İşçilere Yıllık 270 Saatten Fazla Çalışma Yaptırılması (Belediye Şirketleri) (Sayıştay)

ÖZET: Ulaşımpark Ulaştırma Hizmetleri AŞ’de işçilere 4857 sayılı İş Kanunu’nda belirtilen yıllık 270 saati aşan sürelerde fazla çalışma yaptırılmıştır. Mevzuata göre, bir işçinin bir yılda en fazla 270 saat fazla çalışma yapabileceği belirtilmiştir. Şirket bünyesinde istihdam olunan işçilerin 2023 yılına ilişkin fazla çalışmalarının incelenmesi sonucunda, bazı işçilere yıllık 270 saatin üzerinde fazla mesai yaptırıldığı görülmüş […]

İdare Personeline Yasal Sınırın Üzerinde Fazla Çalışma Yaptırılması (Sayıştay)

ÖZET: İdare personeline yıllık azami 270 saati aşan fazla çalışma yaptırıldığı tespit edilmiştir. İş Kanunu’nun “Fazla çalışma ücreti” başlıklı 41’inci maddesinde fazla çalışma ücreti düzenlenmektedir. Maddenin sekizinci fıkrasında; fazla çalışma süresinin toplamının yılda 270 saati geçemeyeceği hükme bağlanmıştır.
İdare tarafından, İş Kanununa İlişkin Çalışma Süreleri Yönetmeliğinin 4 ve 5. Maddelerinde haftalık çalışma saati 45 saati geçmemek […]

İşçilere Yasal Süreyi Aşacak Şekilde Fazla Mesai Yaptırılması (Belediye Şirketleri) (Sayıştay)

ÖZET: Şirket bünyesinde bulunan işçilere, mevzuatla belirlenen süreleri aşacak şekilde fazla mesai yaptırıldığı tespit edilmiştir. İş Kanunu’nun 41’inci maddesi uyarınca, fazla çalışma süresi haftalık kırk beş saati aşan çalışmalar olarak tanımlanmıştır ve sekizinci fıkrasına göre iki yüz yetmiş saatten fazla olamaz. Yürürlükte olan yönetmelikte de bu sürenin sınırlandırılması düzenlenmiştir. Yapılan incelemede, Şirket bünyesinde çalışan işçilerin […]

İşçilere Yıllık 270 Saati Aşan Sürelerde Fazla Çalışma Yaptırılması (Belediye Şirketleri) (Sayıştay)

ÖZET: 2023 Yılı Sayıştay Denetim Raporları – Belediye Şirketi’nde yapılan denetleme sonucunda, şirket tarafından bazı işçilere yıllık 270 saati aşan sürelerde fazla çalışma yaptırıldığı tespit edilmiştir. Bu durum, 4857 sayılı İş Kanunu’nun “Fazla Çalışma Ücreti” başlıklı 41’inci maddesinin sekizinci fıkrasında belirtilen “fazla çalışma süresinin toplamı bir yılda ikiyüzyetmiş saatten fazla olamaz” hükmüne aykırıdır. Şirket yetkilileri […]

İşçilere Yasal Limitin Üzerinde Fazla Çalışma Yaptırılması (Belediye Şirketleri) (Sayıştay)

ÖZET: Sayıştay Denetim Raporlarına göre, bir şirket bünyesinde çalışan işçilere yasal limitin üstünde fazla çalışma yaptırıldığı tespit edilmiştir. 4857 sayılı İş Kanunu’nun 41’inci maddesinde işçilerin onayını alarak fazla çalışması yapılabileceği ve bu çalışmaların haftalık kırk beş saati aşmayacağı belirtilmiştir. Yedinci fıkraya göre fazla saatlerle çalışmak için işçinin onayının alınması gerektiği, sekizinci fıkrada fazla çalışma süresinin […]

İşçilere Kanunda Öngörülen Yıllık 270 Saati Aşan Sürelerde Fazla Çalışma Yaptırılması (Belediye Şirketleri) (Sayıştay)

ÖZET: Şirkette istihdam edilen işçilerin bazılarına, 4857 sayılı İş Kanunu’nda azami süre olarak belirtilen yıllık 270 saati aşan sürelerde fazla çalışma yaptırıldığı görülmüştür. Mevzuat hükümlerinden açıkça anlaşıldığı üzere fazla çalışma süresinin bir yılda 270 saatten fazla olmaması gerekmektedir. Yapılan incelemede, Şirkette istihdam edilen 232 personele ilişkin fazla çalışma sürelerinin 4857 sayılı Kanun’da belirlenen üst limiti […]

İşçilere Yasal Limitin Üzerinde Fazla Çalışma Yaptırılması (Belediye Şirketleri) (Sayıştay)

ÖZET: Bulgu, Şirket bünyesinde çalışan işçilere yasal limit olan 270 saatin üzerinde fazla çalışma yaptırıldığı yönündedir. Mevzuata göre, fazla çalışma süresinin toplamı bir yılda ikiyüzyetmiş saatten fazla olamaz. Bu durum, 4857 sayılı İş Kanunu’nun “Fazla çalışma ücreti” başlıklı 41’inci maddesinin sekizinci fıkrası ve “Çalışma süresi” başlıklı 63’üncü maddesi ile düzenlenen usul ve esasları çerçevesinde uygulamaktadır. […]

Şirket Çalışanlarından Bazılarına Yılda 270 Saatin Üzerinde Fazla Çalışma Yaptırılması (Belediye Şirketleri) (Sayıştay)

