"); pri.document.close(); pri.focus(); pri.print(); pri.close(); }

ÖZET: Kamu İhale Kurulu, başvuru sahibinin iddialarını değerlendirirken, ihale üzerinde bırakılan isteklinin sunduğu TS 12809 hizmet yeterlik belgesinin kapsamını inceledi. İdari Şartname’nin 7.5.3’üncü maddesinde belirtilen belgenin, “Yetkili Servisler – Transformatörler için – Kurallar” standardına uygun olduğu ve bu belgenin kapsamına dair herhangi bir kriter belirlenmediği tespit edildi. Ayrıca, Teknik Şartname’de belirtilen transformatörlerin bakım-onarım hizmetlerinin gerçekleştirilmesi gerektiği, ancak İdari Şartname’de belirtilen belgeler dışındaki belgelerin dikkate alınamayacağı vurgulandı. Bu durum, teknik şartların sağlanmasının denetiminin sözleşme aşamasında idare tarafından yapılması gerektiğini ortaya koydu. Sonuç olarak, başvuru sahibinin iddialarının yerinde olmadığına karar verildi ve başvuru bedelinin iadesi talebi reddedildi.

Karar no2025/UH.I-74
Karar tarihi02.01.2025
Toplantı No2025/001
Gündem No80

BAŞVURU SAHİBİ:

Şükrü ORAN,

İHALEYİ YAPAN İDARE:

Hacettepe Üniversitesi Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığı,

BAŞVURUYA KONU İHALE:

2024/1394909 İhale Kayıt Numaralı “HÜ Sıhhiye ve Beytepe Yerleşkelerinde Üniversiteye Hizmet Veren Jeneratörler, Orta ve Alçak Gerilim Tesisleri ve Kesintisiz Güç Kaynaklarının 01/01/2025-31/12/2025 Tarihleri Arasında Kısmi Parça Dahil Periyodik Bakım Onarım Yapılması ve İşletilmesi” İhalesi

KURUM TARAFINDAN YAPILAN İNCELEME:

Hacettepe Üniversitesi Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığıtarafından 22.11.2024 tarihinde açık ihale usulü ile gerçekleştirilen “HÜ Sıhhiye ve Beytepe Yerleşkelerinde Üniversiteye Hizmet Veren Jeneratörler, Orta ve Alçak Gerilim Tesisleri ve Kesintisiz Güç Kaynaklarının 01/01/2025-31/12/2025 Tarihleri Arasında Kısmi Parça Dahil Periyodik Bakım Onarım Yapılması ve İşletilmesi” ihalesine ilişkin olarak Şükrü Oran‘ın 05.12.2024 tarihinde yaptığı şikâyet başvurusunun, idarenin 05.12.2024 tarihli yazısı ile reddi üzerine, başvuru sahibince 16.12.2024 tarih ve 173375 sayı ile Kurum kayıtlarına alınan 14.12.2024 tarihli dilekçe ile itirazen şikâyet başvurusunda bulunulmuştur.

Başvuruya ilişkin olarak 2024/1670 sayılı itirazen şikâyet dosyası kapsamında yapılan inceleme neticesinde esas inceleme raporu tanzim edilmiştir.

KARAR:

Esas inceleme raporu ve ekleri incelendi.

İtirazen şikâyet dilekçesinde özetle, ihale üzerinde bırakılan istekli tarafından İdari Şartname’nin 7.5.3’üncü maddesi gereğince sunulan TS 12809 hizmet yeterlilik belgesinde “Yağlı, Kapalı ve Kuru tip güç ve dağıtım transformatörleri hariç” ifadesinin yer aldığı, söz konusu hizmet yeterlik belgesinin, ihaleye ait “Orta ve Alçak Gerilim Tesislerinin Periyodik Bakım-Onarımlarının Yapılması ve İşletilmesi İşi Teknik Şartnamesi”nin 8.1’inci maddesinde yer verilen cihazlar hariç tutularak düzenlendiği, dolayısıyla Teknik Şartname gerekliliklerini karşılamadığı iddialarına yer verilmiştir.

A) Başvuru sahibinin iddialarının değerlendirilmesi sonucunda aşağıdaki hususlar tespit edilmiştir.

