"); pri.document.close(); pri.focus(); pri.print(); pri.close(); }

5 Ekim 2025 PAZAR

Resmî Gazete

Sayı : 33038

YÖNETMELİK

Siirt Üniversitesinden:

SİİRT ÜNİVERSİTESİ VETERİNER FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM

VE SINAV YÖNETMELİĞİ

BİRİNCİ BÖLÜM

Başlangıç Hükümleri

Amaç

MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Siirt Üniversitesi Veteriner Fakültesinde uygulanan kayıt, eğitim-öğretim ve sınavlarla ilgili esasları düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik, Siirt Üniversitesi Veteriner Fakültesinde uygulanan kayıt, eğitim-öğretim ve sınavlara ilişkin hükümleri kapsar.

Dayanak

MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 14 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4- (1) Bu Yönetmelikte geçen;

a) Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS): Öğrencilerin yurt içinde ve yurt dışında aldıkları ve başarılı oldukları ders kredilerinin ve notlarının bir yükseköğretim kurumundan diğerine transferini sağlayan Avrupa Kredi Transfer Sistemini,

b) Danışman: Öğrencilerin eğitim-öğretim ve diğer sorunlarıyla ilgilenmek için Yönetim Kurulu tarafından görevlendirilen öğretim elemanını,

c) Dekan: Siirt Üniversitesi Veteriner Fakültesi Dekanını,

ç) Ders kredisi: Bir dersin başarıyla tamamlanabilmesi için, öğrencinin yapması gereken çalışmaların tümünü oluşturan teorik dersler, uygulama, seminer, bireysel çalışma, sınavlar, ödevler, kütüphane çalışmaları, proje, stajlar, mezuniyet tezi ve benzeri çalışmaları ifade eden değeri,

d) Fakülte: Siirt Üniversitesi Veteriner Fakültesini,

e) Fakülte Kurulu: Siirt Üniversitesi Veteriner Fakültesi Kurulunu,

f) Fakülte Yönetim Kurulu: Siirt Üniversitesi Veteriner Fakültesi Yönetim Kurulunu,

g) GANO: Genel ağırlıklı not ortalamasını,

ğ) Komisyon: Siirt Üniversitesi Veteriner Fakültesi Eğitim-Öğretim Koordinasyon Komisyonunu,

h) Ortak zorunlu ders: 2547 sayılı Kanunun 5 inci maddesinde belirtilen Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Türk Dili ile yabancı dil derslerini,

ı) Senato: Siirt Üniversitesi Senatosunu,

i) Üniversite: Siirt Üniversitesini,

j) VEHİP: Veteriner hekimliği intörn programı, Veteriner Fakültesinde eğitim-öğretimin dokuzuncu ve onuncu yarıyıllarında uygulanan programı,

k) YANO: Yarıyıl ağırlıklı not ortalamasını,

ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Eğitim-Öğretim ile İlgili Esaslar

Eğitim-öğretim süresi ve dönemleri

MADDE 5- (1) Fakültede eğitim-öğretim dönemleri yarıyıl esasına göre düzenlenir ve güz ile bahar yarıyıllarından oluşur. Fakültede eğitim-öğretim süresi beş yıldır.

(2) Fakültenin eğitim-öğretim dönemleri; her bir yarıyılı en az on dört haftadan oluşan birinci, ikinci, üçüncü, dördüncü, beşinci, altıncı, yedinci ve sekizinci yarıyıl derslerini ve dokuzuncu ve onuncu yarıyıl VEHİP derslerini kapsar.

(3) Öğrenciler kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın öğrenim süresi beş yıl olan lisans programlarını azami sekiz yıl içinde tamamlamak zorundadırlar.

(4) Açılacak sınavlara, üst üste veya aralıklı olarak toplam üç eğitim-öğretim yılı hiç girmeyen öğrenciler, sınırsız sınav hakkından vazgeçmiş sayılır ve bu haktan yararlanamazlar. Sınırsız hak kullanma durumunda olan öğrenciler sınava girdikleri ders başına öğrenci katkı payını/öğrenim ücretini ödemeye devam ederler. Ancak bu öğrenciler, sınav hakkı dışındaki diğer öğrencilik haklarından yararlanamazlar.

(5) Öğrenim süresinin hesaplanmasında kayıt dondurma süreleri dikkate alınmaz; ancak Üniversiteden uzaklaştırma cezası alan öğrencilerin bu süreleri öğrenim süresinden ve devamsızlıktan sayılır.

Eğitim-öğretim programı ve haftalık ders programlarının düzenlenmesi

MADDE 6- (1) Fakülte eğitim-öğretim programında yer alacak derslerin yarıyıllara dağılımı ve yapılacak değişiklikler, anabilim dalı/dallarının ve ilgili bölümün önerisiyle Fakülte Yönetim Kurulu tarafından düzenlenir ve Senato tarafından karara bağlanır.

(2) İlgili birimlerde; teorik ve uygulamalı zorunlu dersler, seçmeli dersler, seminer, staj, uygulama, klinik ve laboratuvar çalışmaları ve inceleme, gezi, ödev, bireysel çalışma, sınava hazırlanma, alan ve kütüphane çalışmaları, mezuniyet-bitirme tezi, proje ve benzeri etkinlikler yer alabilir.

(3) Eğitim-öğretim programlarında yer alacak zorunlu teorik ve uygulamalı derslerin yarıyıllara dağılımı, yapılacak değişiklikler, bölüm/anabilim dalının önerisiyle ilgili kurullarca düzenlenerek Senatonun onayına sunulur. Seçmeli dersler bölüm/anabilim dalının önerisi, ilgili kurulların kararı ve Senatonun onayıyla açılır veya kaldırılır. Eğitim programlarında görev alacak öğretim elemanları ile ders ve uygulama çizelgeleri her yarıyılın başında ilgili kurullarca düzenlenerek ilan edilir.

(4) Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Türk Dili ve yabancı dil dersleri, bütün öğrenciler için verilen zorunlu ortak derslerdir. Ayrıca öğrenciler isteğe bağlı olarak beden eğitimi ve güzel sanat dallarındaki derslerden birini seçmeli ders olarak alabilirler. Bütün bu dersler en az iki yarıyıl olarak programlanır ve uygulanır.

(5) Haftalık teorik ve uygulama ders saatleri ve sayıları Fakülte Yönetim Kurulu tarafından düzenlenir ve Dekanlıkça haftalık program yapılarak ilan edilir. Gerekli durumlarda dersler cumartesi ve pazar günleri de yapılabilir.

Akademik takvim

MADDE 7- (1) Akademik takvimi Fakülte Yönetim kurulu tarafından belirlenerek en geç mayıs ayı başında Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına gönderilir. Daire Başkanlığı tarafından Senatoya sunulur.

