Kıdem Tazminatı Karşılıklarının Ayrılmaması (Sayıştay)

ÖZET: Sayıştay Denetim Raporu’na göre, Başkanlık bünyesinde istihdam edilen işçilere ayrılması gereken kıdem tazminatı karşılıklarının ayrılmadığı tespit edilmiştir. Genellikle Yönetim Muhasebe Yönetmeliği’nin “Temel Kavramlar” başlıklı 5’inci maddesiyle dönemsellik kavramı tanımlanmıştır. Merkezi Yönetim Muhasebe Yönetmeliği’nin 372 ve 472 Kıdem Tazminatı Karşılığı hesaplarına ilişkin düzenlemeler getiren maddeleri, kıdem tazminatları karşılıklarının izlenmesi için kullanılmaları gerektiğine dair belirtmiştir. Bu […]

Kıdem Tazminatı Karşılıklarının Ayrılmaması (Sayıştay)

ÖZET: Türkiye Yazma Eserler Kurumu Başkanlığında işçi kadrolarında istihdam edilen personel için ayrılması gereken kıdem tazminatı karşılıklarının ayrılmadığı tespit edilmiştir. Mevzuat hükümleri gereği, işçilerin hizmet akitlerinin sona ermesi halinde işçiye 30 günlük ücreti tutarında kıdem tazminatı ödenmelidir. Bu kapsamda, işçi statüsünde istihdam edilen personel için 472 Kıdem Tazminatı Karşılığı Hesabının kullanılması suretiyle karşılık ayrılmalı ve […]

Kıdem Tazminatı Karşılığı Ayrılmaması (Sayıştay)

ÖZET: Kurumda istihdam edilen işçi statüsündeki personelin kıdem tazminatı karşılıklarının ayrılmaması tespit edilmiştir. Mevzuat uyarınca kamu idarelerinin, kıdem tazminatı alma hakkı bulunan personele ödenmesi muhtemel kıdem tazminatı tutarları için karşılık ayırmaları ve bu karşılıkları 372 Kıdem Tazminatı Karşılığı Hesabı ve 472 Kıdem Tazminatı Karşılığı Hesabını kullanarak muhasebe kayıtlarında izlemeleri gerekmektedir. Bu durum, izleyen dönemlerde ödenmesi […]

Kıdem Tazminatı Karşılıklarının Ayrılmaması, Ayrılan Karşılıkların ise Güncellenmemesi (Sayıştay)

ÖZET: Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğü merkez ve il müdürlüklerinde çalışan personele ilişkin 2022 yılı Sayıştay Denetim Raporunda, Samsun İl Müdürlüğü dışında kıdem tazminatı karşılığı ayrılmadığı, anılan il müdürlüğü tarafından ise en son 2018 yılında ayrılan karşılıkların güncellenmediği tespit edilmiştir. Bu durum, Merkezi Yönetim Muhasebe Yönetmeliği’nin dönemsellik ve ihtiyatlılık kavramlarının gereğidir. İş Kanunu’na tabi […]

Kıdem Tazminatı Karşılık Hesabının Tam ve Doğru Bilgi Sunmaması (Sayıştay)

ÖZET: Sayıştay Denetim Raporu’na göre, Kurumda çalışan işçilerin kıdem tazminatı karşılıklarının tam ve doğru bilgisinin verilmemesi nedeniyle 2022 yılı Bilançosunda hatalı raporlama yapıldığı tespit edilmiştir. Anılan mevzuat hükümlerine göre, kamu idareleri tarafından ayrılan ve faaliyet dönemi içinde ödeneceği öngörülen kıdem tazminatı karşılıklarının izlenmesi için 372 Kıdem Tazminatı Karşılığı Hesabının kullanılacağı ve uzun vadeli yabancı kaynaklar […]

Kıdem Tazminatı Karşılık Hesaplarında Kayıtlı Tutarın Doğru Bilgi Sunmaması (Sayıştay)

ÖZET: Döner sermayeli işletmelerde çalışan işçilere ayrılması gereken uzun vadeli kıdem tazminatı karşılıklarının 472 No.lu hesabına kaydedilmemesi ve bu hesabın bilançoda bakiye vermemesi tespit edilmiştir. Döner Sermayeli İşletmeler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği’nin 354’üncü maddesinde, bu hesabın belirlenecek esaslar dâhilinde ayrılan bir yıldan uzun vadeli kıdem tazminatı karşılıklarının izlenmesi için kullanılacağı belirtilmiştir. Yapılan incelemelerde, döner sermaye […]

Kıdem Tazminatı Karşılık Hesaplarında Kayıtlı Tutarların Doğru Bilgi Sunmaması (Sayıştay)

ÖZET: 2022 yılı için hesaplanan kıdem tazminatı karşılıklarının doğru bildirimde bulunulmaması ve hesabın niteliği gereğince ayrılması gereken tutarların hesaba kaydedilmediğinin tespit edilmesi neticesinde 472 Kıdem Tazminatı Karşılığı Hesabı ile 372 Kıdem Tazminatı Karşılığı Hesabının bilançoda doğru bilgi sunmadığı anlaşılmıştır. Döner Sermayeli İşletmeler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği’nin 472 Kıdem Tazminatı Karşılığı Hesabının niteliğine ilişkin hükümlerine göre […]

Kıdem Tazminatı Karşılıklarının Ayrılmaması (Sayıştay)

