 (Diğer katı veya sıvı yakıtların ağırlık oranı)

0

b3 (Malzeme veya diğer hizmetlerin ağırlık oranı)

0,6032

Go, Gn

Malzemeli yemek hizmeti alımlarında Endeks tablosunun 10 numaralı “Gıda Ürünleri” sütunundaki sayı

c (Makine ve ekipmanın amortismanına ilişkin ağırlık oranı)

0

2. Kısım Pursaklar Devlet Hastanesi Ve Bağlı Birimleri Yemek Hizmeti Alımı için:

Fiyat farkı aşağıdaki formüle göre hesaplanır:

F = An x B x ( Pn-1)

Pn=a1+a2 İn/İo+b1 AYn/AYo+b2 Yn/Yo+b3 Gn/Go+c Mn/Mo

Formülde yer alan;

F: Fiyat farkını (TL),

B: 0,90 sabit katsayısını,

An: İlk geçici hakedişte (n=1) olmak üzere (n) inci hak edişte; birim fiyatlı işlerde uygulama ayında gerçekleşen iş kalemlerinin sözleşme fiyatlarıyla çarpılması sonucu bulunan tutarı (TL), götürü bedel işlerde ise uygulama ayında gerçekleşen ilerleme yüzdesiyle sözleşme bedelinin çarpılması sonucu bulunan tutarı (TL),

Pn: İlk geçici hakedişte (n=1) olmak üzere (n) inci hakedişte, fiyat farkı hesabında kullanılan temel endeksler ve güncel endeksler ile a1, a2, b1, b2, b3 ve c değerlerinin ağırlık oranlarını temsil eden katsayıların yukarıdaki formüle uygulanması sonucu bulunan fiyat farkı katsayısını,

ifade eder.

Endeks tablosu: Türkiye İstatistik Kurumu tarafından aylık yayımlanan yurt içi üretici fiyat endeksi, 2003=100, CPA 2008 kısım, bölüm ve gruplarına göre tarihsel seri tablosudur.

Formüldeki sabit katsayılar ile temel endeksler(o) ve güncel endeksler(n):

Katsayı

Endeks

a1 (Haftalık çalışma saatinin tamamı idarede kullanılan işçiliklerin ağırlık oranı)

0,4085

a2 (Haftalık çalışma saatinin tamamı idarede kullanılmayan işçiliklerin ağırlık oranı)

0

Fiyat Farkına İlişkin Esasların 6 ncı maddesine göre hesaplanacaktır.

b1 (Akaryakıtın ağırlık oranı)

0

b2 (Diğer katı veya sıvı yakıtların ağırlık oranı)

0

b3 (Malzeme veya diğer hizmetlerin ağırlık oranı)

0,5915

Go, Gn

Malzemeli yemek hizmeti alımlarında Endeks tablosunun 10 numaralı “Gıda Ürünleri” sütunundaki sayı

c (Makine ve ekipmanın amortismanına ilişkin ağırlık oranı)

0

1. Kısım Halil Şıvgın Çubuk Devlet Hastanesi Ve Bağlı Birimleri Yemek Hizmeti Alımı için:

Fiyat farkı aşağıdaki formüle göre hesaplanır:

F = An x B x ( Pn-1)

Pn=a1+a2 İn/İo+b1 AYn/AYo+b2 Yn/Yo+b3 Gn/Go+c Mn/Mo

Formülde yer alan;

F: Fiyat farkını (TL),

B: 0,90 sabit katsayısını,

An: İlk geçici hakedişte (n=1) olmak üzere (n) inci hak edişte; birim fiyatlı işlerde uygulama ayında gerçekleşen iş kalemlerinin sözleşme fiyatlarıyla çarpılması sonucu bulunan tutarı (TL), götürü bedel işlerde ise uygulama ayında gerçekleşen ilerleme yüzdesiyle sözleşme bedelinin çarpılması sonucu bulunan tutarı (TL),

Pn: İlk geçici hakedişte (n=1) olmak üzere (n) inci hakedişte, fiyat farkı hesabında kullanılan temel endeksler ve güncel endeksler ile a1, a2, b1, b2, b3 ve c değerlerinin ağırlık oranlarını temsil eden katsayıların yukarıdaki formüle uygulanması sonucu bulunan fiyat farkı katsayısını,

ifade eder.

Endeks tablosu: Türkiye İstatistik Kurumu tarafından aylık yayımlanan yurt içi üretici fiyat endeksi, 2003=100, CPA 2008 kısım, bölüm ve gruplarına göre tarihsel seri tablosudur.