Kayıt şartları ve işlemleri

MADDE 8- (1) Fakülteye kayıt için aşağıdaki şartlar aranır:

a) Lise veya dengi okul mezunu olmak.

b) İlgili öğretim yılında Fakülteye ilgili mevzuat hükümlerine göre kayıt hakkı kazanmış olmak.

(2) Üniversiteye yeni kayıt yaptıracak öğrencilerin kayıt tarihleri ÖSYM’nin belirlediği tarihler arasında yapılır. Belirlenen tarihlerde kayıt yaptırmayan adaylar kayıt haklarını kaybeder. Kayıt için istenilen belgeler ÖSYM ve Üniversite tarafından belirlenir.

(3) Üniversiteye kesin kayıt yaptırmaya hak kazanan öğrenciler, kayıt işlemlerini Yükseköğretim Kurulu ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre ilan edilen süreler içinde, e-Devlet üzerinden veya Üniversite tarafından belirlenip ilan edilen kayıt merkezlerinde şahsen ya da belirlediği yasal vekili aracılığıyla kayıt yaptırabilir. Öğrencinin adrese dayalı nüfus kayıt sisteminde yer alan adresi veya kayıt işlemlerinde beyan etmiş olduğu tebligat adresidir.

(4) Kayıt için istenen belgelerin aslı veya Üniversitece onaylı örneği kabul edilir. Askerlik durumu ve adli sicil kaydına ilişkin olarak ise adayın yazılı beyanına dayanılarak işlem yapılır.

(5) Kesin kayıt yaptıran öğrencilerin sunduğu bilgi ve belgelerin doğru olmadığı anlaşılırsa ilgili yönetim kurulu tarafından kayıtları iptal edilir. Söz konusu şahıslara verilen diploma dâhil tüm belgeler iptal edilerek haklarında gerekli kanuni işlem yapılır.

Akademik danışmanlık

MADDE 9- (1) Eğitim ve öğretimin düzenli bir biçimde yürütülmesini sağlamak ve öğrencilerin sorunlarının çözümüne yardımcı olmak için bölüm başkanlığının önerisi ilgili birim tarafından ders kayıtları başlamadan önce kaydını yaptıran her öğrenci için ilgili bölüm başkanlığınca, bölümün öğretim elemanları arasından bir akademik danışman görevlendirilir.

(2) Danışman; eğitim-öğretimi boyunca öğrencinin başarı durumunu ve gelişimini izler, öğretim programları çerçevesinde öğrencinin alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerle ilgili olarak öğrenciye önerilerde bulunur.

(3) Danışman; öğrenciyi yönlendirir, mezuniyet için gerekli olan dersleri ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde almasına yardımcı olur ve aldığı dersleri onaylar.

(4) Bölümler tarafından müfredatta yapılan değişiklikler nedeni ile uygulanan intibaklarda öğrencileri yönlendirir, daha iyi çalışmasına ve yetişmesine yönelik olarak öğrencilerin karşılaştığı problemlerin çözümüne yardımcı olur ve gerektiğinde ilgili mercilere iletir.

(5) Öğrencilerle ilgili alınan her türlü karardan akademik danışmanlar da bilgilendirilir.

(6) Danışmanlar, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde danışmanı olduğu öğrencilerin ders kayıtlarına yardımcı olur ve öğrenci tarafından onaylanmış ders kayıtlarını kontrol ederek onaylar. Hatalı yapılan ders kayıtları için öğrenciyi uyarır ve gerekli düzeltmeyi yaptıktan sonra ders kaydını onaylar.

(7) Akademik danışmanlar, danışmanlık hizmetlerini Senato tarafından kabul edilen ilgili yönergeye göre faaliyetlerini sürdürür.

Kayıt yenileme işlemleri

MADDE 10- (1) Birinci sınıf öğrencileri, kayıtlı oldukları programın birinci ve ikinci yarıyılındaki bütün dersleri almakla yükümlüdürler.

(2) Öğrenci, hiç almadığı veya alıp başarısız olduğu ders/dersleri öncelikle almak zorundadır. Bu dersler farklı dönemlerde ise en alttaki dönem derslerinden başlamak şartı ile bulundukları döneme ait dersleri alır.

(3) Öğrenciler danışmanının onayını almak kaydıyla her yarıyılda en az 30 AKTS, üçüncü yarıyıldan itibaren en çok 45 AKTS kredisi ders alabilirler.

(4) Öğrenciler; her yarıyıl başında akademik takvimde belirtilen süre içerisinde bilgisayar ortamında kayıtlarını yenilemek ve danışmanlarına onaylatmak zorundadır. Ancak harç yatırmakla yükümlü olan öğrenciler, harçlarını yatırdıktan sonra kayıt işlemlerini gerçekleştirebilir.

(5) Ders kayıt sürecinde haklı veya geçerli bir nedeni olmadan kaydını yenilemeyen, ayrıca mazeretleri ilgili yönetim kurulu tarafından kabul edilmeyen öğrenciler; o yarıyıldaki derslere, sınavlara giremez ve öğrencilik haklarından yararlanamazlar. Mazeretleri nedeniyle kayıt süresi içerisinde kaydını yenilemeyen öğrencilerin, derslerin başlama tarihini takip eden üçüncü haftanın son işgünü mesai bitimine kadar ilgili akademik birime dilekçe ile müracaatta bulunmaları gerekmekte olup bu tarihten sonraki ders kayıt talepleri işleme alınmaz. İlgili yönetim kurulu tarafından mazeretlerinin uygun görülmesi halinde yönetim kurulu kararı Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına bildirilir ve daha sonra ilgili akademik birim tarafından ders kayıt işlemi yapılır. Öğrenci akademik danışmanının onayını almak koşuluyla ilgili dönemin ekle-sil haftası içinde ders değiştirebilir, ders bırakabilir veya yeni derse/derslere kaydolabilir.

(6) Ders/derslere kayıt ve yenileme işlemlerinden öğrenciler sorumlu olmakla birlikte danışmanın da öğrencilerin ders kaydının doğru bir biçimde yapılmasının sağlanmasında sorumluluğu bulunmaktadır.

(7) Öğrenciler akademik ortalamalarını yükseltmek için koşullu geçtiği DC ve DD notlu dersleri, bulundukları dönemde 45 AKTS’yi aşmayacak şekilde tekrar alabilirler. Bu durumda alınan son not geçerlidir.

(8) Üçüncü yarıyıldan itibaren ön şartlı dersler hariç, kayıtlı oldukları programda bulundukları yarıyıla kadar almaları gereken derslerin tümünü alarak başarılı olan ve genel akademik başarı not ortalamaları 3.00 ve üstü olan öğrenciler, bir yarıyılda alabileceği azami 45 AKTS’yi aşmayacak şekilde bir üst sınıftan en fazla üç ders alabilir.

