Şirketin Bağımsız Denetim Kapsamında Olmasına Rağmen, Şirket Mali Tablolarının Bağımsız Denetime Tabi Tutulmaması (Sayıştay)

 2019 yılı Sayıştay Denetim Raporları

Şirketin 2019 yılı faaliyetleri kapsamında yapılan denetimlerde, bağımsız denetime ilişkin ölçütler içerisinde bulunmasına rağmen, bağımsız denetim firması belirlenmemiş ve bağımsız denetim raporu düzenlenmemiştir.
26 Mayıs 2018 tarihli ve 30432 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 2018/11597 sayılı Bağımsız Denetime Tabi Şirketlerin Belirlenmesine Dair Karar ile 1 Ocak 2018 tarihinden itibaren bağımsız denetime tabi olacak […]

Kira Bedeli Artışına İlişkin Hükümlerin Belirsiz Olması Nedeniyle Yeni Dönem Kira Bedelinin Genel Fiyat Endekslerinin Altında Kalacak Şekilde Belirlenmesi (Sayıştay)

 2019 yılı Sayıştay Denetim Raporları

Şirket tarafından kira bedeli artışına ilişkin sözleşme hükümlerinin müphem olarak düzenlendiği bu nedenle de 2019 yılında esas alınan kira bedeli artış oranlarının, herhangi bir sözleşme hükmü veya karara dayanmaksızın Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi (ÜFE) oranlarının altında kalacak şekilde belirlendiği görülmüştür.
6098 Sayılı Türk Borçlar Kanunu’nun kira bedelinin belirlenmesi […]

Şirketin Sürekliliğinin Sağlanmasına Yönelik Olarak Gerekli Önlemlerin Yönetim Kurulu Tarafından Alınmaması (Sayıştay)

 2019 yılı Sayıştay Denetim Raporları

Sahabiye Kentsel Dönüşüm Projesinin tamamlanması ile oluşacak gider tutarının gelir tablosu kayıtlarına aktarılması sonucu Şirketin ticari zararının artacağı ve sermayesinin karşılıksız kalacağı dikkate alınarak, Şirketin sürekliliğinin sağlanmasına yönelik olarak Yönetim Kurulu tarafından gerekli önlemler alınmalıdır.
5393 sayılı Belediye Kanunu’nun “Kentsel dönüşüm ve gelişim alanı” başlıklı  73’üncü maddesinde “Kentsel dönüşüm ve gelişim projesi […]

İş Kanununa Aykırı Olarak Fazla Çalışma Yaptırılması (Sayıştay)

 2019 yılı Sayıştay Denetim Raporları

Şirketin 2019 yılı personel çalışma saatlerine ilişkin kayıtları incelendiğinde toplam 65 işçiye 273 saatten 883 saate kadar 4857 sayılı İş Kanunun da belirlenen sınırın çok üstünde fazla çalışma yaptırıldığı görülmektedir.
4857 sayılı İş Kanunun 41 inci maddesinde 1 inci fıkrasında, ülkenin genel yararları yahut işin niteliği veya üretimin artırılması gibi nedenlerle fazla […]

İhale Edilen Yapım İşlerinde Atık Taşıma ve Kabul Belgelerinin Kontrol Edilmemesi (Sayıştay)

 2019 yılı Sayıştay Denetim Raporları

Yapılan incelemelerde şirket tarafından ihale edilen yapım işlerinde atık taşıma ve kabul belgelerinin kontrol edilmediği görülmüştür.
Hafriyat Toprağı, İnşaat ve Yıkıntı Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği’nin Atık Taşıma ve Kabul Belgesi Alınması başlıklı 23 üncü maddesinde: “Hafriyat toprağı ve inşaat/yıkıntı atığı üretenler, ürettikleri hafriyat toprağı ve inşaat/yıkıntı atıklarını, taşıma izni almış nakliye araçlarıyla gerekli […]

Şirket Tarafından Mahkeme Aşamasında Olan Diğer Çeşitli Alacaklara Karşılık Ayrılmaması (Sayıştay)

