"); pri.document.close(); pri.focus(); pri.print(); pri.close(); }

ÖZET: Kamu İhale Kurulu, başvuru sahibinin iddialarını değerlendirirken, Teknik Şartname’deki demirbaş teslimine ilişkin düzenlemelerin Sözleşme Tasarısı’ndaki işe başlama tarihine aykırı olduğunu tespit etmiştir. İhalede belirtilen araç ve gereçlerin, hastanenin büyüklüğüne uygun kapasitede olması ve yüklenicinin bunları en geç üç gün içinde temin etmesi gerektiği ifade edilmiştir. Ancak, arızalanan araç ve gereçlerin tamir süresi ve değiştirilme koşulları ile ilgili düzenlemelerin, sözleşmenin diğer hükümleriyle çeliştiği vurgulanmıştır. Bu durum, yüklenicinin sorumluluklarını belirsiz hale getirerek, hizmetin aksamasına ve cezai müeyyidelerin uygulanmasına yol açabileceği için, ihale sürecinin hukuka uygunluğunu zedelemektedir. Sonuç olarak, bu eksikliklerin giderilmesi veya ihalenin iptal edilmesi gerektiği belirtilmiştir.

Karar no2025/UH.IV-1068
Karar tarihi07.05.2025
Toplantı No2025/018
Gündem No3

BAŞVURU SAHİBİ:

Ars Group Gıda Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi,

İHALEYİ YAPAN İDARE:

Mardin İl Sağlık Müdürlüğü,

BAŞVURUYA KONU İHALE:

2025/415871 İhale Kayıt Numaralı “24 Aylık Malzemeli Yemek Pişirme Servis ve Servis Sonrası Hizmet Alımı” İhalesi

KURUM TARAFINDAN YAPILAN İNCELEME:

Mardin İl Sağlık Müdürlüğü tarafından 18.04.2025 tarihinde açık ihale usulü ile gerçekleştirilen “24 Aylık Malzemeli Yemek Pişirme Servis ve Servis Sonrası Hizmet Alımı” ihalesine ilişkin olarak başvuru sahibince 28.04.2025 tarih ve 182997 sayı ile Kurum kayıtlarına alınan dilekçe ile başvuruda bulunulmuştur.

Başvuruya ilişkin olarak 2025/886 sayılı dosya kapsamında yapılan inceleme neticesinde ön inceleme raporu tanzim edilmiştir.

KARAR:

Ön inceleme raporu ve ekleri incelendi.

Başvuru dilekçesinde özetle;

1) Teknik Şartname’nin 1’inci maddesi ile Teknik Şartname’de yer alan “a-Haftanın 7 günü normal kahvaltı ve diyet kahvaltı, öğlen yemeği, diyet yemekler, ara öğün, akşam yemeği ve gece kahvaltısı sağlık tesisinin mutfağında pişirilmesi, pişmiş yemeğin sipariş adedine göre dağıtım yerlerine nakli mutfak ve tesislerde sıhhi koşullarda muhafazası, hasta ve refakatçi yataklarına kadar nakli bunun haricinde kalan personele ise yemekhanelerde tabak sistemiyle dağıtımı, ekmek, su servisi, bulaşıkların yıkanması, mutfak ve servis ofislerinin temizliği, sağlık tesisi tarafından teslim edilen malzeme veya kendisinin temin ettiği teçhizat ve ekipmanı sağlam ve çalışır halde bulundurmak, arızaları gidermek yükleniciye ait olacaktır.” düzenlemesinin çeliştiği, şöyle ki ihale konusu yemeklerin hastane mutfağında mı yoksa hastane mutfağı dışında mı pişirileceği hususunun belirsiz olduğu, bu belirsizliğin sözleşmenin uygulanması aşamasında idarenin keyfi taleplerde bulunmasına ve bu talepleri karşılamayan yüklenicinin cezai yaptırımına sebep olacağı,

