"); pri.document.close(); pri.focus(); pri.print(); pri.close(); }

ÖZET: Kamu İhale Kurulu, Mersin Üniversitesi Hastanesi’nde gerçekleştirilen bir ihale sürecinde, başvuru sahibi Erk Diagnostik Özel Sağlık Hiz. Tic. Ltd. Şti.’nin teklifinin değerlendirme dışı bırakılmasının mevzuata aykırı olduğuna karar vermiştir. İhaleye katılan firmanın, aynı ÜTS koduna sahip iki farklı kaleme farklı birim fiyatlar teklif etmesinin, ihale komisyonunun değerlendirmelerini sağlıklı bir şekilde yapmasını engellediği belirtilmiştir. Ancak, bu durumun idare tarafından yeterince açıklanmadığı ve tekliflerin değerlendirilmesine dair herhangi bir hukuki engel bulunmadığı vurgulanmıştır.

Kurul, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun temel ilkelerine uygun olarak, idarelerin iptal yetkisini kullanırken eşitlik ilkesine riayet etmeleri gerektiğini ifade etmiştir. İhaleye katılabilmek için gereken belgelerin eksikliği veya yeterlik kriterlerinin karşılanmadığına dair bir gerekçe sunulmadığı için, başvuru sahibinin teklifinin yeniden değerlendirilmesi gerektiğine hükmedilmiştir. Sonuç olarak, ihalenin iptali ve başvuru bedelinin iadesi yönünde karar verilmiştir.

Karar no2025/UM.I-1285
Karar tarihi29.05.2025
Toplantı No2025/021
Gündem No98

BAŞVURU SAHİBİ:

Erk Diagnostik Özel Sağlık Hiz. Tic. Ltd. Şti.,

İHALEYİ YAPAN İDARE:

Mersin Üniversitesi Hastanesi Başhekimliği,

BAŞVURUYA KONU İHALE:

2024/1737582 İhale Kayıt Numaralı “Mersin Üniversitesi Hastanesi Kan Merkezi – Terapötik Aferez Ünitesi Ve Hematoloji Bölümü İhtiyacı İçin 3 Kısım Tıbbi Sarf Malzeme Karşılığı Cihaz” İhalesi

KURUM TARAFINDAN YAPILAN İNCELEME:

Mersin Üniversitesi Hastanesi Başhekimliği tarafından 28.02.2025 tarihinde açık ihale usulü ile gerçekleştirilen “Mersin Üniversitesi Hastanesi Kan Merkezi – Terapötik Aferez Ünitesi Ve Hematoloji Bölümü İhtiyacı İçin 3 Kısım Tıbbi Sarf Malzeme Karşılığı Cihaz” ihalesine ilişkin olarak Erk Diagnostik Özel Sağlık Hiz. Tic. Ltd. Şti.nin 02.05.2025 tarihinde yaptığı şikâyet başvurusunun, idarenin 12.05.2025 tarihli yazısı ile reddi üzerine, başvuru sahibince 21.05.2025 tarih ve 184371 sayı ile Kurum kayıtlarına alınan 21.05.2025 tarihli dilekçe ile itirazen şikâyet başvurusunda bulunulmuştur.

Başvuruya ilişkin olarak 2025/1015 sayılı itirazen şikâyet dosyası kapsamında yapılan inceleme neticesinde esas inceleme raporu tanzim edilmiştir.

KARAR:

Esas inceleme raporu ve ekleri incelendi.