Kayıt dondurma

MADDE 11- (1) Kayıt dondurmak isteyen öğrencilerin derslerin başlama tarihini takip eden üçüncü haftanın son işgünü mesai bitimine kadar dilekçe ile müracaatta bulunmaları gerekmekte olup bu tarihten sonraki kayıt dondurma talepleri işleme alınmaz. Kayıt dondurmak isteyen öğrenciler kayıt dondurma talepleri için ilgili akademik birimin öğrenci işlerine başvurur. Talebin uygun görülmesi halinde başvuru tarihi esas alınarak kayıt dondurma işlemi ilgili birimin yönetim kurulu kararı ile öğrenci otomasyon sistemine işlenir.

(2) Kaydını dondurmak isteyen öğrencinin, haklı ve geçerli mazeretini bildirmesi ve belgelemesi halinde, Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile bir defada en çok iki yarıyıl ve öğrenim süresi boyunca toplam dört yarıyıl kayıt dondurabilir. Ancak rahatsızlığı ve tedavi sürecinin devam etmesi nedeniyle kayıt dondurma talebinde bulunan öğrenciler ile hükümlü öğrenciler için mazereti, Fakülte Yönetim Kurulu tarafından değerlendirilerek azami öğretim süresinden sayılmadan dört yarıyıldan fazla kayıt dondurulmasına izin verilebilir. 

(3) Kayıt dondurmuş öğrenci, derslere devam edemez ve öğrencilik haklarından yararlanamaz. İzni biten öğrenci, ayrıldığı yarıyıl başından itibaren öğrenciliğine devam eder. Kayıt dondurulan süre ile ilgili olarak, daha önce katkı payı ödenmiş ise iade edilmez. Öğrencinin kayıt dondurduğu sürede öğrenim ücreti/öğrenci katkı payı ödeyip ödemeyeceği ilgili mevzuat hükümlerine göre belirlenir. Öğrenciler, kayıt dondurma başvurularının sonuçlarını izlemek ve öğrenmekle yükümlüdür.

(4) Azami öğrenim süresi sonunda olan öğrenciler, kayıt dondurma talebinde bulunamazlar.

(5) Öğrencinin kaydının dondurabilmesi için haklı ve geçerli nedenlerin bulunması gerekir. Haklı ve geçerli nedenler şunlardır:

a) Sağlık sorunu nedeniyle öğrenimine ara vermek zorunda kalması ve bunu Üniversite hastaneleri veya diğer sağlık kuruluşlarından alınacak sağlık raporu ile belgelendirmesi.

b) Mahallin en büyük mülki amirince verilecek bir yazıyla belgelenmiş olması koşuluyla, doğal afetler nedeniyle öğrencinin öğrenimine ara vermek zorunda kalmış olması.

c) Anne, baba, kardeş, eş veya çocuğunun ölümü ya da ağır hastalığı halinde bakacak başka kimsesinin bulunmaması nedeniyle öğrencinin öğrenimine ara vermek zorunda olduğunu belgelendirmesi ve bu durumun ilgili birim yönetim kurulunca kabul edilebilir olması.

ç) Ekonomik nedenlerle izin talep eden ve bu durumunu belgeleyen öğrencinin, ilgili yönetim kurulunun izniyle eğitim ve öğretimine ara verilmesi.

d) Genel hükümlere göre kesinleşmiş bir mahkûmiyet halinin veya 2547 sayılı Kanunun 54 üncü maddesine göre yükseköğretim kurumundan süreli olarak çıkarma cezası dışındaki hallerin bulunması.

e) Öğrencinin askerlik tecil hakkını kaybetmesi veya tecilinin kaldırılması sureti ile askere alınması.

f) Öğrencinin tutukluluk hali.

g) İlgili birim yönetim kurulu tarafından mazeret olarak kabul edilecek diğer hallerin ortaya çıkması.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Dersler, Sınavlar ve Not Değerlendirmeleri

Ders türleri

MADDE 12- (1) Fakültenin eğitim-öğretim programında aşağıda belirtilen dersler okutulur:

a) Zorunlu dersler; Fakülte Kurulu tarafından belirlenen ve öğrencinin mutlaka almakla yükümlü olduğu derslerdir.

b) Ortak zorunlu dersler; 2547 sayılı Kanunun 5 inci maddesinde belirtilen Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Türk Dili ve yabancı dil dersleridir. Bu dersler ile ilgili düzenlemeler ve işlemler Senato kararları doğrultusunda yapılır.

c) Seçmeli dersler; öğrencinin alan içinden veya dışından isteği doğrultusunda seçerek aldığı derslerdir. Öğrenci bu dersleri, seçmeli ders adı altında açılmış olan dersler arasından seçer. Öğrenci seçmeli dersleri, öğretim planında yer alan sayıda ve derslerin yer aldığı yarıyıllarda almak ve başarmakla yükümlüdür. Anabilim dalları tarafından önerilen seçmeli derslerden hangilerinin açılacağı Fakülte Kurulunda görüşülerek Senato tarafından kararlaştırılır. Seçmeli derslerin en az kaç öğrenci için açılacağı Fakülte Kurulu kararı ile belirlenir. Seçmeli dersler yabancı dilde de açılabilir.

ç) VEHİP eğitimi; öğrencilerin veteriner hekimlik nosyonu ile ilgili teorik bilgileri tamamlama ve daha fazla uygulama yaparak beceri kazanmalarını sağlamak amacıyla verilen eğitimler olup VEHİP ile ilgili hususlar Senato tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde düzenlenir.

d) Ortak seçmeli dersler; 2547 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin birinci fıkrasının (ı) bendinde belirtilen beden eğitimi ve güzel sanat dallarındaki dersler olup öğrenciler bu iki dersten birini seçebilirler. Ortak seçmeli derslerin kayıt işlemleri, hangi sınıfta okutulacağı, öğrencilerin bu derslere devamı, sınavları, başarı durumlarının tespiti ve muafiyet konuları Fakülte Kurulunda görüşülerek Senato tarafından kararlaştırılır.

Ön koşullu dersler

MADDE 13- (1) Ön koşullu dersler ve koşulları, bu dersleri veren bölüm başkanlığının önerisi, ilgili akademik birimin yönetim kurulu kararı ve Senatonun onayı ile kesinleşir. Ön koşul niteliğindeki dersler başarılmadıkça öğrenciler tarafından ön koşula bağlı olan diğer dersler alınamaz.