4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun “İhaleye katılımda yeterlik kuralları” başlıklı 10’uncu maddesinde “İhaleye katılacak isteklilerden, ekonomik ve malî yeterlik ile mesleki ve teknik yeterliklerinin belirlenmesine ilişkin olarak aşağıda belirtilen bilgi ve belgeler istenebilir:

b) Mesleki ve teknik yeterliğin belirlenmesi için;

8) İhale konusu işin ihale dokümanında belirtilen standartlara uygunluğunu gösteren, uluslararası kurallara uygun şekilde akredite edilmiş kalite kontrol kuruluşları tarafından verilen sertifikalar,

İhale konusu işin niteliğine göre yukarıda belirtilen bilgi veya belgelerden hangilerinin yeterlik değerlendirmesinde kullanılacağı, ihale dokümanında ve ihale veya ön yeterliğe ilişkin ilân veya davet belgelerinde belirtilir…” hükmü,

Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği’nin “İstenecek belgeler” başlıklı 29’uncu maddesinde “(1) Ekonomik ve mali yeterlik ile mesleki ve teknik yeterliğin değerlendirilmesinde kullanılmak üzere istenecek belgeler aşağıdaki esaslara göre belirlenir:

(4) Yukarıda sayılan belgeler dışında, Kanunun 10’uncu maddesinde yer alan diğer belgelerden hangilerinin yeterlik değerlendirmesinde kullanılmak üzere isteneceği, ihale konusu işin niteliğine uygun biçimde ve bu Yönetmelikte düzenlenen esaslar çerçevesinde idare tarafından belirlenir.” hükmü,

Anılan Yönetmelik’in “Kalite ve standarda ilişkin belgeler” başlıklı 42’nci maddesinde “(1) İşin niteliği göz önünde bulundurularak ön yeterlik şartnamesi ve idari şartnamede; kalite yönetim sistem belgesi, çevre yönetim sistem belgesi, hizmet yeterlilik belgesi ile deney-analiz-kalibrasyon laboratuvarlarının ve muayene kuruluşlarının kalite yeterliğine ilişkin düzenleme yapılabilir.

(2) Kalite yönetim sistem belgesi ve çevre yönetim sistem belgesinin Türk Akreditasyon Kurumu tarafından akredite edilen belgelendirme kuruluşları veya Uluslararası Akreditasyon Forumu Karşılıklı Tanınma Antlaşmasında yer alan ulusal akreditasyon kurumlarınca akredite edilmiş belgelendirme kuruluşları tarafından düzenlenmesi zorunludur. Bu belgelendirme kuruluşlarının, Uluslararası Akreditasyon Forumu Karşılıklı Tanınma Antlaşmasında yer alan ulusal akreditasyon kurumlarınca akredite edilmiş belgelendirme kuruluşu olduklarının ve bu kuruluşlarca düzenlenen belgelerin geçerliliğini sürdürdüğünün, Türk Akreditasyon Kurumundan alınacak bir yazı ile teyit edilmesi gerekir. Teyit yazısı, ihale veya son başvuru tarihinde geçerli olması koşuluyla düzenlendiği tarihten itibaren bir yıl süreyle kullanılabilir. Ancak Türk Akreditasyon Kurumu tarafından akredite edildiği duyurulan belgelendirme kuruluşları tarafından düzenlenen ve TÜRKAK Akreditasyon Markası taşıyan belge ve sertifikalar için Türk Akreditasyon Kurumundan teyit alınması zorunlu değildir.

(4) Kalite ve standarda ilişkin belgelerin ihale veya son başvuru tarihinde geçerli olması yeterlidir. Ancak, ihale ilk ilan veya davet tarihinden önce akreditasyonu geri çekilen belgelendirme kuruluşunun düzenlediği kalite yönetim sistem belgesi ve/veya çevre yönetim sistem belgesinin sunulması durumunda bu belgeler geçerli kabul edilmez.” hükmü,

Kamu İhale Genel Tebliği’nin “Kalite ve standarda ilişkin belgeler” başlıklı 74’üncü maddesinde “74.1. İdareler, ihale konusu işin niteliğini ve uygulama yönetmeliklerinin bu konuyu düzenleyen maddelerini esas alarak, ihale dokümanında kalite ve standart belgelerine ilişkin düzenleme yapabilirler. İhale konusu ile ilgisi bulunmayan veya işin niteliğinin gerektirmediği kalite ve standarda ilişkin belgelerin istenilmesi, 4734 sayılı Kanunun temel ilkelerine ve Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliğine aykırılık teşkil edecektir.