İtirazen şikâyet dilekçesinde özetle, ÜTS Kodu 8680196390226 olan 810215 Across Gel AHG (IgG+C3d) kartının kullanım amacı olarak Polispesific Direkt Coombs, İndirekt Coombs (Beklenmedik Antikorların Taranması ve Tanımlanması), Coombs Reaktifli ortamda Cross Match, Otokontrol ve Zayıf D testlerinin çalışılması gibi aynı kart ile 6 farklı test yapılabildiği, tekliflerinin aynı ÜTS kodlu 5’inci ve 7’nci kalemlere farklı tutarda teklif verdikleri için değerlendirme dışı bırakıldığı ve ihalenin iptal edildiği, 5’inci ve 7’nci kalemler için kullanılan kartın aynı olduğu ancak fiyat farkının hücre setlerinin farklı olmasından kaynaklandığı, ihalenin iptali kararının iptalinin gerektiği iddialarına yer verilmiştir.

A) Başvuru sahibinin iddialarının değerlendirilmesi sonucunda aşağıdaki hususlar tespit edilmiştir.

4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun “Temel İlkeler” başlıklı 5’inci maddesinin birinci fıkrasında “İdareler, bu Kanuna göre yapılacak ihalelerde; saydamlığı, rekabeti, eşit muameleyi, güvenirliği, gizliliği, kamuoyu denetimini, ihtiyaçların uygun şartlarla ve zamanında karşılanmasını ve kaynakların verimli kullanılmasını sağlamakla sorumludur.” hükmü,

“Bütün tekliflerin reddedilmesi ve ihalenin iptali” başlıklı 39’uncu maddesinde “İhale komisyonu kararı üzerine idare, verilmiş olan bütün teklifleri reddederek ihaleyi iptal etmekte serbesttir. İhalenin iptal edilmesi halinde bu durum bütün isteklilere derhal bildirilir. İdare bütün tekliflerin reddedilmesi nedeniyle herhangi bir yükümlülük altına girmez. Ancak, idare isteklilerin talepte bulunması halinde, ihalenin iptal edilme gerekçelerini talep eden isteklilere bildirir.” hükmü,

“İhalenin karara bağlanması ve onaylanması” başlıklı 40’ıncı maddesinde “37 ve 38 inci maddelere göre yapılan değerlendirme sonucunda ihale, ekonomik açıdan en avantajlı teklifi veren isteklinin üzerinde bırakılır.

İhale komisyonu gerekçeli kararını belirleyerek, ihale yetkilisinin onayına sunar. Kararlarda isteklilerin adları veya ticaret unvanları, teklif edilen bedeller, ihalenin tarihi ve hangi istekli üzerine hangi gerekçelerle yapıldığı, ihale yapılmamış ise nedenleri belirtilir.

İhale yetkilisi, karar tarihini izleyen en geç beş iş günü içinde ihale kararını onaylar veya gerekçesini açıkça belirtmek suretiyle iptal eder.

İhale; kararın onaylanması halinde geçerli, iptal edilmesi halinde ise hükümsüz sayılır.

İhale kararları ihale yetkilisince onaylanmadan önce idareler, ihale üzerinde kalan istekli ile varsa ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi isteklinin ihalelere katılmaktan yasaklı olup olmadığını teyit ettirerek buna ilişkin belgeyi ihale kararına eklemek zorundadır. İki isteklinin de yasaklı çıkması durumunda ihale iptal edilir.” hükmü,

“Kesinleşen ihale kararlarının bildirilmesi” başlıklı 41’inci maddesinde “İhale sonucu, ihale kararının ihale yetkilisi tarafından onaylandığı günü izleyen en geç üç gün içinde, ihale üzerinde bırakılan dahil olmak üzere, ihaleye teklif veren bütün isteklilere bildirilir. İhale sonucunun bildiriminde, tekliflerin değerlendirmeye alınmama veya uygun bulunmama gerekçelerine de yer verilir.