Staj

MADDE 14- (1) Fakülte öğrencilerinin yapacakları stajlar, Senato tarafından alınan esaslar çerçevesinde belirlenir. Bu esasları Fakülte Yönetim Kurulu tarafından görevlendirilen komisyon hazırlar; Fakülte Yönetim Kurulu ve Senato onaylar.

(2) Fakültenin eğitim-öğretim programında altıncı yarıyılını tamamlayan öğrenciler dokuzuncu yarıyılın başlangıcına kadar, ders ve sınav dönemlerinin dışında, Fakülte içinde, başka bir kurumda veya mesleki çalışma alanlarında toplam 40 işgünü staj yaparlar.

(3) Öğrenciler staj sonunda hazırlayacakları bir raporu Fakülte Öğrenci İşleri Bürosu aracılığıyla komisyona sunar. Komisyon bu raporları inceler ve yapacakları değerlendirme sonucunda öğrenciyi başarılı (G) veya başarısız (K) olarak değerlendirir. Başarısız olan öğrenciler stajı tekrarlamak ve değerlendirmeyi başarmak zorundadır.

Derslere devam

MADDE 15- (1) Öğrenciler; teorik derslere ve uygulamalarına devam etmek ve öğretim elemanlarınca uygun görülen çalışmalara ve sınavlara katılmakla yükümlüdür. Derse giren öğretim elemanı öğrencilerin derse devamlarını izlemekle yükümlü ve bu konuda bölüm başkanlığına karşı sorumludur.

(2) Ders sorumlusu, öğrenci işleri otomasyonundan öğrencilerin devam durumlarına ait çizelgeyi ıslak imzalı olarak düzenleyerek ders yoklama bilgilerini öğrenci otomasyon sistemine haftalık olarak girmek zorundadır.

(3) Öğrencilerin devam durumları ilgili öğretim elemanı tarafından izlenir. Teorik derslerin %30’undan, uygulamalı derslerin %20’sinden fazlasına katılmayan öğrenci o dersin final ve bütünleme sınavlarına giremez.

(4) Devamsızlıkları nedeniyle sınava girme hakkı kazanamayan öğrencilere durumları dersi veren öğretim elemanı tarafından en geç derslerin yapıldığı son hafta duyurulur.

Sınav türleri ve sınavların düzenlenmesi

MADDE 16- (1) Sınavlar; ara sınav, mazeret sınavı, yarıyıl sonu sınavı, bütünleme sınavı, tek ders sınavı, ek sınav ve muafiyet sınavından oluşur. Bu sınavlar yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü ve/veya uygulamalı olarak yapılabilir. Güz ve bahar dönem sonu (final) sınavları, ait oldukları yarıyıl sonlarında yapılır. Dönem sonu sınavlarının yapılacağı yer, Dekanlık/Yüksekokul Müdürlüğünce belirlenir ve ilk sınavdan en az on gün önce ilan edilir. Öğrenciler, ilan edilen gün, saat ve yerde sınava girmek, kimlik belgeleri ile istenecek diğer belgeleri yanlarında bulundurmak zorundadırlar.

(2) Sınavlarda kopya çekenler, kopya çekme girişiminde bulunanlar veya kopya çekilmesine yardım edenler ile sınav kâğıtlarının incelenmesi sırasında kopya çektiği ya da çekilmesine yardım ettiği belirlenen öğrenciler, o sınavlardan sıfır almış sayılır ve haklarında 2547 sayılı Kanunun 54 üncü maddesine göre işlem yapılır. Sınav not çizelgeleri ve sınav kâğıtları sınavın yapıldığı dönem sonuna kadar ilgili birimin öğrenci işleri bürosuna teslim edilir. Sınav not çizelgeleri ve sınav kâğıtları, ilgili birim tarafından mezuniyetten sonra en az iki yıl saklanır.

(3) Engelli öğrencilerin engel durumları göz önünde bulundurularak mevcut mevzuat çerçevesinde ilgili birim yönetim kurulunca özel eğitim-öğretim programı ve sınav yöntemleri uygulanabilir.

Ara sınav

MADDE 17- (1) Her ders için her yarıyıl en az bir ara sınav yapılmak koşuluyla, ara sınavların sayı, kapsam, biçim ve değerlendirme esasları Fakülte/Yüksekokul Yönetim Kurulu kararı ile belirlenir. Aynı yarıyıla ilişkin derslerden en çok ikisinin ara sınavı aynı günde yapılabilir.

Mazeret sınavı

MADDE 18- (1) Ara sınava giremeyen öğrencilerden haklı ve geçerli mazeretleri ilgili yönetim kurulunca kabul edilenler; ara sınav haklarını aynı yarıyıl içinde Dekanlık/Yüksekokul Müdürlüğünce akademik takvimde belirlenen tarihler arasında kullanır. Mazeret sınavları için ikinci bir mazeret sınavı yapılmaz. Yarıyıl sonu ve bütünleme sınavları için mazeret sınavı açılmaz. Rektörlükçe Üniversiteyi temsil etmek üzere görevlendirilen öğrenciler sadece ara sınav için mazeret sınavına alınır.

(2) Sağlık mazereti nedeniyle ara sınava veya ara sınavlara giremeyen öğrencilerin giremedikleri ara sınav veya sınavlara girebilmeleri için; herhangi bir sağlık kuruluşundan sağlık kuruluşuna giriş yaptırılan saatin gösterildiği sağlık raporu almış olmaları gerekir. Yönetim kurulu sağlık raporu üzerindeki saati kontrol ederek öğrencinin mazeret sınavına girip girmemesine ilişkin karar verir. Öğrenci, rapor süresince devamsız sayılır.

(3) Ara sınavları aynı gün ve aynı saatte olan öğrencilere, giremedikleri sınavlar için mazeret sınavı hakkı tanınır. Bu durumdaki öğrencilerin de ilgili birime dilekçe ile başvurmaları zorunludur.

(4) Sağlık raporu alarak mazeret sınavına girmek isteyen öğrenciler, sağlık raporlarını bağlı bulundukları akademik birime raporun bittiği tarihten itibaren en geç beş iş günü içinde teslim etmek zorundadır.

(5) Ara sınavına girilen dersler için öğrenciye sağlık raporu almış olsa bile mazeret sınav hakkı verilmez.

Yarıyıl sonu sınavı

MADDE 19- (1) Yarıyıl sonu sınavı, dersin devam koşulunun yerine getirilmiş olması kaydıyla yarıyıl sonunda ilgili kurullar tarafından ilan edilen yer ve zamanlarda yapılır. Derslere devam durumu öğretim elemanı tarafından izlenir.

(2) Final sınavına, devam zorunluluğunu yerine getiren ve uygulaması olan derslerin uygulamalarından başarılı olan öğrenciler girebilir.

