Birden fazla kamu idaresinin ortak ihtiyaçların teminine yönelik ortak ihaleye çıkmasına ilişkin (Hazine ve Maliye Bakanlığı)

T.C.
MALİYE BAKANLIĞIBütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü
Sayı :      58759530-010.06.02-                24.11.2015
Konu : Ortak ihale
GENELGE(Sıra No: 9)
………. ….BAKANLIĞINA
……………. MÜSTEŞARLIĞINA
……………. BAŞKANLIĞINA
……………. GENEL MÜDÜRLÜĞÜNE
……………. VALİLİĞİNE
……………. REKTÖRLÜĞÜNE
Bilindiği üzere, 6/2/2014 tarihli ve 6518 sayılı Kanun ile 4734 sayılı Kamu İhale Kanununa, birden fazla idarenin ortak ihtiyaçlarının karşılanmasına yönelik mal ve hizmet alımları ile bakım ve onarım işlerine ilişkin, 4734 sayılı Kanunda […]

Belediyeler dahil genel yönetim kapsamındaki kamu idareleri tarafından Kamu Özel İş Birliği Modeli çerçevesinde yaptırılan yatırım ve hizmetlerin  muhasebe işlemleri (Hazine ve Maliye Bakanlığı)

MUHASEBAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ GENEL TEBLİĞİ (SIRA NO: 45) KAMU ÖZEL İŞ BİRLİĞİ UYGULAMALARININ MUHASEBE İŞLEMLERİ Amaç ve kapsam MADDE 1 – (1) Bu Tebliğin amacı, genel yönetim kapsamındaki kamu idareleri tarafından Kamu Özel İş Birliği Modeli çerçevesinde yaptırılan yatırım ve hizmetlerin  muhasebe işlemlerini düzenlemektir. Dayanak MADDE 2 – (1) Bu Tebliğ, 3/12/2014 tarihli ve 2014/7052 […]

İşyeri hekim ve uzmanlarına yapılacak ek ödemeye ilişkin (Hazine ve Maliye Bakanlığı)

