21 Aralık 2020 PAZARTESİ | Resmî Gazete | Sayı : 31341 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YÖNETMELİK | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Abdullah Gül Üniversitesinden: ABDULLAH GÜL
ÜNİVERSİTESİ LİSANS EĞİTİM ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ BİRİNCİ BÖLÜM Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar Amaç MADDE 1 –
(1) Bu Yönetmeliğin amacı,
Abdullah Gül Üniversitesinde yürütülen lisans programlarına öğrenci kabul,
kayıt işlemleriyle lisans eğitim öğretimine ve sınavlarına ilişkin esasları
düzenlemektir. Kapsam MADDE 2 –
(1) Bu Yönetmelik, Abdullah Gül
Üniversitesinde yürütülen lisans programlarına öğrenci kabul, kayıt
işlemleriyle lisans eğitim öğretimine ve sınavlarına ilişkin hükümleri
kapsar. Dayanak MADDE 3 –
(1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981
tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 14 üncü ve 44 üncü
maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır. Tanımlar MADDE 4 –
(1) Bu Yönetmelikte geçen; a) AKTS: Avrupa kredi transfer sistemini, b) Fakülte kurulu: Üniversite bünyesindeki ilgili
fakülte kurulunu, c) GPA: Genel ağırlıklı not ortalamasını, ç) İMS: Abdullah Gül Üniversitesi Yabancı Diller
Yüksekokulu İngilizce Hazırlık Programı Muafiyet ve Seviye Tespit Sınavını, d) Kredi: Bir dersin yarıyıl AKTS kredi değerini, e) Lisans programı: En az sekiz yarıyıllık bir
yükseköğretim programını, f) ÖİDB: Abdullah Gül Üniversitesi Öğrenci İşleri
Daire Başkanlığını, g) Rektör: Abdullah Gül Üniversitesi Rektörünü, ğ) Senato: Abdullah Gül Üniversitesi Senatosunu, h) Üniversite (AGÜ): Abdullah Gül Üniversitesini, ı) Üniversite Yönetim Kurulu: Abdullah Gül
Üniversitesi Yönetim Kurulunu, i) YDYO: Abdullah Gül Üniversitesi Yabancı Diller
Yüksekokulunu, j) YÖK: Yükseköğretim Kurulunu, k) Yönetim kurulu: Üniversitenin ilgili fakülte
yönetim kurulunu, ifade eder. İKİNCİ BÖLÜM Eğitim ve Öğretime İlişkin Esaslar Öğretim
dili MADDE 5 –
(1) Üniversitenin lisans
programlarında eğitim öğretim dili İngilizcedir. Ancak Türkçe veya başka
bir dilde yapılması zorunlu olan dersler Senato tarafından belirlenir. (2) Lisans öğrencilerinin programlara kayıtları,
İngilizce yeterlikleri belgelendikten sonra yapılır. (3) Üniversiteye yerleştirilen öğrencilerden
İngilizce dil bilgilerinin yeterli olduğunu, YDYO’nun önerisiyle Senato
tarafından kabul edilen bir dil sınavı ile belgeleyenler,
yerleştirildikleri programa kayıt yaptırabilirler. Lisans programlarına
yerleştirilen ve kabul edilen öğrencilerden İngilizce yeterliğini
belgeleyemeyenler, dil öğrenimi görürler. Yatay geçiş yapan öğrencilerin
İngilizce yeterliklerine ilişkin esaslar Senato tarafından belirlenir. (4) Öğrenimine izin veya kayıt yenilememe nedeni
ile üst üste iki yıl (dört yarıyıl) ya da daha uzun süre ara veren lisans
öğrencilerinin yeniden kayıt yaptırabilmeleri için İMS veya Senato
tarafından kabul edilen eş değer bir sınavla İngilizce yeterliklerini
belgelemeleri gerekir. (5) Resmî dili İngilizce olan ülkelerin
vatandaşlarının İngilizce yeterliklerine, mülakat ve gerektiğinde yazılı
sınav yapılarak YDYO tarafından karar verilir. (6) Özel öğrenci olmak için başvuranlardan ana dili
İngilizce olan veya üniversite eğitimini İngilizce alanların İngilizce
yeterliklerine mülakat ve gerektiğinde yazılı sınav yapılarak YDYO
tarafından karar verilir. Öğretim
süresi MADDE 6 –
(1) Program süresi, azami eğitim
öğretim süresi, ek eğitim öğretim süresi, İngilizce hazırlık programında
geçirilen süre; kayıt yenilenmemesi nedeniyle öğrencilerin ilişiklerinin
kesilmesi ve öğretim süresine ilişkin hususlarda 2547 sayılı Kanunun 44
üncü maddesi hükümleri uygulanır. (2) İlgili yönetim kurulunca öğrencinin izinli
sayıldığı yarıyıllar, program süresine, azami ve ek eğitim öğretim süresine
dâhil değildir. (3) Değişim programları kapsamında yurt içi veya
yurt dışı yükseköğretim kurumlarında geçirilen yarıyıllar ise program
süresine, azami ve ek eğitim öğretim süresine dâhildir. Eğitim
öğretim yılı MADDE 7 –
(1) Bir eğitim öğretim yılı,
yarıyıl sonu sınav süreleri hariç olmak üzere, her biri en az 14 haftalık
iki yarıyıldan oluşur. (2) 1 haftası sınav olmak üzere en çok 8 haftalık
yaz okulu düzenlenebilir. Yaz okulunda ders almak öğrencinin tercihine bağlıdır.