Bütünleme sınavı

MADDE 20- (1) Bütünleme sınavına, yarıyıl sonu sınavına girme hakkına sahip olduğu halde sınava katılamayan veya sınava girdiği halde başarısız olan öğrenciler girebilir.

(2) Bir dersin bütünleme sınavına girmeyen öğrencinin harf notu hesaplanmaz, yarıyıl sonu harf notu aynen kalır.

(3) Bütünleme sınavına giren öğrencilerin yarıyıl not ortalaması hesabında bütünleme sınav notları dikkate alınır.

(4) Öğrenciler, akademik ortalamalarını yükseltmek için final sınavında DC, DD notu ile koşullu geçtiği derslere, en geç bütünleme sınavlarının başlama tarihinden iki gün önce ilgili birime dilekçe ile başvurarak bütünleme sınavına girebilirler. Ancak alınan son not geçerlidir.

Tek ders sınavı

MADDE 21- (1) Mezuniyet durumunda olup sadece bir dersten başarısız olan öğrencilere güz ve bahar yarıyılı sonunda tek ders sınavı açılır. Yapılacak sınavda alınan not ara sınavlar dikkate alınmadan değerlendirilir. Tek ders sınavıyla ilgili olarak aşağıdaki hükümler uygulanır:

a) Eğitim-öğretim programındaki tüm dersleri alıp da devam koşulunu sağlayan, ancak mezuniyetleri için başarısız tek dersi kalan öğrenciler, ilgili yarıyılda dersin açılıp açılmadığına bakılmaksızın akademik takvimde belirtilen sürelerde ilgili bölüm başkanlığına başvurularını yaparak akademik takvimde belirtilen tarihte tek ders sınavına girebilirler.

b) Mezuniyetleri için tüm derslerden devam şartını yerine getirerek geçer not aldığı halde mezun olmak için gereken 2,00 GANO’sunu sağlayamayan öğrencilere seçecekleri bir dersten, öğrenimi süresince bir kez olmak üzere akademik takvimde belirlenen tarihlerde tek ders sınav hakkı verilir.

c) Tek ders sınavı sonucunda en yüksek notu (AA) alması halinde dahi genel not ortalamasını 2,00’a yükseltemeyecek öğrenciye tek ders sınav hakkı tanınmaz.

(2) Bitirme çalışması, yönlendirilmiş çalışma ve yaz stajı gibi uygulamaları tamamlamamış öğrenciler de tek ders sınavına girebilirler.

(3) Tek ders sınavında başarılı olabilmek için, en az CC harf notunu almak zorunludur, ara sınav notları değerlendirmeye alınmaz.

Muafiyet sınavı

MADDE 22- (1) Zorunlu yabancı dil hazırlık sınıfı bulunmayan birimlere yeni kaydolan öğrenciler için eğitim-öğretim yılı başında ortak zorunlu yabancı dil dersinden muafiyet sınavı açılabilir. Bu sınav ile ilgili esaslar Senato tarafından belirlenir.

(2) Önceki öğrenmelerin tanınması amacıyla Senato kararı ile başka ortak zorunlu derslerden de muafiyet sınavı açılabilir.

Azami öğrenim süresi sonundaki ek sınavlar

MADDE 23- (1) Azami öğrenim süreleri sonunda kayıtlı olduğu programdan mezun olamayan son sınıf öğrencileri hakkında yapılacak işlemler aşağıda belirtilmiştir:

a) Öğrencilere daha önce aldığı ve devam şartını sağladığı, başarısız oldukları bütün dersler için akademik takvimde ilan edilen tarihlerde iki ek sınav hakkı verilir.

b) İlan edilen tarihte sınava girmeyen öğrenciye mazeret sınav hakkı verilmez.

c) Ek sınavda başarılı olabilmek için, en az CC harf notunun alınması zorunludur, ara sınav notları değerlendirmeye alınmaz.

ç) İki ek sınav sonunda en fazla beş başarısız dersi olan öğrencilere bu dersler için üç yarıyıl ek süre verilir.

d) İki ek sınavı kullanmadan en fazla beş başarısız dersi olan öğrencilere dört yarıyıl, sınıf geçme esasına göre öğretim yapılan birimlerde iki öğretim yılı ek süre verilir.

e) Azami öğrenim süresi ya da iki ek sınav sonunda bir dersten başarısız olanlara öğrencilik hakkından yararlanmaksızın, başarısız oldukları dersin sınavlarına sınırsız girme hakkı tanınır.

f) Bu sınavlar sonunda mezuniyet için kalan ders sayısını, hiç almadıkları ve devam koşulunu yerine getirmedikleri dersler de dâhil olmak üzere, beş derse indiremeyen öğrencilerin Üniversite ile ilişiği kesilir.

g) Kayıtlı olduğu diploma programından mezun olmak için gerekli bütün derslerden geçer not aldıkları halde mezuniyet için gerekli genel ağırlıklı not ortalaması şartını sağlayamamaları nedeniyle ilişikleri kesilme durumuna gelen son sınıf öğrencilerine not ortalamalarını yükseltmek üzere şartlı geçtiği derslerden sınırsız sınav hakkı tanınır. Bunlardan uygulamalı, uygulaması olan ve daha önce alınmamış dersler dışındaki derslere devam şartı aranmaz.

ğ) Sınırsız ek süre hakkı tanınanlardan, üst üste veya aralıklı olarak toplam üç eğitim-öğretim yılı kayıt yaptırmayan öğrenciler sınırsız sınav hakkından vazgeçmiş sayılır ve bu haktan yararlanamazlar.

h) Ek süre hakkı kazananlar öğrenci katkı payı/öğrenim ücreti yükümlülüklerini yerine getirerek yarıyıl/yıl kayıtlarını yaptırmak zorundadır.

Sınavların uygulanması ve değerlendirilmesi

MADDE 24- (1) Sınavların yapılacağı yer ve tarihler Dekanlık tarafından belirlenir ve sınavlardan en az yedi takvim günü öncesinden ilân edilir. Öğrenciler sınava ilân edilen gün, saat ve yerde girmek, kimlik belgeleri ile istenebilecek diğer belgeleri yanlarında bulundurmak zorundadır. Öğrenci girmemesi gereken bir sınava girmesi halinde aldığı not iptal edilerek sınavı geçersiz sayılır. Gerekli durumlarda Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile sınavlar milli ve dini bayramlar dışında cumartesi ve pazar günleri de yapılabilir. Aynı günde bir yarıyıl programında yer alan derslerden en çok ikisinin ara sınavı yapılır. Komisyon tarafından Fakülte bünyesinde yapılan sınavlarda uygulanacak esaslar hazırlanır ve Fakülte Yönetim Kurulunca onaylanarak yürürlüğe girer. Ayrıca Fakülte Yönetim Kurulu, kişisel verilerin korunmasına ilişkin mevzuat hükümleri çerçevesinde Fakülte bünyesinde yapılan sınavların sesli ve/veya görüntülü olarak kayıt altına alınmasına karar verebilir.

(2) Dersi okutan öğretim elemanı ve Dekanlık tarafından görevlendirilen gözetmenler sınavların yürütülmesinden eşit derecede sorumludur.

(3) Sınav notları akademik takvimde belirlenen tarihler arasında dersi veren öğretim elemanı tarafından otomasyon sistemine girilmesi gerekir. Öğretim elemanları aynı süreler içinde sınav evrakını da Fakülte Öğrenci İşleri Bürosuna teslim etmek zorundadır.

Sınav notuna itiraz

MADDE 25- (1) Sınav sonuçları öğrenci işleri otomasyonuna işlenip ilan edildikten sonra maddi hata dışında not değiştirilemez.

(2) Öğrenci, sınav sonuçlarına; sonuçların ilanından itibaren en geç beş iş günü içerisinde Dekanlığa/ilgili birim müdürlüğüne maddi hata yönünden not düzeltme formu ile itiraz edebilir. Bu itiraz üzerine, sınav evrakı, ders sorumlusu tarafından incelenir, maddi hata varsa düzeltilir. İtiraz sonucunun en geç üç iş günü içerisinde sonuçlandırılıp ilgili birim tarafından yazılı olarak ilgili öğrenciye ve not işleminde değişiklik olması durumunda en geç iki iş günü içerisinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına gönderilir. Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından not düzeltme işlemi yapılır.

(3) Öğrenci tarafından sınav sonucuna ikinci defa itiraz edilmesi halinde sınav sonucu ilan edildikten sonra en geç iki iş günü içerisinde ilgili akademik birime dilekçe ile başvuru yapılır. Dekan veya Müdür ilgili birimin yönetim kurulu kararı ile dersi okutan öğretim elemanı dışında ilgili bölümdeki öğretim elemanlarından en az üç kişilik komisyon kurarak sınav evrakını yeniden inceleme işlemi yapılarak en geç iki iş günü içerisinde inceleme tamamlanarak gerekçesi ile sonuç yazılı olarak ilgili birime bildirilir. Not işleminde değişiklik olması halinde en geç iki iş günü içerisinde ilgili birim tarafından Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına gönderilir.

(4) Dersin sorumlusu olan öğretim üyesi veya öğretim elemanı; sınav notunda maddi hata olduğunu tespit etmesi halinde sınav sonuçlarının ilanından itibaren en geç beş iş günü içerisinde ilgili birime not düzeltme formu ile müracaat eder. İlgili akademik birim tarafından en geç iki iş günü içerisinde not düzeltme formları bir üst yazı ile Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına bildirir. Bu tarihten sonra not düzeltme işlemi yapılamaz.

(5) Ders notuna devamsız verilen derslerin düzeltilmesi için devamsız olarak girilen dersin ıslak imzalı yoklama çizelgeleri Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına gönderilir, 15 inci maddeye göre devam şartını yerine getirmiş ise düzeltme işlemi yapılır.

Muafiyet ve intibak

MADDE 26- (1) ÖSYM tarafından yapılan sınava girerek birinci sınıfa kesin kaydını yaptıran öğrenciler, öğrenime başlayacakları eğitim-öğretim yılının başlamasından itibaren en geç on beş gün içinde başvurmaları halinde, daha önce kayıtlı oldukları diğer yükseköğretim kurumlarından başarmış oldukları derslerden ilgili yönetim kurulu kararı ile muaf kabul edilebilir. Bu tarihten sonraki başvurular dikkate alınmaz. Lisans programında beşinci sınıfa intibakı yapılan öğrencinin mezun olabilmesi için Üniversiteden en az 60 AKTS ders alması gerekir. Bu durumda intibak ettirilen süre azami öğrenim süresinden düşülür. AKTS değerleri dikkate alınarak öğrencinin eğitime başlayacağı yarıyıl aşağıdaki tabloya göre yapılır:

Kredi Transferi Yapılan AKTS Toplamı                  Sınıf

0-39                                                                            1

40-79                                                                          2

80-119                                                                        3

120-159                                                                      4

160-199                                                                      5

(2) Muafiyet başvurusunda bulunulan her dersin AKTS’sinin veya kredisinin en az eşdeğer olması ve ders içeriklerinin en az %75 uyumlu olması gerekmektedir.

(3) ÖSYM sınav sonucuna göre Üniversiteye kayıt yaptıran öğrencinin diğer yükseköğretim kurumlarından aldığı derslerin notları, söz konusu yükseköğretim kurumunun not geçme sistemine göre başarılı ise öğrenci o derslerden muaf olur. Muaf olunan derslerin notları transkripte işlenir ve genel akademik ortalamasına dahil edilir.

(4) Öğrencilerin yaz okulunda diğer yükseköğretim kurumlarında alarak başarılı olduğu derslerin notları otomasyon sistemine işlenerek genel not ortalamasına dahil edilir.

(5) İntibak ettirildiği üst sınıfta öğrencinin alması gereken haftalık ders yükü 45 AKTS’ den fazla olamaz.

(6) 2547 sayılı Kanunun 5 inci maddesinde belirtilen Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Türk Dili, yabancı dil dersleri zorunlu derslerdendir. Ortak zorunlu derslerin muafiyeti için AKTS ve kredi denkliği aranmaz.

(7) Üniversite ile yurt içi veya yurt dışındaki diğer yükseköğretim kurumları arasında yapılan anlaşmalar uyarınca kurumlar arasında öğrenci değişim programları uygulanabilir. Değişim programı süresi içinde öğrencinin Üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Değişim programları, ikili anlaşmalar ve YÖK tarafından belirlenen esaslar doğrultusunda uygulanır.

(8) Öğrencilerin değişim programları kapsamında devam edecekleri ders, uygulama, staj ve benzeri faaliyetleri; öğrencinin kendi program müfredatındaki ders, uygulama, staj ve benzeri faaliyetlere eşdeğerliği, danışmanın teklifi ve ilgili bölüm başkanının önerisi üzerine ilgili birim yönetim kurulu kararı ile değişim programına gitmeden önce belirlenir.

(9) Yurt içi ve yurt dışı öğrenci değişim programları kapsamında öğrencinin aldığı dersler hakkında, danışmanın önerisi de dikkate alınarak ilgili birim yönetim kurulu kararıyla intibak işlemi yapılır.