2) İhale dokümanında sadece işçilik ve malzeme giderleri için fiyat farkı öngörülmüş olmasının mevzuata aykırı olduğu, ihalenin taşımalı yemek sunumu şeklinde gerçekleştirileceği ve farklı mutfaklarda yemek hizmeti sunulacağı, dolayısıyla önemli bir girdi olan akaryakıt gideri için fiyat farkı düzenlemesi yapılması gerektiği, ancak akaryakıt girdisi için fiyat farkı katsayısı öngörülmemiş olduğu, bu nedenle ihalenin iptali edilmesi gerektiği,

3) İhale dokümanında istihdam edilecek tüm personelin şartnamede gösterilmediği, İdari Şartname’de toplam 29 personelin istihdam edileceği yönünde düzenleme yapıldığı ancak Teknik Şartname’de “Hizmetin yürütülebilmesi için gerekli işçi sayısı ve nitelikler ekli tabloda her hastane için ayrı ayrı düzenlenmiştir. Yüklenici firma, çalışanları arasından birini sorumlu olarak belirleyecek ve hastane idaresine yazılı olarak bildirecektir. Sorumlu kişi yüklenicinin hastanede sorumlu ve yetkilisi olacak ve bu personel 08.00-16.00 saatleri arasında hastaneden ayrılmayacaktır.” düzenlemesininyer aldığı, bu düzenlemeye göre sorumlu müdürün tam zamanlı olarak işyerinde bulunacağı ancak ihale konusu işin ifasında görevlendirilecek bu personel için İdari Şartname’de hiçbir düzenleme yapılmadığı, bu eksiklik nedeniyle müdür personeli için birim fiyat teklif cetvelinde satır açılamadığı ve bu durumun teklif verilmesini imkanını hale getirdiği, müdür personeli ücreti üzerinden fiyat farkı hesaplanmasının da mümkün olamayacağı ve tam zamanlı olarak istihdam edilecek olan müdür personeline şartnamede yer verilmemesinin hatalı olduğu ve ihalenin iptal edilmesi gerektiği,

4) Teknik Şartname’de “İstenilen araç ve gereçler, hastanenin büyüklüğüne uygun kapasitede olacaktır. Yüklenici firma, sözleşmenin imzalanmasına müteakip en geç 3 (üç) gün içinde bu araç ve gereçleri eksiksiz olarak temin etmek ve kullanıma hazır hale getirmek zorundadır. Kullanıma sunulan araç ve gereçlerden herhangi birinin arızalanması durumunda en geç 5 (beş) gün içinde tamir edilecek ve iş görür halde yerine konulacak, tamiri mümkün olmaması durumunda yenisi ile değiştirilecektir. Hizmet süresince mutfakta meydana gelebilecek her türlü zarar-ziyan, bakım onarım giderleri firmaya aittir. Aynı araç gerecin 1 (bir) ay içinde ikiden fazla arıza yapması durumunda yemek hizmetlerinden sorumlu ilgili müdürlük tarafından yenisi ile değiştirilmesi istenecektir. Hiçbir araç gerecin arızalı olmaması sağlanacak, hizmetin sunumunda bir eksikliğe ve aksaklığa yol açmayacak şekilde gerekli tamiratlar yaptırılıp yüklenici tarafından gerekli önlemler alınacaktır. Hizmetin aksaması ve bu durumun tutanakla belirlenmesi durumunda ihale dokümanındaki ilgili cezai müeyyideler uygulanacaktır.” belirtilendemirbaş teslimine ilişkin düzenlemenin Sözleşme Tasarısı’nın 10.2’nci maddesinde yer alan işe başlama tarihine ilişkin düzenlemeye aykırı olduğu,

