6 Ağustos 2024 SALI | Resmî Gazete | Sayı : 32624 |
YÖNETMELİK | ||
Sağlık Bakanlığından: SAĞLIK BAKANLIĞI EK ÖDEME YÖNETMELİĞİ BİRİNCİ BÖLÜM Başlangıç Hükümleri Amaç MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı, sağlık kurum ve kuruluşlarında
tahakkuk, verimlilik, hasta ve çalışan memnuniyeti, hizmeti elde etme
maliyeti gibi faktörlere göre sağlık tesisinin dağıtabileceği miktar
üzerinden bu maddede düzenlenmiş olan esaslar çerçevesinde; personelin
unvanı, yürüttüğü görevin türü, özellik arz eden riskli bölümlerde çalışma
ve süresi, yapılan tıbbi işlemlerin nitelik ve sayısı, araştırma
faaliyetlerine, uzmanlık eğitimine ve hizmet içi eğitime katılımı, mesai
içinde ve dışında yapılan çalışmalar ve süresi, muayene, ameliyat, anestezi
ve girişimsel işlemlerin niteliği, sayısı ve güçlüğüne ilişkin teknik
konular, hizmete katkı ve performans gibi değişkenlik arz eden hususlar ile
personelin ödüllendirilerek motivasyonunun artırılması amacıyla yapılacak
ek ödeme, görevlendirme halinde ek ödemenin yapılacağı sağlık kurum veya
kuruluşu, inceleme heyetlerinin oluşumu, çalışma usul ve esasları ile
konuyla ilgili diğer hususları belirlemek, sağlık hizmetlerini
iyileştirmek, kaliteli ve verimli hizmet sunumunu teşvik etmektir. Kapsam MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik, il sağlık müdürlüğü, il sağlık
müdürlüğü birimleri, ulusal referans laboratuvarları ile sağlık
tesislerinde görev yapan memurlar, sözleşmeli personel (11/10/2011 tarihli
ve 663 sayılı Sağlık Alanında Bazı Düzenlemeler Hakkında Kanun Hükmünde
Kararnamenin 42 nci ve 45 inci maddeleri uyarınca istihdam edilenler
hariç), açıktan vekil olarak atananlar, 7/5/1987 tarihli ve 3359 sayılı
Sağlık Hizmetleri Temel Kanununun ek 9 uncu maddesi hükümleri çerçevesinde
birlikte kullanım kapsamında hizmet sözleşmesi imzalanan üniversite
personeli ile 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 38
inci maddesine göre görevlendirilen üniversite personeli, kamu kurum ve
kuruluşlarının kadrolarında bulunan ve haftanın belirli gün veya
saatlerinde veyahut belirli vakalar ve işler ile en az bir ay süreyle
görevlendirilen sağlık personeli ile Türkiye İlaç ve Tıbbî Cihaz Kurumunun
tabip ve eczacı unvanlı kadrolarında çalışanlar ile sağlık hizmetleri ve
teknik hizmetler sınıfı kadrolarına atanmış olup Kurumun analiz ve kontrol
laboratuvarlarında fiilen görev yapan personeli kapsar. Dayanak MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik, 4/1/1961 tarihli ve 209 sayılı
Sağlık Bakanlığına Bağlı Sağlık Kurumları ile Esenlendirme (Rehabilitasyon)
Tesislerine Verilecek Döner Sermaye Hakkında Kanunun 5 inci maddesine
dayanılarak hazırlanmıştır. Tanımlar MADDE 4- (1) Bu Yönetmelikte geçen; a) Bakanlık: Sağlık Bakanlığını, b) Bilimsel çalışma destek puanı: Sağlık
tesislerinde görev yapan personele, kadrosu üniversitede olanların akademik
teşvik ödeneği almadığını belgelemesi koşulu ile Ek-7 sayılı listede yer
alan bilimsel çalışmaları inceleme heyeti tarafından belirlenen şekilde
belgelemesi halinde belgelemenin yapıldığı dönemi takip eden 6 ay süreyle
verilen ve aynı listede yer alan bilimsel çalışmalara karşılık gelen puanı, c) Bireysel hedef katsayısı: Bakanlıkça tabip, diş
tabipleri ve tıpta uzmanlık mevzuatına göre uzman olanlar için bireysel
hedef göstergelerine göre belirlenen 1,0 ile 1,4 arasında değişen
katsayıyı, ç) Eğitici destekleme puanı: Eğitim ve araştırma
hastanelerinde ilgili dönemi içinde dâhili klinikler için vizit, konsey,
klinikler arası ve klinikopatolojik toplantı, mortalite konseyi ve sağlık
kurulu olmak üzere 20 saat, poliklinik hizmeti olarak 20 saat; cerrahi klinikler
için vizit, konsey, klinikler arası ve klinikopatolojik toplantı, mortalite
konseyi ve sağlık kurulu olmak üzere 10 saat ve poliklinik ve ameliyat
hizmeti olarak 15’er saat; laboratuvar klinikleri için pratik eğitim
çalışması olarak 40 saat çalışıldığının ve bütün kliniklerde her bir
eğitici için 8 saat teorik asistan eğitimi yapıldığının eğitim sorumlusu
tarafından belgelenmesi ve başhekimin onaylaması halinde verilen ek puanı, d) Eğitim ve araştırma katsayısı: Gelire katkısı
olmayan ve tıbbi işlemler puanı üretme imkânı bulunmayan birlikte kullanım
kapsamında hizmet sözleşmesi imzalanan üniversite personeli için hizmet
sözleşmesi kapsamında belirlenen 0 ile 1 arasında değişen katsayıyı, e) Ek ödeme dönemi: Döner sermaye ek ödemesinin
yapılacağı aylık dönemleri, f) Ek ödeme matrahı: Personelin bir ayda alacağı
aylık (ek gösterge dâhil), yan ödeme ve her türlü tazminat (makam, temsil
ve görev tazminatı ile yabancı dil tazminatı hariç) toplamını, g) Ek puan: Personele Ek-6 sayılı listede
belirtilen görevleri yerine getirmesi halinde ilgili dönem için tabloda
öngörülen oranlarda verilen ek puanların toplamını, ğ) Genel tıbbi işlemler: Bakanlıkça belirlenen
genel tıbbi işlemler puanına esas olan işlemleri, h) Genel tıbbi işlemler puanı: Bakanlıkça belirlenen
o dönem içinde genel tıbbi işlemler yapan uzman tabip, uzman diş tabibi,
tabip ve diş tabiplerinden her biri için ilgili formüllerinde kullanılmak
üzere mesai içi ve mesai dışı olmak üzere ayrı ayrı hesaplanan, genel tıbbi
işlemler karşılığı elde edecekleri puanların toplamını, ı) Ham puan: Eğitim ve araştırma hastaneleri
dışındaki sağlık tesislerinde çalışan personel için 7 nci maddede, eğitim
ve araştırma hastanelerinde çalışan personel için 8 inci maddede yer alan
esaslara göre hesaplanan mesai içi, mesai dışı, uluslararası sağlık
hizmetleri ve özellikli tıbbi işlemler için ayrı ayrı hesaplanan puanları, i) Hazine payı: Sağlık tesislerinde, 17/9/2004
tarihli ve 5234 sayılı Kanunun geçici 1 inci maddesinin birinci fıkrasının
son cümlesi uyarınca Hazine ve Maliye Bakanlığınca belirlenen oran
üzerinden tespit edilecek tutarı, j) Hizmet alanı-kadro unvan katsayısı: Ek-2 sayılı
listede belirlenen katsayıyı, k) Hizmet etkinlik katsayısı: Eğitim ve araştırma
hastaneleri dışındaki sağlık tesislerinde görev yapan ve hizmet etkinliği
ölçülen tabip ve diş tabiplerinin görev yaptığı birim için Bakanlıkça
belirlenen usul ve esaslar ile hizmet etkinlik parametreleri çerçevesinde
ek ödemenin hesaplanmasında kullanılacak olan (1,00) ilâ (1,20) arasında
değişen katsayıyı, l) Hizmet puanı: Bu Yönetmeliğin 9 uncu maddesine
göre hesaplanan puanı, m) Hizmet verimlilik katsayısı: Personel/sağlık
tesisleri için hizmeti elde etme maliyeti ve hasta memnuniyetine göre
Bakanlıkça belirlenen usul ve esaslar uyarınca 1,00 ilâ 1,20 arasında
değişen katsayıyı (Bu katsayı personel/sağlık tesisi için ölçülmediği veya
belirlenmediği dönemlerde 1,00 olarak uygulanır.), n) İzolasyon odaları: Yüksek bulaştırıcılığı olan
ve standart önlemler dışında solunum, damlacık, temas izolasyonu gerektiren
Kırım Kongo Kanamalı Ateşi, H1N1, SARS, Kuş gribi, Meningokoksik menenjit
gibi tanıları bulunan hastalara hizmet verilen odaları, o) Kurum hedef katsayısı: Bakanlıkça sağlık
tesislerinde dağıtımına karar verilen ek ödeme miktarının tesis başına
belirlenmesinde çarpan olarak kullanılan ve ilgili birimin sağlık hizmet
sunumu, finansal sürdürülebilirlik, çalışan ve hasta memnuniyeti gibi
kriterler çerçevesinde düzenlenen 1,0 ilâ 1,3 arasında değişen katsayıyı, ö) Mesai dışı çalışma: Nöbet ve icap nöbetlerinde
yapılan çalışmalar ile mesai saatleri içinde yapılan çalışmalar hariç,
Bakanlıkça belirlenen mesai içi genel tıbbi işlem puanı eşiğini aşan
tabipler ile görev verilen diğer personelin, başhekimlikçe belirlenen
çalışma zamanlarında yapılan çalışmaları, p) Mesai dışı tavan ek ödeme tutarı: Ek ödeme
matrahının Ek-1 sayılı listede mesai dışı çalışmalar için belirlenmiş olan
tavan ek ödeme katsayısı ile çarpımı sonucu bulunan tutarı, r) Mesai dışı toplam puanı: İlgili ek ödeme
döneminde tabip ve diş tabiplerinin her birinin başhekimlikçe sağlık