Yaz okulunda eğitim öğretime ilişkin esaslar Senato tarafından belirlenir. (3) Bir eğitim öğretim yılındaki kayıt, ders, sınav
ve benzeri faaliyetlerin süresi ve tarihleri, akademik takvimle düzenlenir. (4) Yarıyıllardaki ve yaz okulundaki derslerin
haftalık programları ÖİDB koordinasyonunda ilgili bölüm başkanlıkları
tarafından düzenlenir ve ilan edilir. (5) Yarıyıllarda ve yaz okulunda verilecek dersler,
ilgili bölüm başkanlığı tarafından belirlenerek ilgili yönetim kurulu
tarafından karara bağlanır. Bu derslerin grupları, kapasiteleri ve
ölçütlerine ilişkin düzenlemeler ise ilgili bölüm başkanlığı tarafından
yapılır. Lisans
programı MADDE 8 –
(1) Bir lisans programı, ilgili
bölüm/bölümler tarafından hazırlanır; ilgili fakülte kurulunun önerisi, Senatonun
kararı ve YÖK’ün onayı ile açılır. (2) Bir lisans programının müfredatı, ders,
laboratuvar, uygulama, atölye, stüdyo, staj ve benzeri çalışmalardan ve bu
çalışmaların yarıyıllara göre dersler şeklinde dağılımından oluşur. (3) Bir programın adı ve eğitim öğretim süresine
ilişkin değişiklikler, ilgili bölüm/bölümler tarafından hazırlanır; ilgili
fakülte kurulunun önerisi ile Senato tarafından karara bağlanır. (4) Bir programın müfredatındaki değişiklikler ve
öğrencilerin bu değişikliklere intibak ilkeleri, ilgili bölüm/bölümler
tarafından hazırlanır; ilgili fakülte kurulu tarafından karara bağlanır. Uluslararası
ortak lisans programı MADDE 9 –
(1) AGÜ’de, yurt dışındaki
yükseköğretim kurumları ile uluslararası ortak lisans programları açılabilir. Yatay geçiş MADDE 10
– (1) Üniversite ile diğer
yükseköğretim kurumlarının lisans düzeyindeki programları arasındaki yatay
geçişlere ilişkin esaslar ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde Senato
tarafından belirlenir. Çift ana
dal MADDE 11
– (1) AGÜ’de bir lisans programına
kayıtlı öğrenciler, bu lisans programına ek olarak AGÜ’de başka bir lisans
programına da eş zamanlı kayıt yaptırabilirler. Bu ikinci lisans programı
çift ana dal lisans programı olarak adlandırılır. Bu programı tamamlayan
öğrencilere, kayıtlı oldukları lisans programı diplomasına ek olarak çift
ana dal lisans diploması da verilir. Çift ana dal programlarına ilişkin
esaslar ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde Senato tarafından belirlenir. Yan dal MADDE 12
– (1) AGÜ’de bir lisans programına
kayıtlı öğrenciler, bu lisans programına ek olarak AGÜ’de diğer bir lisans
programının belirli sayıda dersinden veya disiplinler arası belirli sayıda
dersten oluşan bir yan dal programına kayıt yaptırabilir. Yan dal programı
bir lisans programı değildir. Bu programı tamamlayan öğrencilere bir
sertifika verilir. Yan dal programlarına ilişkin esaslar ilgili mevzuat
hükümleri çerçevesinde Senato tarafından belirlenir. Değişim
programları MADDE 13
– (1) Karşılıklı anlaşmalar
çerçevesinde yurt içi veya yurt dışı yükseköğretim kurumları ve AGÜ
arasında değişim programları düzenlenebilir. Bu programlara ilişkin esaslar
ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde Senato tarafından belirlenir. Sertifika
programı MADDE 14
– (1) Sertifika programlarına
ilişkin esaslar Senato tarafından belirlenir. Özel
öğrenciler MADDE 15
– (1) Özel öğrenciler, AGÜ’de
herhangi bir programa kayıtlı olmayan, sınırlı sayıda derse kaydolarak bu
derslerin gereklerini yerine getirmeleri beklenen öğrencilerdir. (2) Özel öğrencilere, diploma veya unvan verilmez
sadece aldıkları dersleri ve notları gösteren bir belge verilir. (3) Özel öğrenciliğe ilişkin esaslar Senato
tarafından belirlenir. Lisans
programına kabul MADDE 16
– (1) Lisans programlarına öğrenci
kabulü, 2547 sayılı Kanun, ilgili diğer mevzuat hükümleri ve YÖK kararları
çerçevesinde Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. (2) Yabancı uyruklu öğrenciler ile yurt dışından
başvuran öğrencilerin başvuru, kabul ve kayıt işlemlerine ilişkin esaslar
Senato tarafından belirlenir. (3) Üniversite dışından veya içinden yatay geçiş
başvuru ve kabul işlemlerine ilişkin esaslar ilgili mevzuat hükümleri
çerçevesinde Senato tarafından belirlenir. Üniversiteye
ilk kayıt MADDE 17
– (1) Lisans programlarına
yerleştirilen veya kabul edilen öğrencilerin kayıt işlemleri, akademik
takvimde belirtilen tarihlerde ÖİDB tarafından yapılır. (2) Öğrencilerin Üniversiteye kayıtlarının
kesinleşmesi için aşağıdaki koşullar aranır: a) Türkiye’de bir liseden veya Millî Eğitim
Bakanlığı tarafından lise dengi olarak kabul edilen yurt içindeki veya yurt
dışındaki bir okuldan diploma almaya hak kazandığını gösteren bir belgeye
sahip olmak. b) Öğrenci katkı payı veya öğrenim ücretine ilişkin
yükümlülükleri yerine getirmek. c) Yabancı uyruklular için öğrenim vizesi engeli
olmamak. ç) Üniversitenin ilan ettiği diğer koşulları yerine
getirmek. (3) Kayıt için istenen belgelerin aslı veya
Üniversite tarafından aslı görülerek onaylanacak örneği kabul edilir.
