XXXX yılı Sayıştay Denetim Raporları XXXX sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun XX üncü maddesinde “… İç denetçi, görevinde bağımsızdır ve iç denetçiye asli görevi dışında hiçbir görev verilemez ve yaptırılamaz…” hükmü yer almaktadır. XX.XX.XXXX tarih ve 2560 sayılı İstanbul Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanunun 10 uncu maddesinde “İSKİ’nin işlemleri, hizmet süreleri içinde sürekli olarak çalışacak olan iki denetçi tarafından denetlenir… Denetçilerin hizmet süreleri iki yıl olup, hizmet süreleri sonunda yeniden seçilmeleri mümkündür… Denetçilerin ücretleri, Devlet memurlarına verilen birinci derecenin son kademesi aylık tutarını (Ek Gösterge hariç) aşmamak üzere Genel Kurulca kararlaştırılır.” denilmektedir. Uygulamada ise, Diyarbakır Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü Genel Kurulunun 08.05.2011 tarih ve XXX/XXX Nolu Kararı ile bir iç denetçi, 09.03.2012 tarih ve XXX/XXX Nolu Kararı ile de diğer bir iç denetçi 2560 sayılı Kanunun 10 uncu maddesi kapsamında Diyarbakır Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğünde denetçi olarak görevlendirilmiştir. Oysa ki, 5018 sayılı Kanunun 64 üncü maddesi hükmü gereğince iç denetçilere bu görevin verilmesi mümkün değildir. Ayrıca, 2560 sayılı Kanunun 10 uncu maddesinde denetçilerin “sürekli olarak” çalışacakları belirtilmiştir. Bu kişilerin asli görevleri olan Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi iç denetçiliği görevi de tam zamanlı olup bu iki görevi fiilen birlikte yürütmek mümkün görülmemektedir. Kamu idaresi cevabında: Kamu idaresince gönderilen cevapta, İç Denetim Koordinasyon Kurulunun 23.06.2011 tarih ve 11 sayılı “İç Denetçilerin Görev Kapsamı ve Görevlendirilmeleri Hakkında” verdiği Karar metnine yer verilmiş ve bu Karar içindeki “İç denetçilerin istekleri dahilinde idareleri içinde denetim kurulu üyeliği, idareleri dışında ise gerek yönetim kurulu... ...... ...... ...... / ...... ......