5)Teknik Şartname’de “4. Yüklenici tarafından Temizlik Malzemeleri, Sarf Malzemeleri birinci kalitede, bilinen markalardan, Kontrol Teşkilatının denetimine açık bir şekilde mesai günleri saat 11:00’e kadar (Kontrol Teşkilatı tarafından kabul edilmeyen malzemelerin yerine getirilen malzemeler, mesai günü saat 14:00’e kadar) Hastaneye getirilecektir. Kontrol Teşkilatı tarafından getirildiği an derhal toplanılarak miktar, kalite, nitelik yönünden incelemesi yapılacak, uygun görülmeyen malzemeler yüklenici tarafından derhal uygunu ile değiştirilecektir. Zamanında değiştirilmeyen veya getirilmeyen malzemeler hastane idaresi tarafından yüklenici nam ve hesabına piyasadan temin edilir ve bedeli yükleniciye ödettirilir.” düzenlemesi ile idarenin yüklenici üzerinde keyfi bir şekilde tahakküm kurmasına neden olabileceği ve sözleşmenin feshi ile sonuçlanabileceği, bu nedenle bahse konu düzenlemenin objektif değerlendirme kriterlerine atıfla yeniden düzenlenmesi veya ihalenin iptal edilmesi gerektiği,

6) Sözleşme Tasarısı’nda yer alan “Kontrol Teşkilatı ve Muayene ve Kabul Komisyonu her türlü malzemenin belli dönemlerde yükleniciye haber verme zorunluluğu olmadan uygunluğunu, depolanmasını ve tüketimini her zaman denetleme yetkisine sahiptir.” düzenlemesinin hatalı olduğu, kontrol teşkilatının yapacağı tüm kontrol ve denetimlerde yükleniciye bilgi verilmesi ve yüklenicinin de denetimlere katılımının sağlanması gerektiği, Hizmet İşleri Genel Şartnamesi’nin 34’üncü maddesine göre kontrol teşkilatının, yükleniciye bilgi vermeksizin herhangi bir denetim yahut tespit yapma yetkisine sahip olmadığı,

7) Sözleşme Tasarısı’nda yer alan “Yemekler beğenilmediği takdirde ceza işlemi uygulanacaktır.” düzenlemesinin yemeklerin beğenilip beğenilmemesine ilişkin objektif kriterler getirmemiş olması bakımından hukuka aykırı olduğu, yemeklerin şartname hükümlerine uygun olmaması halinde cezai işlem uygulanması durumundan değil beğenilmemesi halinde cezai işlem uygulanacağından bahsedildiği, bu şekilde keyfi koşullar altında cezai işlem uygulanacağı ve hukuki dayanaktan yoksun olduğu,

8) İhale dokümanı düzenlemelerine bakıldığında, birbirine oldukça uzak mesafede bulunan farklı ilçelerdeki hastaneler için tek dokümanla ve kısmi teklif verilmesine olanak tanınmaksızın ihaleye çıkıldığı, mesafeleri uzak ve toplam yemek sayıları oldukça yüksek olan farklı hastaneler için kısmi teklif sunulmasına izin verilmeksizin ihale düzenlenmesinin 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun “Temel ilkeler” başlıklı 5’inci maddesine aykırı olduğu, ihalenin kısmi teklife açılmaması nedeniyle ihalede istenilen iş deneyim tutarının yüksek olduğu ve bu nedenle ihaleye katılan firma sayısı azalırken rekabetin azaldığı ve ihalenin kısmi teklife açık olarak düzenlenmesi gerektiği,

9) Sözleşme Tasarısı’nda yer alan “a) Yemek Üretim Merkezi mutfağında meydana gelebilecek muhtemel arıza hallerinde, tadilat, bakım onarım ve/veya olağan dışı bir durum olması nedeniyle, Yemek Üretim Merkezi mutfağının yemek pişirmek için kullanılamaması durumunda; yüklenici taahhüt ettiği yemeği diğer Yemek Üretim Merkezlerinde üreterek hizmete devam edecektir. Yemek Üretim Merkezlerinin farklı yükleniciler üzerine bırakılması durumunda tüm yükleniciler gereken kolaylık ve yardımı sağlayacaktır.

