ÖZET: Danıştay İkinci Dairesince verilen kararla; davacıya ait “çalışma saatleri planına uymamak” fiilinin karşılığı olarak 51 ihtar puanı tecziyesine karar verilmesi, yetkili mercii vali olması gerektiği halde, tesis edilen dava konusu işlemin vali yardımcısı tarafından verildiği ve yapılan itirazın ise “…” tarafından reddedildiğinin anlaşılması nedeniyle yetkili olmayan merci tarafından tesis edilen dava konusu işlemde hukuka aykırılık bulunduğu gerekçesiyle anılan işlemin iptaline karar verilmiştir.İdare Mahkemesince verilen temyize konu kararla, davacıya ait cezanın iptali istemiyle bakılmıştır.Temyiz istemde bulunan davalı idarenin, dava konusu işlemde herhangi bir hukuka aykırılık bulunmadığı ileri sürülmektedir.Açıklanan nedenlerle;1. Davalı idare tarafından temyiz isteminin reddine karar verilmiştir. |
ABONELERE ÖZEL İÇERİK
İçeriği görüntüleyebilmek için İdarenizin veri tabanı aboneliği gerekmektedir.
BENZER - İLİŞKİLİ İÇERİK
- İdari Yargılama Usulü Kanunu’ndaki Değişiklikler Uyarınca İdareyi Dava konusu İşlemlerden Sona Erdirmeye Yönelik Kararın Kaldırılması (Danıştay)
- “İstinaf Edilemeyen Kesin Karara Temyiz Yolu Açık Olduğu İddiasıyla Açıklanması Gereken Hukuki Durumda Temyiz İsteminin Reddine Karar Verilmesi” (Danıştay)
- Davalı İdarenin Temyiz İsteminin Reddi Kararı (Danıştay)
- 4734 Sayılı Kanunun 56 ncı maddesinde düzenlenen itirazen şikayet başvurusu kapsamı içerisindeki idare işlemlerine karşı yapılan başvuruların incelenme yetkisinin Kamu İhale Kurumu’na ait olduğu hususu. (Danıştay)
- Basın Kartlarında Kadın Basın-Yayın Mensuplarının Başörtülü (Türbanlı) Fotoğraflarının Kullanılamayacağı Kararı (Danıştay)
- “İdari Yargılama Usulü Kanunu’nda Temyiz İstenmesine Karşı Kararın Hukuka Uygunluğu” (Danıştay)
- 657 Sayılı Kanun’un 4/A Maddesi İle 4/B Maddesindeki Atanma Talebi Uyuşmazlığı (Danıştay)
- Davacı tarafından temyizi üzerine, Danıştay İkinci Dairesinin 17/12/2020 günlü kararının 2577 sayılı Kanun’un 49. maddesinde yer alan sebeplerden biri olmaması nedeniyle nihaiye çevrilmesi gerektiği görüşüyle ve bu kapsamda Bölge İdare Mahkemesince usul ve yasaya uygun olarak verilen nihai karara temyiz yolunun kapalı bulunmayıp, her ne kadar bu nedenle temyiz istemine esas teşkil eden kararın bozulmasını gerektirecek bir neden bulunmaması nedeniyle temyiz isteminin reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından, temyiz yolunun açık olmasındaki noksanlık nedeniyle bozulmasını gerektirecek bir neden bulunmaması nedeniyle temyiz isteminin reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz isteminin reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından temyiz yolunun açık olmasındaki noksanlık nedeniyle bozulmasını gerektirecek bir neden bulunmaması nedeniyle temyiz isteminin reddine karar verilmesi gerekirken, bu karara karşı temyiz yoluna gidilemeyeceği gerekçesiyle temyiz istemine maddi gerçeğe aykırı olarak cevap verilerek usul ve yasaya uygun olmayan kararla bu kapsamda da bozulmasını gerektirecek bir neden bulunmaması nedeniyle reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla nihaiye çevrilmiş bulunan usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından temyiz yolunun açık olmasındaki noksanlık nedeniyle bozulmasını gerektirecek bir neden bulunmaması nedeniyle reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz isteminin reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz yolunun açık olmasındaki noksanlık nedeniyle bozulmasını gerektirecek bir neden bulunmaması nedeniyle reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz isteminin reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla nihaiye çevrilmiş bulunan usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz yolunun açık olmasındaki noksanlık nedeniyle bozulmasını gerektirecek bir neden bulunmaması nedeniyle reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz yolunun açık olmasındaki noksanlık nedeniyle bozulmasını gerektirecek bir neden bulunmaması nedeniyle reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz isteminin reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz yolunun açık olmasındaki noksanlık nedeniyle bozulmasını gerektirecek bir neden bulunmaması nedeniyle reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz isteminin reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla nihaiye çevrilmiş bulunan usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz yolunun açık olmasındaki noksanlık nedeniyle bozulmasını gerektirecek bir neden bulunmaması nedeniyle reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz isteminin reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz yolunun açık olmasındaki noksanlık nedeniyle bozulmasını gerektirecek bir neden bulunmaması nedeniyle reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz yolunun açık olmasındaki noksanlık nedeniyle bozulmasını gerektirecek bir neden bulunmaması nedeniyle reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz isteminin reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla nihaiye çevrilmiş bulunan usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz yolunun açık olmasındaki noksanlık nedeniyle bozulmasını gerektirecek bir neden bulunmaması nedeniyle reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz yolunun açık olmasındaki noksanlık nedeniyle bozulmasını gerektirecek bir neden bulunmaması nedeniyle reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz isteminin reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla nihaiye çevrilmiş bulunan usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz yolunun açık olmasındaki noksanlık nedeniyle bozulmasını gerektirecek bir neden bulunmaması nedeniyle reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz yolunun açık olmasındaki noksanlık nedeniyle bozulmasını gerektirecek bir neden bulunmaması nedeniyle reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz isteminin reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla nihaiye çevrilmiş bulunan usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz yolunun açık olmasındaki noksanlık nedeniyle bozulmasını gerektirecek bir neden bulunmaması nedeniyle reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz isteminin reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz yolunun açık olmasındaki noksanlık nedeniyle bozulmasını gerektirecek bir neden bulunmaması nedeniyle reddi ile birlikte (Danıştay)
- Bölge İdare Mahkemesinin Temyiz Kararı’nın Bozulmaması (Danıştay)
- Davada; dava konusu işlemin iç yazışma niteliğindeki ve idari davaya konu edilebilecek kesin ve yürütülebilir nitelikte işlemlerden olmadığı, tek başına hukuksal bir etki oluşturmadığı anlaşıldığından, bu işlemin iptali istemiyle açılan davanın esasının incelenme olanağı bulunmadığından, davanın 2577 sayılı Kanun’un 15. maddesinin 1/b bendi uyarınca incelenmeksizin reddine karar verilmesi gerekirken dava konusu işlemin iptali yolunda verilen mahkeme kararında hukuki isabet görülmemiştir. (Danıştay)