Formüldeki sabit katsayılar ile temel endeksler(o) ve güncel endeksler(n):

Katsayı

Endeks

a1 (Haftalık çalışma saatinin tamamı idarede kullanılan işçiliklerin ağırlık oranı)

0,3756

Fiyat Farkına İlişkin Esaslar?ın 6 ncı maddesine göre hesaplanacaktır.

a2 (Haftalık çalışma saatinin tamamı idarede kullanılmayan işçiliklerin ağırlık oranı)

0

b1 (Akaryakıtın ağırlık oranı)

0

b2 (Diğer katı veya sıvı yakıtların ağırlık oranı)

0

b3 (Malzeme veya diğer hizmetlerin ağırlık oranı)

0,6244

Go, Gn

Malzemeli yemek hizmeti alımlarında Endeks tablosunun 10 numaralı “Gıda Ürünleri” sütunundaki sayı

c (Makine ve ekipmanın amortismanına ilişkin ağırlık oranı)

0

3. Kısım Beypazarı Devlet Hastanesi Ve Bağlı Birimleri Yemek Hizmeti Alımı için:

Fiyat farkı aşağıdaki formüle göre hesaplanır:

F = An x B x ( Pn-1)

Pn=a1+a2 İn/İo+b1 AYn/AYo+b2 Yn/Yo+b3 Gn/Go+c Mn/Mo

Formülde yer alan;

F: Fiyat farkını (TL),

B: 0,90 sabit katsayısını,

An: İlk geçici hakedişte (n=1) olmak üzere (n) inci hak edişte; birim fiyatlı işlerde uygulama ayında gerçekleşen iş kalemlerinin sözleşme fiyatlarıyla çarpılması sonucu bulunan tutarı (TL), götürü bedel işlerde ise uygulama ayında gerçekleşen ilerleme yüzdesiyle sözleşme bedelinin çarpılması sonucu bulunan tutarı (TL),

Pn: İlk geçici hakedişte (n=1) olmak üzere (n) inci hakedişte, fiyat farkı hesabında kullanılan temel endeksler ve güncel endeksler ile a1, a2, b1, b2, b3 ve c değerlerinin ağırlık oranlarını temsil eden katsayıların yukarıdaki formüle uygulanması sonucu bulunan fiyat farkı katsayısını,

ifade eder.

Endeks tablosu: Türkiye İstatistik Kurumu tarafından aylık yayımlanan yurt içi üretici fiyat endeksi, 2003=100, CPA 2008 kısım, bölüm ve gruplarına göre tarihsel seri tablosudur.

Formüldeki sabit katsayılar ile temel endeksler(o) ve güncel endeksler(n):

Katsayı

Endeks

a1 (Haftalık çalışma saatinin tamamı idarede kullanılan işçiliklerin ağırlık oranı)

0,4169

Fiyat Farkına İlişkin Esaslar?ın 6 ncı maddesine göre hesaplanacaktır.

a2 (Haftalık çalışma saatinin tamamı idarede kullanılmayan işçiliklerin ağırlık oranı)

0

b1 (Akaryakıtın ağırlık oranı)

0

b2 (Diğer katı veya sıvı yakıtların ağırlık oranı)

0

b3 (Malzeme veya diğer hizmetlerin ağırlık oranı)

0,5831

Go, Gn

Malzemeli yemek hizmeti alımlarında Endeks tablosunun 10 numaralı “Gıda Ürünleri” sütunundaki sayı

c (Makine ve ekipmanın amortismanına ilişkin ağırlık oranı)

0

…” düzenlemesi,

1’inci kısım Halil Şıvgın Çubuk Devlet Hastanesi 21 (Yirmi Bir) Aylık Malzemeli Yemek Pişirme Dağıtım ve Bulaşık Yıkama İşi Teknik Şartnamesinde“Madde 1. Bu teknik şartname Halil Şıvgın Çubuk Devlet Hastanesi’nin bütün birimlerindeki yatan hastalar, hasta refakatçileri ve personel için yemek, kahvaltı ve ara öğün hazırlanması, dağıtılması ve aşağıda tarif edildiği üzere sonrası hizmetlerinin nasıl yürütüleceğini kapsar.

Madde 1.1. Mutfak Halil Şıvgın Çubuk Devlet Hastanesi mutfağı olacak şekilde kurulacaktır.

