ÖZET: İdarenin hesap ve işlemleri ile muhasebe kayıtlarının incelenmesi sonucunda, ödeme emri belgelerinin tek nüsha ve harcama birimleri yerine muhasebe birimince hazırlandığı tespit edilmiştir. Bu durum XXXX sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nun “Giderin gerçekleştirilmesi” başlıklı XX’üncü maddesiyle uyumsuzdur. Kanunda, görevlendirilmiş kişi veya komisyonlarca onaylanması ve gerçekleştirme belgelerinin düzenlenmiş olması gerektiği düzenlenmiştir. Ayrıca Mahalli İdareler Harcama Belgeleri Yönetmeliğinde de, ödeme belgesinin en az üç nüsha düzenlenmesi gerektiği hüküm altına alınmıştır. Bu nüshalardan ilk nüshasının Sayıştaya gönderilmek, ikinci nüshasının saklanmak üzere muhasebe birimine verileceği ve üçüncü nüshanın harcama biriminde muhafaza edilmesi gerekmektedir. İdarenin harcamalara ilişkin olarak ilgili birim tarafından ödeme emri belgesinin hazırlanmamış olması, bu belgelerin tek nüsha şeklinde muhasebe birimince hazırlandığı tespit edilmiştir.

ABONELERE ÖZEL İÇERİK

İçeriği görüntüleyebilmek için İdarenizin veri tabanı aboneliği gerekmektedir.