tesisi/klinik/branş bazında ayrı ayrı hesaplanan mesai dışı genel tıbbi
işlemler karşılığı elde edecekleri puanların toplamını, s) Mesai içi aktif çalışılan gün katsayısı: O dönem
içindeki toplam gün sayısından çalışılmayan günlerin çıkarılması sonucu
bulunan çalışılan gün sayısının, o dönem içindeki toplam gün sayısına
bölünmesi sonucu bulunan katsayıyı, ş) Mesai içi çalışma: Mesai saatleri içinde yapılan
çalışmalar ile nöbet ve icap nöbetlerinde yapılan çalışmaları, t) Mesai içi klinik hizmet puan ortalaması: Eğitim
ve araştırma hastanelerinde bir klinikte çalışan tabip ve diş tabiplerinin
mesai içi genel tıbbi işlemler puanları ile özellikli tıbbi işlem
puanlarının (özellikli tıbbi işlem puanının katılım oranı kadarının)
toplamının, o klinikte çalışan asistanlar dâhil tabiplerin mesai içi aktif
çalışılan gün katsayılarının toplamına bölünmesi sonucu bulunan puanı, u) Mesai içi sağlık tesisi puan ortalaması: Sağlık
tesislerinde her bir tabip ve diş tabipleri için ayrı ayrı hesaplanan,
mesai içi genel tıbbi işlemler puanları ile özellikli tıbbi işlemler puanı
toplamının, bu işlemler için puan öngörülen tabip ve diş tabiplerinin mesai
içi aktif çalışılan gün katsayılarının toplamına (asistanlar dâhil)
bölünmesi ile elde edilen puanı, ü) Mesai içi tavan ek ödeme tutarı: Ek ödeme
matrahının Ek-1 sayılı listede mesai içi çalışmalar için belirlenmiş olan
tavan ek ödeme katsayısı ile çarpımı sonucu bulunan tutarı, v) Özellikli tıbbi işlemler: Hazine ve Maliye
Bakanlığının uygun görüşü ile Bakanlıkça işlem ve puanları bölge veya il
veya hastane bazında ayrı ayrı belirlenebilen özellikli tıbbi işlemler
puanına esas işlemleri, y) Özellikli tıbbi işlemler puanı: O dönem içinde
özellikli tıbbi işlem yapan eğitim görevlisi, başasistan, uzman tabip ve
uzman diş tabiplerinden her biri için ayrı ayrı hesaplanan özellikli tıbbi
işlemler karşılığı elde edecekleri puanların toplamını, z) Özellikli tıbbi işlemler tavan ek ödeme tutarı:
Ek ödeme matrahının Ek-1 sayılı listede özellikli tıbbi işlemler için
belirlenmiş olan tavan ek ödeme katsayısı ile çarpımı sonucu bulunan
tutarı, aa) Sağlık tesisi: Üniversiteler ile birlikte
kullanılan hastaneler de dâhil olmak üzere ikinci ve üçüncü basamak sağlık
hizmeti veren kurumlarını, bb) Sağlık tesisi puan ortalamasından
yararlanacaklar tablosu: Personelin net teşvik puanının sağlık tesisi puan
ortalaması esas alınarak değerlendirildiği durumlar ile bu durumlara
ilişkin süreleri ve hizmet alanı kadro unvan katsayılarını gösteren Ek-5
sayılı tabloyu, cc) Sağlık tesisi toplam puanı: Sağlık tesislerinde
mesai içi ve mesai dışı net teşvik puanları toplamı ile özellikli tıbbi
işlemler net teşvik puanları toplamını, çç) Taban katsayısı: Ek-3A sayılı tabloda kadro
unvanına göre belirlenen katsayıyı, dd) Tabiplerin mesai dışı toplam çalışma saati:
Başhekimlikçe belirlenen sağlık tesisi/klinik/branş bazında tabiplerin her
birinin (asistan dâhil) ilgili ek ödeme döneminde mesai dışı çalıştıkları
saatlerin toplamını, ee) Tabip dışı personelin mesai dışı toplam çalışma
saati: Başhekimlikçe belirlenen sağlık tesisi/klinik/branş bazında tabip
dışı personelin her birinin ilgili ek ödeme döneminde mesai dışı
çalıştıkları saatlerin toplamını, ff) Teşvik ek ödemesi dönem ek ödeme katsayısı:
Sağlık tesisinin Bakanlıkça belirlenen dağıtılacak döner sermaye
miktarının, tabip ve tabip dışı personel için sağlık tesislerinin veya
ilgili sağlık tesisinin toplam puanına ayrı ayrı veya birlikte bölünmesi
sonucu bulunan katsayıyı, gg) Teşvik ek ödemesi ve uluslararası sağlık
hizmeti net teşvik puanı: 10 uncu maddeye göre hesaplanan puanı, ğğ) Tıbbi işlemler: Bakanlıkça çıkarılacak yönerge
ile belirlenen ve genel tıbbi işlemler puanına esas olan işlemler ile
özellikli tıbbi işlemler puanına esas işlemleri, hh) Tıbbi işlemler puanı: O dönem içinde Tıbbi
İşlemler Yönergesi doğrultusunda puan öngörülen tabiplerden her biri için
gerçekleştirdikleri işlemler karşılığı elde edecekleri puanların toplamını, ıı) Uluslararası sağlık hizmetleri: 209 sayılı
Kanunun 5 inci maddesinde yer alan uluslararası sağlık hizmetleri
kapsamında Bakanlığın belirlediği usuller çerçevesinde belirli sağlık
tesislerinde hastalara verilen hizmetleri, ii) Uluslararası sağlık hizmetleri dönem ek ödeme
katsayısı (A): Sağlık tesislerinde 6 ncı maddenin dördüncü fıkrasının (c)
bendine göre belirlenen dağıtılacak ek ödeme tutarının bu kapsamda görev
yapanların uluslararası sağlık hizmetleri net teşvik puanları toplamına
bölünmesi sonucu bulunan katsayıyı, jj) Uluslararası sağlık hizmetleri dönem ek ödeme
katsayısı (B): Sağlık tesislerinde 6 ncı maddenin dördüncü fıkrasının (ç)
bendine göre belirlenen dağıtılacak ek ödeme tutarının aynı fıkrada
belirtilen uluslararası sağlık hizmetleri kapsamında başhekimlikçe görev
verilen personelin uluslararası sağlık hizmetleri net teşvik puanları
toplamına bölünmesi sonucu bulunan katsayıyı, kk) Uluslararası sağlık hizmetleri tavan ek ödeme
tutarı: Ek ödeme matrahının Ek-1 sayılı listede uluslararası sağlık
hizmetleri için belirlenmiş olan tavan ek ödeme katsayısı ile çarpımı
sonucu bulunan tutarı, ll) Uluslararası sağlık hizmetleri tıbbi işlemler
puanı: Uluslararası sağlık hizmetleri kapsamındaki hastalara uygulanan
işlemlerden elde edilen ve bu hizmetlerde görev alan profesör ve doçentler
ile uzman tabip ve uzman diş tabipleri için ayrı ayrı hesaplanan genel
tıbbi işlem ve özellikli tıbbi işlem puanlarının toplamını, mm) Uluslararası sağlık hizmetleri toplam tıbbi
işlemler puanı: Uluslararası sağlık hizmetleri kapsamındaki hastalara
uygulanan işlemlerden elde edilen ve bu hizmetlerde görev alan profesör ve
doçentler ile uzman tabip ve uzman diş tabipleri için hesaplanan
uluslararası sağlık hizmetleri tıbbi işlemler puanlarının toplamını, nn) Uluslararası sağlık hizmetlerinde görev alan
tıbbi işlem puanı bulunmayan başhekimlikçe belirlenen personelin toplam
çalışma günü: Uluslararası sağlık hizmetleri kapsamında görev alan
başhekimlikçe belirlenen personelin her birinin ilgili dönemde uluslararası
sağlık hizmetleri kapsamında çalıştığı günlerin ayrı ayrı toplamını, ifade eder. İKİNCİ BÖLÜM Sağlık Tesislerinde Ek Ödeme Hesaplama Usul ve
Esasları Temel
esaslar MADDE 5- (1) Sağlık tesislerinde görevli personele yapılacak
ek ödemeye ilişkin temel esaslar aşağıda belirtilmiştir: a) Ek ödeme, personele sağlık tesisine fiilen katkı
sağladığı sürece verilebilir. Resmî tatil günleri, idari ve nöbet izinleri,
yılda 7 günü geçmeyen kısa süreli hastalık rapor süreleri, hakem hastane
tarafından onaylanan heyet rapor süreleri, yılda en fazla iki defa
görevlendirme suretiyle kendi alanı ile ilgili yurt içi kongre, konferans,
seminer ve sempozyum gibi etkinliklere katılan personelin bir yılda toplam
10 günü geçmeyen süreleri, görevi sırasında veya görevinden dolayı
Bakanlıkça ilan edilmiş bulaşıcı ve salgın hastalığa yakalanan, kazaya,
yaralanmaya veya saldırıya uğrayanların bu durumlarını sağlık raporuyla
belgelendirmesi halinde kullandıkları hastalık izin süreleri, çalışılmış
gün olarak kabul edilir. b) Tabiplerce gerçekleştirilen tıbbi işlemleri
incelemek amacıyla her bir sağlık tesisinde inceleme heyeti oluşturulur.
Koordinatör Başhekimliğe bağlı her bir hastane için Koordinatör Başhekim
tarafından ayrı ayrı inceleme heyeti oluşturulabilir. İnceleme heyeti,
başhekim tarafından belirlenen ve tercihen mesleğinde en az 5 yıl çalışmış
olan tabip veya diş tabipleri ile gelir tahakkuk ve faturalandırma
konusunda uzman bir üyeden oluşur. Heyet başkanı, başhekim veya
görevlendireceği başhekim yardımcısıdır. İnceleme heyeti üye sayısı 3’ten
az, 12’den fazla olamaz. İnceleme heyeti üyelerinin görev süresi, takvim
yılı sonu itibarıyla sona erer. Görev süresi sona eren üye tekrar görevlendirilebilir.