Taşıma yapılacak olan Kalecik İlçe Entegre Devlet Hastanesi için mutfak kurulmayacak olup. Halil Şıvgın Çubuk Devlet Hastanesi mutfağında pişen yemeklerden Kalecik Devlet Hastanesi personeli ile taşınarak yalnızca servisi ve sonrası hizmeti verilecektir. Taşıma yoluyla yemek hizmeti verilen birimlerde de yemeğin lezzet, görünüm, sıcaklık, menüye uygunluk ve kalitesi aynı olacaktır.

Madde 1.2.Halil Şıvgın Çubuk Devlet Hastanesinde hazırlanan yemeklerin Madde 1.1’de belirtilen birimlere 1 (bir) adet on yaşını doldurmamış araç ile termostatik kaplarda, uygun ısıda, yemeklerin lezzet ve görünüşünü korur şekilde taşınacak ve servis edilecektir. Aracın yemek taşman bölümünde, yemek haricinde bir şey taşınamayacaktır. Aracın yakıt, tamir, bakım, arıza vb. giderleri yükleniciye aittir. Araç arıza vb. sebeplerden dolayı hizmet veremediğinde yüklenici aksaklık giderilene kadar, yemek taşıma hizmetini aksatmayacak şekilde benzer özellikte aracı temin etmekle yükümlüdür. Taşıma esnasında oluşabilecek olumsuzluklardan firma sorumludur. Yükleniciye ait aracın kiralama yoluyla temin edilecekse NOTER TASDİKLİ kira kontratı yüklenici tarafından sözleşme imzalandıktan sonra 10 (on iş günü içinde idareye teslim edilecektir. Araç merkez hastaneden hareket edip, toplam da tablodaki güzergahı izleyerek hafta içi, hafta sonu ve resmi tatillerde Halil Şıvgın Çubuk Devlet Hastanesi’nden öğle öğünü, akşam öğünü ve sabah ve gece kahvaltısı, Kalecik ilçe Entegre Devlet Hastanesi’ne yemek taşıma hizmeti verilecektir.

Hafta İçi Güzergah

Kalecik İlçe Entegre Devlet Hastanesi

94 km (gidiş- dönüş)

Toplamda 43.240 km

Hafta Sonu Güzerhgah

Kalecik İlçe Entegre Devlet Hastanesi

94 km (gidiş- dönüş)

Toplamda 17.296 km

2- Çalışan Personel İle İlgili Hususlar:

12- Çalıştırılan işçiler kendi çalışma saatleri içinde hastane dışında ikinci bir işte çalışamaz.

20- Çalışma saatleri: Personelin çalışma süresi haftalık 45 saattir. Hastanenin çalışma sistemine göre çalışma saatleri idare tarafından belirlenecektir.

EKLER:

EK-1: Mutfaklar ve yemekhaneler için istenilen araç gereç ve malzeme listesi

Halil Şıvgın Çubuk Devlet Hastanesi Firmanın Getireceği Asgari Demirbaş Listesi

ADI

ÖZELLİĞİ

MİKTARI

1. Masa (Yemek salonu için)

Katlamalı, membran özellikte

0

2. Sandalye (Yemek salonu için)

Sert plastik, metal ayaklı

0

3. Self Tepsi

Selform, kaliteli

800

4.Yer ocağı

Tüpgaz uyumlu, sanayi tipi, ayaklıklı, krom nikel

0

5. Et kıyma makinası

Soğutuculu

1

6. Mutfak robotu

1

116. Termobox

Ölçüsü, rengi ve şekli kontrol teşkilatı tarafından belirlenecek.

2

NOT: Yukarıda belirtilmiş olan demirbaş malzeme ve makineler firmanın kendisinin olma şartı aranmayacaktır. Kiralama yoluyla temin edilen demirbaş malzeme ve makinaların sözleşme süresince yüklenici tarafından kiralandığına ilişkin kontratlar ilgili idareye teslim edilecektir.

…” düzenlemesi,

2’nci Kısım Pursaklar (Ulus) Devlet Hastanesi 21 (Yirmi Bir) Aylık Malzemeli Yemek Pişirme Dağıtım ve Bulaşık Yıkama İşi Teknik Şartnamesinde “Madde 1. Bu teknik şartname Ankara Pursaklar Devlet Hastanesi, Ankara Pursaklar Devlet Hastanesi Hasköy Semt Polikliniği, Ankara Pursaklar Ağız Ve Diş Sağlığı Merkezi, Ankara Akyurt Devlet Hastanesi ve bütün birimlerindeki yatan hastalar, hasta refakatçileri ve personel için yemek, kahvaltı ve ara öğün hazırlanması, dağıtılması ve aşağıda tarif edildiği üzere sonrası hizmetlerinin nasıl yürütüleceğini kapsar. Bununla birlikte entegre İlçe Hastanesi/hastaneleri personeli yemek hizmeti ifasının nasıl olacağı Madde 10.4’de belirtilmiştir.