74.2. İdarece kalite ve standarda ilişkin belge istenmesi durumunda, standarda ilişkin tanıma (kritere), belgenin başvuru veya teklif kapsamında istenmesi halinde ön yeterlik şartnamesinde veya idari şartnamede, yükleniciden istenmesi halinde ise teknik şartnamede yer verilecektir.

74.3. Kalite ve/veya çevre yönetim sistem belgesinin istenilmesi halinde, söz konusu belgenin/belgelerin Türk Akreditasyon Kurumu tarafından akredite edilen belgelendirme kuruluşları veya Uluslararası Akreditasyon Forumu Karşılıklı Tanınma Antlaşmasında yer alan ulusal akreditasyon kurumlarınca akredite edilmiş belgelendirme kuruluşları tarafından düzenlenmesi yeterli olup, bunun yerine söz konusu belgelerin belirli bir belgelendirme kuruluşundan alınmış olması zorunluluğunu getiren ifadeler kullanılamaz.

74.6. Hizmet yeterlilik belgesinin kuruluş yapısı, planlama faaliyetleri ve sorumluluklar göz önünde bulundurulduğunda; idarelerin kendi hizmet binalarında gerçekleştirilen hizmetler (idarelerin hizmet binalarında, servislerce gerçekleştirilecek montaj, bakım ve onarım hizmetleri hariç) ile niteliği gereği hizmet yeterlilik belgesi istenmesi uygun olmayan (personel ve öğrenci taşıma hizmetleri, araç kiralama, mesleki eğitim, toplantı ve organizasyon hizmetleri gibi) ihalelerde bu belge istenmeyecektir. İdareler, hizmet yeterlilik belgesine yönelik düzenlemelerde; hizmet yeterlilik belgesinin hizmet kapsamını ve standardını açık olarak yazmalıdır. …” açıklaması,

İdari Şartname’nin “İhale konusu işe/alıma ilişkin bilgiler” başlıklı 2’nci maddesinde “2.1. İhale konusu işin/alımın;

a) Adı: Hacettepe Üniversitesi Sıhhiye ve Beytepe Yerleşkelerinde Üniversite Bölgesine Hizmet Veren Jeneratörler, Orta ve Alçak Gerilim Tesisleri ve Kesintisiz Güç Kaynaklarının (UPS) 01.01.2025 – 31.12.2025 Tarihleri Arasında Kısmi Parça Dahil Periyodik Bakım Onarım Yapılması ve İşletilmesi İşi

b) Türü: Hizmet alımı

c) İlgili Uygulama Yönetmeliği: Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği

e) Miktarı: 40 adet jeneratör, 29 adet orta gerilim tesisi (trafolar), 28 adet AG tesisi ve kompanzasyon sistemi, 37 adet kesintisiz güç kaynağının Kısmi Parça Dahil Periyodik Bakım Onarımlarının Yapılması ve İşletilmesi …” düzenlemesi,

Anılan Şartname’nin “İhaleye katılabilmek için gereken belgeler ve yeterlik kriterleri” başlıklı 7’nci maddesinde “… 7.5.3. Bu maddede istenen kalite standartlarına ilişkin diğer belgeler:

Belge Adı

Açıklama

Ortak Girişimlerde

TS12650

Yetkili Servisler – İçten Yanmalı Motorlar Tarafından Tahrik Edilen Jeneratörler – Kurallar

Tek ortağın sunması yeterlidir.

TS 12809

Yetkili Servisler-Transformatörler İçin-Kurallar

Tek ortağın sunması yeterlidir.

TS 12643

Yetkili Servisler-Kesintisiz Güç Kaynakları-Kurallar

Tek ortağın sunması yeterlidir.

