ÖZET: Devlet Malzeme Ofisi’nden yapılan alımların bazılarında fatura ve taşınır işlem fişi düzenlenmeden ödeme yapıldığı tespit edilmiştir. Mahalli İdareler Harcama Belgeleri Yönetmeliği’nin X’üncü maddesinde, ödeme belgesinin kanıtlayıcı belgelerin aslının veya yasal bir sebeple aslı temin edilemeyenlerin onaylı suretlerinin ekleneceği; fatura ve taşınır işlem fişinin asıllarının eklenmesinin esas olduğu belirtilmiştir. Ancak, harcamanın gerçekleştirme işlemlerinin tamamlanması beklenilemeyecek ivedi veya zorunlu giderler için avans verilmek veya kredi açılmak suretiyle yapılacak ön ödemeler hariç, gerçekleştirilen alımları için ödeme yapılabilmesi, faturasının düzenlenip harcama evrakına bağlanması ile mümkün olmuştur. Ödemelerin peşin olmasına rağmen, DMO alımlarında mal temin süreleri uzadığından ön ödemelerin mevzuatta belirtilen sürede kapatılamadığını ve harcamaların “ödeme emri belgesine bağlayarak ödendiği” belirtilmiştir.

ABONELERE ÖZEL İÇERİK

İçeriği görüntüleyebilmek için İdarenizin veri tabanı aboneliği gerekmektedir.