Madde 1.1. Mutfak Ankara Pursaklar Devlet Hastanesi mutfağı olacak şekilde kurulacaktır.

Taşıma yapılacak olan; Ankara Pursaklar Devlet Hastanesi Hasköy Semt Polikliniği, Ankara Pursaklar Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi, Ankara Akyurt Devlet Hastanesi için mutfak kurulmayacak olup, Ankara Pursaklar Devlet Hastanesi mutfağında pişen yemeklerden taşınarak yalnızca servisi ve sonrası hizmeti verilecektir. Taşıma yoluyla yemek hizmeti verilen birimlerde de yemeğin lezzet, görünüm, sıcaklık, menüye uygunluk ve kalitesi aynı olacaktır.

Madde 1.2. Ankara Pursaklar Devlet Hastanesi mutfağında hazırlanan yemeklerin Madde 1.1’de belirtilen birimlere 1 (bir) adet on yaşını doldurmamış araç ile termostatik kaplarda, uygun ısıda, yemeklerin lezzet ve görünüşünü korur şekilde taşınacak ve servis edilecektir. Aracın yemek taşman bölümünde, yemek haricinde bir şey taşınamayacaktır. Aracın yakıt, tamir, bakım, arıza vb. giderleri yükleniciye aittir. Araç arıza vb. sebeplerden dolayı hizmet veremediğinde yüklenici aksaklık giderilene kadar, yemek taşıma hizmetini aksatmayacak şekilde benzer özellikte aracı temin etmekle yükümlüdür. Taşıma esnasında oluşabilecek olumsuzluklardan firma sorumludur. Yükleniciye ait aracın kiralama yoluyla temin edilecekse NOTER TASDİKLİ kira kontratı yüklenici tarafından sözleşme imzalandıktan sonra 10 (on) iş günü içinde ilgili idareye teslim edilecektir. Araç merkez hastaneden hareket edip, toplam da tablodaki güzergahı izleyerek hafta içi, günlerde öğle öğününde yemek taşıma hizmeti vermektedir. Akşam öğünleri, hafta sonu ve resmi tatillerde ise yalnızca Ankara Pursaklar Devlet Hastanesi Hasköy Semt Polikliniği ve Ankara Akyurt Devlet Hastanesi’ne yemek taşıma hizmeti verilmektedir.

Hafta İçi Güzergah

*Ankara Pursaklar Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi

*Ankara Pursaklar Devlet Hastanesi Hasköy Semt Polikliniği

* Ankara Akyurt Devlet Hastanesi

85km

(gidiş- dönüş)

1,1 km

9,5 km

32 km

Hafta Sonu Güzerhgah

*Ankara Pursaklar Devlet Hastanesi Hasköy Semt Polikliniği

*Ankara Akyurt Devlet Hastanesi

85km

(gidiş- dönüş)

10,6 km

32 km

2- Çalışan Personel İle İlgili Hususlar:

12- Çalıştırılan işçiler kendi çalışma saatleri içinde hastane dışında ikinci bir işte çalışamaz.

20- Çalışma saatleri: Personelin çalışma süresi haftalık 45 saattir. Hastanenin çalışma sistemine göre çalışma saatleri idare tarafından belirlenecektir.

EKLER:

EK-1: Mutfaklar ve yemekhaneler için istenilen araç gereç ve malzeme listesi

Firmanın Getireceği Asgari Demirbaş

Malzeme Adı

Ankara Pursaklar Devlet Hastanesi

Ankara Akyurt Devlet Hastanesi

Termobox

2

4

Porselen Çukur tabak 20 cm

1100

450

Porselen düz yemek tabağı 19 cm

1100

450

Porselen salata ve tatlı tabağı 17 cm

1100

450

Porselen kase 12 cm

1100

450

Taşıma tepsisi Teflaks

1100

450

Ev tipi mikrodalga fırın

2

1

NOT: Yukarıda belirtilmiş olan demirbaş malzeme ve makineler firmanın kendisinin olma şartı aranmayacaktır. Kiralama yoluyla temin edilen demirbaş malzeme ve makinaların sözleşme süresince yüklenici tarafından kiralandığına ilişkin kontratlar ilgili idareye teslim edilecektir.

