ABONELERE ÖZEL İÇERİK
İçeriği kısıtlama olmadan görüntüleyebilmek için İdarenizin veri tabanı aboneliğinin bulunması gerekmektedir.
ÖZET: Erzurum İli’ndeki bir devlet hastanesinde sözleşmeli persone statüsünde çalışan fizyoterapist olan davacı tarafından açılan dava, 657 sayılı Kanun’un 4/A maddesi kapsamında kadrolu memur olarak atanma talebi reddedilmesi üzerine iptal istemiyle Sağlık Bakanlığı’na karşı açılmıştır. Anayasaya göre idari yargılama usulü uygulanmaktadır.İdare Mahkemesi, uyuşmazlığın kamu görevlisinin atanmasına ilişkin olduğu ve davanın görüm ve çözümünde 2577 sayılı Kanun’un XXX/XXX. maddesi uyarınca davacının görev yaptığı yer idare mahkemesinin yetkili olduğu kararı vermiştir. Ancak bu karar, davanın görüm ve çözümünde yetkili olduğu belirlenen Erzurum İdare Mahkemesine gönderilmesine karar verilmiştir. |
BENZER - İLİŞKİLİ İÇERİK
- Vekalet ücretine ilişkin maddi hata ile düzeltilmesi mümkün eksiklik ve yanlışlık: Temyiz incelemesi sonucu, maddi hatadan veya düzeltilmesi mümkün eksiklik ve yanlışlıktan kaynaklanan kararların düzelterek onaylanması (Danıştay)
- Yargılamanın Yenilenmesi Talebinin Reddine İlişkin Kararın Onanması (Danıştay)
- İdari Yargılama Usulü Kanunu Uyuşmazlığı: Yetkili İdare Mahkemesinin Belirlenmesi (Danıştay)
- 3083 sayılı Kanunun 6 ncı maddesi gereğince arazinin bütünleyici parçalarının kamulaştırılması ve taşınmaz üzerindeki eklentilere ait bedelin hesabında dikkate alınması. (Danıştay)
- Danıştay Beşinci Dairesinin, 3628 Sayılı Mal Bildiriminde Bulunulması, Rüşvet ve Yolsuzluklarla Mücadele Kanunu uyarınca davacıya ödenen net aylık tutarının beş katından fazla olan tutarı bildirmeyenin cezai sorumluluğuna ilişkin verilen kararın temyizi. (Danıştay)
- “İdari Yargılama Usulü Kanunu’nda Temyiz İstenmesine Karşı Kararın Hukuka Uygunluğu” (Danıştay)
- 657 Sayılı Kanun’un 4/A Maddesi İle 4/B Maddesindeki Atanma Talebi Uyuşmazlığı (Danıştay)
- Davacı tarafından temyizi üzerine, Danıştay İkinci Dairesinin 17/12/2020 günlü kararının 2577 sayılı Kanun’un 49. maddesinde yer alan sebeplerden biri olmaması nedeniyle nihaiye çevrilmesi gerektiği görüşüyle ve bu kapsamda Bölge İdare Mahkemesince usul ve yasaya uygun olarak verilen nihai karara temyiz yolunun kapalı bulunmayıp, her ne kadar bu nedenle temyiz istemine esas teşkil eden kararın bozulmasını gerektirecek bir neden bulunmaması nedeniyle temyiz isteminin reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından, temyiz yolunun açık olmasındaki noksanlık nedeniyle bozulmasını gerektirecek bir neden bulunmaması nedeniyle temyiz isteminin reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz isteminin reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından temyiz yolunun açık olmasındaki noksanlık nedeniyle bozulmasını gerektirecek bir neden bulunmaması nedeniyle temyiz isteminin reddine karar verilmesi gerekirken, bu karara karşı temyiz yoluna gidilemeyeceği gerekçesiyle temyiz istemine maddi gerçeğe aykırı olarak cevap verilerek usul ve yasaya uygun olmayan kararla bu kapsamda da bozulmasını gerektirecek bir neden bulunmaması nedeniyle reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla nihaiye çevrilmiş bulunan usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından temyiz yolunun açık olmasındaki noksanlık nedeniyle bozulmasını gerektirecek bir neden bulunmaması nedeniyle reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz isteminin reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz yolunun açık olmasındaki noksanlık nedeniyle bozulmasını gerektirecek bir neden bulunmaması nedeniyle reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz isteminin reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla nihaiye çevrilmiş bulunan usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz yolunun açık olmasındaki noksanlık nedeniyle bozulmasını gerektirecek bir neden bulunmaması nedeniyle reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz yolunun açık olmasındaki noksanlık nedeniyle bozulmasını gerektirecek bir neden bulunmaması nedeniyle reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz isteminin reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz yolunun açık olmasındaki noksanlık nedeniyle bozulmasını gerektirecek bir neden bulunmaması nedeniyle reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz isteminin reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla nihaiye çevrilmiş bulunan usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz yolunun açık olmasındaki noksanlık nedeniyle bozulmasını gerektirecek bir neden bulunmaması nedeniyle reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz isteminin reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz yolunun açık olmasındaki noksanlık nedeniyle bozulmasını gerektirecek bir neden bulunmaması nedeniyle reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz yolunun açık olmasındaki noksanlık nedeniyle bozulmasını gerektirecek bir neden bulunmaması nedeniyle reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz isteminin reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla nihaiye çevrilmiş bulunan usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz yolunun açık olmasındaki noksanlık nedeniyle bozulmasını gerektirecek bir neden bulunmaması nedeniyle reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz yolunun açık olmasındaki noksanlık nedeniyle bozulmasını gerektirecek bir neden bulunmaması nedeniyle reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz isteminin reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla nihaiye çevrilmiş bulunan usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz yolunun açık olmasındaki noksanlık nedeniyle bozulmasını gerektirecek bir neden bulunmaması nedeniyle reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz yolunun açık olmasındaki noksanlık nedeniyle bozulmasını gerektirecek bir neden bulunmaması nedeniyle reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz isteminin reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla nihaiye çevrilmiş bulunan usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz yolunun açık olmasındaki noksanlık nedeniyle bozulmasını gerektirecek bir neden bulunmaması nedeniyle reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz isteminin reddi ile birlikte Bölge İdare Mahkemesinin 17/12/2020 günlü ve E:…, K:…sayılı kararıyla usul ve yasaya uygun olarak verilen kararın onanması gerektiği sonucuna varıldığından bu kapsamda temyiz yolunun açık olmasındaki noksanlık nedeniyle bozulmasını gerektirecek bir neden bulunmaması nedeniyle reddi ile birlikte (Danıştay)
- “İdari Yargılama Usulü Kanunu’ndaki Geçici 8. Maddesi uyarınca uygulanmasına devam edilen 3622 sayılı Kanun ile değişik 54. maddesinin yorumu” (Danıştay)
- Aile hekimlerinin mesai dışı yerinde ölü muayenesi hizmeti için nöbet ücreti ödenip ödenmeyeceği hususunda uyuşmazlık bulunmaktadır. (Danıştay)