İnceleme heyeti, üye tam sayısının salt çoğunluğuyla karar alır. Oyların
eşitliği halinde, heyet başkanının oyu yönünde karar alınmış sayılır.
İnceleme heyetinin çalışmaları sırasında ihtiyaç duyduğu bilgi, belge ve
kayıtlar ilgili birimlerce ivedilikle temin edilerek heyete sunulur.
Heyetin sekretaryası idari ve mali hizmetler müdürlüğünce yapılır.
Tabipler, ilgili dönemde gerçekleştirdikleri tıbbi işlemlerin doğruluğunu,
Bakanlıkça yayımlanan Tıbbi İşlem Listelerindeki açıklama ve hükümler ile
ilgili mevzuatlara uygunluğunu sağlık tesisinin bilgi yönetim sistemi
üzerinden düzenli olarak kontrol etmekle yükümlüdür. İdare tarafından adına
kayıtlı işlemlerin doğruluğu tabiplere onaylatılarak varsa düzeltme talebi
de alınıp toplantı öncesi inceleme heyetine bildirmesi sağlanır. İnceleme
heyeti; sağlık tesisi kayıtlarında yapıldığı bildirilen tıbbi işlemlerin
yapılıp yapılmadığını, Tıbbi İşlem Listelerindeki açıklama ve hükümler ile
tıp etiğine uygunluğunu inceler, işlemleri yerindelik, ilgili mevzuata
uygunluk, nitelik ve nicelik yönünden değerlendirir. Her ek ödeme dönemi
için ilgili personelin hizmet etkinlik katsayılarının tespitine ilişkin tüm
işlemleri yürütür. Tıbbi işlemlerle ilgili itiraz ve şikâyetleri inceler ve
karara bağlar. İlgili dönem için yapacağı inceleme ve değerlendirme
sonucunda hazırlayacağı raporu başhekime, Koordinatör Başhekimlerce
oluşturulan inceleme heyetleri ise Koordinatör Başhekime sunar. İnceleme
heyeti tarafından, sağlık tesisi kayıtlarında yapıldığı bildirilen tıbbi
işlemlerin, Tıbbi İşlemler Listesi açıklamalar kısmında yer alan hükümler
ile ilgili mevzuata uygun olmadığının tespit edildiği durumlarda, söz
konusu işlemler heyet tarafından iptal edilir. Bu husus haricinde
tabiplerce gerçekleştirildiği bildirilen tıbbi işlemlerle ilgili olarak
inceleme heyeti tarafından herhangi bir düzenleme yapılamaz. Başhekim, inceleme
heyeti çalışmalarının takibinden ve inceleme heyeti raporlarının gereğinin
uygulanmasından sorumlu olup tıbbi işlemlerde uygunsuzluk tespit edilmesi
halinde, disiplin işlemi başlatır ve inceleme heyeti kararlarına istinaden
ek ödemeye esas olacak işlemleri sonuçlandırarak kesin karara bağlar,
gerektiğinde önceki ek ödeme dönemleri için de inceleme yaptırabilir.
İnceleme heyeti üyelerin oy çokluğu ile tabip ve diş tabiplerinin mevzuata
ve gerçeğe aykırılığı tespit edilen tıbbi işlemleri için personel Başhekim
tarafından yazı ile ikaz edilir. Personel bu ikaz işlemine karşı 5 gün
içerisinde itiraz edebilir ve bu itiraz kurulda tekrar görüşülerek 5 gün
içinde karar kesinleştirilir. Benzer işlemlerde mevzuata ve gerçeğe
aykırılığı konusunda ikiden fazla ikaz edilen personel hakkında idari
soruşturma açılır. c) Personelin yaptığı işe ilişkin bilgi ve
yeteneği, işini düzenli ve kaliteli yapabilme, bağımsız iş yapabilme ve
inisiyatif kullanabilme, verilen işi organize edebilme becerisi, kendini
geliştirme gayreti, amir ve çalışma arkadaşlarına karşı tutum ve
davranışları, hizmet sunduğu kesime karşı tutum ve davranışları, birim
tarafından yapılan işlerin geliştirilmesine katkısı, işin güçlüğü ve riski
gibi faktörler dikkate alınarak, çalışan personel sayısının %5’ini geçmemek
kaydıyla bağlı bulunduğu ilgili yöneticinin gerekçeli teklifinin yazılı
olarak belgelenmesi ve başhekimin onayı ile belirlenen personele, o dönem
için sağlık tesisi puan ortalamasının %20’sine kadar ek puan verilebilir.
Bu hüküm kapsamında belirlenen personele verilecek ek puan bir yıl içinde 6
ayı geçemez. ç) Sağlık tesisleri arasında görevlendirilen
personele, geçici görev yaptığı sağlık tesisinden ek ödeme yapılır. d) Bakanlık merkez teşkilatı ile Bakanlık bağlı
kuruluşlarının merkez teşkilatı kadrolarında bulunan personelden sağlık
tesislerine en az bir ay süreyle geçici görevle görevlendirilen personele,
geçici olarak görev yaptığı sağlık tesisinin döner sermayesinden ek ödeme
yapılır. e) Sağlık tesislerinden, Bakanlığın taşra
teşkilatına görevlendirilen personele görevlendirildiği yerden ek ödeme
yapılır. f) Bakanlığın taşra teşkilatında görev yapan
personelin sağlık tesislerine görevlendirilmesi halinde personele, geçici
olarak görev yaptığı sağlık tesisinden ek ödeme yapılır. Ancak Türkiye
Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğü merkez ve taşra teşkilatı
kadrolarında bulunan personelden sağlık tesislerine görevlendirilenlere
görevlendirildiği sağlık tesisinden ek ödeme yapılmaz. g) Bakanlıkça oluşturulacak komisyon tarafından
ihtiyaç planlaması yapılan yerlere resen geçici olarak görevlendirilen
uzman tabip, uzman diş tabibi, tabip ve diş tabiplerine
görevlendirildikleri sağlık tesisinden yapılacak ek ödemenin yanında asıl
kadrosunun bulunduğu sağlık tesisinden, sağlık tesisi puan ortalaması ve
kendi hizmet alanı kadro unvan katsayısı esas alınarak ek ödeme yapılır. Bu
şekilde yapılan ek ödeme tutarı toplamı, mesai içi tavan ek ödeme tutarını
geçemez. ğ) 25/6/2001 tarihli ve 4688 sayılı Kamu
Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanununun 18 inci maddesinin
dördüncü fıkrasının dördüncü cümlesi uyarınca, haftada bir gün izinli
sayılan yönetim kurulu üyeleri ile aynı maddenin beşinci fıkrasının üçüncü
cümlesi uyarınca haftada dört saat izinli sayılan ilçe temsilcilerinin
izinli sayıldığı bu sürelerde sağlık tesisi puan ortalaması esas alınarak
değerlendirilir. h) Bu Yönetmelik kapsamındaki personele yapılacak
ek ödeme tutarı, tavan ek ödeme tutarını geçemez. Sözleşmeli personele
yapılacak ek ödemenin tutarı, aynı birimde aynı unvanlı kadroda çalışan ve
hizmet yılı aynı olan emsali personel esas alınarak belirlenir ve bunlara
yapılabilecek ek ödeme hiçbir şekilde emsaline yapılabilecek tavan ek ödeme
tutarını geçemez. ı) Ek ödeme hesaplamalarına esas olmak üzere, yan
dal klinikleri ve bir kliniğe bağlı olarak çalışmayan yan dal uzmanları
başhekimin kararıyla, bir ek ödeme döneminden az olmamak üzere ilgili ana
dal içinde değerlendirilebilir. i) Semt poliklinikleri bağlı oldukları sağlık
tesisi ile birlikte değerlendirilir. Eğitim ve araştırma hastanelerine
bağlı semt poliklinikleri ilgili kliniklerle ilişkilendirilir ve personel o
klinikteki eşdeğer personel gibi değerlendirilir. j) Eğitim ve araştırma hastanelerinde biyokimya ve
mikrobiyoloji laboratuvar hizmetlerini yürüten eğitim sorumlusu, eğitim
görevlisi, başasistan ve uzman tabipler ile diğer personelin ham
puanlarının hesaplanmasında, klinik hizmet puan ortalamaları yerine sağlık
tesisi puan ortalamaları esas alınır. k) Eğitim ve araştırma hastanelerinde kliniklerde
eğitim sorumlusu, eğitim görevlisi, başasistan ve uzman tabipler
puanlandırılır. Acil servis ve acil kliniklerde ise pratisyen tabipler de
puanlandırılır. l) Eğitim ve araştırma hastanelerinde görevli
asistanlara ve yan dal asistanlarına sadece Tıpta Uzmanlık Kurulu
tarafından ilan edilen tamamlanması zorunlu rotasyon eğitim süreleri (ana
dal asistanlarının yan dal kliniğinde geçirdiği eğitim süreleri hariç) ile
zorunlu hallerde sağlık tesisi dışına görevlendirildikleri sürelerde
kadrosunun bulunduğu sağlık tesisinden, sağlık tesisi puan ortalaması
üzerinden ek ödeme yapılır. Bu şekilde yapılacak ek ödemede, rotasyonda
bulunan asistanların aktif çalışma gün katsayıları mesai içi klinik hizmet
puanı ortalaması ve mesai içi sağlık tesisi puan ortalaması belirlenmesinde
hesaplamaya dâhil edilmez. Zorunlu rotasyon eğitim süreleri dışındaki
rotasyonlar ile ana dala bağlı yan dalda geçen eğitim süreleri başhekimin
kararıyla ana dalda veya rotasyonda olduğu klinikten veya yan dal
kliniğinden değerlendirilir. Ana dal asistanlarının yan dal kliniğinde
geçirdikleri eğitim sürelerinde aktif çalışma gün katsayısı, mesai içi
klinik hizmet puanı ortalaması ve mesai içi sağlık tesisi puan ortalaması
hesabında %50 olarak uygulanır. m) Ek ödeme tutarı, özelleştirme kapsamında naklen
tayin edilen personele 24/11/1994 tarihli ve 4046 sayılı Özelleştirme
Uygulamaları Hakkında Kanunun 22 nci maddesi kapsamında ve 663 sayılı Kanun
Hükmünde Kararname kapsamında ödenen fark tazminatı hesabına dâhil edilir.