…” düzenlemesi,

3’üncü Kısım Beypazarı Devlet Hastanesi 21 (Yirmi Bir) Aylık Malzemeli Yemek Pişirme Dağıtım ve Bulaşık Yıkama İşi Teknik Şartnamesi’nde “Madde 1. Bu teknik şartname Ankara Beypazarı Devlet Hastanesi, Ankara Güdül Entegre Devlet Hastanesi ve bütün birimlerindeki yatan hastalar, hasta refakatçileri ve personel için yemek, kahvaltı ve ara öğün hazırlanması, dağıtılması ve aşağıda tarif edildiği üzere sonrası hizmetlerinin nasıl yürütüleceğini kapsar.

Madde 1.1. Mutfak Ankara Beypazarı Devlet Hastanesi mutfağı olacak şekilde kurulacaktır.

Taşıma yapılacak olan; Ankara Güdül Entegre Devlet Hastanesi için mutfak kurulmayacak olup, Ankara Beypazarı Devlet Hastanesi mutfağında pişen yemeklerden taşınarak yalnızca servisi ve sonrası hizmeti verilecektir. Taşıma yoluyla yemek hizmeti verilen birimlerde de yemeğin lezzet, görünüm, sıcaklık, menüye uygunluk ve kalitesi aynı olacaktır.

Madde 1.2. Ankara Beypazarı Devlet Hastanesi mutfağında hazırlanan yemeklerin Ankara Güdül Entegre Devlet Hastanesi’ne yemek taşıma hizmeti verilmektedir. Hastane taşımayı kendi imkânları ile gerçekleştirecektir.

2- Çalışan Personel İle İlgili Hususlar:

12- Çalıştırılan işçiler kendi çalışma saatleri içinde hastane dışında ikinci bir işte çalışamaz.

20- Çalışma saatleri: Personelin çalışma süresi haftalık 45 saattir. Hastanenin çalışma sistemine göre çalışma saatleri idare tarafından belirlenecektir.

EKLER:

EK-1: Mutfaklar ve yemekhaneler için istenilen araç gereç ve malzeme listesi

Firmanın Getireceği Asgari Demirbaş

ADI

ÖZELLİĞİ

MİKTARI

1.Çelik tepsi

65*53*4 cm ebadında

5

2.Hassas terazi

1

3.Kevgir

8 numara

5

4.Et doğrama bıçağı

Plastik, paslanmaz çelik

5

5.Sebze doğrama bıçağı

Plastik, paslanmaz çelik

5

6.Ekmek kabı

50 It’lik, kapaklı

1

24. Probtermometre

Paslanmaz Çelik Batırma Tip Prob, Hassasiyet: ±0.5 °C, Max/Min Değer Gösterimi

1

NOT: Yukarıda belirtilmiş olan demirbaş malzeme ve makineler firmanın kendisinin olma şartı aranmayacaktır. Kiralama yoluyla temin edilen demirbaş malzeme ve makinaların sözleşme süresince yüklenici tarafından kiralandığına ilişkin kontratlar ilgili idareye teslim edilecektir.

…” düzenlemesi,

4’üncü Kısım Ankara Atatürk Sanatoryum Eğitim ve Araştırma Hastanesi 21 (Yirmi Bir) Aylık Malzemeli Yemek Pişirme Dağıtım ve Bulaşık Yıkama İşi Teknik Şartnamesi’nde “Madde 1. Bu teknik şartname Ankara Atatürk Sanatoryum Eğitim Ve Araştırma Hastanesi, bütün birimlerindeki yatan hastalar, hasta refakatçileri ve personel için yemek, kahvaltı ve ara öğün hazırlanması, dağıtılması ve aşağıda tarif edildiği üzere sonrası hizmetlerinin nasıl yürütüleceğini kapsar.

Madde 1.1. Mutfaklar Ankara Atatürk Sanatoryum Eğitim Ve Araştırma Hastanesi mutfağı, H Blok mutfağı, K Blok Mutfağı olacak şekilde kurulacaktır.

Taşıma yapılacak olan; Ankara Atatürk Sanatoryum Eğitim Ve Araştırma Hastanesi’ne bağlı semt poliklinikleri için mutfak kurulmayacak olup, Ankara Atatürk Sanatoryum Eğitim ve Araştırma Hastanesi mutfaklarında pişen yemeklerden taşınarak yalnızca servisi ve sonrası hizmeti verilecektir. Taşıma yoluyla yemek hizmeti verilen birimlerde de yemeğin lezzet, görünüm, sıcaklık, menüye uygunluk ve kalitesi aynı olacaktır.

