Kadrolu İşçilere Yıllık 270 Saati Aşacak Şekilde Fazla Mesai Yaptırılması (Sayıştay)

ÖZET: İl Özel İdaresinde kadrolu işçilere ilişkin denetim yapılan 2023 yılı Sayıştay Denetim Raporlarında, bazı kadrolu işçilerin yasal sınırın üzerinde fazla mesai yaptırıldığı görülmüştür. Bu durum, 4857 sayılı İş Kanunu’nun “Fazla çalışma ücreti” başlıklı 41’inci maddesinin ve “İş Kanunu’na İlişkin Fazla Çalışma ve Fazla Sürelerle Çalışma Yönetmeliği”‘nin “Fazla çalışmada sınır” başlıklı 5’inci maddesinde belirtilen yasal […]

İşçilere Yasal Sınırların Üzerinde Fazla Çalışma Yaptırılması (Sayıştay)

ÖZET: Kastamonu İl Özel İdaresinde kadrolu olarak çalışan 14 kişinin, yıl boyunca her ay düzenli olarak fazla mesai yaptığı ve 4857 sayılı Kanun’da belirlenen üst limiti aştığı tespit edilmiştir. Belirtilen mevzuat hükümleri göre, fazla çalışma süresi toplamının bir yılda iki yüz yetmiş saatten fazla olamayacağı hüküm altına alınmıştır. Yapılan incelemede işçilerin, yılın her ayında 490, […]

İşçilere Mevzuatta Belirlenen Sürenin Üzerinde Fazla Çalışma Yaptırılması (Sayıştay)

ÖZET: Edirne Belediyesi personel işlemlerine yönelik yapılan incelemelerde, işçilere mevzuatta belirlenen sürenin üzerinde fazla çalışmanın yaptırıldığı görülmüştür. 4857 sayılı İş Kanunu’nun “Fazla Çalışma ücreti” başlıklı 41’inci maddesinde fazla çalışma yapılabilmesinin koşulları belirtilmiştir. Fazla çalışma süresi total 270 saatten fazla olamayacağı, bu süre sınırının işyerlerine veya yürütülen işlere değil, işçilerin şahıslarına ilişkin olduğu ifade edilmiştir. Belediyede […]

İdare Personeline Yasal Sınırın Üzerinde Fazla Çalışma Yaptırılması (Sayıştay)

ÖZET: İl Belediyesi kadrolu işçilerine yasal sınırın üzerinde fazla çalışma yaptırıldığı tespit edilmiştir. 4857 sayılı İş Kanunu’nun “Fazla çalışma ücreti” başlıklı 41’inci maddesi ve İş Kanununa İlişkin Fazla Çalışma ve Fazla Sürelerle Çalışma Yönetmeliği’ne göre fazla çalışma süresi bir yılda 270 saatten fazla olamaz. Ancak, incelenen tabloda müdürlüklerine göre ayrı ayrı belirtilen 83 işçi için […]

İşçilere Yıllık Fazla Çalışma Sınırı Olan 270 Saatin Üzerinde Fazla Çalışma Yaptırılması (Sayıştay)

ÖZET: Belediendeki bazı işçilere 4857 sayılı İş Kanunu’na aykırı olarak 270 saati aşan fazla çalışma yaptırıldığı görülmüş ve bu durum hukuksuz bulunmuştur. Mevzuata göre, fazla çalışma süresi toplamının bir yılda 270 saatten fazla olamayacağı ve bu süre sınırı işçilerin şahıslarına ilişkindir. İş Kanununda yer alan mevzuat hükümlerine aykırı olarak işçilere yüksek saatlerde fazla çalışma yaptırılması […]

İşçilere Kanunda Öngörülen Yıllık 270 Saati Aşan Sürelerde Fazla Çalışma Yaptırılması (Sayıştay)

ÖZET: İl Belediyesi’nin personele ait hizmet alımı yoluyla istihdam edilen işçilere, yıllık 270 saati aşan fazla çalışma yaptırıldığı tespit edilmiştir. İş Kanunu’ndaki azami süre limiti olan 270 saat aşılmasına rağmen işçiler 1056, 1034, 993, 966 ve 840 saate varan fazla çalışma süreleri ile çalıştırılmıştır. Bu durum, mevzuatta belirtilen sınırın aşıldığını gösterir. Fazla çalışma ücreti hususunda […]

İşçilere Yıllık Fazla Çalışma Sınırı Olan 270 Saatin Üzerinde Fazla Çalışma Yaptırılması (Sayıştay)

ÖZET: İdare tarafından istihdam edilen işçilere yıllık 270 saatin üstünde fazla çalışma yaptırıldığı görülmüştür. İş Kanununa göre fazla çalışma süresinin toplamı bir yılda iki yüz yetmiş saatten fazla olamayacağı ve bu süre sınırı, işyerlerine ya da yürütülen işlere değil, işçilerin şahıslarına ilişkindir denilmekteydi. Yapan yapılan incelemede, 24 işçiden 24’ünün ve Özel Kalem Müdürlüğünce istihdam edilen […]

İşçilere Yasal Süreyi Aşacak Şekilde Fazla Mesai Yaptırılması (Sayıştay)

