onecikan-yargitay

Belediye’ye tarafından tahsil edilen evsel katı atık bedelinin, yasal dayanağı olmadığı iddiasıyla iadesinin istenmesi (Yargıtay)

4. Hukuk Dairesi         2017/3311 E.  ,  2020/335 K.

“İçtihat Metni”
 
MAHKEMESİ :Asliye Hukuk Mahkemesi Davacı … AŞ vekili Avukat … tarafından, davalı … aleyhine 26/02/2015 gününde verilen dilekçe ile alacak istenmesi üzerine mahkemece yapılan yargılama sonunda; talebin kabulüne dair verilen 11/02/2016 günlü kararın Yargıtayca incelenmesi davalı vekili tarafından süresi içinde istenilmekle temyiz dilekçesinin kabulüne karar verildikten sonra […]

Evsel Katı Atık Ücretinin Takip ve Tahsilatının Yapılmaması (Sayıştay)

 2019 yılı Sayıştay Denetim Raporları

Evsel katı atık toplama, taşıma ve bertaraf ücretine ait tarifenin belirlenmediği, tahakkuk ve tahsilâtların yapılmadığı görülmüştür.
2872 sayılı Çevre Kanunu’nun “Tanımlar” başlıklı 2 nci maddesi ve “İlkeler” başlıklı 3 üncü maddesinde özetle; çevresel kirlenmeye neden olanların bu kirlenmeye karşı yapılan masrafların bedellerini ödemesi gerektiği belirtilmiştir.
Aynı Kanun’un 11 nci madde 11 nci fıkrasında […]

Katı atık toplama ve taşıma ücretlerinin belirlenmesine ilişkin (Danıştay)

14. Daire  2013/11213 E.  2015/1403 K.

İstemin Özeti: İzmir 3. İdare Mahkemesinin 19.07.2013 günlü, E:2012/1059, K:2013/1341 sayılı kararının usul ve yasaya uygun olmadığı ileri sürülerek bozulması istenilmektedir.
Savunmanın Özeti: İzmir Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından istemin reddi gerektiği savunulmuş, Selçuk Belediye Başkanlığı tarafından ise savunma verilmemiştir.
Danıştay Tetkik Hakimi..Düşüncesi: Temyize konu Mahkeme kararının kısmen bozulması gerektiği düşünülmektedir.
TÜRK MİLLETİ […]