Madde 1.2. Ankara Atatürk Sanatoryum Eğitim Ve Araştırma Hastanesi’nde hazırlanan yemeklerin Madde 1.1’de belirtilen birimlere 2 (iki) adet araç ile termostatik kaplarda, uygun ısıda, yemeklerin lezzet ve görünüşünü korur şekilde taşınacak ve servis edilecektir. Aracın yemek taşınan bölümünde, yemek haricinde bir şey taşınamayacaktır. Aracın yakıt, tamir, bakım, arıza vb. giderleri yükleniciye aittir. Araç arıza vb. sebeplerden dolayı hizmet veremediğinde yüklenici aksaklık giderilene kadar, yemek taşıma hizmetini aksatmayacak şekilde benzer özellikte aracı temin etmekle yükümlüdür. Taşıma esnasında oluşabilecek olumsuzluklardan firma sorumludur. Yükleniciye ait aracın kiralama yoluyla temin edilecekse NOTER TASDİKLİ kira kontratı yüklenici tarafından yemek hizmeti sözleşmesi imzalandıktan sonra 10 (on iş günü içinde) ilgili idareye teslim edilecektir. Araç merkez hastaneden hareket edip, toplam da tablodaki güzergahı izleyerek hafta içi (Ankara Atatürk Sanatoryum Eğitim Ve Araştırma Hastanesi) günlerde öğle öğününde yemek taşıma hizmeti vermektedir. Akşam öğünleri, hafta sonu ve resmi tatillerde ise yalnızca G Blok Binasına yemek taşıma hizmeti verilmektedir.

Hafta İçi Güzergah

K Blok Keçiören Ek Hizmet Binası

Ring şeklinde toplam 32 Km (gidiş-dönüş)

• Osmangazi Semt Polikliniği

• Bağlum Semt Polikliniği

• Etlik TRSM

• Kuşcağız Semt Polikliniği

• Yükseltepe Semt Polikliniği

Hafta Sonu Güzerhgah

0 km (gidiş-dönüş)

Hafta İçi Güzergah

Sanatoryum EAH Ana Bina

Ring şeklinde toplam 5 Km (gidiş-dönüş)

• D Blok

• Kemoterapi Palyatif Bakım

• G Blok

Hafta Sonu Güzerhgah

Ring şeklinde toplam 2 Km (gidiş-dönüş)

• G Blok

2- Çalışan Personel İle İlgili Hususlar:

12- Çalıştırılan işçiler kendi çalışma saatleri içinde hastane dışında ikinci bir işte çalışamaz.

20- Çalışma saatleri: Personelin çalışma süresi haftalık 45 saattir. Hastanenin çalışma sistemine göre çalışma saatleri idare tarafından belirlenecektir.

EKLER:

EK-1: Mutfaklar ve yemekhaneler için istenilen araç gereç ve malzeme listesi

ADI

ÖZELLİĞİ

MİKTARI

1. Isıtıcılı yemek arabası

6 yemek kaplı, üstü kapaklı, altı dolaptı paslanmaz çelikten, self servis tepsileri ve tabak, kase vb. ekipmanlar için kapaklı gözü bulunan, 150 cm boy, 70 cm en ve 140 cm yükseklik

23

2. Masa

Ayaklar en az 40*40 cm profilden olmalıdır. (Elektrostatik toz fırın boyalı) Werzalit yemek masası olmalıdır. Boyutları en az 140*80 cm olmalıdır, Masa rengine idare karar verecektir

101

3. Sandalye

Metal iskeleti olmalıdır, Metal üzeri nikelaj kaplama olmalıdır, Oturma yeri ve sırt kısmı dökme sünger olmalıdır, Oturma yeri ve sırt kısmı dökme sünger üzeri deri kaplama olmalıdır, Sandalye ayaklarında plastik papuç olmalıdır, Renk idare tarafından belirlenecektir.

404

4. Bulaşık makinesi

2000 tabak/saat kurutma tüneli olan, konveyörlü

2

5. Sebze doğrama makinesi

Sanayi tipi, 300 kg/ Saat

2

6. Et kıyma makinesi

Sanayi tipi, soğutuculu (32’lik)

2

131. Elektronik Terazi

LCD ekran, en fazla 10 gr hassasiyetle ölçüm yapabilen, en az 30 kg kapasiteli, paslanmaz çelik kefeli.

2

NOT: Yukarıda belirtilmiş olan demirbaş malzeme ve makineler firmanın kendisinin olma şartı aranmayacaktır. Kiralama yoluyla temin edilen demirbaş malzeme ve makinaların sözleşme süresince yüklenici tarafından kiralandığına ilişkin kontratlar ilgili idareye teslim edilecektir.