Askerlik durumu ve adli sicil kaydına dair işlemler, adayın beyanına göre
yapılır. Gerçeğe aykırı veya yanıltıcı beyan ve belgelerle Üniversiteye
kayıt hakkı kazanmış olanların belirlenmesi hâlinde kayıtları yapılmaz,
kayıt yaptıranların bulundukları yarıyıla bakılmaksızın kayıtları iptal
edilir; kendilerine verilen diploma dâhil tüm belgeler geçersiz sayılır ve
haklarında yasal işlem başlatılır. Bu durumda olanlar öğrencilik statüsü
kazanmamış sayılır ve gelecekte öğrencilikle ilgili hiçbir haktan
yararlanamazlar. (4) Kayıt işlemlerini tamamlayan öğrencilere
öğrenci kimlik belgesi düzenlenir. Kimlik belgesinde öğrenciyi tanıtıcı
bilgiler yer alır. (5) İlk kayıt işlemlerini süresi içinde
yaptırmayanlar, üniversite öğrencisi olma hakkından vazgeçmiş sayılırlar ve
öğrencilik haklarından yararlanamazlar. Süresi içinde kayıt
yaptırmayanların resmî belge ile kanıtlanan mazeretlerinin kabulüne ve
kayıtlarının yapılıp yapılmayacağına Üniversite Yönetim Kurulu karar verir. Dersler
ve kredi değerleri MADDE 18
– (1) Lisans programlarındaki dersler,
zorunlu ve seçmeli dersler olmak üzere iki gruba ayrılır. Zorunlu dersler,
müfredatta tanımlanmış ve alınması gereken derslerdir. Seçmeli dersler ise
sayısı, türü ve ders grupları müfredatta tanımlanan ve seçimi öğrenciler
tarafından yapılan derslerdir. (2) Derslerin adı, kodu, içeriği, kredi değeri,
kategorisi, ön koşulları, eş koşulları, ara sınav ve yarıyıl sonu sınavları
ve benzeri özellikleriyle bu özelliklerde yapılacak değişiklikler, ilgili
bölümün önerisi üzerine ilgili fakülte kurulu tarafından karara bağlanır. (3) Yurt içi ve yurt dışı yükseköğretim
kurumlarından uzaktan eğitim ve dijital platformlar yoluyla alınan derslere
ilişkin esaslar Senato tarafından belirlenir. (4) Bir dersin alınabilmesi için ön koşul ve eş
koşul dersleri belirlenebilir: a) Ön koşul dersi; bir dersten önce alınarak en az
D veya S notu alınması gereken derstir. b) Eş koşul dersi; bir dersle birlikte alınması
gereken derstir. (5) Bir dersin alınabilmesi için ön koşul ve eş
koşul dersleri dışında ilgili bölüm başkanlığı tarafından ek koşullar da
belirlenebilir. (6) Herhangi bir dersin ön koşulu veya eş koşulu
olan bir dersten muaf olunması durumunda ilgili dersin ön koşulu veya eş
koşulu sağlanmış sayılır. (7) Bir dersin kredi değeri, o dersin haftalık
teorik ders saatlerinin tamamı ile laboratuvar, uygulama, atölye, stüdyo,
staj ve benzeri çalışmaların haftalık saatleri de dikkate alınarak
oluşturulan AKTS kredisi olarak tanımlanır. Ders yükü MADDE 19
– (1) Öğretim planları, yıllık 60
AKTS olmak üzere düzenlenir. (2) Öğrencilerin bir yarıyıldaki ders yükü, normal
ders yükü ile sınırlıdır. Normal ders yükü 30 AKTS’dir. Normal ders yükü; a) Öğrencinin talebi ve danışmanın onayı ile genel
not ortalaması en az 2,00 olan öğrenciler için en fazla 8 AKTS kredisi
kadar artırılabilir. b) Öğrencinin talebi ve danışmanın onayı ile genel
not ortalaması en az 2,50 olan öğrenciler için en fazla 15 AKTS kredisi
kadar artırılabilir. (3) İngilizce dil dersleriyle ilgili zorunlu haller
hariç olmak üzere öğrenciler, kayıt oldukları ilk yarıyılda müfredatta
belirtilen ders yüklerini değiştiremezler. (4) Öğrencilerin bir yarıyıldaki asgari ders yükü,
GPA hesabına katılan üç derstir. Gerekçeli durumlarda bu yük, danışmanın ve
ilgili bölüm başkanlığının onayı ile azaltılabilir. (5) Kayıtlı olunan yarıyıl sonunda mezuniyet
koşullarını sağlayabilecek öğrenciler için asgari ders yükü koşulu aranmaz. (6) Son yarıyılda “İş Yeri Deneyimi Programı”
uygulayan bölümler için 165 AKTS kredisini, diğer bölümler için 195 AKTS
kredisini tamamlayan öğrencilerin normal ders yükü en fazla 15 AKTS kredisi
kadar artırılabilir. Lisans
programına intibak ve ders sayımı MADDE 20
– (1) Öğrencilerin, bir
yükseköğretim kurumundan aldığı derslerin kayıtlı olduğu programa sayım
işlemleri, ilgili bölüm intibak komisyonunun kararına istinaden, bölüm
başkanlığının önerisi üzerine ilgili yönetim kurulu tarafından yapılır. (2) İlgili komisyonlar öğrencinin daha önceki
dönemlerde aldığı dersler ile yatay geçiş yaptığı programın derslerini
dikkate alarak, Senatonun belirlediği esaslara göre öğrencinin hangi
yarıyıla veya sınıfa intibak ettirileceğini tespit eder, varsa öğrencinin
alması gereken ilave derslerden oluşan bir intibak programı ile muaf
tutulması gereken dersleri belirler. Program
dışı dersler MADDE 21
– (1) Program dışı dersler,
öğrencinin kayıtlı olduğu lisans veya çift ana dal/yan dal programlarının
müfredatında yer almayan ancak öğrenci tarafından fazladan alınan
derslerdir. Bu dersler, danışman onayı ile genel not ortalamasına dahil
olacak ya da olmayacak şekilde (NC statüsünde) alınabilir. (2) Ortalamaya dahil olacak şekilde alınan program
dışı dersler bu Yönetmelik hükümlerine tabidir. (3) Ortalamaya dahil olmayacak (NC statüsündeki)
derslerde aşağıdaki hususlar uygulanır: a) Bu dersler, öğrencinin ilgili yarıyıldaki ders
yüküne sayılır. b) Bir yarıyılda bu statüde en fazla iki adet ders
alınabilir. c) Bu derslerin statüsü, ilgili yarıyıla ait kayıt
süreci bittikten sonra değiştirilemez. ç) Bu dersler, alındığı yarıyılda öğrencinin
kayıtlı olduğu programa ya da programlara saydırılamaz. d) Bu statüde alınan dersler, aynı statüde ancak