ÖZET: Belediyede kadrolu işçi ve sürekli işçilere yasal süreyi aşacak şekilde fazla mesai yaptırıldığı görülmüş, 4857 sayılı İş Kanunu’nun “Fazla çalışma ücreti” başlıklı 41’inci maddesine aykırılık tespit edilmiştir. Mevzuat hükümlerine göre, fazla çalışmanın sınırı yıllık olarak 270 saate kadar olmalıdır. Yapılan incelemede işçilerin büyük çoğunluğuna bu süre sınırını aşan mesai yaptırıldığı belirlenmiştir. Kamu idaresi cevabında, […]

İşçilere Yasal Süreyi Aşacak Şekilde Fazla Mesai Yaptırılması (Sayıştay)

ÖZET: İdarenin kadrolu işçilerine mevzuatla belirlenen süreyi aşacak şekilde fazla mesai yaptırıldığı tespit edilmiştir. Fazla çalışma ücreti başlıklı 41’inci maddesinde fazla çalışma; Kanunda yazılı koşullar çerçevesinde haftalık kırk beş saati aşan çalışmalar olarak tanımlanmıştır. İş Kanunu’na İlişkin Fazla Çalışma ve Fazla Sürelerle Çalışma Yönetmeliği’nin “Fazla çalışmada sınır” başlıklı 5’inci maddesinde fazla çalışma süresinin toplamının bir […]

Kadrolu İşçilere Yıllık 270 Saati Aşacak Şekilde Fazla Mesai Yaptırılması (Sayıştay)

ÖZET: 2023 yılında Büyükşehir Belediyesi’ne ait kadrolu işçilerin bazılarının yasal sınırın üzerinde fazla çalışma yaptırıldığı belirlenmiştir. İş Kanunu’nun 41’inci maddesinde, fazla çalışma; haftalık kırk beş saati aşan çalışmalar olarak tanımlanmıştır ve sekizince fıkrasında ise fazla çalışma süresinin toplamının bir yılda iki yüz yetmiş saatten fazla olamayacağı belirtilmiştir.
İdarenin 3 daire başkanlığında toplamda 9 işçi için bu […]

İşçilere Yıllık Fazla Çalışma Sınırı Olan 270 Saatin Üzerinde Fazla Çalışma Yaptırılması (Sayıştay)

ÖZET: İZSU Genel Müdürlüğünde görevli bazı işçilere 4857 sayılı İş Kanunu’na aykırı olarak bir yıl içerisinde iki yüz yetmiş saati aşacak şekilde fazla çalışma yaptırıldığı görülmüştür. 4857 sayılı İş Kanunu’nun 41’inci maddesinin 8’inci fıkrası ve İş Kanununa İlişkin Fazla Çalışma ve Fazla Sürelerle Çalışma Yönetmeliği’nin “Fazla Çalışmada Sınır” başlıklı 5’inci maddesi, işçilerin yıllık fazla çalışma […]

İşçilere Mevzuatta Belirlenen Sürenin Üzerinde Fazla Çalışma Yaptırılması (Sayıştay)

ÖZET: ESHOT Genel Müdürlüğü personelinin işlemlerine ilişkin yapılan incelemelerde, İş Kanunu’nda belirlenen sürenin üzerinde fazla çalışmanın yaptırıldığı görülmüştür. 4857 sayılı Kanun’un 41’inci maddesinde ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nın hazırladığı Fazla Çalışma Yönetmeliği’nde, fazla çalışma süresi sınırı olarak toplam 270 saat ile sınırlandırılmıştır. Bu durum, idare bünyesinde çalışan işçilere ait fazla çalışma süreleri incelendiğinde, 1.967 […]

İdare Personeline Yasal Sınırın Üzerinde Fazla Çalışma Yaptırılması (Sayıştay)

ÖZET: İdare personeline mevzuatta öngörülen yıllık azami 270 saati aşan fazla çalışma yaptırıldığı tespit edilmiştir. Fazla çalışma ücreti düzenlemesinde, İş Kanunu’nun 41’inci maddesinde fazladan çalışanın haftalık 45 saatinin üzerinde kalan süreler için fazla çalışma ücretinin ödenmesi hususu düzenlenmiştir. Ayrıca, İş Kanunu’na İlişkin Fazla Çalışma ve Fazla Sürelerle Çalışma Yönetmeliği’nin 5’inci maddesinde, işçilerin fazla çalışma süresinin […]

İşçilere Limitin Üzerinde Fazla Çalışma Yaptırılması (Sayıştay)

ÖZET: İdareye ait bir büyükşehir bağlı idaresi, işçilere limitin üzerinde fazla çalışma yaptırıldığı görülmüştür. Mevzuata göre işçilerin haftalık normal çalışma süresi günde onbir saati aşmamak koşuluyla farklı şekilde dağıtılabilir ve iki aylık süre içinde işçinin haftalık ortalama çalışma süresi normal haftalık çalışma süresini aşamaz. Fazla çalışma ücreti maddesinin sekizinci fıkrasına göre fazla çalışma süresinin toplamı […]

İdare Personeline Yasal Sınırın Üzerinde Fazla Çalışma Yaptırılması (Sayıştay)

ÖZET: İdarenin kadrolu işçilerine yasal sınırın üzerinde fazla çalışma yaptırıldığı tespit edilmiştir. 4857 sayılı İş Kanunu’na göre fazla çalışma; haftalık kırk beş saati aşan çalışmalar olarak tanımlanmış ve bir yılda iki yüz yetmiş saatten fazla olamayacağı belirtilmiştir. İdarenin 2023 yılı personel işlemlerinin incelenmesi neticesinde, 51 işçinin fazla çalışma sınırını aştığı görülmüş, bunlardan 31’i Genel Müdürlük […]