ÖZET: Şirket Çalışanlarından Bazılarına Yılda 270 Saatin Üzerinde Fazla Çalışma Yaptırıldığı Tespit Edildi
4857 sayılı İş Kanunu’na göre, fazla çalışma sürelerinin toplamının bir yılda 270 saatten fazla olamayacağı belirtilmiştir. Şirket Yönetim Kurulu Kararıyla çıkartılan İnsan Kaynakları Yönetmeliğinin eki olan mali haklar ve tahsisler tablosunda; ihtiyaç halinde isim bazında yönetici onayıyla yıllık 270 saati aşmamak üzere fazla […]

İşçilere Kanunda Öngörülen Yıllık 270 Saati Aşan Sürelerde Fazla Çalışma Yaptırılması (Belediye Şirketleri) (Sayıştay)

ÖZET: Şirket bünyesinde çalıştırılan işçilere kanunda öngörülen yıllık 270 saati aşan sürelerde fazla çalışma yaptırıldığı belirlenmiştir. Bu durum, 4857 sayılı İş Kanunu’nun “Fazla çalışma ücreti” başlıklı 41’inci maddesinin sekizinci fıkrası ve “Çalışma süresi” başlıklı 63’üncü maddesinin son fıkrası ile işyerlerine veya yürütülen işlere değil, işçilerin şahıslarına ilişkin olduğu belirtilmiştir. Şirket Yönetim Kurulu Kararıyla çıkartılan İnsan […]

İşçilere Yıllık 270 Saatten Fazla Çalışma Yaptırılması (Belediye Şirketleri) (Sayıştay)

ÖZET: ESTRAM AŞ işyerlerinde işçilere 4857 sayılı İş Kanunu’nda belirlenen üst limiti aştığını tespit edilen fazla çalışma saatleri ücretlendirilmiştir. Yılda en fazla 270 saate kadar fazla çalışma yapılabileceği, bu sınırın aşılması ile işçilerin bedensel ve zihinsel sağlığı olumsuz etkilenmesinin önlenmesi amaçlanmaktadır. Şirket tarafından istihdam olunan işçilerin fazla çalışma sürelerinin 4857 sayılı Kanun ile “İş Kanununa […]

İşçilere Yasal Limitin Üzerinde Fazla Çalışma Yaptırılması (Belediye Şirketleri) (Sayıştay)

ÖZET: Sayıştay denetim raporlarına göre, Şirket personeli olan 75 işçiye ikiyüzyetmiş saatin üzerinde toplam 30668 saat fazla mesai yaptırıldığı tespit edilmiştir. Bu durum, 4857 sayılı İş Kanunu’nun “Fazla çalışma ücreti” başlıklı 41’inci maddesinin sekizinci fıkrası ile İş Kanununa İlişkin Fazla Çalışma ve Fazla Sürelerle Çalışma Yönetmeliği’nin “Fazla Çalışmada Sınır” başlıklı 5’inci maddesinde belirlenmiş olan fazla […]

İşçilere Yıllık 270 Saatten Fazla Çalışma Yaptırılması (Belediye Şirketleri) (Sayıştay)

ÖZET: Şirketin işçilere yıllık 270 saati aşan sürelerde fazla çalışma yaptırılarak ödemede bulunulduğu görülmüştür. Yapılan denetimde 2022 yılında 27 personelin, 2023 yılında ise 19 personelin 4857 sayılı Kanun’da belirlenen üst limiti aştığı tespit edilmiştir. Şirket tarafından, işçilere fazla çalışmanın karşılığını ödendiği veya serbest zamanı süresi içinde kullandırıldığı ifade edilmiştir. Ancak Bulgu konusu idari para cezasına […]

İşçilere Yıllık 270 Saatten Fazla Çalışma Yaptırılması (Belediye Şirketleri) (Sayıştay)

ÖZET: Şirkette bazı işçilere yıllık 270 saati aşan fazla çalışma yaptırıldığı ve bunun karşılığında fazla çalışma ücreti ödendiği tespit edilmiştir. 4857 sayılı İş Kanunu’nun “Fazla çalışma ücreti” başlıklı 41’inci maddesinin sekizinci fıkrasına göre, fazla çalışma süresinin toplamı bir yılda ikiyüzyetmiş saatten fazla olamaz. Şirketin işçilerine bir yılda iki yüz yetmiş saatten fazla çalışma yaptırmaması gerektiği […]

İşçilere Bir Yıl İçerisinde 270 Saati Aşan Fazla Çalışma Yaptırılması (Sayıştay)

ÖZET: Kamu kurumunda çalışan bazı işçilere bir yıl içerisinde 270 saati aşan fazla çalışma yaptırıldığı görülmüş ve bu durum 4857 sayılı İş Kanunu’nun “Fazla Çalışma Ücreti” başlıklı 41’inci maddesine aykırı bulunmuştur. Kanun’da yazılı koşullar çerçevesinde, haftalık kırk beş saati aşan çalışmalar fazla çalışma olarak tanımlanmıştır ve sekizinci fıkrasında fazla çalışma süresinin toplamının bir yılda iki […]

İşçilere Yasal Süreyi Aşacak Şekilde Fazla Mesai Yaptırılması (Sayıştay)

ÖZET: İdarede görevli bazı işçilere 4857 sayılı İş Kanunu’na aykırı olarak bir yıl içerisinde iki yüz yetmiş saati aşacak şekilde fazla çalışma yaptırıldığı görülmüştür. Bu durum, iş kanununda düzenlenmiş “fazla çalışma ücreti” başlıklı 41’inci maddeye ve iş kanuna ilişkin yönetmelikte yer alan “fazla çalışmada sınır” başlıklı 5’inci maddeye aykırıdır. Yapılan incelemede bazı birimlerde görevli işçilere […]