ÖZET: Sağlık Market uygulamasında yaşanan aksaklıklar nedeniyle yapılan ödemelerin diğer firmalara yapılan ödemeler gibi muhasebe kayıtlarına alınma sırasına göre yapılması gerektiği belirtilmektedir. Tedarik İşbirliği Protokolü çerçevesinde yapılan alım ve ödeme süreçlerinin mevzuata aykırı olduğu ileri sürülmesinin ardından idarenin protokol kapsamında yaptığı alımların bedellerinin diğer firmalar ile aynı niteliğe sahip ürünleri temin edilen firmalara karşı ödenmesi gerektiği sonucuna varılmaktadır. DMO statüsü gereği bir aracı kurum olduğundan sağlık hizmet sunucuları dolaylı yoldan da olsa yine benzer tedarikçilerden alım yapmış olmaktadır. Protokol kapsamında yapılan alımların bedellerinin diğer firmalara ödenmesinin doğru olduğu ve mevzuata aykırılık teşkil ettiği görüşü ile diğer firmalar için aynı niteliğe sahip ürünleri temin edilen firmalara ödemenin yapılması gerektiği değerlendirilmektedir. |