6/1/2005 tarihli ve 5283 sayılı Bazı Kamu Kurum ve Kuruluşlarına Ait Sağlık
Birimlerinin Sağlık Bakanlığına Devredilmesine Dair Kanun kapsamında
Bakanlıkça devralınan personele ödenen ek ödeme tutarı da, fark tazminatı
hesabına dâhil edilir. n) Bu Yönetmelik hükümleri uyarınca personele
sağlık tesisi puan ortalaması üzerinden ek ödeme yapılması gereken hallerde
mesai içi sağlık tesisi puan ortalaması esas alınır. Ek-5 sayılı tablonun
(B) bölümünde belirtilen hallerde sağlık tesisi puan ortalamasının
öngörülen oranı esas alınır. o) 17/8/1983 tarihli ve 2879 sayılı
Cumhurbaşkanlığı İdari İşler Başkanlığına İlişkin Bazı Düzenlemeler Hakkında
Kanunun 4 üncü maddesine göre görevlendirilen personel ile 1/12/2011
tarihli ve 6253 sayılı Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığı İdari
Teşkilatı Kanununun 30 uncu maddesinin sekizinci fıkrasına göre Türkiye
Büyük Millet Meclisi Başkanlığı Özel Kalem Müdürlüğüne geçici olarak
görevlendirilen personele görevlendirildiği ek ödeme döneminde kadrosunun
bulunduğu sağlık tesisinden ek ödeme yapılır. Bu şekilde yapılacak ek
ödemelerde girişimsel işlem puanı üretme imkânı bulunan tabiplerde görevlendirildiği
ek ödeme döneminin tamamı için kadrosunun bulunduğu sağlık tesisinde ilgili
branştaki en yüksek genel tıbbi işlem puanı ve kendi hizmet alanı kadro
unvan katsayısı esas alınır. Branşında tek olan tabip ile diğer personele
ise görevlendirme süresince kadrosunun bulunduğu sağlık tesisinden sağlık
tesisi puan ortalaması esas alınarak ek ödeme yapılır, bu şekilde yapılacak
ek ödemelerde hizmet alanı kadro unvan katsayısı %50 oranında artırılır. ö) Bakanlıkça sağlık tesisleri içinde mükemmeliyet
merkezi olarak tescillenen birimlerde ilgili mevzuat çerçevesinde fiilen
tam zamanlı görev yapan personelin mesai içi hizmet puanı hesaplanmasında
kullanılan hizmet alanı kadro unvan katsayıları %50’ye kadar Bakanlıkça
belirlenen oranlarda artırılabilir. p) İlgili dönemde, 11/10/1983 tarihli ve 2914
sayılı Yükseköğretim Personel Kanununun ek 4 üncü maddesi uyarınca akademik
teşvik ödeneğinden faydalanan personel için bilimsel çalışma destek puanı
hesaplanmaz. r) İlgili ek ödeme döneminde asistan veya yan dal asistanı
bulunmayan kliniklerde görev yapan hekimlerin puan hesabında bir kliniğe
bağlı olarak çalışmayanların formülleri uygulanır. s) Afet ve acil durumlar ile Türk Silahlı
Kuvvetleri tarafından yürütülen operasyonlarda alınan sağlık tedbirleri
kapsamında kurulan seyyar hastanelere görevlendirilen personele,
görevlendirme öncesi aldığı aylık ek ödeme tutarları da gözetilerek
kadrosunun bulunduğu sağlık tesisi veya Bakanlıkça belirlenen sağlık
tesisinin puan ortalamasının iki katını geçmeyecek şekilde her personel
için ayrı ayrı Bakanlıkça belirlenen oranda ve kendi hizmet alanı kadro
unvan katsayısı esas alınarak ek ödeme yapılır. Bu şekilde yapılan ek ödeme
tutarı toplamı, mesai içi tavan ek ödeme tutarını geçemez. (2) Bakanlık
ve bağlı kuruluşlarının kadro ve pozisyonlarına (döner sermaye dâhil)
atanan ve 209 sayılı Kanunun 5 inci maddesi (altıncı fıkrası kapsamında ek
ödeme alanlar hariç) gereğince döner sermaye gelirlerinden ek ödeme alan
eğitim görevlilerine en yüksek devlet memuru aylığının (ek gösterge dâhil)
%410’u, uzman tabip, tıpta uzmanlık mevzuatına göre uzman olanlar ile uzman
diş tabiplerine %335’i, pratisyen tabip ve diş tabiplerine ise %265’i
oranında, herhangi bir katkıya bağlı olmaksızın merkezi yönetim bütçesinden
ek ödeme yapılır. Bu ödemeye hak kazanılmasında ve ödenmesinde aylıklara
ilişkin hükümler uygulanır. 209 sayılı Kanunun ek 3 üncü maddesi gereği
yapılan aylık ek ödeme tutarı, bu Yönetmelik kapsamında aynı aya ilişkin
yapılacak temel ek ödeme tutarından mahsup edilir. 209 sayılı Kanunun ek 3
üncü maddesi gereği yapılan ek ödemenin bu Yönetmelik kapsamında aynı aya
ilişkin olarak yapılacak ek ödemeden fazla olması halinde aradaki fark geri
alınmaz. (3) 209 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin ikinci
fıkrası uyarınca personele her ay yapılacak ek ödeme net tutarı, 375 sayılı
Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 9 uncu maddesi uyarınca kadro ve görev
unvanı veya pozisyon unvanı itibarıyla belirlenmiş olan ek ödeme net
tutarından az olamaz. Bu şekilde merkezi yönetim bütçesinden yapılan ek
ödeme tutarı, bu Yönetmelik kapsamında aynı aya ilişkin yapılacak temel ek
ödeme tutarından mahsup edilir. (4) Kadrosu Türkiye Büyük Millet Meclisinde bulunan
personel hariç, diğer kamu kurum ve kuruluşlarından bu Yönetmelik
kapsamında yer alan sağlık tesislerine belirli bir süre için sağlık
personeli görevlendirilmesi halinde, söz konusu personele görevlendirildiği
sağlık tesisinden aşağıdaki şekilde ek ödeme yapılır: a) En az bir ay süreyle sağlık tesislerine
görevlendirilen sağlık personeline, ilgili mevzuatı uyarınca kadrolarının
bulunduğu kurum veya kuruluşlar tarafından yapılan ilave ödemelerden
faydalanmamaları kaydıyla yapılacak ek ödemenin tutarı,
görevlendirildikleri birimde aynı unvanlı kadroda çalışan ve hizmet yılı
aynı olan emsali bakanlık personeli esas alınarak belirlenir ve bunlara
yapılabilecek ek ödeme, hiçbir şekilde emsaline yapılabilecek tavan ek
ödeme tutarlarını geçemez. b) Haftanın belirli gün veya saatlerinde veyahut
belirli vakalar ve işler için görevlendirilen sağlık personelinin aktif
çalışılan gün katsayısı, o dönem personelin görevlendirme süresince
çalıştığı saatlerin toplamının, o dönem mesai saatleri toplamına bölünmesi
suretiyle bulunur. Çalışılan süre, vaka veya iş için sağlık tesisine geliş
ve ayrılış saatleri başhekimliklerce kayıt altına alınır. Sağlık tesisi
puan ortalamaları ve klinik hizmet puan ortalamaları hesaplamasında tıbbi
işlemler puanı bulunan personelin puanları ve bu şekilde hesaplanan aktif
çalışma gün katsayıları kullanılır. Bu şekilde görevlendirilen personelin
ham puanı hesaplamasında ilgisine göre bu Yönetmeliğin 7 nci veya 8 inci
maddesinde belirtilen esaslar uygulanır. c) Bu şekilde yapılacak ek ödemelerde sağlık
personelinin asıl kadrosunun bulunduğu kurumdaki aynı aya ilişkin yapılan ödemenin
yanı sıra, görevlendirildiği sağlık tesisi tarafından aynı aya ilişkin
yapılacak ek ödemenin toplam tutarı, söz konusu personelin tavan ek ödeme
tutarını geçemez. (5) Enfeksiyon hastalıkları ve klinik
mikrobiyoloji, çocuk enfeksiyon hastalıkları, tıbbi biyokimya ve tıbbi
mikrobiyoloji uzmanlarının mesai içi ham puanlarının hesaplanmasında;
sağlık tesisi puan ortalamasının ilgili branş için Personel Dağılım
Cetvelinde (PDC) öngörülen uzman sayısının çalışan uzman sayısına oranı
kadarı kullanılır. Bu oran 1 (bir)’den büyük olamaz. Bu fıkra kapsamındaki
uzmanlardan askerlik, ücretsiz izin, analık izni veya geçici görev
sebebiyle görevinden ayrılanlar ile üniversite kadrosundakiler hariç olmak
üzere diğer tüm nedenlerle fiilen görev yapmayanlar da ilgili branştaki
uzman sayısına dâhil edilir. (6) Tabip dışı personelden sağlık hizmetleri sınıfı
personel için Ek-2 sayılı tablodaki Hizmet Alanı-Kadro Unvan Katsayılarına,
Ek-4 sayılı Artırımlı Ödeme Yapılacak Hizmet Sunum Alan Katsayılar