bir kez tekrarlanabilir. e) Bu statüde alınan dersler, alınan harf notu ile
birlikte not belgesinde gösterilir. Yarıyıl
kayıtları MADDE 22
– (1) Öğrenciler her yarıyıl,
akademik takvimde ilan edilen etkileşimli kayıt tarihlerinde kayıtlarını
yenilemekle yükümlüdür. Ancak lisans programına ilk kez kayıt yaptıran
öğrenciler, akademik takvimde belirtilen ders ekleme bırakma haftasında da
kayıt yaptırabilir. Belirtilen tarihlerde kayıt yaptırmayan öğrenciler
kayıtsız duruma düşer ve kayıtlı öğrencilerin yararlandığı haklardan
yararlanamazlar. (2) Yarıyıl kayıt işlemleri aşağıdaki aşamalardan
oluşur: a) Öğrencinin varsa katkı payı veya öğrenim
ücretini ödemesi. b) Öğrencinin ders kaydını yapması. c) Öğrencinin danışmanı ile görüşerek danışmanından
etkileşimli yarıyıl kayıt onayını alması. (3) Öğrenciler, müfredatın ilk yarıyılında yer alan
dersleri almayı erteleyemezler. (4) Öğrencilerin yarıyıl kayıtlarında alacakları
dersler oluşturulurken ön koşulları sağlamak kaydı ile aşağıdaki öncelik
sıralaması kullanılır ancak bu sıralama danışman onayı ile
değiştirilebilir: a) Tekrarlanması gereken dersler. b) Daha önceki yarıyıllarda alınması gerekirken
alınmamış dersler. c) Müfredattaki sınıf sıralamasına göre alınması
gereken, not yükseltmek amacıyla tekrar alınmak istenen ve/veya NC
statüsünde alınmak istenen dersler. (5) Yarıyıl kaydını etkileşimli kayıt tarihlerinde
tamamlamış öğrenciler, akademik takvimde belirtilen ders ekleme bırakma
tarihlerinde ders ekleme, bırakma ve şube değişikliği yapabilir. Yapılan
değişikliklerin geçerli olması için yeniden danışman onayı alınması
zorunludur. (6) Kayıtsız duruma düşen öğrencilerden yarıyıl
kaydını yaptırmak isteyenler, gerekçelerini belirterek ve belgeleyerek
ilgili bölüm başkanlığına en geç o yarıyılın ders ekleme bırakma süresi
bitimine kadar başvurur. Mazereti ilgili yönetim kurulunca uygun görülen ve
gerekli kayıt koşullarını sağlayan öğrencinin yarıyıl kaydı ÖİDB tarafından
yenilenir. (7) Kayıtsız duruma düşen öğrenciler daha sonraki
yarıyıllarda akademik takvimde ilan edilen etkileşimli kayıt tarihlerinde
kayıt yaptırabilir. Ancak bu öğrencilerin en geç etkileşimli kayıtların
başladığı tarihe kadar bir dilekçe ile ÖİDB’ye başvurmaları gerekir.
Başvurular, İngilizce yeterlik, azami süre ve lisans programına intibak
açısından bu Yönetmelik hükümleri çerçevesinde değerlendirilerek işleme alınır. Dersten
çekilme MADDE 23
– (1) Öğrenciler kayıtlı oldukları
derslerden aşağıda belirtilen kurallara göre çekilebilirler: a) Dersten çekilme işlemi, akademik takvimde
belirtilen tarihlerde yapılabilir. b) Dersten çekilme için danışmanın onayı gerekir. c) Bir yarıyıl içinde en çok bir dersten çekilme
işlemi yapılabilir. ç) Öğrenim boyunca en çok dört dersten çekilme
işlemi yapılabilir. AGÜ içinde bölüm değiştiren öğrencilerin önceki
programlarına kayıtlıyken çekilmiş oldukları dersler, toplam sayıya dâhil
edilir. d) Müfredatın ilk iki yarıyılındaki derslerden
çekilme işlemi yapılamaz. e) Tekrarlanan, daha önce çekilme işlemi yapılan,
NC statüsünde alınan derslerden çekilme işlemi yapılamaz. f) Bir yarıyılda asgari ders yükü veya altında ders
alan öğrencilere dersten çekilme izni verilmez. g) Öğrencinin çekildiği dersler, not çizelgesinde W
harfi ile gösterilir. Bu dersler not ortalaması hesabına katılmaz. Kayıt
sildirme MADDE 24
– (1) Öğrenciler istedikleri
takdirde ÖİDB’ye başvurarak kayıtlarını sildirebilirler. (2) Üniversiteden kaydını sildiren veya disiplin
cezası nedeniyle Üniversite ile ilişiği kesilen öğrencilerin diplomalarını
veya dosyalarındaki kendilerine ait belgeleri alabilmeleri için Üniversite
tarafından belirlenen kayıt sildirme işlemlerini yapmaları ve mali yükümlülükleri
(katkı payı veya öğrenim ücreti, yurt, kütüphane borcu ve benzeri) yerine
getirmeleri zorunludur. (3) Ön lisans diploması alarak veya mezuniyet
koşullarını sağlamadan kayıtlı oldukları programdan kayıt sildiren
öğrenciler, Üniversitedeki tüm öğrencilik haklarını kaybederler ve
öğrenimlerini tamamlamak üzere kayıt sildirdikleri programa tekrar kayıt
yaptıramazlar. ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Sınavlar, Değerlendirme ve Mezuniyet Derslere
devam ve sınavlar MADDE 25
– (1) Öğrenciler derslere,
uygulamalara, sınavlara ve öğretim elemanının gerekli gördüğü diğer
akademik çalışmalara katılmak zorundadır. (2) Öğrencilerin derse devam durumları öğretim
elemanı tarafından izlenir. (3) Öğrencilerin derse devam durumlarının ara sınav
ve yarıyıl sonu sınavlarına katılmaya ve yarıyıl harf notuna katkısı;
sorumlu oldukları ara sınav, ödev, küçük sınav, uygulama ve benzeri
çalışmalar ile bunların yarıyıl harf notuna katkısı ve varsa yarıyıl sonu
sınavına katılma koşulları, dersi veren öğretim elemanı tarafından
belirlenir, ilgili bölüm kurulunda görüşüldükten sonra, öğretim elemanı
tarafından yarıyıl başında öğrencilere duyurulur. (4) Yarıyıl sonu sınavına girme hakkı elde edemeyen
öğrenciler, dersi veren öğretim elemanı tarafından belirlenir ve dersin
yarıyıl sonu sınavına alınmaz. Bu öğrencilerin notları F olarak verilir. (5) Öğrenciler, her dersteki yarıyıl içi başarı
durumları hakkında dersi veren öğretim elemanı tarafından bilgilendirilir.