ÖZET: İl Özel İdaresi tarafından Muş İdare Kültür Turizm A.Ş.’de çalışan işçilerin kıdem tazminatı karşılıkları ayrılmamıştır. 4857 sayılı İş Kanunu’nun 112’nci maddesinde, kamu ihale kanununa göre yapılan alımlar kapsamında alt işverenler tarafından çalıştırılan işçilerin kıdem tazminatlarının ilgili kamu kurum ve kuruluşları tarafından ödenmesi hükme bağlanmış. Bu kapsamda hazırlanan yönetmelikte, idarelerin bünyesinde çalışan personelin hesabının hesaplanması, […]

Kıdem Tazminatı Karşılıklarının Ayrılmaması (Sayıştay)

ÖZET: İl Özel İdaresi’nde çalışan işçiler için ayrılması gereken kıdem tazminatı karşılıklarının ayrılmadığı tespit edilmiştir. Genel Yönetim Muhasebe Yönetmeliği’nin 5’inci maddesindeki “dönemsellik” kavramı, kamu idarelerinin faaliyet sonuçlarının belirli dönemlerde raporlanabileceğini ve her dönemin faaliyet sonuçlarının diğer dönemlerden bağımsız olarak saptanacağını düzenlemekteyken; Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği’nin 281’inci maddesinde kıdem tazminatı karşılıklarının izlenmesi için kullanılan […]

İşçiler İçin Kıdem Tazminatı Karşılıklarının Ayrılmaması (Sayıştay)

ÖZET: Sayıştay Denetim Raporu’na göre, Yatırım İzleme Koordinasyon Başkanlığı’nda (YİKOB) kadrolu işçi statüsüne geçen personelin kıdem tazminatı karşılıklarının ayrılmadığı tespit edilmiştir. Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği’nin 281’inci maddesinde, kıdem tazminatları karşılık hesabının izlenmesi için kullanılacağı belirtilmiştir. Başkanlık kadrolarında 696 sayılı KHK ile kadrolu işçi statüsüne geçen personel ile daimi işçilere ilişkin olarak kıdem tazminatı […]

Kıdem Tazminatı Karşılıklarının Ayrılmaması (Sayıştay)

ÖZET: 2022 Yılı Sayıştay Denetim Raporları’na göre, belediyede istihdam edilen sürekli işçiler için kıdem tazminatı karşılığı ayrılmadığı tespit edilmiştir. Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği’nin 281., 282., 330. ve 331’inci maddeleri gereğince, ödenmesi öngörülen kıdem tazminatı tutarlarına istinaden karşılık ayrılması ve bu karşılıkların 372 Kıdem Tazminatı Karşılığı Hesabı ve 472 Kıdem Tazminatı Karşılığı Hesabını kullanarak […]

Kıdem Tazminatı Karşılıklarının Ayrılmaması (Sayıştay)

ÖZET: Büyükşehir Belediyesi’nde kadrolu işçi statüsünde çalıştırılan personelin ve Belediye şirketinden doğrudan hizmet alımı yoluyla çalıştırılan sürekli işçilerin kıdem tazminatı karşılıklarının ayrılmaması tespit edilmiştir. İdare, hem kadrolu işçilerin hem de 696 sayılı KHK kapsamındaki işçilerin kıdem tazminatlarını ödemekle yükümlüdür. Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği’nin 330’uncu maddesi uyarınca, hesaplanan kıdem tazminatı karşılık tutarlarının 472 numaralı […]

Kıdem Tazminatı Tutarlarının Gerçeği Yansıtmaması (Sayıştay)

ÖZET: İdarenin sürekli işçiler ile 696 sayılı KHK kapsamındaki Şirket işçilerine yönelik olarak hesaplanan toplam kıdem tazminatı tutarı ile mali tablolarda yer alan tutarların uyumsuz olduğu görülmüştür. İdare tarafından yapılan incelemede, sürekli işçiler ile 696 sayılı KHK kapsamında Şirkette istihdam edilen işçilerin 2022 yıl sonunda ayrılması gereken sadece bir yıllık kıdem tazminatı tutarının 8.114.641,60 TL […]

Kıdem Tazminatı Karşılıklarının Ayrılmaması (Sayıştay)

ÖZET: İdarenin sürekli işçi statüsünde çalıştırılan personelin ve belediye şirketinden doğrudan hizmet alımı yoluyla istihdam edilen işçilere ilişkin muhasebenin ihtiyatlılık ve dönemsellik kavramı gereği ayrılması gereken kıdem tazminatlarının ayrılmadığı görüldü. İdarenin, dönemsellik ilkesi gereği ayırdıkları karşılık tutarlarını ait oldukları dönemlerde giderleştirmesi gerekmektedir. İdarede 116’sı kadrolu, 857’si belediye şirketinden istihdam edilen olmak üzere toplam 973 işçi […]

Kıdem Tazminatı Karşılıklarının Ayrılmaması (Sayıştay)

ÖZET: Kamu İdaresi bünyesinde işçi statüsünde çalışan personele ait kıdem tazminatı karşılıklarının ayrımı hususunda ihmal edildiği tespit edilmiştir. 1475 sayılı İş Kanunu’nun “Kıdem Tazminatı” başlıklı 14’üncü maddesi ve 4857 sayılı İş Kanunu’nun “Bazı Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Çalışanların Kıdem Tazminatı” başlıklı 112’nci maddesinde kıdem tazminatının ödenmesine ilişkin hükümler yer almaktadır. Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe […]