ÖZET: Temyiz isteminin reddedilmesi ve Bölge İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği değerlendirildi. Davacının görevinde yetersizliği/başarısızlığı veya kamu yararı ve hizmet gerekleri bakımından, görevinden alınmasını gerektirecek nitelikte hukuken geçerli başka bir neden ortaya konulmaksızın, salt takdir yetkisi kullanılarak tesis edilen dava konusu işlemde hukuka uyarlık bulunmadığı gerekçesiyle istinaf başvurusunun kabulüne karar verilmiştir. Temyiz dilekçesinde ileri sürülen temyiz sebeplerinin de haksız ve hukuksal mesnetten yoksun olduğu yolunda cevap verilmiştir. Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan Bölge İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir. |
ABONELERE ÖZEL İÇERİK
İçeriği görüntüleyebilmek için İdarenizin veri tabanı aboneliği gerekmektedir.
BENZER - İLİŞKİLİ İÇERİK
- İş deneyim belgesi bulunmaması nedeniyle pazarlık usulü ihaleye katılamayan firmanın güncel menfaatinin ihlâl edildiği iddiasıyla ihalenin iptalini ve yeniden açık ihale ile yapılmasını istemeye dava ehliyeti olup olmadığı (Danıştay)
- Davacıya Emniyet Teşkilatı Disiplin Tüzüğü’nün 8/10. maddesi uyarınca verilen meslekten çıkarma cezasında hukuka aykırılık bulunmadığına ilişkin işlemin iptaline karar verilmesi hususunda. (Danıştay)
- ÇİFTE ŞERH:Anayasanın 65 inci maddesinde, devletin, sosyal ve ekonomik alanlarda Anayasa ile belirlenen görevlerini, bu görevlerin amaçlarına uygun öncelikleri gözeterek mali kaynaklarının yeterliliği ölçüsünde yerine getireceği; 5521 sayılı İş Mahkemeleri Kanununun 1 inci maddesinde, iş Kanununa göre işçi sayılan kimselerle işveren veya işveren vekilleri arasında iş akdinden veya İş Kanununa dayanan her türlü hak iddialarından doğan hukuk uyuşmazlıklarının çözülmesi ile görevli olarak lüzum görülen yerlerde iş mahkemeleri kurulduğu; 4857 sayılı İş Kanununun 77 nci maddesinde, işverenlerin işyerlerinde iş sağlığı ve güvenliğinin sağlanması için gerekli her türlü önlemi almak, araç ve gereçleri noksansız bulundurmak, işçilerin de iş sağladığı ve güvenliği konusunda alınan her türlü önleme uymakla yükümlü oldukları, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı İş Teftiş Kurulu Yönetmeliğinin 11 inci maddesinde ise, iş teftiş grup başkanlarının görevinin teftiş programını hazırlayarak Başkanlığa göndermek ve Bakanca onaylanan programların uygulanmasını sağlamaktan ibaret olduğu hükme bağlanmıştır. (Danıştay)
- 4734 Sayılı Kamu İhale Kanununun İhlali Dolayısıyla Soruşturma İzni Verilmesine İlişkin Kararın Kaldırılması (Danıştay)
- Kamu hizmetinin etkili ve verimli yürütülmesi konusunda kamu yararı ve hizmet gerekleri ile tesis edilen atama kararının temyiz edilebilirliliğine ilişkin uyuşmazlık. (Danıştay)
- Meslekten çıkarma cezası ile cezalandırılmasına ilişkin dava konusu işlemin hukuka aykırılık bulunmadığı gerekçesiyle dava reddedilmiştir. (Danıştay)
- “İdari Cezanın Feshedilmesine İlişkin İşlemin İptali ve Para Ödülümü İsteme Dürüstlüğü Uyarınca Aile Hekimliği Sözleşmesinin Feshi Kararı” (Danıştay)
- Hukuki Değerlendirme: İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğin Birinci Kısmının Ortak Hükümler alt başlıklı İkinci Bölümünde yer alan İşyerlerinin açılması başlıklı 6. maddesinin 2. fıkrasında, “İşyeri ruhsatları yetkili idarelerin en üst amiri veya görevlendireceği yetkili tarafından bu Yönetmelikte öngörülen sürede imzalanır; ruhsat için ayrıca, meclis veya encümen tarafından bir karar alınmaz.” düzenlemesine yer verilmiştir.Dosyanın incelenmesinden; davacının 10/04/2009 tarihinde tanzim edilen işyeri açma ve çalışma ruhsatına istinaden bakkal olarak faaliyet yürüttüğü, imara aykırılıklar giderilmediğinden bahisle işyeri açma ve çalışma ruhsatının … tarih ve … sayılı Altındağ Belediye Başkanlığı Zabıta Müdürlüğü işlemi ile iptal edilmesi üzerine anılan işlemin iptali istemiyle bakılan davanın açıldığı anlaşılmaktadır.İdare Hukukunun temel prensiplerinden biri olan yetki ve usulde paralellik ilkesi uyarınca, yasada aksine bir düzenleme veya değişiklik yapılmadıkça, bir işlemin tesisinde uygulanan yetki ve usul koşullarının aynı işlemin geri alınması ve kaldırılması işlemlerinde de aynen uygulanması zorunludur.Bu durumda, belediye başkanı veya görevlendirdiği kişi tarafından imzalanarak verilen işyeri açma ve çalışma ruhsatının yetkide paralellik ilkesi uyarınca yine belediye başkanının işyeri ruhsatı verme ve iptali hususunda zabıta müdürüne yetki verdiği anlaşıldığından tesis edilen dava konusu işlemi geri alma unsuru yönünden hukuka aykırılık bulunmamaktadır.Karar Sonucu: Açıklanan nedenlerle, davacının temyiz istemini kabul etmek, … İdare Mahkemesince verilen… günlü ve E:… K:… sayılı kararın iptale ilişkin kısmını, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun temyize konu kararın verildiği tarih itibarıyla yürürlükte olan haliyle 49. maddesinin 1/b fıkrası uyarınca BOZULMASINA ve aynı maddenin 3622 sayılı Yasa ile değişik 3. fıkrası uyarınca, yeniden bir karar verilmek üzere dosyanın adı geçen İdare Mahkemesine gönderilmesine; ayrıca, Danıştayda karar düzeltme yolu açık olmak üzere, bu kararın tebliğ tarihini izleyen günden itibaren onbeş (15) gün içinde uygulanmasına devam edilen) 54. maddesinin 1.fıkrası uyarınca BOZULMASINA ve …06/2021 tarihinde oyçokluğuyla karardan dönmektedir. (X) Karşı Oy: Bakkal faaliyet konulu işyeri açma ve çalışma ruhsatının iptal edilerek işyerinin faaliyetten men edilmesine ilişkin işlemin 13/07/2013 tarihli olduğu, yargılama sürecinde, işleme dayanak gösterilen proje hilafı aykırılıkların davacı tarafından giderildiği anlaşıldığından, bu aşamada, temyiz istemine konu kararın onanması gerektiği oyu ile çoğunluk kararına katılmıyorum. (Danıştay)
- Yerel İdare Mahkemesinin Ecrimisil İhbarnamesi İptali Kararı’nın Bozulması (Danıştay)
- İcrimisil İhbarname ve Düzeltme İhbarnamesinin İptali Kararı Üzerine Temyiz (Danıştay)