(10) Eşdeğerliği tanınan ve intibakı yapılan derslerin kredi ve notları, transfer kredisi olarak sayılır ve öğrencinin not döküm çizelgesine işlenir. Not sistemine göre elde edilen başarı notlarının 4’lük sisteme dönüştürülmesinde YÖK tarafından belirlenen dönüştürme tabloları ve AKTS not dönüşümü sistemi kullanılır.

Ders başarı notu

MADDE 27- (1) Bir dersteki başarı notu, öğrencinin yıl içerisindeki aktivitelerinin ve sınavlarının birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir.

(2) Eğer bir derste herhangi bir aktivite yapılmamışsa öğrencinin bir dersi başarmış sayılması için; yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında en az 50 puan almak koşuluyla, ara sınavlarının ortalamasının %40’ı ile yarıyıl sonu veya bütünleme sınav sonuçlarının %60’ının toplamı beşinci fıkrada yer alan tabloya göre harf notu ve katsayısı olarak derecelendirilir.

(3) Yıl içindeki çalışmalarından ara sınav dışında kalan ödev, proje gibi tüm aktiviteler “diğerleri” olarak adlandırılır ve değerlendirme sonucu otomasyon sisteminde ayrı bir not olarak girilir. Bu aktivitelerin başarı notuna katkı oranı ilgili öğretim elemanı tarafından belirlenir. Herhangi bir dersten yapılacak aktivitelerin başarı notuna katkısı ilgili yönetim kurulu kararı alınarak Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına bildirilir.

(4) Bir dersin başarılmış sayılabilmesi için yarıyıl sonu veya bütünleme sınavı notunun, tam notun %50’sinden, ders başarı notunun da tam notun %50’sinden az olmaması gerekir.

(5) Bir öğrenciye verilecek yarıyıl başarı notu olarak bu maddede belirtilen hususlar göz önünde tutularak öğretim elemanı tarafından verilen notlar aşağıdaki tabloda gösterildiği gibidir:

     Not                     Harf Notu                  Katsayı                           Dereceler Aralığı

  90-100                       AA                          4,00                                      Geçer

   85-89                         BA                          3,50                                      Geçer

   80-84                         BB                          3,00                                      Geçer

   70-79                         CB                          2,50                                      Geçer

   60-69                         CC                          2,00                                      Geçer

   55-59                         DC                          1,50                               Koşullu Geçer

   50-54                        DD                          1,00                               Koşullu Geçer

   40-49                         FD                          0,50                                    Geçmez

    0-39                          FF                           0,00                                    Geçmez

                                      F1                                                             Geçmez, Devamsız

                                      F2                                                         Geçmez, Sınava Girmedi

                                       G                                                          Geçer (Kredisiz Dersler)

                                       K                                                        Geçmez (Kredisiz Dersler)

a) Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı sayılır. Ayrıca bir yarıyıla ait not ortalaması en az 2,00 olan öğrenciler, o yarıyılda DC ve DD harf notu aldıkları derslerden de başarılı sayılır.

b) Bir dersten FF harf notunu alan öğrenciler o dersten başarısız sayılır. Bir yarıyıla ait not ortalaması 2,00’ın altında olan öğrenciler, o yarıyılda DC ve DD harf notu aldıkları derslerden başarısız sayılır ve bu dersleri verildikleri ilk yarıyılda tekrar eder.

c) F1 notu: Devamsız, dönem sonu/yılsonu veya yapılmasına karar verildiği takdirde bütünleme sınavlarına girme hakkı olmayan öğrencilere verilir. Tek başına başarı notu olmamasına rağmen devamsız olan öğrencilere de ara sınav notu olarak F1 notu verilir.

ç) F2 notu: Devam eden, ancak dönem sonu/yılsonu veya yapılmasına karar verildiği takdirde bütünleme sınavına girmeyen öğrencilere verilir. Tek başına başarı notu olmamasına rağmen ara sınava girmeyen öğrencilere de ara sınav notu olarak F2 notu verilir.

d) G notu: Kredisiz derslerden başarılı olan öğrenciler için verilir.

e) K notu: Kredisiz derslerden başarısız olan öğrenciler için verilir.

(6) Öğrencinin bir programdan mezun olabilmesi için alması gereken tüm dersleri başarmış ve genel akademik başarı not ortalamasının en az 2,00 olması gerekir. Ortalaması 2,00’ın altında kalan öğrencilerin ortalamalarını 2,00’a yükseltebilmek için notu DC ve altı olan dersleri tekrar almaları gerekmektedir.

Ağırlıklı not ve ağırlıklı not ortalamaları

MADDE 28- (1) Bir dersin kredisi ile o dersten alınan notun katsayısının çarpımı o dersin ağırlıklı notudur.

(2) YANO; öğrencinin o yarıyıl kaydolduğu tüm derslerin ağırlıklı notlarının toplamının aynı derslerin kredi toplamına bölünmesi ile elde edilir. YANO her yarıyıl için o yarıyıl sonunda hesaplanır.

(3) GANO; öğrencinin Fakültede eğitim-öğretime başlamasından itibaren aldığı bütün derslerin ağırlıklı notlarının toplamının aynı derslerin kredi toplamına bölünmesi ile elde edilir. GANO hesaplamasında öğrencinin tekrar ettiği derslerden aldığı son harf notu dikkate alınır. GANO her yarıyıl sonunda yeniden hesaplanır. Öğrencilerin muaf tutuldukları dersler genel akademik ortalamaya katılır.

(4) Öğrencinin mezun olmaya hak kazandığı tarih itibarıyla genel ağırlıklı not ortalaması mezuniyet ağırlıklı not ortalamasıdır.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Eğitim-Öğretim Süreleri, Öğrenimi Bitirme ve Diplomalar

Eğitim-öğretim süresi

MADDE 29- (1) Öğrenciler, Fakültedeki öğrenimlerini 2547 sayılı Kanunun 44 üncü maddesi ile belirlenen azami öğrenim süresi olan sekiz yıl içinde bitirmek zorundadır. Bu süre içerisinde öğrenimlerini tamamlayıp mezun olamayan öğrenciler 2547 sayılı Kanunun 46 ncı maddesinde öngörülen şartları yerine getirmek koşuluyla öğrenimlerine devam etmek için kayıt yaptırabilirler. Bu durumda ders ve sınavlara katılma hariç, öğrencilere tanınan diğer haklardan yararlandırılmadan öğrencilik statüleri devam eder. Öğrenim süresinin hesaplanmasında kayıt dondurma süreleri dikkate alınmaz; ancak, Üniversiteden süreli uzaklaştırma cezası alan öğrencilerin bu süreleri öğretim süresinden ve devamsızlıktan sayılır.