…” düzenlemesi yer almaktadır.

Aktarılan mevzuat hükümlerinden; fiyat farkının, hizmet alımı ihalelerinde fiyat farkı hesaplamasına ilişkin olarak 4734 Sayılı Kamu İhale Kanununa Göre İhale Edilen Hizmet Alımlarında Uygulanacak Fiyat Farkına İlişkin Esaslar’ın “Fiyat farkı hesabı” başlıklı 5’inci maddesinde yer alan formüller kullanılarak hesaplanması gerektiği, söz konusu formüllerde yer alan fiyat farkı hesaplamasında kullanılacak olan katsayılardan (a1) katsayısının haftalık çalışma saatinin tamamı idarede kullanılan işçiliklerin ağırlık oranını temsil eden ve 6’ncı maddeye göre fiyat farkı hesaplanan sabit bir katsayıyı, (a2) katsayısının haftalık çalışma saatinin tamamı idarede kullanılmayan işçiliklerin ağırlık oranını, (b1) katsayısının akaryakıtın ağırlık oranını, (b2) katsayısının diğer katı veya sıvı yakıtların ağırlık oranını, (b3) katsayısının malzeme veya diğer hizmetlerin ağırlık oranını (c) katsayısının ise makine ve ekipmanın amortismanına ilişkin ağırlık oranını temsil eden sabit bir katsayıyı ifade ettiği anlaşılmaktadır.

4734 Sayılı Kamu İhale Kanununa Göre İhale Edilen Hizmet Alımlarında Uygulanacak Fiyat Farkına İlişkin Esaslar’ın “Fiyat farkı hesabı” başlıklı 5’inci maddesinin üçüncü fıkrasında ağırlık oranlarına ilişkin sabit katsayıların, işin niteliğine ve işte kullanılan girdilere uygun biçimde toplamı bire (1.00) eşit olacak şekilde belirlenerek ihale dokümanında gösterilmesinin ve her sabit katsayı için dördüncü fıkraya göre hesaplamaya esas endeksin belirlenmesinin zorunlu olduğu,

Anılan Esaslar’ın “Uygulama esasları” başlıklı 7’nci maddesinin birinci fıkrasında, bu Esaslar’a tabi hizmet alımı ihalelerinde fiyat farkı uygulanabilmesi için söz konusu işlerin ihalelerine ilişkin idari şartname ve sözleşmelerde, bu Esaslara göre fiyat farkı hesaplanacağının belirtilmiş olması gerektiği, ayrıca aynı fıkranın (a) bendine göre sözleşme süresi 365 takvim gününü aşan hizmet alımlarında tüm girdiler için fiyat farkı hesaplanacağına ilişkin düzenlemeye yer verilmesinin zorunlu olduğu anlaşılmıştır.

İhale dokümanı düzenlemelerinden, işin 21 ay süreli olduğu ve yemeklerin yüklenicinin mutfağında hazırlanacağı anlaşılmakta olup, fiyat farkı ödenmesi hususuna ilişkin olarak idare tarafından 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’na Göre İhale Edilen Hizmet Alımlarında Uygulanacak Fiyat Farkına İlişkin Esaslarda yer aldığı üzere fiyat farkı katsayılarının işin niteliğine ve işte kullanılan girdilere uygun biçimde toplamı bire (1.00) eşit olacak şekilde (İdari Şartname’nin 46’ncı maddesinde 1’inci kısım için a1: 0,3756; b3:0,6244, 2’nci kısım için a1: 0,4085; b3: 0,5915, 3’üncü kısım için a1:0,4169; b3: 0,5831, 4’üncü kısım için a1:0,3968; b3: 0,6032 olarak ve toplamları bire (1.00) eşit olacak şekilde) belirlendiği, bahse konu ihalenin malzeme dahil yemek pişirme, dağıtım ve sonrası hizmet alımı olduğu, ihale konusu işte ana maliyetin personel ve malzeme giderlerinden oluştuğu, ihale konusu işte çalıştırılacak personelin tam zamanlı olduğu ve idarece dört ayrı kısma ilişkin belirlenen a1 katsayılarının hesabında İdari Şartname’deki ödeme koşulları ve ihale tarihinden önceki geçerli asgari ücret işçilik maliyetleri esas alınarak işçilik maliyetinin hesaplandığı, ulaşılan bu rakamın toplam yaklaşık maliyete oranlanmak suretiyle a1 katsayısı oranına karar verildiği, dolayısıyla idarenin gerekçeli şekilde ve dayanakları ile oluşturduğu katsayı belirlenme sistematiğinde herhangi bir aykırılık bulunmadığı, mevzuatta ve doküman düzenlemelerinde katsayı belirlenmesinde rakamların virgülden sonra altı haneli olması gerektiği yönünde bir hükmün de bulunmadığı, bu bakımdan başvuru sahibinin a1 katsayısının belirlenmesine yönelik iddiasının yerinde olmadığı sonucuna varılmıştır.