 2019 yılı Sayıştay Denetim Raporları

Yapılan incelemelerde şirket tarafından diğer çeşitli alacaklar hesabında bulunan ve mahkeme aşamasında olan teminatsız 133.072,87 TL alacağına karşılık ayrılmadığı görülmüştür.
213 sayılı Vergi Usul Kanunu’nun “Şüpheli alacaklar” başlıklı 323 üncü maddesinde;
“Ticari ve zirai kazancın elde edilmesi ve idame ettirilmesi ile ilgili olmak şartıyla;

(Değişik: 1/5/1981-2455/3 md.) Dava veya icra safhasında bulunan alacaklar; […]

Toplu sözleşme kapsamında işçilere verilen taşıma kartlarında gelir vergisi (Sayıştay)

 2019 yılı Sayıştay Denetim Raporları

Şirket tarafından işçilerin işyerine gelmesi için servis tahsis edilmesine rağmen toplu sözleşme kapsamında işçilere verilen taşıma kartı ücretine gelir vergisi stopajı yapılmadığı tespit edilmiştir. 
Şirketin personel ödemeleri incelendiğinde toplam 623 personele aylık 370,4 TL biniş kart verilmekte olup yıllık 2.767.914,24 TL biniş kartı bedeli üzerinden ücret stopajı yapılmadığı görülmüştür.
193 sayılı Gelir Vergisi […]

Şirket Tarafından Banka Kredi Vade Tarihlerinin Geçirilmesi Sebebiyle Ödenen Gecikme Faizinin Kanunen Kabul Edilmeyen Gider Yazılması (Sayıştay)

2019 yılı Sayıştay Denetim Raporları

Şirketin 2019 yılı kayıtları incelendiğinde şirket tarafından banka kredi vade tarihlerinin geçirilmesi sebebiyle 22.898,34 TL giderin kanunen kabul edilmeyen gider yazılıp kurum kazancına eklendiği görülmüştür.
5520 sayılı Kurumlar Vergisi Kanunu’nun “Kanunen kabul edilmeyen giderler”  başlıklı 11 inci maddesinin d bendinde: “ Bu Kanuna göre hesaplanan kurumlar vergisi ile her türlü para cezaları, […]

Bergama Şantiyesindeki Asfalt Plentinin Etkili Ekonomik ve Verimli Kullanılmaması (Sayıştay)

 2019 yılı Sayıştay Denetim Raporları

Bergama şantiyesinde bulunan asfalt plentinin üretim sonuçları incelendiğinde kapasitesinin çok altında çalıştığı ve 2019 yılı içinde ilçe ve yakın ilçelerde (Bergama, Aliağa, Dikili, Kınık ) toplam 140.515,83 ton asfalt serimi yapılmasına rağmen Bergama şantiyesindeki asfalt plentinde üretilen toplam asfalt miktarının 102.448 ton olarak gerçekleştiği görülmüştür.
Şirketin onaylı kapasite raporunda Bergama şantiyesinin 160 […]

Şirketin Ticari Kazancın Elde Edilmesi ve İdame Ettirilmesinden Kaynaklanmayan Giderinin Kurum Kazancından İndirilmesi (Sayıştay)

 2019 yılı Sayıştay Denetim Raporları

Yapılan incelemelerde şirketin ticari kazancının elde edilmesi ve idame ettirilmesi ile
ilgili olmayan okul, ibadethane temizliği, bakımı onarımında çalışan personelin ücretinin kurum kazancından indirildiği görülmüştür.
5520 sayılı Kurumlar Vergisi Kanunu’nun “Safî kurum kazancı” başlıklı 6 ncı maddesinde; “Kurumlar vergisi, mükelleflerin bir hesap dönemi içinde elde ettikleri safî kurum kazancı üzerinden hesaplanır.  Safî kurum […]

Alt Yüklenicilere İhale Edilen İşlere Ait Sürelerin Büyükşehir Belediyesi İhaleleri Süresinden Fazla Olması (Sayıştay)