İhale kararının ihale yetkilisi tarafından iptal edilmesi durumunda da isteklilere gerekçeleri belirtilmek suretiyle bildirim yapılır.” hükmü,

“Kuruma itirazen şikayet başvurusu” başlıklı 56’ncı maddesinde ” … İdare tarafından şikayet veya itirazen şikayet üzerine alınan ihalenin iptal edilmesi işlemine karşı yapılacak itirazen şikayet başvuruları ise idarenin iptal gerekçeleriyle sınırlı incelenir…” hükmü,

İdari Şartname’nin “İhale konusu işe ilişkin bilgiler” başlıklı 2’nci maddesinde “2.1. İhale konusu işin/alımın;

a) Adı: Mersin Üniversitesi Hastanesi Kan Merkezi – Terapötik Aferez Ünitesi ve Hematoloji Bölümü İhtiyacı için 3 Kısım Tıbbi Sarf Malzeme Karşılığı Cihaz

b) Türü: Mal alımı

c) İlgili Uygulama Yönetmeliği: Mal Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği

ç) Yatırım proje no’su (yapım işlerinde): Bu madde boş bırakılmıştır.

d) Kodu: —-

e) Miktarı:

3 Kısım Tıbbi Sarf Malzeme Karşılığı Cihaz

Ayrıntılı bilgi idari şartnamenin ekinde yer almaktadır.

f) İşin yapılacağı/teslim edileceği yer: Mersin Üniversitesi Hastanesi” düzenlemesi,

“İhaleye katılabilmek için gereken belgeler ve yeterlik kriterleri” başlıklı 7’nci maddesinde “…7.5.3.3. Ürünlerin piyasaya arzına ilişkin alınması gereken zorunlu belge veya belgeler :

Belge Adı

İhale/

Kısım/

Kısımlar

Açıklama

Ortak Girişimlerde

Ürün Takip Sistemi’ nde (ÜTS) kayıtlı Barkod Numarası

Tüm Kısımlar için

Teklif edilen ürünler Tıbbi Cihaz Yönetmelikleri kapsamında ise bu ürünlerin Ürün Takip Sistemi’nde (ÜTS) Kayıtlı Barkod Numaraları, Tıbbi Cihaz Yönetmelikleri kapsamında değil ise “KAPSAM DIŞI” oldukları teklif mektubunun ekinde yer alan birim fiyat teklif cetvelinde beyan edilmelidir. Ürünlerin ÜTS Barkod Numaralarını, kapsam dışı ise Kapsam Dışı olduğunu beyan etmeyen isteklilerin teklifleri değerlendirme dışı bırakılacaktır.

Tek ortağın sunması yeterlidir.

” düzenlemesi,

“Teklif ve sözleşme türü” başlıklı 19’uncu maddesinde “19.1. İstekliler tekliflerini, her bir iş kalemi için teklif edilen birim fiyatlarının miktarlarla çarpımı sonucu bulunan toplam bedel üzerinden birim fiyat şeklinde vereceklerdir. İhale sonucu, ihale üzerinde bırakılan istekliyle her bir iş kalemi için teklif edilen birim fiyatların miktarlarla çarpımı sonucu bulunan toplam bedel üzerinden birim fiyat sözleşme imzalanacaktır.