Bu bilgilendirmede öğrencilerin kimlik bilgilerinin gizliliği ilkesi
gözetilir. (6) Yarıyıl sonu sınavı olan derslerde sınav
düzenlemesi aşağıdaki şekilde yapılır: a) Yarıyıl sonu sınavlarının tarihleri ve saatleri,
ilgili bölümlerin görüşü alınarak ÖİDB tarafından düzenlenir ve ilan
edilir. b) İlan edilen sınav tarihleri, ilgili bölüm
başkanlığının gerekçeli önerisi üzerine ÖİDB tarafından yarıyıl sonu sınav
tarihleri içinde olmak koşulu ile değiştirilebilir. Bu işlem, akademik
takvimde belirtilen yarıyıl sonu sınav dönemi başlamadan önce yapılır. (7) Gerekli durumlarda dersler ve sınavlar, hafta
içinde mesai bittikten sonra ve/veya cumartesi ve pazar günlerinde de
yapılabilir. (8) Sınavların kurallara uygun yapılmasından ilgili
öğretim elemanları ve sınav gözetmenleri sorumludur. (9) Kayıt yenileme ve/veya ara sınav şartlarını,
aşağıda belirtilen nedenle/nedenlerle yerine getiremeyen öğrencilerin
hakları saklıdır: a) Öğrencinin sağlık kuruluşlarından alacağı rapor
ile belgelendirilmesi koşuluyla sağlıkla ilgili mazeretlerinin olması. b) Öğretimin aksaması sonucunu doğuracak toplumsal
olaylar sebebi ile öğrenime YÖK kararı ile ara verilmesi. c) Kesinleşmiş bir mahkumiyet hali veya 18/8/2012
tarihli ve 28388 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları
Öğrenci Disiplin Yönetmeliğine göre yükseköğretim kurumundan süreli
uzaklaştırma ya da çıkarma cezası hariç, gözaltına alınan veya tutuklanan
öğrencilerin gözaltı ve tutukluluk halinin takipsizlikle sonuçlanması ya da
üzerine atılı suç nedeniyle beraat etmeleri. ç) Öğrencinin tecil hakkını kaybetmesi veya
tecilinin kaldırılması sureti ile askere alınması. d) Birinci dereceden akrabanın (anne, baba, kardeş,
eş veya çocuğu) ölümü ya da bunlardan birinin ağır hastalığı halinde
bakacak başka bir kimsenin bulunmadığını belgelendirmesi koşuluyla
eğitimine ara vermek zorunda olması. e) İlgili yönetim kurulu tarafından kabul
edilebilecek diğer durumların ortaya çıkması. Sağlık
raporları ve telafi sınavları MADDE 26
– (1) Hastalık nedeniyle rapor
alan bir öğrenci; raporunu, rapor süresinin bitiminden itibaren 5 iş günü
içinde ilgili bölüm başkanlığına veya yüksekokul müdürlüğüne teslim eder.
Dekanlık veya müdürlük kurallara uygun düzenlenmiş raporları onaylar ve
bunların kopyalarını öğrencinin kayıtlı olduğu derslerin öğretim
elemanlarına iletir. Geçerli hastalık raporu olan öğrencilere raporlu
olduğu süre içinde yapılan yarıyıl içi ara sınavlarını telafi etme olanağı
tanınır. Telafi sınavının tarihi ve nasıl yapılacağı ilgili öğretim elemanı
tarafından belirlenir. Ancak, telafi sınavlarının yarıyıl derslerinin
bitiminden önce yapılması ve değerlendirilmesi gerekir. Ara sınavlar
dışında, bir yarıyıl içi değerlendirme etkinliğine katılamayan ve geçerli
hastalık raporu olan öğrencilere telafi olanağı verilip verilmeyeceği dersi
veren öğretim elemanının yetkisindedir. (2) Bir öğrenci, raporlu olduğu süreler içinde
yapılan derslere veya sınavlara giremez; sınava veya başka bir
değerlendirme etkinliğine girdiği takdirde aldığı notlar geçersiz sayılır. (3) Bir dersin yarıyıl sonu sınavı sırasında
hastalık raporu olan öğrencilere yarıyıl sonu harf notlarının verildiği son
tarihten en az bir gün önce raporlarını ilgili fakülte dekanlığına veya
yüksekokul müdürlüğüne ulaştırmaları ve süresi içinde telafi sınavına
girmek için başvurmaları şartıyla telafi sınavı hakkı verilir. Raporunu
zamanında teslim etmeyen veya başvuru yapmayan öğrencilere telafi sınavı
hakkı tanınmaz. Değerlendirme
ve notlar MADDE 27
– (1) Öğrencilere kayıtlı
oldukları yarıyıl sonunda her ders için bir harf notu verilir. (2) Harf notlarına dönüştürmede dersi veren öğretim
elemanı bağıl değerlendirme ya da mutlak değerlendirme yöntemlerinden
birini kullanır. (3) Harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav,
yarıyıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve
uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. (4) Muafiyet sınavı yapılacak dersler, muafiyet
için gerekli koşullar ve bunların uygulama esasları ilgili akademik kurulun
önerisi ile Senato tarafından belirlenir. (5) Not ortalaması hesaplarına katılan harf
notlarının katsayısı, puanı ve statüsü aşağıda belirtilmiştir: a)
b) NA notu, derse devam yükümlülüklerini yerine
getirmemesi sebebiyle başarısız sayılan öğrenciler için dersi veren öğretim
elemanı tarafından takdir olunur. NA notu, not ortalamaları hesabında F
notu gibi değerlendirilir. (6) Ortalamalara katılmayan notlar aşağıda
belirtilmiştir: a) S (yeterli) notu, ortalamaya katılmayan
derslerde başarılı olan öğrencilere verilir. b) U (yetersiz) notu, ortalamaya katılmayan
derslerde başarısız olan öğrencilere verilir. c) EX (muaf) notu, müfredatta yer alan bazı
derslerden muaf olan öğrencilere verilir. ç) I (eksik) notu, dersi veren öğretim elemanının
kabul edeceği geçerli bir nedenle ders için gerekli koşulları
tamamlayamayan öğrencilere verilir. I notunun, yarıyıl veya yaz okulu
notlarının son veriliş tarihinden itibaren akademik takvimde belirtilen
süre içinde harf notuna çevrilmesi gerekir. Ancak özel durumlarda bu süre
en geç bir sonraki yarıyılın etkileşimli kayıtlarının başlama tarihine
kadar uzatılabilir ve bu süre sonunda harf notuna çevrilmesi gerekir. Özel
durumlardaki bu işlemler dersin verildiği bölüm başkanlığının önerisi
üzerine ve o bölümün bağlı bulunduğu birimin yönetim kurulu kararı ile
gerçekleştirilir. Süresi içinde ilgili öğretim elemanı tarafından harf
notuna çevrilmeyen I notu kendiliğinden F veya U notuna dönüşür. I notu ile
ilgili tarihler akademik takvimde belirtilir. d) W (dersten çekilme) notu, bir dersten çekilen
öğrencilere verilir. e) P notu bir yarıyıldan çok süren derslerde, son
yarıyıldan önceki yarıyıllar sonunda verilir. Bu not, ortalama hesaplarına
katılmaz. Notların
açıklanması, maddi hata düzeltmeleri ve itiraz MADDE 28
– (1) Yarıyıl sonu harf notları,
dersi veren öğretim elemanları tarafından akademik takvimde belirtilen
tarihlerde verilir ve öğrenci bilgi sistemi üzerinden ilan edilir. (2) Derslere ait tüm değerlendirmeler, yapıldığı
tarihten itibaren en geç 15 iş günü içerisinde öğrencilere duyurulur.