7.5.4. İsteklinin teklifi kapsamında sunması ve/veya sağlaması gerektiği bu şartnamenin 7 nci maddesi dışındaki maddeleri ile teknik şartnamede belirtilen aşağıdaki belgeler ve/veya yeterlik kriterleri:

{Belirtilmemiştir}

7.5.5 Bu Şartnamenin 7 nci maddesi dışında ihale dokümanında sayılan diğer belgeler ve/veya düzenlenen diğer yeterlik kriterleri tekliflerin değerlendirilmesinde dikkate alınmaz. …” düzenlemesi,

Genel Teknik Şartname’nin “Kapsam” başlıklı 1’inci maddesinde “İş bu şartname;

A. Hacettepe Üniversitesi Sıhhiye ve Beytepe Yerleşkelerinde Üniversite Bölgesine Hizmet Veren Jeneratörler ve Trafoların Periyodik Bakım – Onarımlarının Yapılması ve İşletilmesi İşi,

B. Hacettepe Üniversitesi Sıhhiye ve Beytepe Yerleşkelerinde Üniversite Bölgesine Hizmet Veren Orta ve Alçak Gerilim Tesislerinin Periyodik Bakım – Onarımlarının Yapılması ve İşletilmesi İşi,

C. Hacettepe Üniversitesi Sıhhiye ve Beytepe Yerleşkelerinde Üniversite Bölgesine Hizmet Veren Kesintisiz Güç Kaynaklarının Periyodik Bakım – Onarımlarının Yapılması ve İşletilmesi İşi;

İşlerini kapsamaktadır.” düzenlemesi,

Orta ve Alçak Gerilim Tesislerinin Periyodik Bakım-Onarımlarının Yapılması ve İşletilmesi İşi Teknik Şartnamesi’nin “Kapsam ve Tanımlar” başlıklı 1’inci maddesinde “1.1. İşin tanımı ve kapsamı

İş, Hacettepe Üniversitesi Sıhhiye ve Beytepe yerleşkelerinde bulunan, Hacettepe Üniversitesine ait Fakülte, Yüksekokul, Rektörlük ve Hizmet binalarının elektrik enerjisinin temininde kullanılan orta gerilim ve alçak gerilim tesislerinin bu işi yapmayı taahhüt eden yüklenici tarafından 2025 yılında yapılacak bakım hizmetleri, reaktif tüketimin kontrol altında tutulması ve tesislerin işletme, bakım-onarım sorumluluğunun yürütülmesidir.

1.2. Orta Gerilim (OG) Tesisi

Anma gerilimi 1000 V’un üzerinde olan (güç trafosu, kesici, ayırıcı, akım trafosu, gerilim trafosu, sigorta, parafudur, geçit izolatörü, mesnet izolatörü v.b.) teçhizat, enerji nakil hatları, cihazlar arası bağlantı elemanları (baralar, kablolar, başlıklar, klemensler v.b.), güvenlik ve işletme topraklama elemanları, primer ve sekonder koruma sistemi ile tesisin oluşturulmasında kullanılan tüm cihaz kaideleri, yapıları, kumanda, koruma, sinyal, kilit devreleri ve panoları, AG ana dağıtım panosu, kompanzasyon panosu ve teçhizatın bölümleridir.

1.3. Alçak Gerilim (AG) Tesisi

Anma gerilimi 1000 V’ a kadar olan ve kompanzasyon sistemine sahip olan tesislerdir.” düzenlemesi yer almaktadır.

Aynı Şartname’nin “Ekler” başlıklı 8’inci maddesinde aşağıda aktarılan tabloya yer verildiği görülmüştür.

8.1. Tesis ve Sistem Listesi (Orta Gerilim Tesisleri)

S.N.

Yerleşke

Trafo

Adet

Tip

Güç(KVA)

1

Sıhhiye

TRAFO-8(Paranteral Trafo)

1

Yağlı

1600

2

Sıhhiye

TRAFO-9(Menza Trafo)

1

Yağlı

1600

3

Sıhhiye

TRAFO-10(Diş Hekimliği Trafo)

1

Yağlı

1600

4

Sıhhiye

TRAFO-11(Diş Hekimliği Trafo)