19.2. Bu madde boş bırakılmıştır.” düzenlemesi,

“İhalenin karara bağlanması” başlıklı 36’ncı maddesinde “… 36.1.1. Aşırı düşük teklif sorgulamasının yapıldığı ihalelerde, aşırı düşük teklif sahibi tüm isteklilerden; aşırı düşük teklif açıklamaları ile birlikte yeterlik bilgileri tablosunda beyan ettikleri bilgi ve belgelerden EKAP veya diğer kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının internet sayfası üzerinden sorgulanamayanlar ile teknik şartnameye cevaplar ve açıklamalara ilişkin tevsik edici belgeleri sunmaları ve ihale dokümanında öngörülmesi halinde numune/demonstrasyon işlemlerine ilişkin ürün örneklerini vermeleri/kurulumlarını yapmaları istenir. Beyan edilen bilgi/belgeler ve teknik şartnameye cevaplar ve açıklamalara ilişkin tevsik edici belgeleri sunmayan istekliler ile numune ve/veya demonstrasyon işlemlerine ilişkin yükümlülüklerini yerine getirmeyen veya aşırı düşük teklif açıklaması sunmayan isteklilerin teklifleri değerlendirme dışı bırakılır. Sunulan bilgi ve belgeler ile aşırı düşük teklif açıklamaları çerçevesinde, yeterlik bilgileri tablosunda beyan edilen katılım ve yeterlik kriterlerine ilişkin şartları sağlamadığı anlaşılan veya numune ve/veya demonstrasyon değerlendirmesi başarısız sonuçlanan isteklilerin teklifleri değerlendirme dışı bırakılır. Yeterlik bilgileri tablosunda beyan edilen katılım ve yeterlik kriterlerine ilişkin şartları sağladığı anlaşılan ve numune ve/veya demonstrasyon değerlendirmesi uygun görülen isteklilerin aşırı düşük teklif açıklamaları incelenir ve açıklamaları uygun görülmeyenlerin teklifleri reddedilir. Aşırı düşük tüm tekliflerin değerlendirme dışı bırakılması veya reddedilmesi halinde, teklif fiyatı aşırı düşük bulunmayan ekonomik açıdan en avantajlı birinci ve ikinci teklif olması öngörülen teklif sahiplerine ilişkin olarak 36.1. inci maddedeki esaslar çerçevesinde değerlendirme yapılır. Aşırı düşük teklifler arasından geçerli en az iki teklif kalması ve bu tekliflerin ekonomik açıdan en avantajlı birinci ve ikinci teklif olarak belirlenmesinin öngörülmesi halinde, yeterlik bilgileri tablosunda beyan edilen bilgi ve belgeler ile teknik şartnameye cevaplar ve açıklamalara ilişkin tevsik edici belgeleri sunmaları veya ihale dokümanında öngörülmesi halinde numune/demonstrasyon işlemlerine ilişkin ürün örneklerini vermeleri/kurulumlarını yapmaları yeniden istenmeksizin ihale işlemlerine devam edilir. Aşırı düşük teklifler arasından tek geçerli teklif kalması ve bu teklif sahibinin ekonomik açıdan en avantajlı teklif olarak belirlenmesinin öngörülmesi halinde bu istekliden yeterlik bilgileri tablosunda beyan edilen bilgi ve belgeler ile teknik şartnameye cevaplar ve açıklamalara ilişkin tevsik edici belgeleri sunması veya ihale dokümanında öngörülmesi halinde numune/demonstrasyon işlemlerine ilişkin ürün örneklerini vermesi/kurulumlarını yapması yeniden istenmez. İhalede ayrıca ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibinin belirlenmesinin öngörülmesi halinde ise, bu isteklinin tespitinde 36.1. inci maddedeki esaslar uygulanarak ihale işlemlerine devam edilir. Bu işlemlere, ekonomik açıdan en avantajlı birinci ve belirlenecek ise ikinci teklif sahibi tespit edilinceye kadar devam edilir.

36.2. İstekliler tarafından beyan edilen bilgiler ile sorgulama sonucu edinilen ya da bu bilgileri tevsik etmek amacıyla sunulan belgelerde yer alan bilgiler arasında farklılık bulunması durumunda; ihalede öngörülen şartların sağlanması kaydıyla tekliflerin geçerliliği etkilenmez ancak ihalede öngörülen şartların sağlanamadığının anlaşılması durumunda, bu isteklilerin teklifleri değerlendirme dışı bırakılır. Ancak ihale tarihinden sonra yeterlik sertifikası kapsamındaki belgelere ilişkin şartların değişmesi halinde, isteklinin buna ilişkin belgeleri derhal sunması zorunlu olup, bu durumda ihalede öngörülen şartların sağlanmadığının anlaşılması halinde teklif değerlendirme dışı bırakılır.