Tablosunda belirtilen katsayılar eklenerek uygulanır. (7) Özellikli tıbbi işlem puanının, tabip ham
puanına ve klinik hizmet puanına eklenecek puanlara ilişkin katılım
oranlarını (0 ilâ 1 arasında) belirleme Bakan yetkisindedir. Bu oranlar
belirlenmediği durumda özellikli tıbbi işlem puanı katılım oranları 0,50
olarak uygulanır. (8) Kadın doğum uzmanları ve asistanları ile
ebelere normal doğumu teşvik amacıyla, sağlık tesisi puan ortalamasına
kadar normal doğum teşvik ek puanı verilebilir. Normal doğum teşvikine
yönelik çalışmaların usul ve esasları Bakanlıkça belirlenir. (9) Mesai dışı çalışmada resmî tatil günleri ve
nöbet izninde olduğu günler hariç olmak üzere, ilgili personelin mesai dışı
ödemeye esas puanı, aynı güne ait mesai içi puanı aşamaz, aşan puanı mesai
içi puanı olarak değerlendirilir. Bakanlıkça belirlenen aylık mesai içi
asgari puana ulaşamayan tabiplerin mesai dışındaki çalışmaları mesai içi
çalışma olarak kabul edilir ve bu puanları mesai içi puana eklenerek
hesaplanır. Sağlık tesisindeki ihtiyaç göz önüne alınarak başhekimlikçe
sağlık tesisi/klinik/branş bazında ayrı ayrı mesai dışı çalışma
yaptırılabilir. (10) Bireysel hedef katsayısı hesaplanmayan
tabipler ile tabip dışı personel için bireysel hedef katsayısı 1 olarak
uygulanır. Bireysel hedef katsayısı ve kurum hedef katsayısı Bakanlıkça
belirleninceye kadar 1 olarak uygulanır. (11) Tıbbi işlemler puanı üretme imkânı bulunmayan
ve gelire katkısı olmayan birlikte kullanım kapsamında hizmet sözleşmesi
imzalanan üniversite personeli için eğitim ve araştırma katsayısı mesai içi
ham puan hesaplamasında çarpan olarak kullanılır. Bu katsayı Bakanlıkça
belirleninceye kadar 1 olarak uygulanır. Personele
yapılacak ek ödeme dağıtımı MADDE 6- (1) Bakanlık bağış, faiz ve kira gelirleri
dışındaki döner sermaye gelirleri, Sosyal Güvenlik Kurumundan elde edilen
tüm kaynaklar ile diğer nakit kaynaklarını personele ek ödeme dağıtımında
kullanabilir. 209 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin ikinci fıkrasının
altıncı cümlesi ile ek 3 üncü maddesi kapsamında yapılacak ödemeler dışında
dağıtılacak ek ödemenin yıllık toplamı, dağıtımda kullanılabilecek toplam
tutarın yüzde 50’sini aşamaz. (2) Teşvik ek ödemesi için ülke, bölge, hastane
grupları ve hastane tahakkukları, verimlilik, hasta memnuniyeti, hizmeti
elde etme maliyeti gibi faktörler dikkate alınarak sağlık tesisinin
dağıtabileceği miktarı ile bu miktarın tabip ve tabip dışı personele
verilecek oranları Bakanlıkça belirlenir. (3) Personele yapılacak ek ödeme, temel ek ödeme
ile teşvik ek ödemesinden oluşur. a) Temel ek ödeme, sabit ödeme ile taban ödeme
toplamından oluşur. 1) Sabit ödeme; personelden tabip ve diş tabipleri
ile tıpta uzmanlık mevzuatına göre uzman olanlar için 209 sayılı Kanunun ek
3 üncü maddesine göre sağlık tesislerinde görev yapan üniversite personeli
ile tabip dışı personel için aynı Kanunun 5 inci maddesinin ikinci
fıkrasının altıncı cümlesi gereği merkezî yönetim bütçesinden yapılan ek
ödeme tutarıdır. 2) Taban ödeme; personele ödüllendirilerek
motivasyonunun artırılması amacıyla kadro veya pozisyon unvanı, hizmet
sınıfı, eğitim durumu ve fiilen çalışılan gün sayısı gibi kriterler esas
alınarak yapılan ödemedir. Bu ödemenin yapılabilmesi için disiplin cezası
almamış veya sözleşmede belirtilen yükümlülüklerin haklı bir nedene
dayanmaksızın ihlali nedeniyle ikaz edilmemiş olmak gerekir. Bu ödeme,
Ek-3A sayılı tablodaki personelin kadro unvanına göre belirlenen taban
katsayısının en yüksek devlet memuru aylığı ile çarpımı sonucu bulunan
tutardır. Bu ödemenin hesaplanmasında mesai içi aktif çalışma gün katsayısı
ayrıca çarpan olarak kullanılır. Bu ödeme uyarma cezası alanlara bir ek
ödeme dönemi, kınama cezası alanlara iki ek ödeme dönemi, aylıktan kesme ya
da kademe ilerlemesinin durdurulması cezası alanlara üç ek ödeme dönemi
süresince yapılmaz. Bu hüküm, 3359 sayılı Kanunun ek 9 uncu maddesi
kapsamındaki öğretim elemanları ve diğer personel için birlikte kullanım
kapsamında hizmet sözleşmesindeki yükümlülüklerin yerine getirilmemesi
nedeniyle, savunması alınmak kaydıyla, bir sözleşme döneminde yazılı
olarak; hastane koordinasyon kurulu tarafından bir kez ikaz edilenlere bir
ek ödeme dönemi, iki kez ikaz edilenlere iki ek ödeme dönemi, üç kez ikaz
edilenlere üç ek ödeme dönemi ödeme yapılmaması şeklinde uygulanır. b) Teşvik ek ödemesi: Personelin görev yaptığı
sağlık tesisinde hizmete katkısı ve verimliliği ile finansal sürdürülebilirliği
sağlama, hizmetin kalitesi, çalışan ve hasta memnuniyeti gibi kriterler göz
önüne alınarak mesai içi ve mesai dışı çalışmalarına karşılık olarak döner
sermayeden personele yapılan ödemedir. (4) Uluslararası sağlık hizmetleri ek ödemesi:
Uluslararası sağlık hizmetleri kapsamında elde edilen gelirden 209 sayılı
Kanunun 5 inci maddesinin son fıkrası ve bu Yönetmelik hükümleri
çerçevesinde, sağlık tesisinde uluslararası sağlık hizmetlerinde çalışan ve
bu hizmete katkısı olan personele yapılan ödemedir. Bu ödeme için; a) Başhekim, uluslararası sağlık hizmetleri
kapsamında dağıtılacak tutarı, sağlık tesisinin o dönemde bu kapsamda elde
ettiği gayrisafi hasılattan öncelikle Hazine payı, 24/5/1983 tarihli ve
2828 sayılı Sosyal Hizmetler Kanununun 18 inci maddesinin birinci
fıkrasının (k) bendi gereğince ayrılacak pay ile Bakanlık merkez payı
ayrıldıktan sonra kalan miktarın 209 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin son
fıkrasında belirlenen oranı geçmeyecek şekilde belirler. b) İl sağlık müdürlüğü, sağlık tesisince belirlenen
uluslararası sağlık hizmetleri kapsamında dağıtılacak tutarı aynen veya 209
sayılı Kanunun 5 inci maddesinin son fıkrasında belirlenen oranı geçmeyecek
şekilde değiştirerek onaylar ve bu şekilde verilen onay doğrultusunda karar
kesinleşir. c) Uluslararası sağlık hizmetleri kapsamında
belirlenen dağıtılacak tutarın %80’i bu hizmetlerde görev alan profesör,
doçent, uzman tabip ve tıpta uzmanlık mevzuatına göre uzman olanlar ile diş
tabiplerine uluslararası sağlık hizmetleri ödemesi olarak dağıtılır. ç) Uluslararası sağlık hizmetleri kapsamında
belirlenen dağıtılacak tutarın en fazla %20’si ile varsa bu fıkranın (c)
bendi kapsamında dağıtılan tutarın fazlası uluslararası sağlık hizmetleri
kapsamında görevlendirilen personele unvan katsayısı dikkate alınarak
çalıştığı süre oranında dağıtılır. Uluslararası sağlık hizmetleri
kapsamında çalıştırılacak personelin çalışma usul ve esasları ile
nitelikleri, görev yapacakları yerler gibi hususlar Bakanlıkça belirlenir. Eğitim ve
araştırma hastaneleri dışındaki sağlık tesislerinde ham puanın hesaplanması MADDE 7- (1) Eğitim ve araştırma hastaneleri dışındaki
sağlık tesislerinde ham puan, esas olarak hizmet puanından oluşur. Ancak
sağlık tesisi puan ortalaması referans alınanlarda aktif çalışma gün
katsayısı, mesai içi ham puan hesaplamalarında çarpan olarak kullanılır. (2) Mesai içi çalışan personelin ham puanları
aşağıdaki şekilde hesaplanır. Hizmet etkinlik katsayısı hesaplanamayan
durumlar ile unvan ve branşlarda personelin hizmet etkinlik katsayısı 1
(bir) kabul edilir. Bakanlıkça hizmet etkinlik usul ve esasları