1

Yağlı

1600

5

Beytepe

Isı Merkezi Trafosu

1

Bina Tipi

1000

6

Beytepe

Teknokent Trafosu

1

Bina Tipi

1600

7

Beytepe

Vendeka Trafosu

1

Bina Tipi

1600

8

Beytepe

Gıda Trafosu

1

Bina Tipi

1000

9

Beytepe

Fizik Trafosu

1

Bina Tipi

1600

10

Beytepe

Sağlık Merkezi Trafosu

1

Bina Tipi

1000

11

Beytepe

Aselsan Trafosu

1

Bina Tipi

1000

12

Beytepe

PlazaTrafosu

1

Bina Tipi

1250

13

Beytepe

Araştırma Gör. Loj. Trafosu

1

Bina Tipi

1600

14

Beytepe

Öğrenci EvleriTrafosu

1

Bina Tipi

1000

15

Beytepe

YurtlarTrafosu

1

Bina Tipi

1000

16

Beytepe

Öğrenci KafeteryasıTrafosu

1

Bina Tipi

1000

17

Beytepe

Kongre MerkeziTrafosu

1

Bina Tipi

1600

18

Beytepe

Sosyal BilimlerTrafosu

1

Bina Tipi

1000

19

Beytepe

Yer BilimleriTrafosu

1

Bina Tipi

1000

20

Beytepe

Bioçeşitlilik Müzesi

1

Bina Tipi

1000

21

Beytepe

Konservatuar

1

Bina Tipi

1000

22

Beytepe

Konservatuar

1

Bina Tipi

1250

23

Beytepe

Konservatuar

1

Bina Tipi

1600

24

Beytepe

Ar-Ge Trafosu

1

Bina Tipi

1600

25

Beytepe

KİK-İlko ArgemTrafosu

1

Bina Tipi

1000

26

Beytepe

Lotus Trafoları I-II

2

Bina Tipi

2*2000

27

Beytepe

Hukuk Fakültesi Trafosu

1

Bina Tipi

1600

28

Beytepe

Parlar

1

Bina Tipi

1000

Toplam

29

Adet

Başvuruya konu ihalenin “Hü Sıhhiye ve Beytepe Yerleşkelerinde Üniversiteye Hizmet Veren Jeneratörler, Orta ve Alçak Gerilim Tesisleri ve Kesintisiz Güç Kaynaklarının 01/01/2025-31/12/2025 Tarihleri Arasında Kısmi Parça Dahil Periyodik Bakım Onarım Yapılması ve İşletilmesi” işi olduğu, iş kapsamında Hacettepe Üniversitesi Sıhhiye ve Beytepe Yerleşkelerinde Üniversite Bölgesine Hizmet Veren jeneratörler ve trafolar, Orta ve Alçak Gerilim Tesisleri ve Kesintisiz Güç Kaynaklarının Periyodik Bakım – Onarımlarının Yapılması ve İşletilmesi hizmetinin gerçekleştirileceği, ihaleye 2 isteklinin katıldığı, ihalenin Er – Hay Enerji Müh. Mim. Elektrik İlet. İnş. Makine San. ve Tic. Ltd. Şti. uhdesinde bırakıldığı ve başvuru sahibi Şükrü Oran’ın ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi olarak belirlendiği anlaşılmıştır.

İhaleye ait İdari Şartname’nin 7’nci maddesinde, kalite standartlara ilişkin olarak TS12650, TS 12809 ve TS 12643 belgelerinin yeterlik kriteri olarak belirlendiği, ihale üzerinde bırakılan istekli tarafından sunulan yeterlik bilgileri tablosunda başvuruya konu TS 12809 standardına ilişkin olarak sunulan hizmet yeterlik belgesi incelendiğinde; belge numarasının “06-HYB-3584”, “Belge Kapsamı”nın “1. Ts 12809 (25.06.2014) Yetkili Servisler – Transformatörler İçin Kurallar Standardına Uygun Hizmet Veren (Yağlı, Kapalı Ve Kuru Tip Güç Ve Dağıtım Transformatörleri Hariç) * Azp Transformatör Mühendislik İmalat Makina Sanayi Ve Ticaret Ltd. Şti. Yetkili Servisi (1450611) (16.02.2024) (Azp Transformatör) Markalı…” şeklinde belirtildiği görülmüştür.