36.4. Değerlendirme dışı bırakılan teklifler için EKAP üzerinden Uygun Olmayan e-Teklif Kontrol Tutanağı düzenlenerek uygun görülmeme gerekçeleri belirtilir.

36.5. Yapılan değerlendirme sonucunda ihale komisyonu tarafından ihale, ekonomik açıdan en avantajlı teklifi veren istekli üzerinde bırakılır.

36.6. İhale komisyonu, yapacağı değerlendirme sonucunda gerekçeli bir karar alarak ihale yetkilisinin onayına sunar. ” düzenlemesi,

“İhale kararının onaylanması veya iptali” başlıklı 37’nci maddesinde “37.1. İhale kararı ihale yetkilisince onaylanmadan önce, ihale üzerinde bırakılan istekli ile varsa ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi isteklinin ihalelere katılmaktan yasaklı olup olmadığı Kurumdan teyit edilerek buna ilişkin belge ihale kararına eklenir.

37.2. Yapılan teyit işlemi sonucunda, her iki isteklinin de yasaklı çıkması durumunda ihale iptal edilir.

37.3. İhale yetkilisi, karar tarihini izleyen en geç beş iş günü içinde ihale kararını onaylar veya gerekçesini açıkça belirtmek suretiyle iptal eder.

37.4. İhale; kararın ihale yetkilisince onaylanması halinde geçerli, iptal edilmesi halinde ise hükümsüz sayılır.” düzenlemesi yer almaktadır.

Başvuruya konu ihalede 6 adet ihale dokümanı indirildiği, 28.02.2025 tarihinde yapılan ihalenin 1’inci kısmına 1 isteklinin katıldığı, 24.04.2025 tarihli “Bütün tekliflerin reddedilmesi sebebiyle ihalenin iptali” konulu tebligat ile ihalenin iptal edildiği anlaşılmıştır.

24.04.2025 tarihli ve “Bütün tekliflerin reddedilmesi sebebiyle ihalenin iptali” konulu isteklilere gönderilen tebligatta ihalenin 1’inci kısmının iptaline ilişkin “…ihaleye teklif veren isteklilerden -ERK DİAGNOSTİK ÖZEL SAĞLIK HİZMETLERİ TİC. LTD. ŞTİ.’nin ihalenin “Tıbbi Sarf Malzeme Karşılığı Tam Otomatik İmmünhemotolojik Analizör Cihazı Alımı” başlıklı 1.Kısmının 5.kaleminde yer alan “İNDİREKT COOMBS KARTI” ve 7.kaleminde yer alan “ANTİKOR TANIMLAMA KARTI” malzemeleri için teklif ettiği ürünün ÜTS kodunu birim fiyat teklif cetvelinde “8680196390226” olarak belirtmiştir. Ancak 5.kalem için birim fiyat olarak 205,00-TL, 7. Kalem için de birim fiyat olarak “228,00-TL teklif vermiştir. Yapılan değerlendirmeler neticesinde, bahse konu kısım içerisinde yer alan farklı iki kaleme istekli tarafından aynı ÜTS kodlu malzemenin teklif edilmiş olması, ancak bu kalemlere verilen birim fiyat teklif tutarlarının birbirinden farklı olması durumunun, ihale komisyonunun teklifleri sağlıklı bir şekilde değerlendirmesine engel olduğu sonucuna varılmıştır. Bu kısıma ilişkin tekliflerin daha sağlıklı bir şekilde değerlendirilebilmesi için bu ihalede ortaya çıkan belirsizliğin sebeplerinin belirlenebilmesi, bu durum teknik şartnamede yer alan düzenlemelerden kaynaklanıyorsa teknik şartnamelerde gerekli düzenlemelerin yapılarak yeni ihalelerin gerçekleştirilmesi amacıyla bahse konu kısma tek istekli olarak teklif veren -ERK DİAGNOSTİK ÖZEL SAĞLIK HİZMETLERİ TİC. LTD. ŞTİ.’nin anılan kısım için vermiş olduğu teklifin değerlendirme dışı bırakılmasına karar verilmiştir.