Sözleşmede yer alan Diğer Yemek Üretim Merkezlerinin hizmeti karşılayamaması durumunda yüklenici taahhüt ettiği yemeği dışarıdan şartnameye uygun olacak şekilde zamanında Mardin il sınırları içerisinde bulunan yemek fabrikasına yaptırarak yemek hizmetinin devamını sağlayacaktır.” düzenlemesinin hatalı olduğu, ihale dokümanı düzenlemeleri gereğince yüklenicinin her türlü bakım onarım maliyetlerinden sorumlu olacağı, mutfağın tüm masraflarından sorumlu olan yüklenicinin başka bir yükleniciye mutfağı kullandırmak konusunda kolaylık ve yardım sağlama taahhüdü altına sokulmasının mülkiyet hakkına yönelik ağır bir müdahale sonucu doğuracağı, bu nedenle anılan hükmün şartnameden çıkarılması gerektiği,

Yukarıda açıklanan eksikliklerin giderilmesi yahut ihalenin iptaline karar verilmesi gerektiğiiddialarına yer verilmiştir.

4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun “Tanımlar” başlıklı 4’üncü maddesinde “İstekli olabilecek: İhale konusu alanda faaliyet gösteren ve ihale veya ön yeterlik dokümanı satın almış gerçek veya tüzel kişiyi ya da bunların oluşturdukları ortak girişimi…” hükmü,

Anılan Kanun’un “İhalelere yönelik başvurular” başlıklı 54’üncü maddesinin birinci fıkrasında “İhale sürecindeki hukuka aykırı işlem veya eylemler nedeniyle bir hak kaybına veya zarara uğradığını veya zarara uğramasının muhtemel olduğunu iddia eden aday veya istekli ile istekli olabilecekler, bu Kanunda belirtilen şekil ve usul kurallarına uygun olmak şartıyla şikâyet ve itirazen şikâyet başvurusunda bulunabilirler.

Şikâyet ve itirazen şikâyet başvuruları, dava açılmadan önce tüketilmesi zorunlu idari başvuru yollarıdır.

Şikâyet başvuruları idareye, itirazen şikâyet başvuruları Kuruma hitaben yazılmış imzalı dilekçelerle yapılır…” hükmü,

Aynı maddenin onbirinci fıkrasının (c) bendinde “Başvurunun süre, usul ve şekil kurallarına uygun olmaması, usulüne uygun olarak sözleşme imzalanmış olması veya şikâyete konu işlemlerde hukuka aykırılığın tespit edilememesi veya itirazen şikâyet başvurusuna konu hususun Kurumun görev alanında bulunmaması hallerinde başvurunun reddine karar verilir.” hükmü,

Anılan Kanun’un “İdareye şikayet başvurusu” başlıklı 55’inci maddesinde “Şikayet başvurusu, ihale sürecindeki işlem veya eylemlerin hukuka aykırılığı iddiasıyla bu işlem veya eylemlerin farkına varıldığı veya farkına varılmış olması gereken tarihi izleyen günden itibaren 21 inci maddenin (b) ve (c) bentlerine göre yapılan ihalelerde beş gün, diğer hallerde ise on gün içinde ve sözleşmenin imzalanmasından önce, ihaleyi yapan idareye yapılır. İlanda yer alan hususlara yönelik başvuruların süresi ilk ilan tarihinden, ön yeterlik veya ihale dokümanının ilana yansımayan diğer hükümlerine yönelik başvuruların süresi ise dokümanın satın alındığı tarihte başlar.

İlan, ön yeterlik veya ihale dokümanına ilişkin şikayetler birinci fıkradaki süreleri aşmamak üzere en geç ihale veya son başvuru tarihinden üç iş günü öncesine kadar yapılabilir. Bu yöndeki başvuruların idarelerce ihale veya son başvuru tarihinden önce sonuçlandırılması esastır…” hükmü yer almaktadır.