T.C.
MALİYE BAKANLIĞI
Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü
Sayı : 45516914-110.11.04-[l 15462.928]— 5* f A ÎT ^2-0i3”
Konu: 6331 sayılı Kanun
İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜNE
(Personel Dairesi Başkanlığı)
6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanununun 8 inci maddesi çerçevesinde çalıştırılacak işyeri hekimleri ve iş güvenliği uzmanlarına, anılan maddenin yedinci fıkrasına göre yapılacak ödeme hususunda intikal ettirilen tereddüte ilişkin Bakanlığımız görüşü aşağıda belirtilmiştir.
Bilindiği üzere, 6331 sayılı Kanunun 6 ncı maddesinde, mesleki risklerin önlenmesi ve bu risklerden korunulmasına yönelik çalışmaları da kapsayacak, iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinin sunulması için işverenin çalışanları arasından iş güvenliği uzmanı, işyeri hekimi ve diğer sağlık personeli görevlendireceği, çalışanları arasında belirlenen niteliklere sahip personel bulunmaması hâlinde, bu hizmetin tamamım veya bir kısmım ortak sağlık ve güvenlik birimlerinden hizmet alarak yerine getirebileceği; ancak, belirlenen niteliklere ve gerekli belgeye sahip olması hâlinde, tehlike sımfı ve çalışan sayısı dikkate alınarak, bu hizmetin yerine getirilmesini kendisinin de üstlenebileceği şeklinde bir düzenleme yapılmıştır.
Aym Kanunun 8 inci maddesinin yedinci fıkrasında da;
“Kamu kurum ve kuruluşlarındangili mevzuata göre çalıştırılan işyeri hekimi veya iş güvenliği uzmanı olma niteliğini haiz personel, gerekli belgeye sahip olmaları şartıyla asli görevlerinin yanında, belirlenen çalışma süresine riayet ederek çalışmakta oldukları kurumda veya ilgili personelin muvafakati ve üst yöneticinin onayı ile diğer kamu kurum ve kuruluşlarında görevlendirilebilir. Bu şekilde görevlendirilecek personele, görev yaptığı her saat için (200) gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı tutarında ilave ödeme, hizmet alan kurum tarafından yapılır. Bu ödemeden damga vergisi hariç herhangi bir kesinti yapılmaz. Bu durumdaki görevlendirmeye ilişkin ilave ödemelerde, günlük mesai saatlerine bağlı kalmak kaydıyla, aylık toplam seksen saatten fazla olan görevlendirmeler dikkate alınmaz. ”
denilmek suretiyle,kamu kurum veya kuruluşlarında ilgili mevzuatına göre çalıştırılan iş güvenliği uzmanı veya işyeri hekimi olma niteliğini haiz personelin asli görevlerinin yanında çalışmakta oldukları kurumda ya da diğer kamu kurum veya kuruluşlarında günlük mesai saatlerine bağlı kalınmak kaydıyla görevlendirilebilmesine ve aylık toplam seksen saate kadar ilave ödeme verilmesine imkan sağlanmıştır. Bir başka ifadeyle, söz konusu maddede; kamu kurum veya kuruluşlarında ilgili mevzuatına göre çalıştırılan personelin, iş güvenliği uzmanı ve işyeri hekimi olma niteliğini haiz olması halinde günlük mesai saatleri içerisinde kendi göreviyle birlikte gerek çalışmakta oldukları kurum ve kuruluşların, gerekse diğer kamu kurum ve kuruluşlarının iş güvenliği uzmanı veya işyeri hekimliği görevlerini yürütebilecekleri ve asli görevlerine ilave olarak fiilen yürüttükleri bu görevleri nedeniyle, bir ayda seksen saati geçmemek üzere, görev yaptıkları süre kadar ilave ödeme alabilecekleri belirtilmiştir.
Ayrıca belirtilen düzenleme; ilgililere gerekli niteliklere sahip olmaları halinde kendilerine verilebilecek ilave görev karşılığında ayda seksen saati geçmemek üzere ek ödeme verilmesine ilişkin olup, kuruluların belirtilen durumdaki personelini bizatihi iş güvenliği veya işyeri hekimliği hizmetlerini yürütmek üzere görevlendirmesi de her zaman mümkün bulunmaktadır. Dolayısıyla böyle bir durumda asli görevin yanında ilave bir işin yürütülmesi de söz konusu olamayacağından herhangi bir şekilde ek ödeme yapılmasına da imkan bulunmamaktadır.
Diğer taraftan, 1219 sayılı Tababet ve Şuabatı Sanatlarının Tarzı İcrasına Dair Kanunda2/l/2014 tarihli ve 6514 sayılı Kanun ile bazı değişiklikler yapılmış ve bu kapsamda Kanunun 12 nci maddesinin üçüncü fıkrasında;
“ Kamu kurum ve kuruluşlarında çalışan ve yöneticilik görevi bulunmayan
tabipler ile aile hekimleri, kurum ve kuruluşlarındaki çalışma saatleri dışında ve kuramlarının izniyle aylık otuz saati geçmemek üzere iş yeri hekimliği yapabilir. Döner sermayeli sağlık kuruluşları ise kurumsal olarak işyeri hekimliği hizmeti verebilir. Tabipler, iş yeri hekimliği eğitimi alma ve iş yeri hekimliği belgesine sahip olma şartı aranmaksızın 10’dan az işçi çalıştıran az tehlikeli iş yerlerinin iş yeri hekimliği görevini yapabilirler. Bu maddenin uygulamasına ve işyeri hekimliğine ilişkin esaslar Sağlık Bakanlığınca belirlenir. ”
hükmüne yer verilmek suretiyle, kamu kurum ve kuruluşlarında yöneticilik görevi bulunmayan tabiplerin, kamu kurum ve kuruluşları dışındaki yerlerde mesai saatleri dışında ve aylık otuz saati geçmemek üzere işyeri hekimi olarak çalışabilmelerine imkan sağlanmıştır.
Buna göre;
1- Kamu kurum ve kuruluşlarında görev yapan tabiplerin;
a) Görev yapmakta oldukları kamu kurum ve kuruluşlarında veya diğer kamu kurum ve kuruluşlarında işyeri hekimliği görevini yürütmek üzere mesai saatleri içerisinde ve asli görevlerini aksatmamaları kaydıyla ve aylık seksen saati aşmamak üzere,
b) Kamu kurum ve kuruluşları dışında işyeri hekimliği görevini yürütmek üzere mesai saatleri dışında aylık otuz saati aşmamak üzere,
usulüne uygun olarak alınmış onaylarla görevlendirmelerinin,
2- Kamu kurum ve kuruluşlarında gerekli niteliklere sahip personelin, bizatihi iş güvenliği uzmanlığı veya işyeri hekimliği görevini yürütmek amacıyla görevlendirilmeleri halinde 6331 sayılı Kanunun 8 inci maddesinin yedinci fıkrasında belirtilen ilave ödemeden yararlandırılmalarının mümkün bulunmadığı, buna karşılık ilgililerin asli görevlerinin yanında ilave olarak bu işleri yürütmek üzere görevlendirilmeleri halinde ise söz konusu ödemeden yararlandırılabilecekleri,
3- 6331 sayılı Kanunun 8 inci maddesinin yedinci fıkrası uyarınca usulüne uygun olarak yapılan görevlendirmelerde onay tarihinden önceki döneme ilişkin olarak ödeme yapılmaması şartıyla ilgililerin, fiilen görev yaptıkları çalışma saatleri karşılığında anılan fıkrada belirtilen ilave ödemeden, söz konusu Kanunun ilgili hükümlerinin kamu kurum ve kuruluşlar bakımından belirlenen yürürlük tarihleri de dikkate alınmak suretiyle, ayda seksen saati geçmemek üzere görev yaptıkları süre kadar yararlandırılmalarının,
mümkün olduğu değerlendirilmektedir.
Bilgilerini rica ederim.
İsmail İlhan HATİPOĞLU
Bakan a.
Genel Müdür