4] –Yapılan değerlendirmeler sonucunda; Mersin Üniversitesi Hastanesi Kan Merkezi – Terapötik Aferez Ünitesi ve Hematoloji Bölümü İhtiyacı için 3 Kısım Tıbbi Sarf Malzeme Karşılığı Cihaz Alımı ihalesinde geçerli teklif veren istekli kalmaması nedeniyle…” gerekçelerine yer verildiği görülmüştür.

Başvuru sahibi Erk Diagnostik Özel Sağ. Hiz. Tic. Ltd. Şti. tarafından sunulan birim fiyat teklif mektubunda başvuruya konu kalemlere ilişkin bilgiler aşağıdaki tabloda yer verilmiştir.

Sıra No

Ürün Barkod/ Ürün Açıklaması

Mal Kaleminin Adı ve Kısa Açıklaması

Birimi

Miktarı

Teklif Edilen Birim Fiyat

Tutarı

5

8680196390226

İNDİREKT COOMBS KARTI

test

2.000,000

205,00TRY

410.000,00 TRY

7

8680196390226

ANTİKOR TANIMLAMA KARTI

test

50,000

228,00TRY

11.400,00 TRY

İdareler tarafından gerçekleştirilen tüm işlemlerde kamu yararının sağlanması amaçlanmakla birlikte 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 5’inci maddesinde sayılan temel ilkeler de idareler tarafından ihalelere yönelik olarak gerçekleştirilen iş ve işlemlerin kamu yararı gözetilerek gerçekleştirilmesi amacına hizmet etmektedir. Bu doğrultuda, Kanun’un 39 ve 40’ıncı maddeleri uyarınca idarelere, aktarılan temel ilkelere uygun olmayan durumların tespiti halinde tüm teklifleri reddederek ihaleyi iptal etme açısından takdir yetkisi tanınmaktadır. Ancak bu takdir yetkisi mutlak ve sınırsız bir yetki niteliğinde olmadığından, takdir yetkisinin anayasal ilkeler çerçevesinde, eşitlik ilkesine uygun şekilde, kamu yararı gözetilerek kullanılması, tesis edilen işlemin gerekçesinin açıkça ortaya konulması ve somut olaya ilişkin öğelerin hesaba katılarak mevzuata uygun şekilde hareket edilmesi gerekmektedir.

İptal gerekçeleri ile sınırlı yapılan değerlendirme sonucunda; 24.04.2025 tarihli ihalenin iptali konulu tebligatta başvuru sahibi Erk Diagnostik Özel Sağ. Hiz. Tic. Ltd. Şti.nin teklifinin değerlendirme dışı bırakılması ve ihalenin 1’inci kısmının iptali için gerekçe olarak başvuru sahibi tarafından aynı ÜTS koduna sahip 5’inci ve 7’nci kalemlere farklı birim fiyatların teklif edilmesi ve bu durumun ihale komisyonu tarafından tekliflerin sağlıklı şekilde değerlendirmesini engellemesi olarak belirlendiği anlaşılmıştır.