İhalelere Yönelik Başvurular Hakkında Yönetmelik’in “Başvuru Süreleri” başlıklı 6’ncı maddesinde “(1) İdareye şikayet süresi; ihale sürecindeki şikayete konu işlem veya eylemlerin farkına varıldığı veya farkına varılmış olması gerektiği tarihi izleyen günden itibaren Kanunun 21 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) ve (c) bentlerine göre yapılan ihalelere yönelik başvurularda beş gün, diğer hallerde on gündür.

(2) Ancak, ilan ile ön yeterlik veya ihale dokümanına yönelik şikayetler, birinci fıkradaki süreleri aşmamak kaydıyla başvuru veya teklif sunulmadan önce en geç ihale veya son başvuru tarihinden üç iş günü öncesine kadar yapılabilir.” hükmüne,

İhalelere Yönelik Başvurular Hakkında Yönetmelik’in “Sürelerle ilgili genel esaslar” başlıklı 7’nci maddesinde ” (1) Süreler;

c) İdarenin işlem veya eylemlerine karşı yapılacak başvurularda şikayete yol açan durumun farkına varıldığı yahut farkına varılmış olması gerektiği tarihi,

ç) Şikayet üzerine idare tarafından verilen kararın bildirildiği veya bildirilmiş sayıldığı tarihi, on gün içerisinde karar alınmaması halinde ise bu sürenin bitimini,

izleyen günden itibaren başlar.

(2) Tatil günleri sürelere dahildir. Sürenin son gününün tatil gününe rastlaması halinde, süre tatil gününü izleyen ilk iş gününün bitimine kadar uzar. Ancak, ilan ile ön yeterlik veya ihale dokümanına yönelik şikayet başvurularının, ihale veya son başvuru tarihinden üç iş günü öncesine kadar yapılması zorunludur.” hükmüne,

Anılan Yönetmelik’in “Başvuruların şekil unsurları” başlıklı 8’inci maddesinde “(1) Şikayet başvuruları idareye, itirazen şikayet başvuruları ise Kuruma hitaben yazılmış imzalı dilekçelerle yapılır.

(2) Dilekçelerde aşağıdaki hususlara yer verilir;

c) Başvuruya konu olan durumun farkına varıldığı veya bildirildiği tarih.

(3) İlana yönelik başvurularda ilk ilan tarihi başvuruya konu olan durumun farkına varıldığı veya bildirildiği tarih olarak belirtilir. Ön yeterlik veya ihale dokümanının ilana yansımayan hükümlerine yönelik başvurularda, dokümanın (EKAP üzerinden e-imza kullanılarak indirildiği tarih, başvuruya konu olan durumun farkına varıldığı veya bildirildiği tarih olarak belirtilir.

(11) İlana ve ön yeterlik veya ihale dokümanına yönelik elden veya posta yoluyla yapılan başvurularda, şikayet dilekçesi ekine ihale konusu alanda faaliyet gösterildiğine ilişkin belge eklenmesi zorunludur. EKAP üzerinden e-imza kullanılarak (e-şikayet) gönderilen dilekçelerde ise ihale konusu alanda faaliyet gösterildiğine ilişkin EKAP’ta yer alan belge veya bu belgeye ait bilgiler dilekçe ekine EKAP’tan aktarılır.” hükmüne,

Anılan Yönetmelik’in “Ön inceleme konuları ve ön inceleme üzerine yapılacak işlemler” başlıklı 16’ncı maddesinde “(1) Başvurular öncelikle;

c) Başvurunun süresinde yapılıp yapılmadığı,

ç) Başvuru sahibinin, varsa vekil ya da temsilcisinin; adı, soyadı, unvanı, adresi, imzası ile başvuruda bulunmaya yetkili olunduğuna dair belgelerin ve imza beyannamesinin aslı veya yetkili mercilerce onaylı örneğinin bulunup bulunmadığı,

yönlerinden sırasıyla incelenir.