Araç kiralama ihalesi olmayan hizmet alımlarında %2 kasko değeri sınırlamasına uyulup uyulmayacağı (Hazine ve Maliye Bakanlığı)

Not: Hazine ve Maliye Bakanlığı Mülga BÜMKO görül yazısı, 2015/UH.I-580 Nolu KİK Kararı içeriğinden alıntılanmıştır.
Maliye Bakanlığı Bütçe Mali ve Kontrol Genel Müdürlüğüne gönderilen 09.01.2015 tarih ve 696 sayılı yazıda 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’na göre yapılan hizmet alımı ihalelerine yönelik yapılacak incelemelerde uygulama birliğinin sağlanması ve yaşanabilecek tereddütlerin giderilmesi bakımından, ihale konusu araç temini olan […]

Belediyeler dahil genel yönetim kapsamında yer alan kamu idarelerinde görevli muhasebe yetkililerinin, yardımcılarına yapacakları yetki devrine ilişkin usul ve esaslar (Hazine ve Maliye Bakanlığı)

MUHASEBAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ GENEL TEBLİĞİ (SIRA NO: 38) MUHASEBE YETKİLİLERİNCE YAPILACAK YETKİ DEVRİ  
Amaç ve kapsam MADDE 1 – (1) Bu Tebliğin amacı, düzenleyici ve denetleyici kurumlar hariç olmak üzere genel yönetim kapsamında yer alan kamu idarelerinde görevli muhasebe yetkililerinin, yardımcılarına yapacakları yetki devrine ilişkin usul ve esasları belirlemektir.
Dayanak MADDE 2 – (1) Bu Tebliğ, […]

Kalkınmada öncelikli bölgelerde görev yapacak personele ödenecek zam ve tazminatlara ilişkin (Hazine ve Maliye Bakanlığı)