 2019 yılı Sayıştay Denetim Raporları

Yapılan incelemelerde şirket tarafından alt yüklenicilere ihale edilen yapım işlerinin süresinin büyükşehir belediyesinden alınan ihalelerin süresinden fazla olduğu tespit edilmiştir.
Şirketin faaliyetleri, İzmir Büyükşehir Belediyesi ihaleleri kapsamında yüklendiği işlerin tamamının alt yüklenicilere ihale edilmesi ve şirketin büyükşehir belediyesinden elde ettiği gelirle alt yüklenici maliyetlerini ödemesi üzerine kuruludur. Bu sebeple şirket tarafından ihale […]

Şirketin Vadesi Geçmiş Alacaklarına Vade Farkı Uygulamaması ve Bu Alacaklara İlişkin Takip Tahsilat Süreçlerinin Başlatılmaması (Sayıştay)

 2019 yılı Sayıştay Denetim Raporları

Şirketin vadesi geçmiş bazı alacakları için vade farkı uygulamadığı ve gerekli takip tahsil süreçlerini başlatmadığı görülmüştür.
 Yapılan incelemelerde 120-Alıcılar hesabında … Derneği’nden 2004 yılında tahakkuk etmiş 75.875,81 TL alacağı görülmektedir. Yine vadesi geçmiş Gaziemir Belediyesi’nden 35.000.00 TL, Güzelbahçe Belediyesi’nden 7.909,34 TL, Balçova Belediyesi’nden 35.930,91 TL, Kiraz Belediyesi’nden 20.096,99 TL, Ören Belediyesi’nden 8.900,72 […]

Gazete Satış Büfelerinin Şirket Tarafından Üçüncü Kişilere İhalesiz Devredilmesi (Sayıştay)

 2019 yılı Sayıştay Denetim Raporları

Kültür AŞ’ye işletme hakkı devredilen taşınmazlar şirket tarafından 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu’nun 26’ncı maddesine aykırı olarak üçüncü kişilere ihalesiz devredilmiştir.     
5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu’nun “Şirket Kurulması” başlıklı 26’ncı maddesine göre büyükşehir belediyelerinin şirketlerine belediye meclisince belirlenecek süre ve bedelle maddede sayılan işletmelerini devredebileceği düzenlenmiştir. Fakat aynı maddenin son cümlesinde […]

Şirkette İşçi Statüsüne Geçirilen Çalışanların Ücretlerine Doğrudan Hizmet Alımı Kapsamında Ödenmek Üzere Büyükşehir Belediyesince Mevzuata Aykırı Olarak İlave Zam Yapılması (Sayıştay)

2019 yılı Sayıştay Denetim Raporları

Büyükşehir Belediyesinin Kültür AŞ’den temin ettiği personel çalıştırmasına dayalı hizmet alımında söz konusu işin sözleşmesiyle belirlenen günlük ücretlere 01.03.2019 tarihinden geçerli olmak üzere zam yapılarak 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararname’nin Geçici 24’üncü maddesi ve bu madde uyarınca çıkarılan toplu iş sözleşmesi hükümlerine aykırı işlem tesis edilmiştir. 
375 sayılı Kanun Hükmünde Kararname’nin Ek […]

Alt Yüklenicilere Yaptırılan Muhtelif Organizasyon İşleri ile Kültürel İşlerin Kamu İhale Kanunu’nun 3-g Maddesinde Yer Alan Parasal Limitin Altında Kalmak Amacıyla Parçalara Bölünmesi (Sayıştay)

 2019 yılı Sayıştay Denetim Raporları

Kültür AŞ tarafından Büyükşehir Belediyesinden yüklenilen yıllık olarak planlanmış ve teknik şartnamede belirlenmiş organizasyon işleri ile kültürel işler 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 3’üncü maddesinin “g” fıkrasında yer alan parasal limitin altında kalmak amacıyla alt yüklenicilere yaptırılırken parçalara bölünmüştür. 
4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 2’nci maddesine göre, il özel idareleri ve belediyelerin […]