4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 53’üncü maddesinin (j) fıkrasının 9’uncu alt bendinin uygulanması neticesinde başvuru sahibine iade edilecek itirazen şikâyet bedelinin hesabında dikkate alınması gerekenler konularına ilişkin olarak yapılan incelemede, Anayasa Mahkemesi’nin (2018/7647 sayılı) kararının “Anonim şirketlerin ihaleyi kazanan yüklenicinin yerine ihaleyi yapımcı veya alt yüklenici sıfatıyla ihaleye katılan istekliden bedel alması” hususunun idari yargıya taşınan dava konusu olunan konudan farklı olduğu; Anayasa Mahkemesi’nin kararında, ihaleyi kazanan yüklenicinin yerine yapılan ve ihale dokümanına dahil edilmeyen bir işin yapılması (yapımcı olarak) veya ihaleye katılan istekliden bedel alması şeklindeki işlem ile idare tarafından yapılan işlemler arasında fark bulunmadığından, Anayasa Mahkemesi’nin kararında dile getirilen ilkeye ilişkin olarak yapılan incelemede herhangi bir aykırılık bulunmamaktadır. (KİK)
/Tüm Kategoriler 5/Tüm Kategoriler 6/KAMU İHALE VE SÖZLEŞME MEVZUATI/KİK Kararları/4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 53’üncü maddesinin (j) fıkrasının 9’uncu alt bendinin uygulanması neticesinde başvuru sahibine iade edilecek itirazen şikâyet bedelinin hesabında dikkate alınması gerekenler konularına ilişkin olarak yapılan incelemede, Anayasa Mahkemesi’nin (2018/7647 sayılı) kararının “Anonim şirketlerin ihaleyi kazanan yüklenicinin yerine ihaleyi yapımcı veya alt yüklenici sıfatıyla ihaleye katılan istekliden bedel alması” hususunun idari yargıya taşınan dava konusu olunan konudan farklı olduğu; Anayasa Mahkemesi’nin kararında, ihaleyi kazanan yüklenicinin yerine yapılan ve ihale dokümanına dahil edilmeyen bir işin yapılması (yapımcı olarak) veya ihaleye katılan istekliden bedel alması şeklindeki işlem ile idare tarafından yapılan işlemler arasında fark bulunmadığından, Anayasa Mahkemesi’nin kararında dile getirilen ilkeye ilişkin olarak yapılan incelemede herhangi bir aykırılık bulunmamaktadır. (KİK)