belirleninceye kadar ilgili katsayı 1 (bir) kabul edilir: a) Genel tıbbi işlemler puanı bulunan uzman tabip,
tabip, uzman diş tabibi ve diş tabipleri: Ham puanı = Genel tıbbi işlemler
puanı x hizmet etkinlik katsayısı. b) Ek-5 sayılı tablo kapsamında sağlık tesisi puan
ortalamasından ek ödeme alacak tabipler ve diğer personel: Ham puanı =
Mesai içi sağlık tesisi puan ortalaması x mesai içi aktif çalışma gün
katsayısı x hizmet etkinlik katsayısı. (3) Mesai dışı çalışan personelin ham puanları
aşağıdaki şekilde hesaplanır. Mesai dışı toplam puan hesaplamasında
başhekimlikçe sağlık tesisi/klinik/branş bazında hesaplama yapılabilir: a) Genel tıbbi işlemler puanı bulunan uzman tabip,
tabip, uzman diş tabibi ve diş tabipleri: Ham puanı = Mesai dışı genel
tıbbi işlemler puanı. b) Diğer Personel (tabip dışı personel): Ham puanı =
Personelin mesai dışı çalışma saati x (mesai dışı toplam puan / tabip dışı
personelin mesai dışı toplam çalışma saati). (4) Özellikli tıbbi işlemler yapan tabiplerin ham
puanları aşağıdaki şekilde hesaplanır: a) Özellikli tıbbi işlemler ham puanı = Özellikli
tıbbi işlemler puanı. (5) Uluslararası sağlık hizmetleri kapsamında
çalışan personelin uluslararası sağlık hizmetleri ham puanları aşağıdaki
şekilde hesaplanır: a) Uluslararası sağlık hizmetleri tıbbi işlemler
puanı bulunan profesör, doçent, uzman tabip ve uzman diş tabiplerinin
uluslararası sağlık hizmetleri ham puanı = Uluslararası sağlık hizmetleri
tıbbi işlemler puanı. b) Uluslararası sağlık hizmetlerinde görev alan
tıbbi işlem puanı bulunmayan profesör, doçent, uzman tabip ve tıpta
uzmanlık mevzuatına göre uzman olan başhekimlikçe belirlenen personelin ham
puanı = (Uluslararası sağlık hizmetlerinde görev alan tıbbi işlem puanı
bulunmayan profesör, doçent, uzman tabip ve tıpta uzmanlık mevzuatına göre
uzman olan başhekimlikçe belirlenen personelin her birinin çalışma günü /
ilgili dönem gün sayısı) x (uluslararası sağlık hizmetleri toplam tıbbi
işlemler puanı / uluslararası sağlık hizmetlerinde görev alan tıbbi işlem
puanı bulunan personel sayısı) x 0,10 . c) Uluslararası sağlık hizmetlerinde görev alan;
tıbbi işlem puanı bulunan profesör, doçent, uzman tabip ve uzman diş
tabipleri ile tıbbi işlem puanı bulunmayan profesör, doçent, uzman tabip ve
tıpta uzmanlık mevzuatına göre uzman olanlar dışındaki başhekimlikçe
belirlenen personelin Uluslararası sağlık hizmetleri ham puanı =
Uluslararası sağlık hizmetlerinde görev alan tıbbi işlem puanı bulunan
profesör, doçent, uzman tabip ve uzman diş tabipleri ile tıbbi işlem puanı
bulunmayan profesör, doçent, uzman tabip ve tıpta uzmanlık mevzuatına göre
uzman olanlar dışındaki belirlenen personelin her birinin çalışma günü x
(uluslararası sağlık hizmetleri toplam tıbbi işlemler puanı / uluslararası
sağlık hizmetlerinde görev alan tıbbi işlem puanı bulunmayan başhekimlikçe
belirlenen personelin toplam çalışma günü). Eğitim ve
araştırma hastaneleri ile diğer sağlık tesislerinin üniversite ile iş
birliği yapılan birimlerinde ham puanın hesaplanması MADDE 8- (1) Eğitim kliniklerinde mesai içi ve mesai dışı
çalışmalarda ham puan; klinik hizmet puanı ortalaması, sağlık tesisi puan
ortalaması ve genel tıbbi işlemler puanının belli oranlarının toplamından
oluşur. Ancak sağlık tesisi veya klinik puan ortalaması referans
alınanlarda aktif çalışılan gün katsayısı ayrıca çarpan olarak kullanılır.
Özellikli tıbbi işlemler ham puanı ve uluslararası sağlık hizmetleri ham
puanı ise ilgili personelin kendi tıbbi işlem puanları toplamından oluşur.
Tıbbi işlemler puanı bulunmayan diğer personelin uluslararası sağlık
hizmetleri ham puanı ise uluslararası sağlık hizmetleri sağlık tesisi puan
ortalaması ve aktif çalışılan gün katsayısı çarpımından oluşur. (2) Mesai içi çalışan personelin ham puanları
aşağıdaki şekilde hesaplanır: a) Bir kliniğe bağlı olarak çalışanlar: 1) Eğitim sorumlusu, idari sorumlu: Ham puanı =
[(Mesai içi klinik hizmet puan ortalaması x (Mesai içi genel tıbbi işlemler
puanı / Mesai içi klinik hizmet puan ortalaması))*] x Mesai içi aktif
çalışma gün katsayısı + (Mesai içi genel tıbbi işlemler puanı x 0,25). * “Mesai içi genel tıbbi işlemler puanı / Mesai içi
klinik hizmet puan ortalaması” oranı 0,75’in üzeri bir değer olursa 0,75
olarak esas alınır. 2) Eğitim görevlisi, başasistan ve uzman tabipler,
diş kliniklerinde uzman diş tabipleri, acil kliniklerde ise pratisyen
tabipler: Ham puanı = [(Mesai içi klinik hizmet puan ortalaması x (Mesai
içi genel tıbbi işlemler puanı / Mesai içi klinik hizmet puan ortalaması))*
+ (Mesai içi sağlık tesisi puan ortalaması x (Mesai içi genel tıbbi
işlemler puanı / Mesai içi sağlık tesisi puan ortalaması))**] x Mesai içi
aktif çalışma gün katsayısı + (Mesai içi genel tıbbi işlemler puanı x
0,30). * “Mesai içi genel tıbbi işlemler puanı / Mesai içi
klinik hizmet puan ortalaması” oranı 0,50’nin üzeri bir değer olursa 0,50
olarak esas alınır. ** “Mesai içi genel tıbbi işlemler puanı / Mesai
içi sağlık tesisi puan ortalaması” oranı 0,20’nin üzeri bir değer olursa
0,20 olarak esas alınır. 3) Tıbbi işlem puanı oluşan kliniklerdeki
asistanlar (diş asistanları dâhil) ve yan dal asistanları: Ham puanı =
[(Mesai içi klinik hizmet puan ortalaması x 0,75) + (Mesai içi sağlık
tesisi puan ortalaması x 0,25) + (Mesai içi klinik hizmet puan ortalaması)
x (Mesai içi klinik hizmet puan ortalaması/ Mesai içi sağlık tesisi puan
ortalaması)*] x Mesai içi aktif çalışılan gün katsayısı. * (Mesai içi klinik hizmet puan ortalaması/ Mesai
içi sağlık tesisi puan ortalaması) ≥ 1,50 ise 0,50; 1-1,49 ise 0,25;
<1,00 ise 0 olarak uygulanır. 4) Enfeksiyon hastalıkları ile biyokimya ve
mikrobiyoloji kliniklerinde çalışan eğitim sorumlusu, eğitim görevlisi,
başasistan, uzman tabipler ve tıpta uzmanlık mevzuatına göre uzman olanlar
ile ÜYTE merkezlerinde çalışan tıbbi histoloji ve embriyoloji uzmanları ve
tıbbi işlem puanı oluşmayan kliniklerdeki asistanlar ve yan dal
asistanları: Ham puanı = Mesai içi sağlık tesisi puan ortalaması x Mesai
içi aktif çalışma gün katsayısı. b) Bir kliniğe bağlı olarak çalışmayanlar: 1) Eğitim araştırma hastanelerinde genel tıbbi
işlemler puanı bulunan uzman tabip, tabip, uzman diş tabibi ve diş
tabipleri: Ham puanı = [Mesai içi sağlık tesisi puan ortalaması x (Mesai
içi genel tıbbi işlemler puanı / Mesai içi sağlık tesisi puan ortalaması)*]
x Mesai içi aktif çalışma gün katsayısı + (Mesai içi genel tıbbi işlemler
puanı x 0,40). * “Mesai içi genel tıbbi işlemler puanı / Mesai içi
sağlık tesisi puan ortalaması” oranı 0,60’ın üzeri bir değer olursa 0,60
olarak esas alınır. 2) Ağız ve diş sağlığı eğitim hastanelerinde genel
tıbbi işlemler puanı bulunan uzman diş tabibi ve diş tabipleri: Ham puanı =
Mesai içi genel tıbbi işlemler puanı. 3) Sağlık tesisi puan ortalamasından ek ödeme
alacak uzman tabipler, tabipler ve diğer personel: Ham puanı = Mesai içi
sağlık tesisi puan ortalaması x Mesai içi aktif çalışma gün katsayısı. (3) Mesai dışı çalışan personelin ham puanları
aşağıdaki şekilde hesaplanır. Mesai dışı toplam puan hesaplamasında
başhekimlikçe sağlık tesisi/klinik/branş bazında hesaplama yapılabilir.