T.C.
MALİYE BAKANLIĞI Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü
Sayı : 64314391.115520-296 Konu : Zam ve Tazminat
GIDA, TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞINA(Strateji Geliştirme Başkanlığı)
İlgi: 30.05.2014 tarihli ve 51647338.045/1701 sayılı yazınız.
îlgi yazınızın incelenmesinden, 5393 sayılı Belediye Kanununda 6360 sayılı Kanun ile yapılan değişiklikler sonucunda yeni Büyükşehir olan illere bağlı bazı ilçelerin sınırlarında değişiklikler nedeniyle “Kalkınmada Öncelikli Yörelerde” görev yapan […]

Müdür yardımcısı, eşiti veya daha üst idari görevlerde bulunanlardan araştırmacı kadrosuna atananların zam ve tazminatları ile ek ödemelerine ilişkin yazı (Hazine ve Maliye Bakanlığı)

T.C.
MALİYE BAKANLIĞIBütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü
Sayı : 45516914.115456-7 20/3/2014*2504 Konu : 375 sayılı KHK’nin geçici 11 inci maddesi
MUHASEBAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜNE
Bakanlığımıza yapılan başvurulardan, 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin, 20/2/2014 tarihli ve 6525 sayılı Kanun ile değiştirilen geçici 11 inci maddesinin uygulamasında tereddüde düşüldüğü anlaşılmış olup, tereddütlerin giderilmesi ve uygulama birliğinin sağlanması amacıyla aşağıdaki açıklamaların yapılması […]

Sözleşmeli Personel Ücreti, Programcı ve Çözümleyici Zam ve Tazminatları (Hazine ve Maliye Bakanlığı)

T.C.
MALİYE BAKANLIĞIBütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü
Sayı : 80755325/
Konu : Sözleşmeli Personel Ücreti, Programcı ve Çözümleyici Zam ve Tazminatları
03.03.1 4*          1 8 1 7
MUHASEBAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜNE
İlgi:     16/1/2014 tarihli ve 83993637-105.02.01/443 sayılı yazınız.
İlgi yazınızda, 663 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 32 nci maddesi uyarınca, anılan Kararnameye ekli (II) sayılı cetvelde belirtilen pozisyonlarda sözleşmeli olarak istihdam edilen personelin […]

Geçici Personelin Kıst Aile Yardım Ödeneğinin hesaplanma ve ödeme usulüne ilişkin (Hazine ve Maliye Bakanlığı)

T.C.
MALİYE BAKANLIĞIBütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü
SAYI : 80755325-
KONU : Geçici Personel Aile Yardımı                                                                             28.01.14* 688
ADALET BAKANLIĞINA
İlgi: 13/1/2014 tarihli ve 99343242/869-12/40/133 sayılı yazınız.
İlgi yazıda 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4 üncü maddesinin (C) fıkrasına göre istihdam edilen personelin hangi tarihten itibaren aile yardımı ödeneğine hak kazanacağı, kist maaş ödemelerine aile yardımı ödeneğinin dahil edilip edilmeyeceği […]

Belediyelerde istihdam olunan yabancı uyruklu personele aile yardımı ödenmesi yapılıp yapılamayacağı (Hazine ve Maliye Bakanlığı)

T.C.
MALİYE BAKANLIĞIBütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü
Sayı : 80755325 Konu : Aile yardımı ödeneği
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜNE
İlgi: 13/9/2013 tarihli ve 90030706/612.99/19617 sayılı yazınız.
İlgi yazınızla, Üniversitenizde 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 34 üncü maddesi kapsamında sözleşmeli statüde yabancı uyruklu öğretim elemanı istihdam edildiği ve söz konusu personel ile 78 sayılı Yükseköğretim Kurumlan Öğretim Elemanlarının Kadroları Hakkında Kanun Hükmünde […]

Geçici görev harcırahı ile vekalet ücretinden hangisinin hangi durumda uygulanacağı (Hazine ve Maliye Bakanlığı)

T.C.
MALİYE BAKANLIGI
Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü
 
Sayı : 77112040-523-1819
Konu : Vekalet ve Harcırah Ödemesi                                                         08.03.13* 2483  
 
