ÖZET: Muhasebe sisteminde geçmişe dönük olarak işlem tesis edildiği tespit edilmiştir. Genellikle “Kayıt Düzeni ve Kayıt Düzeltmesi” başlıklı XX’inci maddede kamu idarelerinin muhasebe birimleri tarafından muhasebe işlemlerinin, gerçekleşme sırasına göre düzenli bir şekilde hesap dönemi başında “X” den başlamak üzere hesap döneminin sonuna kadar numaralandırarak kaydedileceği, muhasebe kayıtlarının ancak yeni bir muhasebe kaydı ile düzeltileceği belirtilmektedir. Yapılan incelemede, Kamu İdaresinin bilişim sistemi üzerinden muhasebe kayıt sisteminde XXX adet geçmişe dönük işlem yapıldığı tespit edilmiştir. Bu durum, mevzuata aykırı olup, usulüne uygun olarak gerçekleştirilmesi gerekmektedir.

ABONELERE ÖZEL İÇERİK

İçeriği görüntüleyebilmek için İdarenizin veri tabanı aboneliği gerekmektedir.