Kayıt silme ve sildirme

MADDE 30- (1) Öğrencinin aşağıda belirtilen durumlarda Üniversite ile ilişiği kesilir:

a) İlgili mevzuat hükümlerine göre Üniversiteden çıkarma cezası almış olmak.

b) Öğrenci tarafından yazılı olarak Fakülteden kaydının silinmesi talebinde bulunulması.

c) Azami öğrenim süresi sonunda sınavlarda başarısız olan öğrencilerin kaydı silinir.

Yatay ve dikey geçişler

MADDE 31- (1) Kurum içi ve kurumlar arası yatay geçişler 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Yatay ve dikey geçiş ile gelen öğrencilerin intibakları muafiyet komisyonunun kararı ve Fakülte Yönetim Kurulu onayı ile yapılır.

(2) Merkezi yerleştirme puanına göre yatay geçiş yapan öğrencilerin başka yükseköğretim kurumunda okuyup başarılı oldukları tüm derslerden muaf oldukları her bir 40 AKTS değerindeki muafiyet karşılığında bir üst sınıfa intibakı yapılır. Muaf olunan derslerin notları transkripte işlenir ve genel akademik ortalamaya katılır.

(3) Diğer yükseköğretim kurumlarından Üniversitenin eşdeğer programlarına kurumlar arası yatay geçişle gelen öğrencinin kaydı eşdeğer sınıfa yapılır. İlgili birim yönetim kurulunca intibak ettirilemeyen dersler alttan ders olarak alınır. Ancak öğrencinin bir dönemde alabileceği ders yükü 45 AKTS’den fazla olamaz.

(4) Meslek yüksekokulu mezunlarının Üniversiteye bağlı lisans programlarına dikey geçişleri 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre yapılır.

(5) Dikey geçiş sınavı ile Üniversiteye kayıt yaptıran öğrencilerin, ön lisans eğitimi sırasında almış oldukları veya başka yükseköğretim kurumunda okuyup başarılı oldukları tüm derslerden toplam muaf oldukları her bir 40 AKTS değerindeki muafiyet karşılığında bir üst sınıfa, toplamda en fazla üçüncü sınıfa intibakı yapılır. Muaf olunan derslerin notları transkripte işlenir ve genel akademik ortalamaya katılır.

(6) Dikey geçiş sınavı ile lisans programlarına yerleşen ve kayıt yaptıran öğrencilerin lisans not ortalamaları, ön lisans programında alarak intibakı yapılan dersler ile lisans eğitimi sırasında aldığı dersler üzerinden hesaplanır.

Yaz okulu

MADDE 32- (1) Yaz okulunda diğer yükseköğretim kurumlarından ders almak isteyen öğrencilerin ilgili bölüm başkanlığına başvuru yapması gerekir. Bölüm başkanlığı onayı ve ilgili yönetim kurulu tarafından uygun bulunması halinde açılan derslerden ise en çok üç derse kayıt yaptırabilir. Son sınıf öğrencileri ise en fazla dört derse kayıt yaptırabilir. Yaz okuluna ilişkin diğer konularda Üniversite tarafından kabul edilen ilgili yönerge hükümleri uygulanır.

Mezuniyet

MADDE 33- (1) Öğrenciler, bu Yönetmelikte belirtilen koşulları ve kayıtlı bulundukları eğitim-öğretim programları için ilgili kurullarca belirlenen yükümlülükleri yerine getirerek mezuniyete hak kazanırlar.

(2) Bir öğrencinin mezun olabilmesi için en az 300 AKTS ve müfredatındaki bütün dersleri almış ve başarmış olması gerekir.

(3) Öğrencinin genel akademik ortalamasının en az 2.00 olması gerekir.

Diploma ve diploma eki

MADDE 34- (1) Bir öğrencinin Fakülteden mezun olabilmesi için eğitim-öğretim programında öngörülen mezuniyeti için gerekli olan dersleri başarmış olması ve stajını tamamlamış olması gerekir. Fakültenin eğitim-öğretim programının ilk iki yılında veya ilk dört yarıyılında öngörülen tüm dersleri başarı ile tamamlayan öğrenciye, Fakülteden ayrılmak istemesi halinde ön lisans diploması verilir. Ön lisans diploması almak için yapılacak başvurular herhangi bir süre ile sınırlı değildir.

(2) Fakültenin eğitim-öğretim programında öngörülen tüm dersleri bu Yönetmelik hükümlerine göre alarak başarıyla tamamlayan öğrenciler Veteriner Fakültesi Diploması ve diploma eki almaya hak kazanırlar.

(3) Diplomaların şekli ve üzerinde yer alacak bilgiler Rektörlükçe düzenlenir. Diplomalar, Rektör ve Dekan tarafından elektronik imza ile imzalanır.

(4) Diploma ve diploma eki verilmesi için Üniversite tarafından belirlenen ilgili yönerge ve ilgili yükseköğretim mevzuatı doğrultusunda işlem tesis edilir.

Disiplin işleri

MADDE 35- (1) Öğrencilerin disiplin iş ve işlemleri, 2547 sayılı Kanunun 54 üncü maddesine göre işlem yürütülür.

Tebligat ve adres bildirme

MADDE 36- (1) Tebligat; öğrencinin kendisine elden veya Üniversiteye bildirdiği adrese iadeli taahhütlü olarak yapılır. Ancak Üniversiteye bildirilen adresin eksik veya yanlış olması halinde öğrencinin MERNİS’deki adresi tebligat adresi olarak kabul edilir. Adrese yapılmış tebligat öğrenciye yapılmış sayılır.

(2) Öğrenciler adres ve iletişim bilgilerinin değişmesi halinde söz konusu değişikliği kayıtlı olduğu akademik birime bildirmek ve öğrenci otomasyon sistemine girmek zorundadırlar.

(3) Öğrenciler, ilgili birim ve Üniversitenin resmi internet sitesinde yapılan duyuruları takip etmekle yükümlüdür.

BEŞİNCİ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Hüküm bulunmayan haller

MADDE 37- (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde 2547 sayılı Kanun, ilgili diğer mevzuat hükümleri ve YÖK kararları uygulanır.

Yürürlükten kaldırılan yönetmelik

MADDE 38- (1) 14/10/2018 tarihli ve 30565 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Siirt Üniversitesi Veteriner Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.

Geçiş hükmü

GEÇİCİ MADDE 1- (1) 2025-2026 eğitim-öğretim yılından önce kayıt yaptırmış olan öğrenciler hakkında 38 inci maddeyle yürürlükten kaldırılan yönetmelik hükümleri uygulanmaya devam olunur.

Yürürlük

MADDE 39- (1) Bu Yönetmelik 2025-2026 eğitim-öğretim yılı başından geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 40- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Siirt Üniversitesi Rektörü yürütür.

 


Diğer İçerikler