Başhekimlikçe branş bazında hesaplama yapılması halinde bu kapsamda mesai
dışı çalışma yapan personelin ek ödeme hesaplamalarında “Klinik olarak
mesai dışı çalışanlar” formülü esas alınır. a) Klinik olarak mesai dışı çalışanlar: 1) Eğitim sorumlusu, idari sorumlu, eğitim
görevlisi, başasistan ve uzman tabipler, diş kliniklerinde uzman diş
tabipleri ve diş tabipleri: Ham puanı = (Mesai dışı genel tıbbi işlemler
puanı x 0,50) + Tabibin mesai dışı çalışma saati x (Mesai dışı toplam puanı
/ Tabiplerin mesai dışı toplam çalışma saati) x 0,50 . 2) Asistanlar ve yan dal asistanları: Ham puanı =
Asistanın mesai dışı çalışma saati x (Mesai dışı toplam puan / Tabiplerin
mesai dışı toplam çalışma saati). 3) Diğer personel (tabip dışı personel): Ham puanı
= Personelin mesai dışı çalışma saati x (Mesai dışı toplam puan / Tabip
dışı personelin mesai dışı toplam çalışma saati). b) Bireysel olarak mesai dışı çalışanlar: 1) Bir eğitim kliniğine bağlı olmaksızın genel
tıbbi işlemler puanı bulunan uzman tabip, tabip, uzman diş tabibi ve diş
tabipleri: Ham puanı = Mesai dışı genel tıbbi işlemler puanı. 2) Ağız ve diş sağlığı eğitim hastanelerinde genel
tıbbi işlemler puanı bulunan uzman tabip, tabip, uzman diş tabibi ve diş
tabipleri: Ham puanı = Mesai dışı genel tıbbi işlemler puanı. 3) Diğer personel (tabip dışı personel): Ham puanı
= Personelin mesai dışı çalışma saati x (Mesai dışı toplam puan / Tabip
dışı personelin mesai dışı toplam çalışma saati). (4) Özellikli tıbbi işlemler yapan tabiplerin ham
puanları aşağıdaki şekilde hesaplanır: a) Özellikli tıbbi işlemler ham puanı = Özellikli
tıbbi işlemler puanı x Özellikli tıbbi işlem puanı katılım oranı. (5) Uluslararası sağlık hizmetleri kapsamında
çalışan personelin uluslararası sağlık hizmetleri ham puanları aşağıdaki
şekilde hesaplanır. a) Uluslararası sağlık hizmetleri tıbbi işlemler
puanı bulunan profesör, doçent, uzman tabip ve uzman diş tabiplerinin
uluslararası sağlık hizmetleri ham puanı = Uluslararası sağlık hizmetleri
tıbbi işlemler puanı. b) Uluslararası sağlık hizmetlerinde görev alan
tıbbi işlem puanı bulunmayan profesör, doçent, uzman tabip ve tıpta
uzmanlık mevzuatına göre uzman olan başhekimlikçe belirlenen personelin ham
puanı = (Uluslararası sağlık hizmetlerinde görev alan tıbbi işlem puanı
bulunmayan profesör, doçent, uzman tabip ve tıpta uzmanlık mevzuatına göre
uzman olan başhekimlikçe belirlenen personelin her birinin çalışma günü /
ilgili dönem gün sayısı) x (uluslararası sağlık hizmetleri toplam tıbbi
işlemler puanı / uluslararası sağlık hizmetlerinde görev alan tıbbi işlem
puanı bulunan personel sayısı) x 0,10 . c) Uluslararası sağlık hizmetlerinde görev alan;
tıbbi işlem puanı bulunan profesör, doçent, uzman tabip ve uzman diş
tabipleri ile tıbbi işlem puanı bulunmayan profesör, doçent, uzman tabip ve
tıpta uzmanlık mevzuatına göre uzman olanlar dışındaki başhekimlikçe
belirlenen personelin uluslararası sağlık hizmetleri ham puanı =
Uluslararası sağlık hizmetlerinde görev alan tıbbi işlem puanı bulunan
profesör, doçent, uzman tabip ve uzman diş tabipleri ile tıbbi işlem puanı
bulunmayan profesör, doçent, uzman tabip ve tıpta uzmanlık mevzuatına göre
uzman olanlar dışındaki belirlenen personelin her birinin çalışma günü x
(Uluslararası sağlık hizmetleri toplam tıbbi işlemler puanı / uluslararası
sağlık hizmetlerinde görev alan tıbbi işlem puanı bulunmayan başhekimlikçe
belirlenen personelin toplam çalışma günü). Hizmet
puanının hesaplanması MADDE 9- (1) Mesai içi hizmet puanları, bu Yönetmeliğin 7
nci ve 8 inci maddelerine göre hesaplanan ilgili ham puanların hizmet
verimlilik katsayısı, hizmet alanı kadro unvan katsayısı ve bireysel hedef
katsayısı ile çarpılması suretiyle elde edilir: Mesai içi hizmet puanı =
Ham puan x Hizmet verimlilik katsayısı x Hizmet alanı kadro unvan katsayısı
x Bireysel hedef katsayısı. (2) Mesai dışı, özellikli tıbbi işlemler ve
uluslararası sağlık hizmetleri hizmet puanları, bu Yönetmeliğin 7 nci ve 8
inci maddelerine göre hesaplanan ilgili ham puanların hizmet alanı kadro
unvan katsayısı ile çarpılması suretiyle elde edilir: Mesai dışı, özellikli
tıbbi işlemler ve uluslararası sağlık hizmetleri hizmet puanı = Ham puan x
Hizmet alanı kadro unvan katsayısı. Eğitim ve
araştırma hastaneleri ile diğer sağlık tesislerinde net teşvik puanı ve
uluslararası sağlık hizmeti net teşvik puanlarının hesaplanması MADDE 10-
(1) Mesai içi net teşvik puanı;
mesai içi hizmet puanı, bilimsel çalışma destek puanı ve ek puanın
toplamından oluşur. Mesai dışı net teşvik puanı, özellikli tıbbi işlemler
net teşvik puanı ve uluslararası sağlık hizmeti net teşvik puanı ise kendi
hizmet puanlarından oluşur. a) Mesai içi net teşvik puanı = Mesai içi hizmet
puanı + Bilimsel çalışma destek puanı + Ek puan. b) Mesai dışı net teşvik puanı = Mesai dışı hizmet
puanı. c) Özellikli tıbbi işlemler net teşvik puanı =
Özellikli tıbbi işlemler hizmet puanı. ç) Uluslararası sağlık hizmeti net teşvik puanı =
Uluslararası sağlık hizmetleri hizmet puanı. Ödenecek
net ek ödeme tutarı MADDE 11-
(1) Temel ek ödeme tutarı; sabit
ödeme ve taban ödeme tutarlarının toplamından oluşur. Personele ait mesai
içi net teşvik puanının, teşvik ek ödemesi dönem ek ödeme katsayısı ile
çarpımı sonucu teşvik ek ödemesi tutarı bulunur. Teşvik ek ödemesi tutarı
ile temel ek ödeme tutarı toplamı, mesai içi tavan ek ödeme tutarını
geçemez. (2) Mesai dışı ödenecek ek ödeme tutarı ise mesai
dışı net teşvik puanının, teşvik ek ödemesi dönem ek ödeme katsayısı ile
çarpımı sonucu bulunur. Bu tutar mesai dışı tavan ek ödeme tutarını
geçemez. (3) Özellikli tıbbi işlemler ek ödeme tutarı,
personele ait özellikli tıbbi işlemler net teşvik puanının, teşvik ek
ödemesi dönem ek ödeme katsayısı ile çarpımı sonucu bulunur. Özellikli
tıbbi işlemler ek ödeme tutarı özellikli tıbbi işlemler tavan ek ödeme
tutarını geçemez. (4) Uluslararası sağlık hizmetleri ek ödeme tutarı;
bu Yönetmeliğin 6 ncı maddesinin dördüncü fıkrasının (c) bendi kapsamındaki
personel için uluslararası sağlık hizmetleri net teşvik puanının, uluslararası
sağlık hizmetleri dönem ek ödeme katsayısı (A) ile çarpımı sonucu, 6 ncı
maddenin dördüncü fıkrasının (ç) bendi kapsamındaki personel için ise
uluslararası sağlık hizmetleri net teşvik puanının, uluslararası sağlık
hizmetleri dönem ek ödeme katsayısı (B) ile çarpımı sonucu bulunur. Bu
tutar, uluslararası sağlık hizmetleri tavan ek ödeme tutarını geçemez. Ek ödeme
zamanı MADDE 12-
(1) Ek ödeme, aylık dönemler
halinde yapılır. Kanunî
kesintiler MADDE 13-
(1) Ek ödemeden 31/12/1960 tarihli
ve 193 sayılı Gelir Vergisi Kanununda belirtilen vergi dilimleri ve
personele daha önce ödenen aylık ve döner sermaye ek ödemelerine ilişkin
süregelen gelir vergisi matrahı da dikkate alınarak gelir vergisi ve damga
vergisi kesintisi yapılır. ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İl Sağlık Müdürlüğü, İl Sağlık Müdürlüğü Birimleri,
Ulusal Referans Laboratuvarları ile Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumunda
Çalışan Personele Ek Ödeme Verilmesine Dair Usul ve Esaslar Ek ödeme MADDE 14-
(1) Bu Yönetmeliğin 1 inci ve 3
üncü bölümünde geçen; a) Analiz ve kontrol laboratuvarları: Türkiye İlaç
ve Tıbbi Cihaz Kurumu Analiz ve Kontrol Laboratuvarları Dairesi Başkanlığı
bünyesinde bulunan laboratuvarları, b) İl sağlık müdürlüğü: Sağlık Bakanlığına bağlı il
sağlık müdürlüklerini, c) İl sağlık müdürlüğü birimleri: İlçe sağlık
müdürlükleri, il ambulans servisi başhekimlikleri ve komuta kontrol
merkezleri, 112 acil sağlık hizmetleri istasyonları, EII-EIII rolündeki
entegre ilçe devlet hastaneleri, toplum sağlığı merkezleri ve halk sağlığı
laboratuvarlarını, ç) TİTCK: Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumunu, d) Ulusal Referans Laboratuvarları: Halk Sağlığı
Genel Müdürlüğü bünyesinde faaliyet gösteren laboratuvarları, e) Kurum hizmet yönergesi: İl sağlık müdürlüğü ve
birimleri ile ulusal referans laboratuvarları için Bakanlıkça, TİTCK ve
analiz ve kontrol laboratuvarları için TİTCK tarafından çıkarılacak
yönergeleri, ifade eder. (2) Ek-3B sayılı tablodaki katsayılar, Bakanlıkça
ilgili birim için belirlenen hedeflerin gerçekleşme durumuna göre 0,5 ilâ
1,0 arasında değişen katsayılar ile çarpılarak uygulanır. Bu hedefler
belirleninceye kadar Ek-3B tabloda yer alan katsayılar 0,75 ile çarpılarak
uygulanır. (3) Bu madde kapsamında yapılacak ek ödemeye
ilişkin temel esaslar aşağıda belirtilmiş olup ek ödemeye ilişkin iş ve
