"); pri.document.close(); pri.focus(); pri.print(); pri.close(); }
ÖZET: İdare tarafından yapılan harcamalara ilişkin olarak düzenlenmesi gereken ödeme emri belgelerinin usulüne uygun olmayarak tek nüsha olarak muhasebe birimince hazırlandığı tespit edilmiştir. XXXX sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nun “Giderin gerçekleştirilmesi” başlıklı XX’üncü maddesinde, giderlerin gerçekleştirilmesinde ödeme emri belgesinin harcama yetkilisince imzalanması ve tutarın hak sahibine ödenmesinin gerektiği ifade edilmiştir. Mahalli İdareler Harcama Belgeleri Yönetmeliği’nin “Ödeme belgeleri ve bağlanacak kanıtlayıcı belgeler” başlıklı X’üncü maddesinde, ödeme belgesinin en az üç nüsha olarak düzenlenmesi gerektiği belirtilmiştir. İdare tarafından yapılacak ödemelerde usulüne uygun olmayarak düzenlenen ödeme emri belgelerinin reddedileceği ve tekrar düzenlenmesinin gerekeceği sonucuna varılmıştır.

ABONELERE ÖZEL İÇERİK

İçeriği görüntüleyebilmek için İdarenizin veri tabanı aboneliği gerekmektedir.


Diğer İçerikler