ABONELERE ÖZEL İÇERİK

İçeriği kısıtlama olmadan görüntüleyebilmek için İdarenizin veri tabanı aboneliğinin bulunması gerekmektedir.

ÖZET: Sayıştaya verilmesi gereken bazı kayıt, defter ve belgelerin zamanında gönderilmediği tespit edilmiştir. “Kamu İdaresi Hesaplarının Sayıştaya Verilmesi ve Muhasebe Birimleri ile Muhasebe Yetkililerinin Bildirilmesi Hakkında Usul ve Esaslar” hükümlerine göre, belediyeler hesap dönemi başında muhasebe birimlerini, adlarını, soyadlarını, unvanlarını ve elektronik posta adreslerini gösterir bilgi formu ve banka hesap numaralarını gösterir bilgi formunu ocak ayı sonuna kadar, aylık olarak birleştirilmiş veriler defterini takip eden ayın sonuna kadar göndermekle yükümlüdürler. Hesap dönemi sonunda ise birleştirilmiş veriler defteri ile geçici ve kesin mizan, taşınır ayrıntılı hesap cetveli ile taşınır icmal cetveli veya envanter defterini Ocak ayı sonuna kadar, mali tabloları (bilanço, faaliyet sonuçları tablosu, öz kaynak değişim tablosu, bütçelenen ve gerçekleşen tutarların karşılaştırma tablosu) ise takip eden yılın Şubat ayı sonuna kadar göndermek durumundadırlar.