işlemler Bakanlık tarafından yürütülür: a) Ek ödeme, personele fiilen hizmete katkı
sağladığı sürece verilebilir. Resmî tatil günleri, idari ve nöbet izinleri,
yılda 7 günü geçmeyen kısa süreli hastalık rapor süreleri, hakem hastane
tarafından onaylanan heyet rapor süreleri, yılda en fazla iki defa
görevlendirme suretiyle kendi alanı ile ilgili yurt içi kongre, konferans,
seminer ve sempozyum gibi etkinliklere katılan personelin bir yılda toplam
10 günü geçmeyen süreleri, görevi sırasında veya görevinden dolayı
Bakanlıkça ilan edilmiş bulaşıcı ve salgın hastalığa yakalanan, kazaya,
yaralanmaya veya saldırıya uğrayanların bu durumlarını sağlık raporuyla
belgelendirmesi halinde kullandıkları hastalık izin süreleri, çalışılmış
gün olarak kabul edilir. b) İl sağlık müdürlükleri ve birimlerinde görev
yapan personelden, Bakanlığa bağlı sağlık tesisleri ile ulusal referans
laboratuvarlarına geçici veya resen görevlendirilenlerin ek ödemesi,
görevlendirildiği yerden yapılır. c) Bakanlık merkez teşkilatı ile TİTCK kadrolarında
bulunan personelden il sağlık müdürlükleri ve birimleri ile ulusal referans
laboratuvarlarına en az bir ay süreyle geçici görevle görevlendirilen
personele, geçici olarak görev yaptığı il sağlık müdürlüğünün/merkez
laboratuvarlarının döner sermayesinden ek ödeme yapılır. Ancak, Türkiye
Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğü merkez ve taşra teşkilatı
kadrolarında bulunan personelden il sağlık müdürlüğü ve birimlerine
görevlendirilenlere bu birimlerden ek ödeme yapılmaz. ç) Bakanlık taşra teşkilatı ile sağlık tesisi
kadrolarında bulunan personel ile analiz ve kontrol laboratuvarlarında
görev yapan personelin ulusal referans laboratuvarlarına geçici görevle
görevlendirilmesi halinde personele, görev yaptığı ulusal referans
laboratuvarları tarafından ek ödeme yapılır. d) Sağlık tesislerinde görev yapan personelin il
sağlık müdürlükleri ve birimleri ile ulusal referans laboratuvarına
görevlendirilmesi halinde personele, geçici olarak görev yaptığı birimden
ek ödeme yapılır. e) İl sağlık müdürlükleri ile ulusal referans
laboratuvarlarında fiilen görev yapan personelden 2879 sayılı Kanunun 4
üncü maddesine göre görevlendirilen personel ile 6253 sayılı Kanunun 30
uncu maddesinin sekizinci fıkrasına göre Türkiye Büyük Millet Meclisi
Başkanlığı Özel Kalem Müdürlüğüne geçici olarak görevlendirilen personele
görevlendirildiği ek ödeme döneminde kadrosunun bulunduğu birim esas
alınarak ek ödeme yapılır. (4) Vekâleten atanan veya ikinci görevle
görevlendirilen personele; a) 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları
Kanununa tâbi Bakanlık personelinden bir göreve vekâleten atananlara; 1) Vekâletin, 657 sayılı Kanunun 86 ncı maddesine
istinaden yapılması ve bu hususun onayda belirtilmiş olması, 2) Vekâletin, Cumhurbaşkanlığı kararnameleri veya
bunların verdiği yetkiye dayanılarak atama yapılması gereken kadro veya
görevler için Bakan, diğer kadro veya görevler için asili atamaya yetkili
amir tarafından verilmesi, 3) Vekillerin, genel ve ilgili özel mevzuatı
uyarınca asaleten atanmada aranan tüm şartları bir arada taşımaları, kaydıyla, vekâlet görevine başlanıldığı tarihten
itibaren vekâlet ettikleri kadro veya görevler için ek ödeme yapılır. b) 657 sayılı Kanuna tâbi Bakanlık ve TİTCK personelinden
657 sayılı Kanunun 88 inci maddesine göre ikinci görevle görevlendirilen
personele, görevlendirmenin Cumhurbaşkanlığı kararnameleri veya bunların
verdiği yetkiye dayanılarak atama yapılması gereken kadro veya görevler
için Bakan, diğer kadro veya görevler için asili atamaya yetkili amir
tarafından yapılması kaydıyla, ikinci görev için öngörülen ek ödeme
yapılır. c) Bu fıkra uyarınca vekâleten veya ikinci görevle
görevlendirilen personele yapılacak ek ödemede, ek ödeme matrahı olarak
personelin asıl kadrosuna ait bir ayda alacağı aylık (ek gösterge dâhil),
yan ödeme ve her türlü tazminat (makam, temsil ve görev tazminatı ile
yabancı dil tazminatı hariç) tutarının toplamı esas alınır. ç) Bakanlıkça ilçe entegre hastanesi başhekimi ve
hastane müdürü kadrolarından boş olanlara görevlendirilen personele,
görevine başladığı tarihten itibaren yürüttüğü görev için ek ödeme yapılır.
Bu fıkra uyarınca görevlendirilen personele yapılacak ek ödemede, ek ödeme
matrahı olarak personelin asıl kadrosuna ait bir ayda alacağı aylık (ek
gösterge dâhil), yan ödeme ve her türlü tazminat (makam, temsil ve görev
tazminatı ile yabancı dil tazminatı hariç) tutarının toplamı esas alınır. (5) Personele yapılacak ek ödeme, temel ek ödeme
ile teşvik ek ödemesinden oluşur: a) Temel ek ödeme, sabit ödeme ile taban ödeme
toplamından oluşur. 1) Sabit ödeme; personelden tabip ve diş tabipleri
ile tıpta uzmanlık mevzuatına göre uzman olanlar için 209 sayılı Kanunun ek
3 üncü maddesine göre merkezî yönetim bütçesinden yapılan ek ödeme tutarı
ile tabip dışı personel için aynı Kanunun 5 inci maddesinin ikinci
fıkrasının altıncı cümlesi gereği merkezî yönetim bütçesinden yapılan ek
ödeme tutarıdır. 2) Taban ödeme; personele ödüllendirilerek
motivasyonunun artırılması amacıyla kadro veya pozisyon unvanı, hizmet
sınıfı, eğitim durumu ve fiilen çalışılan gün sayısı gibi kriterler esas
alınarak yapılan ödemedir. Bu ödemenin yapılabilmesi için disiplin cezası
almamış olmak gerekir. Bu ödeme, personelin kadro unvanına göre Ek-3B
tabloda belirlenen taban katsayı ile en yüksek devlet memuru aylığı ve
aktif çalışma gün katsayısının çarpımı sonucu bulunan tutardır. Bu ödeme
uyarma cezası alanlara bir ek ödeme dönemi, kınama cezası alanlara iki ek
ödeme dönemi, aylıktan kesme ya da kademe ilerlemesinin durdurulması cezası
alanlara üç ek ödeme dönemi süresince yapılmaz. b) Teşvik ek ödemesi: İşin ve sağlık hizmetinin
özelliğine göre, bulaşıcı hastalık sürveyansı, kanser tarama hizmetleri,
çevre sağlığı ve tütün kontrolü hizmetleri, tüberküloz takibi ve doğrudan
gözetimli tedavi, iş sağlığı ve güvenliği hizmetleri, özel sağlık
kuruluşları ile eczane ve ecza deposu denetimleri, koruyucu sağlık
hizmetleri eğitimi; 112 acil sağlık hizmetleri kapsamında çağrı cevaplama
oranı, vakaya erişim ve hastaneye teslim süresi ile günlük vaka sayısı;
laboratuvarlarda numune sayısı ve numune çeşitliliği, analiz, numune ve
analiz sonuçlandırma süresi, kalibrasyon ve laboratuvar verimliliği ve
benzeri kriterler ile; personelin görev yeri, görevi, kadro ve unvanı
dikkate alınarak Bakanlıkça belirlenen birim teşvik hedeflerinin
gerçekleşme durumuna göre personele yapılan ek ödemedir. Bu ek ödeme,
personelin kadro unvanına göre, hak ettiği taban ödemenin birim teşvik
katsayısı ve aktif çalışma gün katsayısı ile çarpımı sonucu bulunan
tutardır. Bu tutar, profesör ve doçent unvanlı personel ile entegre ilçe
devlet hastanesi başhekimi, toplum sağlığı merkezi başkanı, halk sağlığı
laboratuvarı sorumlusu ve yan dal uzmanları için %20’ye kadar artırımlı
uygulanabilir. Birim teşvik katsayısı, birim teşvik hedeflerinin
gerçekleşme oranına göre (0) ilâ (1) arasında değişen katsayıdır. Birim
teşvik katsayısına toplu sözleşme hükümlerinden kaynaklanan artışlar
eklenir. (6) Bu madde kapsamında ek ödeme yapılacak personel
hakkında bu Yönetmeliğin bu maddeye aykırı olmayan hükümleri uygulanır. DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Çeşitli ve Son Hükümler Bakanlığın
düzenleme yetkisi MADDE 15-
(1) Bakanlık sağlık tesislerinde
ek ödemelerin hakkaniyetli dağıtımı maksadıyla bu Yönetmelikte yer alan; a) Ek-2 sayılı tabloda yer alan personelin hizmet
alanı kadro unvan katsayılarını %50’ye kadar artırmaya, b) Bu Yönetmeliğin 7 nci ve 8 inci maddelerindeki
oran ve katsayıları %50 oranında azaltmaya ve bir katına kadar artırmaya, c) Ek-4 sayılı tablodaki tabip dışı sağlık hizmetleri
sınıfı personelden artırımlı hizmet sunum alan katsayılarını %50 oranına
kadar azaltmaya ve artırmaya, yetkilidir. Yan dal
uzmanları ve asistanlarının artırımlı taban ödemesi MADDE 16-
(1) Ek-3A ve Ek-3B’de yer alan
“Taban Ödeme Katsayıları Tablosu”ndaki katsayılar, yan dal uzmanları için
%100; yan dal uzmanlık eğitimi yapan asistanlar/araştırma görevlileri için
%50 artırımlı uygulanır. Yürürlükten
kaldırılan yönetmelik MADDE 17-
(1) 12/8/2022 tarihli ve 31921
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Sağlık Bakanlığı Ek Ödeme Yönetmeliği
yürürlükten kaldırılmıştır. Yürürlük MADDE 18-
(1) Bu Yönetmelik 1/7/2024
tarihinden geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girer. Yürütme MADDE 19-
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Sağlık Bakanı yürütür. |
