ÖZET: İdarenin taşınır işlemlerinin incelenmesi sırasında bazı ambarlarda yapılan yerinde denetimler sonucunda, idarenin elektronik ortamda bütüncül olarak oluşturulmuş bir taşınır takip sisteminin mevcut olmadığı, ambara giriş ve çıkışların manuel olarak defterlere kaydedilerek stok takibinin bu defterlerden yapılmaya çalışıldığı, dönem sonu ambar sayımlarının sağlıklı bir şekilde gerçekleştirilemediği ve ambarlardaki fiili durum ile muhasebe kayıtlarının uyumunun sağlanamadığı görülmüştür.

Bu nedenle, idarenin tüm taşınırlarını kapsayan bütüncül bir taşınır takip sisteminin kurulması, taşınır yönetimine ilişkin işlemlerin hataya mahal vermeyecek şekilde elektronik ortamda gerçekleştirilmesi gerektiği değerlendirilmektedir. Bu sistem sayesinde, kasıt, kusur veya ihmal sonucu kırılan, bozulan veya kaybolan taşınırların tespitinin sağlanabileceği ve ambarlardaki fiili durum ile muhasebe kayıtlarının uyumunun sağlanabileceği düşünülmektedir.

ABONELERE ÖZEL İÇERİK

İçeriği görüntüleyebilmek için İdarenizin veri tabanı aboneliği gerekmektedir.