Yine başvuru sahibinin b1 ve c katsayılarının sıfır olarak belirlenmesinin uygun olmadığına ilişkin iddiası incelendiğinde, idare tarafından makine ve ekipmanın amortismanına ve akaryakıta ilişkin olarak fiyat farkı katsayısının belirlenmediği, bir başka deyişle anılan giderlerin önemli bir bileşen olarak öngörülmediği, ihale dokümanı içerisinde yer alan birim fiyat teklif cetveli içeriğinde sadece işçilik ve yemek sayılarına ilişkin satır açıldığı, idarenin bunun dışında yer alan makine ve ekipmanın amortisman giderinin ve akaryakıtın ihale konusu işin asli unsuru olarak kabul etmediği, mevzuatın idareye bu takdir hakkını tanıdığı ve idarenin şikayete cevabında ihalenin malzemeli bir yemek ihalesi olduğu, yapılacak yemeklerin İdarelerin mutfağında hazırlanacağı, başvuru sahibi istekli firmanın iddia ettiği gibi taşımalı bir yemek hizmeti alımı olmadığı, idarelerin mutfağında hazırlanan yemekleri idarelerin mutfağından diğer idarelerin yemek yeme alanlarına taşıyacak taşıta ilişkin giderlerin teklif fiyata dahil olduğu, bu nedenle fiyat farkı hesaplamalarında b3 satırında değerlendirilebileceği, taşıt için özel bir sürücü öngörülmediğinin ifade edildiği de dikkate alındığında ihale konusu hizmet alımının asli bir unsuru olmayan yardımcı girdi mahiyetindeki akaryakıt ile makine ve ekipmanın amortismanına ilişkin ayrıca katsayı belirlenmemesinin mevzuata aykırılık oluşturmadığı, başvuru sahibinin iddiasının yerinde olmadığı sonucuna varılmıştır.

Diğer yandan, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 53’üncü maddesinin (j) fıkrasının 9’uncu alt bendinde “Başvuru sahibinin iddialarının tamamında haklı bulunması halinde, Kurul kararı ile itirazen şikâyet başvuru bedelinin başvuru sahibine iadesine karar verilir. Kurul kararının başvuru sahibine bildirimini izleyen otuz gün içinde başvuru sahibinin Kuruma yazılı talebi üzerine, bu talep tarihini izleyen otuz gün içinde Kurum tarafından itirazen şikâyet başvuru bedelinin iadesi yapılır ve son ödeme tarihine kadar geçen süre için faiz işlemez. Diğer hallerde başvuru bedeli iade edilmez. Bu fıkranın (1) numaralı bendi uyarınca tahsil edilen bedel hiçbir durumda iade edilmez.” hükmü yer almaktadır.

Aktarılan Kanun hükmüne göre, başvuru sahibinin itirazen şikâyete konu iddialarının tamamında haklı bulunması halinde başvuru bedeli iadesinin söz konusu olabileceği dikkate alındığında, yukarıda yer verilen tespit ve değerlendirmeler neticesinde, başvuru sahibinin, iddialarının tamamında haklı bulunmadığı anlaşıldığından başvuru bedelinin başvuru sahibine iadesi için Kanun’un öngördüğü şekilde “başvuru sahibinin iddialarının tamamında haklı bulunması” koşulunun gerçekleşmediği, dolayısıyla 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 53’üncü maddesinin (j) fıkrasının 9’uncu alt bendi hükmü gereğince başvuru bedelinin iadesinin mümkün bulunmadığı anlaşılmıştır.

Açıklanan nedenlerle, 4734 sayılı Kanun’un 65’inci maddesi uyarınca bu kararın tebliğ edildiği veya tebliğ edilmiş sayıldığı tarihi izleyen otuz gün içerisinde Ankara İdare Mahkemelerinde dava yolu açık olmak üzere,

Anılan Kanun’un 54’üncü maddesinin onbirinci fıkrasının (c) bendi gereğince itirazen şikâyet başvurusunun reddine,


Oybirliği ile karar verildi.