Yarıyıl içi tüm değerlendirmeler, akademik takvimde belirtilen yarıyıl sonu
sınavları başlangıç tarihinden önce ilan edilir. (3) Yarıyıl veya yaz okulu sonu notları, dersi
veren öğretim elemanının notların son veriliş tarihinden itibaren en geç 10
iş günü içinde bölüm başkanlığına yazılı başvurusu ve ilgili yönetim
kurulunun onayı ile ÖİDB’ye iletilmek suretiyle düzeltilir. (4) Öğrenciler tüm değerlendirmelere ve harf
notlarına itiraz edebilirler. Öğrenciler itirazlarını, notların öğretim
elemanı tarafından ilan edildiği tarihten itibaren 5 iş günü içinde ilgili
bölüme yazılı olarak yapabilir. İtiraz ilgili öğretim elemanının görüşü
alınarak, birim tarafından oluşturulacak üç kişilik komisyon tarafından
incelenir. Sonuç, birim kurulu kararının ardından ilgili yönetim kurulunca
karara bağlanır. İtirazın incelenmesi ve değerlendirilmesi, itirazın
yapıldığı tarihten itibaren en geç 15 gün içinde sonuçlandırılır ve
öğrenciye bilgi verilir. Dersten
başarılı sayılma ve ders tekrarı MADDE 29
– (1) F, NA ve U başarısız
notlardır. (2) F, NA, U ve W harf notu alınan dersler,
tekrarlanması gereken derslerdir. Tekrarlanacak seçmeli derslerin yerine
müfredat çerçevesinde başka seçmeli dersler alınabilir. NC statüsünde
alınan derslerde W harf notu hariç alınan başarısız notların tekrarlanması
gerekir. (3) Sadece C, C-, D+ ve D notu alınan dersler
alındığı yarıyılı izleyen dört yarıyıl içinde tekrarlanabilir. (4) Tekrarlanan derste alınan son not geçerlidir. Not
ortalamaları MADDE 30
– (1) Her yarıyıl sonunda
öğrencilerin yarıyıl sonu not ortalaması ile genel not ortalaması hesaplanır
ve başarı durumları belirlenir. (2) Bir dersten kazanılan toplam kredi, o dersin
AKTS kredi değeri ile yarıyıl sonunda alınan harf notuna karşılık gelen
katsayının çarpımı ile elde edilir. (3) Yarıyıl not ortalaması, öğrencinin ilgili
yarıyılda kayıtlı olduğu ve ortalama hesabına katılan tüm derslerden
kazandığı toplam kredinin, bu derslerin kredi değerlerinin toplamına
bölünmesiyle hesaplanır. (4) Genel not ortalaması, öğrencinin ilgili yarıyıl
da dâhil olmak üzere, o zamana kadar aldığı ve ortalama hesabına katılan
tüm derslerden kazandığı toplam kredinin, bu derslerin kredi değerlerinin
toplamına bölünmesiyle hesaplanır. (5) Hesaplamalarda elde edilen ortalamalar,
virgülden sonra iki hane olacak şekilde yuvarlanarak ifade edilir.
Yuvarlama işleminde üçüncü hane 5’ten küçükse ikinci hane değişmez, 5 veya
5’ten büyükse ikinci hanenin değeri bir artırılır. (6) Yaz okulu dönemi sonunda öğrencilerin yaz okulu
döneminde kayıt yaptırdıkları derslerden aldıkları notlar dikkate alınarak
genel not ortalamaları yeniden hesaplanır. Takip eden yarıyıl başında ders
kayıtları, öğrencinin güncellenmiş genel not ortalamasına göre belirlenen
yeni akademik başarı durumuna bakılarak yapılır. Başarılı
öğrenciler MADDE 31
– (1) Genel ve yarıyıl not
ortalaması en az 2,00 olan ve ilgili yarıyılda başarısız notu olmayan öğrenciler
yarıyıl not ortalamalarına göre aşağıdaki şekilde tanımlanır: a) Azami eğitim öğretim süresi içinde olan ve
ilgili yarıyılda ortalama hesabında kullanılan en az üç adet ders alan
öğrencilerden yarıyıl not ortalaması 3,50 – 4,00 arasında olanlar yüksek
şeref (high honor), 3,00 – 3,49 arasında olanlar şeref (honor) öğrencisi
olarak tanımlanır. Not ortalaması koşulunu sağlayan ancak ortalama
hesabında kullanılan üç adet ders koşulunu sağlamayanlar başarılı
(satisfactory) öğrenci olarak tanımlanır. b) Azami eğitim öğretim süresi içinde yarıyıl not
ortalaması 2,00 – 2,99 arasında olan veya azami eğitim öğretim süresi
dışında olup yarıyıl not ortalaması en az 2,00 olanlar başarılı
(satisfactory) öğrenci olarak tanımlanır. (2) Genel ve yarıyıl not ortalaması en az 2,00 olan
ancak ilgili yarıyılda herhangi bir dersten başarısız notu olan öğrenciler
yeterli (sufficient) öğrenci sayılır. Başarısız
öğrenciler MADDE 32
– (1) Genel ve/veya yarıyıl not
ortalaması 2,00’nin altında olan öğrenciler başarısız (unsatisfactory)
öğrenci olarak tanımlanır. Sınamalı
öğrenciler MADDE 33
– (1) Genel not ortalaması iki
yarıyıl üst üste 2,00’nin altında olan öğrenciler, sınamalı (probation)
öğrenci olarak tanımlanır. (2) Sınamalı öğrenciler, daha önce almadıkları veya
W notu aldıkları dersleri alamazlar. Bu öğrenciler, öncelikle başarısız not
(F, NA, U) aldıkları dersler olmak üzere daha önce aldıkları dersleri
tekrarlarlar. Sınamalı veya başarısız öğrenciler, önceki yarıyıllarda C-,
D+ veya D notu aldıkları derslerden istediklerini tekrarlayabilirler. (3) Sınamalı öğrenciler, daha önce aldıkları
seçmeli bir dersin yerine saydırmak kaydı ile daha önce almadıkları farklı
bir seçmeli dersi alabilirler. (4) Sınamalı öğrenciler için bu Yönetmelikte yer