İlgi: 22/01/2013 tarihli ve 96621571/156 sayılı yazıız.  
İlgi yazınızda, Çevre ve Şehircilik Bakanlığının İl Müdürlüğü görevini yürütmekte iken, Bakanlık Müşavirlik kadrosuna atanan ancak Bakanlık onayına istinaden fiilen görev yaptığı ilde görev süresi belirtilmeksizin görevini 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun […]

Belediye meclis üyelerinden, meclis komisyonlarında görev alanlara ödenecek ücret ve ödeneklere ilişkin görüş yazısı (Hazine ve Maliye Bakanlığı)

T.C.
MALİYE BAKANLIĞIBütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü
Sayı : B.07.0.BMK.0.15-115 468-127                                                                                              08.08.12*8674
Konu:
İÇİŞLERİ BAKANLIĞINA
Bilindiği   üzere, 4/7/2001 tarihli ve 631             sayılı   Memurlar ve                          Diğer                                                   Kamu
Görevlilerinin Mali ve Sosyal Haklarında Düzenlemeler ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 666 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 5 inci maddesinin (s) fıkrası ile değiştirilen ve 15/1/2012 tarihinden […]

Zorunlu olarak görev alınan komisyonlarda verilecek huzur hakkı ödemelerinin 631 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 12 nci maddesi kapsamında değerlendirilip değerlendirilmeyeceği (Hazine ve Maliye Bakanlığı)

T.C.
MALİYE BAKANLIĞIBütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü
Sayı : B.07.0.BMK.0.15-115468-117
12.06.12*6679
Konu:
DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞINA
İlgi: 10/2/2012 tarihli ve B.02.1.DPB.0.12.00.647.02/2983 sayılı yazı.
İlgi yazıda; kamu görevlilerinin kendi tercihi veya takdiri olmayan ve idarenin tasarrufuna bağlı olmaksızın mevzuat gereği yürütülmesi zorunlu olan görevler karşılığında yararlandığı huzur hakkı ödemelerinin 631 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 12 nci maddesi ile buna istinaden yayımlanan (162) Seri […]

Belediyelerde avukatlık vekalet ücretinin dağıtılma usulüne ilişkin (Hazine ve Maliye Bakanlığı)

T.C.
MALİYE BAKANLIĞIBütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü
Sayı : B.07.0.BMK.0.15.115465-38 31.05.12* 6105 Konu : Avukatlık Vekalet Ücreti
İÇİŞLERİ BAKANLIĞINA(Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü)
İlgi : 13/4/2012 tarihli ve B.05.0.MAH.0.08.01.00/10359 sayılı yazı.
Mahalli idarelerin 659 sayılı Kanun Hükmünde Kararname kapsamında olup olmadığı hususundaki görüş istemini içeren ilgi yazı ve eki incelenmiş olup, Bakanlığımız görüşü aşağıda belirtilmiştir.
Bilindiği üzere, 3/7/2005 tarihli ve 5393 […]

Belediye meclisleri tarafından belirlenen ücret tarifelerinde KDV uygulaması (Hazine ve Maliye Bakanlığı)

 

T.C.
ERZİNCAN VALİLİĞİ
Defterdarlık Gelir Müdürlüğü

 

 

 
TARİH
:
24.05.2012

SAYI
:
B.07.4.DEF.0.24.10.00.2011/Belediyelerin Yaptığı Hizmetlerde

KONU
:
Belediye Hizmetlerinde KDV Oranı hk.


İLGİ: …
İlgi (a)’da kayıtlı yazınız ve eklerinde, Belediyenizin 5393 sayılı Belediye Kanununun 18/f maddesi gereğince yapmış olduğu hizmetlerden hangilerinin katma değer vergisine (KDV’ye) tabi olduğu ve bunlardan KDV’ye tabi olan hizmetlere uygulanacak KDV oranları sorulmaktadır.
3065 sayılı KDV Kanununun 1/1. maddesinde; Türkiye’de ticari, sınai, zirai faaliyet ve serbest meslek faaliyeti […]