(4) Yapılan ön inceleme sonucunda, bir aykırılığın tespit edilmesi halinde bu hususa ilişkin ön inceleme raporu düzenlenir.” hükmüne,

Aynı Yönetmelik’in “Ön inceleme konularına aykırılık üzerine alınacak kararlar” başlıklı 17’nci maddesinde ise “(1) 16 ncı maddenin birinci fıkrası bakımından bir aykırılığın tespiti üzerine Kurul tarafından başvurunun reddine karar verilir.” hükmüne yer verilmiştir.

İhalelere Yönelik Başvurular Hakkında Tebliğ’in “Şikayet başvuru süresi” başlıklı 4’üncü maddesinde “…(5) Tatil günleri sürelere dahil olup, sürenin son gününün tatil gününe rastlaması halinde süre, tatil gününü izleyen ilk iş gününün bitimine kadar uzar. Ancak, ilan ile ön yeterlik veya ihale dokümanına yönelik şikayet başvurularının, ihale veya son başvuru tarihinden üç iş günü öncesine kadar yapılması zorunludur.

(6) İdari izin günleri resmi tatil günü olarak sayılmadığından, idari izin günleri iş günü olarak dikkate alınır.” açıklaması,

Anılan Tebliğ’in ekinde yer alan “Şikâyet Başvuru Dilekçesi Örneği”nin Ekler kısmındaki “Not” başlığı altında “3- İlana ve ön yeterlik veya ihale dokümanına yönelik başvurularda, şikâyet dilekçesi ekine ihale konusu alanda faaliyet gösterildiğine ilişkin belge eklenmesi zorunludur.” açıklaması yer almaktadır.

İdari Şartname’nin “Kısmi teklif verilmesi” başlıklı 20’nci maddesinde “…Bu ihalede işin tamamı için teklif verilecektir.” düzenlemesinin yer aldığı görülmüştür.

Yapılan incelemede, anılan düzenlemenin ihale ilanında “…10. Bu ihalede, işin tamamı için teklif verilecektir..” şeklinde yer aldığı da anlaşılmıştır.

Yukarıda aktarılan mevzuat hüküm ve açıklamalarından, ihale sürecindeki hukuka aykırı işlem veya eylemler nedeniyle bir hak kaybına veya zarara uğradığını veya zarara uğramasının muhtemel olduğunu iddia eden aday veya istekli ile istekli olabileceklerin şikâyet ve itirazen şikâyet başvurusunda bulunabilecekleri, istekli olabileceklerin ihale konusu alanda faaliyet gösteren ve ihale veya ön yeterlik dokümanı edinmiş gerçek veya tüzel kişiyi ya da bunların oluşturdukları ortak girişim ve konsorsiyumu ifade ettiği anlaşılmaktadır.

İhale ilanına, ön yeterlik veya ihale dokümanına yönelik olarak başvuruların ihale tarihinden önce yapılması gerektiği, bu aşamada başvuru sahibinin istekli olabilecek statüsünde olduğu, istekli olabileceklerin ise ihale konusu alanda faaliyet göstermesi gerektiği açıktır. Bu bağlamda, bu hususu tevsik etmek için İhalelere Yönelik Başvurular Hakkında Yönetmelik’in 8’inci maddesinin 11’inci fıkrası ile gerçek veya tüzel kişi tarafından ihale ilanına, ön yeterlik veya ihale dokümanına yönelik olarak yapılan başvurularda, başvuru ehliyetini haiz olup olmadığının tespiti amacıyla şikâyet dilekçesi ekine ihale konusu alanda faaliyet gösterildiğine ilişkin belge eklenmesi zorunluluğu getirilmiş, e-şikâyet yoluyla gönderilen dilekçelerde ise faaliyete ilişkin istekli tarafından EKAP’a yüklenen belgenin veya belgeye ait bilgilerin dilekçe ekinde sunulacağı kurala bağlanmış, ihale konusu alanda faaliyet gösterildiğinin hangi belgelerle tevsik edileceği hususunda ise kısıtlayıcı bir belirleme yapılmamıştır.