alan asgari ders yükü ile ilgili hükümler uygulanmaz. (5) Sınamalı öğrencilerin başarılı sayılabilmesi
için bir sonraki yarıyılda genel not ortalamasının en az 2,00 olması
gerekir. (6) Yaz döneminde ders almak isteyen sınamalı
öğrenciler ile normal öğrenim süresini aşmış uzatmalı öğrenci statüsündeki
öğrencilere bu maddede yer alan yeni ders alınması sınırlamasına ilişkin
hükümler uygulanmaz. (7) Sınamalı öğrenciler, bir ek yeni ders veya
toplam 6 AKTS kredisini geçmemek şartıyla ek yeni dersler alabilirler. Mezuniyet
koşulları ve tarihi MADDE 34
– (1) Lisans programından mezun
olunabilmesi için aşağıdaki koşulların sağlanması gerekir: a) Alınan tüm dersler, en az D veya S harf notu
alınarak tamamlanmalıdır. W harf notu olan ortalamaya dahil edilmiş veya
ortalamaya dahil edilmemiş (NC statüsünde) fazladan alınan dersler
mezuniyete engel değildir. b) En az 240 AKTS kredisi kazanılmış ve genel
ağırlıklı not ortalaması (GPA) en az 2,00 olmalıdır. c) Yurt dışındaki anlaşmalı yükseköğretim kurumları
ile yürütülen uluslararası ortak lisans programları hariç olmak üzere
müfredatın toplam kredisinin en az yarısının AGÜ’de alınması gerekir. ç) Yurt dışındaki anlaşmalı yükseköğretim kurumları
ile yürütülen değişim programları ve uluslararası ortak lisans programları
hariç olmak üzere kayıtlı olunan son iki yarıyılın AGÜ’de okunması
zorunludur. (2) Lisans programını oluşturan tüm dersleri azami
süresi içerisinde alan ancak başarısız olduğu dersler bulunduğu için
mezuniyet koşullarını yerine getiremeyen öğrenciler için 2547 sayılı
Kanunun 44 üncü maddesi hükümleri uygulanır. (3) Programlardan mezuniyet tarihi aşağıdaki
şekilde belirlenir: a) Lisans programlarında mezuniyet tarihi, akademik
takvimde ilgili yarıyıl veya yaz okulu için belirtilen harf notlarının ilan
tarihidir. Harf notları ilan edildikten sonra, maddi hata düzeltmesi ve I
notunun tamamlanmasını takiben mezun olanlar için mezuniyet tarihi son harf
notunun kesinleştiği tarihtir. b) Lisans programından mezuniyet hakkı kazanmadan,
ön lisans diploması alarak Üniversiteden ayrılmak isteyen öğrenciler için
mezuniyet tarihi, ön lisans diploması almaya hak kazanılan yarıyılın harf
notlarının ilan tarihidir. Diploma,
sertifika ve diğer belgeler MADDE 35
– (1) Öğrencilere ve mezunlara
verilecek diploma, sertifika ve diğer belgeler ile bunların verilme
koşulları aşağıda tanımlanmıştır: a) Lisans diploması: Lisans programından mezuniyet
koşullarını sağlayan öğrencilere verilir. b) Çift ana dal lisans diploması: Lisans
programından mezuniyet hakkı kazanan ve kayıtlı olduğu çift ana dal
programında da mezuniyet koşullarını sağlayan öğrencilere verilir. c) Ön lisans diploması: Lisans programından
mezuniyet hakkı kazanmadan Üniversiteden ayrılmak isteyen öğrencilere,
başvurmaları ve gerekli kayıt sildirme işlemlerini tamamlamaları durumunda
verilir. Ön lisans diploması almaya hak kazanmak için kayıtlı olunan lisans
programının müfredattaki ilk dört yarıyılın tüm derslerinden en az D veya S
harf notu alınması ve bu derslerin genel not ortalamasının en az 2,00
olması gerekir. ç) Geçici mezuniyet belgesi: Diploma almaya hak
kazananlara bir defaya mahsus olmak üzere verilen ve diploma yerine geçen
belgedir. d) Diploma eki: Akademik ve mesleki yeterliklerin
uluslararası düzeyde tanınmasına yardımcı olan ve diplomalara ek olarak
verilen belgedir. e) Yan dal sertifikası: Lisans programından
mezuniyet hakkı kazanan ve kayıtlı olduğu yan dal programını da başarıyla
tamamlayan öğrencilere verilir. Bu sertifika, bir diploma değildir. f) Not çizelgesi: Öğrencilerin Üniversiteye ilk
kayıt oldukları yarıyıldan itibaren her yarıyılda almış oldukları dersleri,
derslerin kredi durumlarını, bu derslerden alınan notları, ilgili yarıyıl
not ortalaması ile genel not ortalamasını ve başarı durumlarını gösteren
bir belgedir. g) Öğrenci belgesi: Öğrencinin Üniversiteye kayıt
durumunu gösteren belgedir. ğ) NAT (Non-Academic Transcript) belgesi:
Öğrencinin eğitimi süresince katıldığı ve AGÜ değerleri kapsamında
kendisini geliştirdiği müfredat dışı etkinlik takip belgesidir. (2) Diploma, sertifika ve diğer belgeler aşağıda
belirtilen yetkililer tarafından imzalanır: a) Ön lisans, lisans, çift ana dal diplomaları ve
yan dal sertifikası; Rektör, ilgili dekan veya yüksekokul müdürü ve bölüm
başkanı. b) Geçici mezuniyet belgesi; ilgili bölüm başkanı
ve ÖİDB yetkilisi. c) Diploma eki, not çizelgesi ve öğrenci belgesi;
ÖİDB yetkilisi. ç) NAT belgesi; öğrenci faaliyetleri
koordinatörlüğü veya eşdeğeri bir birimin yetkilisi. (3) Diploma, sertifika ve diğer belgelerde
öğrencinin fakültesi, bölümü ve programı belirtilir. (4) Lisans ve/veya çift ana dal programlarından
3,00 – 3,49 genel not ortalaması ile mezun olanlar şeref, 3,50 veya daha