Başvuruya konu ihalede istekliler, her bir iş kalemi için teklif ettikleri birim fiyatların miktarlarla çarpımı sonucu bulunan toplam bedel üzerinden teklif verecek olup, ihale sonucunda bu bedel üzerinden istekliler ile birim fiyat sözleşme imzalanacağı, ihale doküman veya mevzuatında yer almayan bir gerekçeyle isteklilerin iş kalemlerine vereceği tekliflere müdahalenin mümkün olamayacağı, aksi durumun serbest piyasa koşullarına ve isteklilerin tekliflerine müdahale anlamına geleceği, aynı ÜTS koduna sahip ürünler ile farklı testlerin gerçekleştirilebileceği, idare tarafından 8680196390226 ÜTS Kodlu ürün ile “İndirekt Coombs Kartı” ya da “Antikor Tanımlama Kartı” testlerinin gerçekleştirilemeyeceğinin ifade edilmediği, başvuru sahibinin teklifinin değerlendirme dışı bırakılmasında ihaleye katılabilmek için gereken belgeler veya yeterlik kriterlerini karşılamadığına ilişkin bir gerekçe oraya konulmadığı, ayrıca ihale onay belgesi ekinde yer alan yaklaşık maliyet cetvelinde de söz konusu kalemlerin maliyetlerinin farklı olduğu, gelinen aşamada Teknik Şartname’nin gözden geçirilmesi gerektiğine ilişkin hususun da somut bir şekilde ortaya konulmadığı anlaşılmıştır. Bu açıdan başvuru sahibi Erk Diagnostik Özel Sağ. Hiz. Tic. Ltd. Şti.nin teklifinin değerlendirme dışı bırakılması işleminin ve ihalenin 1’inci kısmının iptalinin mevzuata aykırı olduğu sonucuna varılmıştır.

Ayrıca, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 53’üncü maddesinin (j) fıkrasının 9’uncu alt bendinde “Başvuru sahibinin iddialarının tamamında haklı bulunması halinde, Kurul kararı ile itirazen şikâyet başvuru bedelinin başvuru sahibine iadesine karar verilir. Kurul kararının başvuru sahibine bildirimini izleyen otuz gün içinde başvuru sahibinin Kuruma yazılı talebi üzerine, bu talep tarihini izleyen otuz gün içinde Kurum tarafından itirazen şikâyet başvuru bedelinin iadesi yapılır ve son ödeme tarihine kadar geçen süre için faiz işlemez. Diğer hallerde başvuru bedeli iade edilmez.

Bu fıkranın (1) numaralı bendi uyarınca tahsil edilen bedel hiçbir durumda iade edilmez.” hükmü yer almaktadır.

Başvuru sahibi tarafından 101.344,00 TL başvuru bedelinin Kurum şikâyet gelirleri hesabına yatırıldığı görülmüştür. Yapılan incelemede anılan isteklinin itirazen şikâyete konu iddiasında haklı olduğu tespit edilmiş olup, Kurul kararının başvuru sahibine bildirimini izleyen otuz gün içinde başvuru sahibinin Kamu İhale Kurumu’na yazılı talebi halinde 101.344,00 TL’lik başvuru bedelinin iadesinin gerektiği anlaşılmıştır.

B) İhalelere Yönelik Başvurular Hakkında Yönetmelik’in 18’inci maddesi yönünden yapılan inceleme sonucunda herhangi bir aykırılık tespit edilmemiştir.

Sonuç olarak, yukarıda belirtilen mevzuata aykırılıkların düzeltici işlemle giderilebilecek nitelikte olduğu tespit edildiğinden, ihalenin incelemeye konu 1’inci kısmında Erk Diagnostik Özel Sağ. Hiz. Tic. Ltd. Şti.nin teklifinin değerlendirmeye alınması ve bu aşamadan sonraki ihale işlemlerinin mevzuata uygun olarak yeniden gerçekleştirilmesi gerekmektedir.

Açıklanan nedenlerle, 4734 sayılı Kanun’un 65’inci maddesi uyarınca bu kararın tebliğ edildiği veya tebliğ edilmiş sayıldığı tarihi izleyen otuz gün içerisinde Ankara İdare Mahkemelerinde dava yolu açık olmak üzere,

1) Anılan Kanun’un 54’üncü maddesinin onbirinci fıkrasının (b) bendi gereğince düzeltici işlem belirlenmesine,

2) Başvuru bedelinin Kurul kararının başvuru sahibine bildirimini izleyen otuz gün içinde başvuru sahibinin Kamu İhale Kurumu’na yazılı talebi halinde iadesine,


Oybirliği ile karar verildi.