Yapılan inceleme neticesinde; ihale üzerinde bırakılan istekli tarafından İdari Şartname’nin 7.5.3’üncü maddesi gereğince sunulan ve başvuruya konu edilen TS12809 standardının “Yetkili Servisler – Transformatörler için – Kurallar” standardı olduğu, İdari Şartname’nin 7.5.3’üncü maddesinde sunulması istenilen TS 12809 standartına ilişkin olarak sunulması gereken hizmet yeterlik belgesine yönelik “Yetkili Servisler-Transformatörler İçin-Kurallar” açıklamasına yer verildiği, belgenin kapsamına yönelik herhangi bir kriter belirlenmediği,

Teknik Şartname’de yer verilen hususlardan, Orta ve Alçak Gerilim Tesislerinin Periyodik Bakım-Onarımlarının Yapılması ve İşletilmesi İşi Teknik Şartnamesi’nin eki tablodan TRAFO-8 (Paranteral Trafo), TRAFO-9 (Menza Trafo), TRAFO-10 (Diş Hekimliği Trafo) ve TRAFO-11 (Diş Hekimliği Trafo) transformatörleri kapsamında 1600 kva gücünde ve yağlı tip transformatörlerin bakım-onarım hizmetlerinin gerçekleştirileceğinin anlaşıldığı, bununla birlikte İdari Şartname’nin 7.5.5’inci maddesine göre İdari Şartname’nin 7’nci maddesinde belirtilen belgeler dışındaki belgeler ile diğer yeterlik kriterlerinin tekliflerin değerlendirilmesinde dikkate alınamayacağı, bu nedenle Teknik Şartname’de istenilen şartların sağlandığına ilişkin denetimin sözleşmenin yürütülmesi aşamasında idare tarafından gerçekleştirilmesi gerektiği değerlendirilmiştir. Dolayısıyla Teknik Şartname’de belirtilen ancak İdari Şartname’nin 7’nci maddesinde belirtilmeyen hususların yeterlik değerlendirilmesinde dikkate alınamayacağı, kesinleşen doküman düzenlemesine göre İdari Şartname’nin 7.5.3’üncü maddesi gereğince TS 12809 standartına ilişkin hizmet yeterlik belgesinin sunulmuş olmasının teklif değerlendirme aşamasında yeterli olacağı anlaşıldığından başvuru sahibinin iddiasının yerinde olmadığı sonucuna varılmıştır.

Ayrıca 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 53’üncü maddesinin (j) fıkrasının 9’uncu alt bendinde “Başvuru sahibinin iddialarının tamamında haklı bulunması halinde, Kurul kararı ile itirazen şikâyet başvuru bedelinin başvuru sahibine iadesine karar verilir. Kurul kararının başvuru sahibine bildirimini izleyen otuz gün içinde başvuru sahibinin Kuruma yazılı talebi üzerine, bu talep tarihini izleyen otuz gün içinde Kurum tarafından itirazen şikâyet başvuru bedelinin iadesi yapılır ve son ödeme tarihine kadar geçen süre için faiz işlemez. Diğer hallerde başvuru bedeli iade edilmez. Bu fıkranın (1) numaralı bendi uyarınca tahsil edilen bedel hiçbir durumda iade edilmez.” hükmü yer almaktadır.

Aktarılan Kanun hükmüne göre, başvuru sahibinin itirazen şikâyete konu iddialarının tamamında haklı bulunması halinde başvuru bedeli iadesinin söz konusu olabileceği dikkate alındığında, yukarıda yer verilen tespit ve değerlendirmeler neticesinde, başvuru sahibinin, iddialarının tamamında haklı bulunmadığı anlaşıldığından başvuru bedelinin başvuru sahibine iadesi için Kanunun öngördüğü şekilde “başvuru sahibinin iddialarının tamamında haklı bulunması” koşulunun gerçekleşmediği, dolayısıyla 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 53’üncü maddesinin (j) fıkrasının 9’uncu alt bendi hükmü gereğince başvuru bedelinin iadesinin mümkün bulunmadığı anlaşılmıştır.

B) İhalelere Yönelik Başvurular Hakkında Yönetmelik’in 18’inci maddesi yönünden yapılan inceleme sonucunda herhangi bir aykırılık tespit edilmemiştir.

Açıklanan nedenlerle, 4734 sayılı Kanun’un 65’inci maddesi uyarınca bu kararın tebliğ edildiği veya tebliğ edilmiş sayıldığı tarihi izleyen otuz gün içerisinde Ankara İdare Mahkemelerinde dava yolu açık olmak üzere,

Anılan Kanun’un 54’üncü maddesinin onbirinci fıkrasının (c) bendi gereğince itirazen şikâyet başvurusunun reddine,


Oybirliği ile karar verildi.