Dolayısıyla ilana ve ön yeterlik veya ihale dokümanına yönelik EKAP üzerinden e-imza kullanılarak (e-şikayet) gönderilen idareye şikayet dilekçelerinde ihale konusu alanda faaliyet gösterildiğine ilişkin EKAP’a yüklenen belgenin veya bu belgeye ait bilgilerin dilekçe ekinde sunulması gerekmektedir.

Kamu İhale Kurumuna itirazen şikâyet başvurusunda bulunulabilmesinin ön koşulu, idareye usulüne uygun olarak şikâyet başvurusunda bulunulmasıdır.

Yapılan inceleme neticesinde başvuru sahibi tarafından 14.04.2025 tarihinde ihale dokümanının indirildiği, aynı tarihte ihale dokümanına yönelik olarak idareye EKAP üzerinden e-şikâyet başvurusunda bulunulduğu, şikâyet dilekçesi ekinde yer alan “Faaliyet Konusu İşe İlişkin Belgeler” başlıklı belgede teyit bilgisi olarak 25.12.2023 tarihli, 10986 sayılı Ticaret Sicil Gazetesi’nin 1748’inci sayfasına atıf yapıldığı görülmüştür. Söz konusu sayfa incelendiğinde “Pay Devri”, “Müdürler/Yetkililer”, “Unvan”, “Adres” konularına yönelik hususun tescil edildiği, ancak başvuru sahibi isteklinin ihale konusu alanda faaliyet gösterdiğine ilişkin herhangi bir bilginin bulunmadığı anlaşılmıştır.

EKAP üzerinden e-imza kullanılarak idareye e-şikâyette bulunan başvuru sahibi tarafından ilgili mevzuat hükümleri gereği e-şikâyet dilekçesi ekinde sunulan belgede, ihale konusu alanda faaliyet gösterildiğini tevsik eden bilgilerin yer almadığı görüldüğünden şikâyet başvurusunun İhalelere Yönelik Başvurular Hakkında Yönetmelik’in 8’inci maddesinin onbirinci fıkrasına uygun olmadığı anlaşılmıştır.

Başvuru sahibinin 8’inci iddiasının ihale dokümanının 21.03.2025 tarihli ihale ilanına yansıyan düzenlemelerine yönelik olduğu, bu nedenle başvuru sahibi tarafından şikâyet konusu düzenlemenin farkına varıldığı veya farkına varılmış olması gereken tarih olan 21.03.2025 tarihini izleyen 10 (on) gün içinde, daha açık bir ifade ile 02.04.2025 Çarşamba günü mesai bitimine kadar idareye şikâyet başvurusunda bulunulması gerekirken, bu süre geçirildikten sonra 14.04.2025 tarihinde idareye şikâyet başvurusunda bulunulduğu, dolayısıyla idareye yapılan şikâyet başvurunun süresinde olmadığı anlaşılmıştır.

Bu itibarla, 4734 sayılı Kanun’un 54’üncü maddesinin onbirinci fıkrasının (c) bendi gereğince başvurunun şekil yönünden; 8’inci iddianın ise ayrıca süre yönünden reddi gerekmektedir.

Açıklanan nedenlerle, 4734 sayılı Kanun’un 65’inci maddesi uyarınca bu kararın tebliğ edildiği veya tebliğ edilmiş sayıldığı tarihi izleyen otuz gün içerisinde Ankara İdare Mahkemelerinde dava yolu açık olmak üzere,

Başvurunun reddine,


Oybirliği ile karar verildi.