ABONELERE ÖZEL İÇERİK
İçeriği kısıtlama olmadan görüntüleyebilmek için İdarenizin veri tabanı aboneliğinin bulunması gerekmektedir.
ÖZET: Mahalli İdareler Harcama Belgeleri Yönetmeliği’nin hükümlerine uygun olarak ödeme emri belgelerinin düzenlenmemesi, telif ve tercüme giderlerinin ödenmesinde hizmet işleri hakediş raporunun düzenlenmemesi ve yazılım bakım onarım ve güncelleme giderlerinin ödenmesinde taahhüt dosyası ve hizmet işleri hakediş raporunun düzenlenmemesi tespit edilmiştir. Bu durumlar, XXXX sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nun “Giderin gerçekleştirilmesi” başlıklı XX’üncü maddesinde belirtilen usule aykırılık teşkil etmektedir. Ödeme emri belgelerinin bir nüshasının Sayıştay’a gönderilmek, ikinci nüshasının muhasebe birimine verilmek ve bir nüshasının harcama biriminde muhafaza edilmek suretiyle üç nüsha olarak düzenlenmesi gerektiği, ayrıca işin mahiyetine göre her bir ödeme emri için eki olarak belirlenen belgelerin ödeme emirlerine eklenmesinin zorunlu olduğu değerlendirilmiştir. |