yukarı genel not ortalaması ile mezun olanlar yüksek şeref mezunu olarak
tanımlanır. Bu tanımlar diplomalarda belirtilir. (5) Diploma ve sertifikaların şekli, ölçüleri ve
üzerine yazılacak bilgiler Senato tarafından belirlenir. (6) Diploma ve sertifikaların kaybı hâlinde bir
defaya mahsus olmak üzere yenisi hazırlanır. Yeni nüsha üzerine “ikinci
nüsha” ibaresi konulur. (7) Mezuniyet tarihinden sonra mezunun adı ve/veya
soyadının değişmesi durumunda diploma ve/veya sertifikaların üzerindeki
bilgiler değiştirilmez veya yenileri düzenlenmez. DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Çeşitli ve Son Hükümler Danışman MADDE 36
– (1) Bölüm başkanlıkları, lisans
programına kaydolan her öğrenciye tam zamanlı öğretim üyeleri ve ders veren
öğretim elemanları arasından bir danışman atar. (2) Danışmanın görevleri aşağıda belirtilmiştir: a) Öğrenciyi her yarıyılda alacağı derslerin
seçiminde bilgilendirir ve yönlendirir. b) Kayıt olunacak dersleri öğrencinin akademik
başarı durumuna göre birlikte değerlendirdikten sonra yarıyıl kayıt onayı
verir. c) Öğrenciyi, Üniversite yaşamına uyum, mesleki gelişim
ve kariyer konularında bilgilendirir ve yönlendirir. Disiplin MADDE 37
– (1) Öğrencilerin disiplin
işlemleri Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümlerine
göre yapılır. Kopya ve
intihal MADDE 38
– (1) Bir öğrencinin sınavlarda,
ödevlerde, raporlarda veya diğer değerlendirme etkinliklerinde kopya
çektiği, kopyaya teşebbüs ettiği, intihal yaptığı veya Yükseköğretim
Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliğinde yer alan benzer ihlallerde
bulunduğu şüphesi oluşursa o öğrenci hakkında disiplin soruşturması açılır.
Soruşturma süresi boyunca söz konusu değerlendirme etkinliği için not
verilmez. Disiplin soruşturması sonunda suçsuz bulunan öğrencinin sınavı
değerlendirilir ya da telafi sınavı veya telafi etkinliği düzenlenir. Suçlu
bulunan öğrenciye, aldığı disiplin cezasının yanı sıra, söz konusu sınav
veya değerlendirme etkinliğinden sıfır notu verilir. (2) Yarıyıl sonu toplam notuna etkisi olan tüm
çalışmalar, projeler, laboratuvar raporları, ödevler ve benzeri
değerlendirme etkinlikleri de Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin
Yönetmeliğine göre sınav olarak kabul edilir. Burs ve
yardım MADDE 39
– (1) Öğrencilere çeşitli
kaynaklardan sağlanan bursların ve yardımların dağıtımına ilişkin esaslar
Senato tarafından belirlenir. Sağlık
işleri MADDE 40
– (1) Öğrencilere verilecek sağlık
hizmetlerine ilişkin esaslar Senato tarafından belirlenir. Katkı
payı, öğrenim ücreti ve diğer ücretler MADDE 41
– (1) Öğrenci, akademik takvimde
gösterilen süre içerisinde ilgili mevzuatla belirlenen katkı payı veya
öğrenim ücretini öder. (2) Diploma programlarının hazırlık sınıfı
eğitiminin birinci yılı sonunda lisans eğitimine başlayamayan ve dört
yıllık lisans programlarından normal süre sonunda mezun olamayan öğrencilerden,
ilgili dönem için öngörülen katkı payı ve öğrenim ücreti alınır. Çift ana
dal programında kayıtlı olan öğrencilerden ise diploma programının öğrenim
süresi ve ilave bir yıl sonunda bu madde hükümlerine göre katkı payı
alınır. (3) Kayıt yaptırıp kendi isteği ile kaydını
sildiren öğrencilerin katkı payı/öğrenim ücreti geri ödenmez. İzin MADDE 42
– (1) Öğrencilerin sağlık,
askerlik, yurt içi veya yurt dışı yükseköğretim kurumlarında eğitim, maddi
ve ailevi nedenler, ulusal veya uluslararası etkinliklerde Üniversiteyi
veya Ülkeyi temsil ile gözaltı, tutukluluk ve hükümlülük durumları ile
ilgili mazeretli ve izinli sayılma talepleri, ilgili mevzuat hükümleri
çerçevesinde değerlendirilir. Tebligat MADDE 43
– (1) Öğrenciye her türlü
tebligat, öğrencinin resmî kayıtlarda yer alan posta adresine ve/veya öğrenciye
Üniversite tarafından sağlanan e-posta adresine gönderilerek yapılır. (2) Öğrenci, Üniversite tarafından sağlanan e-posta
adresine gönderilen iletileri izlemekle yükümlüdür. (3) İletişim bilgileri değişen öğrenciler,
değişikliği takiben en geç 15 gün içinde ÖİDB’ye yazılı olarak başvurarak
bilgilerini güncellemekle yükümlüdür. Hüküm
bulunmayan haller MADDE 44
– (1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde ilgili diğer mevzuat hükümleri ile YÖK, Senato ve
Üniversite Yönetim Kurulu kararları uygulanır. Yürürlükten
kaldırılan yönetmelik MADDE 45
– (1) 24/2/2015 tarihli ve 29277
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Abdullah Gül Üniversitesi Lisans Eğitim
Öğretim ve Sınav Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır. Yürürlük MADDE 46
– (1) Bu Yönetmelik 2020-2021
eğitim-öğretim yılı başından geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe
girer. Yürütme MADDE 47
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Abdullah Gül Üniversitesi Rektörü yürütür. |
