ÖZET: Sayıştay denetim raporunda, mahalli idarelerin muhasebeleştirme belgelerinde düzeltme kayıtlarının mevzuata uygun yapılmaması tespit edilmiştir. XXXX sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nun “Giderin Gerçekleştirilmesi” başlıklı XX’üncü maddesinde giderlerin gerçekleştirilmesinin harcama yetkililerince belirlenen gerçekleştirme görevlileri tarafından düzenlenen ödeme emri belgesinin imzalanması ve tutarın hak sahibine ödenmesiyle tamamlanacağı belirtilmiştir. Aynı Kanun’un “Muhasebe Hizmeti Ve Muhasebe Yetkilisinin Yetki ve Sorumlulukları” başlıklı XX’inci maddesinde idarelerin tüm mali işlemlerinin kayıt altına alınmasının ve raporlanmesinin muhasebe hizmeti kapsamında olduğu belirtilmiştir. Harcama birimlerinin muhasebe işlemlerinin konusuna göre ilgili muhasebeleştirme belgelerini düzenlemesi gerektiği, söz konusu belgelerde hata veya eksiklik olması halinde ise mali hizmetler müdürlüğü tarafından belgelerin ilgili harcama birimine geri gönderileceği ve söz konusu hata ve eksiklikler giderilmeden ödeme yapılmaması gerektiği anlaşılmaktadır.

ABONELERE ÖZEL İÇERİK

İçeriği görüntüleyebilmek için İdarenizin veri tabanı aboneliği gerekmektedir.