7 Eylül 2024 CUMARTESİ | Resmî Gazete | Sayı : 32655 |
YÖNETMELİK | ||
Haliç Üniversitesinden: HALİÇ ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ BİRİNCİ BÖLÜM Başlangıç Hükümleri Amaç MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Haliç Üniversitesinde
yürütülen yüksek lisans, doktora ve sanatta yeterlikten oluşan lisansüstü
programları için kabul, kayıt, eğitim-öğretim, sınavlar ve mezuniyetlere
ilişkin hususları düzenlemektir. Kapsam MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik; Haliç Üniversitesi Lisansüstü
Eğitim Enstitüsüne kayıtlı öğrencilerin eğitim-öğretim ve sınav esaslarına
ilişkin hükümleri kapsar. Dayanak MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik; 4/11/1981
tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 14 üncü ve 44 üncü
maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır. Tanımlar MADDE 4- (1) Bu Yönetmelikte geçen; a) Akademik takvim: Lisansüstü eğitimlerde yarıyıl,
yaz dönemi, yeterlik ve benzeri tarihleri içerecek şekilde Senato
tarafından belirlenerek, Lisansüstü Eğitim Enstitüsünce ilan edilen eğitim
dönemini, b) AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemini, c) ALES: Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi
Giriş Sınavını, ç) Anabilim/Anasanat
dalı: Enstitüdeki anabilim/anasanat dalını, d) Anabilim/Anasanat dalı
kurulu: Enstitü anabilim/anasanat dalı kurulunu, e) Başkan/Başkanlık: Enstitüdeki anabilim/anasanat dalı başkanını/başkanlığını, f) Danışman: Enstitüde kayıtlı öğrenciye ders ve
tez/proje/sanat eseri/sanatta yeterlik eseri çalışması dönemlerinde
rehberlik yapmak üzere Enstitü Yönetim Kurulu tarafından atanan öğretim
üyesini, g) Dönem projesi: Tezsiz yüksek lisans eğitimi
sırasında araştırılan ve/veya incelenen bilimsel bir konunun bilimsel
araştırma raporu biçiminde sunulmuş şeklini, ğ) Enstitü: Haliç Üniversitesi Lisansüstü Eğitim
Enstitüsünü, h) Enstitü Kurulu: Enstitü Müdürü başkanlığında,
müdür yardımcıları ve Enstitü anabilim ve anasanat
dalı başkanlarından oluşan kurulu, ı) Enstitü Yönetim Kurulu: Enstitü Müdürü
başkanlığında, müdür yardımcıları ve müdür tarafından gösterilecek altı
aday arasından Enstitü Kurulu tarafından üç yıl için seçilen üç öğretim
üyesinden oluşan kurulu, i) İkinci tez danışmanı: Lisansüstü eğitim yapan
öğrencinin tez konusunun özelliği gereği, Enstitü Yönetim Kurulunca
Üniversite dışından atanan doktora/sanatta yeterlik derecesine sahip
deneyimli kişiyi, j) İntihal: Başkalarının fikirlerini, metotlarını,
verilerini veya eserlerini bilimsel kurallara uygun biçimde atıf yapmadan
kısmen veya tamamen kendi eseri gibi göstermeyi, k) Kredi sistemi: Bir lisansüstü dersinin yarıyıl
kredi değeri, haftalık teorik ders saatinin tamamı ile haftalık uygulama,
alan ya da atölye çalışması veya laboratuvar/klinik
çalışması karşılığının yarısının toplamı ile bulunan ulusal kredi sistemi
ve/veya Avrupa Kredi Transfer Sistemini, l) Lisansüstü eğitim: Tüm tezli/tezsiz yüksek
lisans ve doktora/sanatta yeterlik eğitimini, m) Müdürlük: Enstitü Müdürlüğünü, n) Öğrenci: Lisansüstü eğitim-öğretim yapmak üzere
Enstitüye kayıtlı olan gerçek kişiyi, o) ÖSYM: Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi
Başkanlığını, ö) Rektör: Haliç Üniversitesi Rektörünü, p) Seminer: Lisansüstü eğitim gören öğrencilerin
ders döneminde hazırladıkları, bilimsel bir konunun incelenip irdelenmesine
dayanan, sözlü olarak sunularak değerlendirilen yazılı bir metinden oluşan
çalışmayı, r) Senato: Haliç Üniversitesi Senatosunu, s) Tez: Tezli yüksek lisans, doktora, sanatta
yeterlik eğitiminin amacına yönelik olarak hazırlanan bilimsel bir eseri, ş) Tez izleme komitesi: Doktora/Sanatta yeterlik
öğrencisinin tez önerisini değerlendirme, tez çalışmalarına rehberlik etme
ve yönlendirme görevini üstlenen; biri tez danışmanı, biri ilgili Enstitü
anabilim/anasanat dalından ve diğeri Enstitü
anabilim/anasanat dalı dışından olmak üzere üç
öğretim üyesinden oluşan komiteyi, t) TUS-DUS: Tıpta/Diş Hekimliğinde Uzmanlık
Sınavını, u) Üniversite: Haliç Üniversitesini, ü) Yarıyıl: Güz ve bahar yarıyıllarından oluşan,
başlangıç ve bitiş tarihleri her akademik yıl Senato tarafından belirlenen
eğitim ve öğretim süresini, v) Yaz dönemi: Güz ve bahar yarıyılları dışında,
yaz döneminde yapılan eğitim ve öğretim sürecini, y) Yeterlik sınavı: Doktora/Sanatta yeterlik
öğrencisinin, bulunduğu programdaki temel konularda ve çalışma alanıyla
ilgili konularda yeterli bilgiye sahip olup olmadığını ve bağımsız bir
araştırmayı yürütebilme yeterliliğini değerlendirmeye yönelik sınavı, z) YÖK: Yükseköğretim Kurulunu, ifade eder. İKİNCİ BÖLÜM Yüksek Lisans Programları Genel
esaslar MADDE 5- (1) Yüksek lisans programları, tezli ve tezsiz
olmak üzere iki şekilde yürütülür. (2) Yüksek lisans programları, ikinci öğretim
programları olarak da yürütülebilir. (3) YÖK kararı üzerine Üniversitede; öğretim
elemanı ve öğrencilerin aynı mekânda bulunma zorunluluğu olmaksızın, bilgi
ve iletişim teknolojilerine dayalı olarak öğretim faaliyetlerinin
planlandığı ve yürütüldüğü lisansüstü uzaktan öğretim programları
açılabilir. Uzaktan öğretim programlarının açılabileceği alanlar, uzaktan
öğretim yoluyla verilecek dersler ve kredi ile AKTS kredi miktarları, ders
materyallerinin hazırlanması, sınavlarının yapılma şekli, yükseköğretim
kurumları arasında bu amaçla yapılacak protokoller ile uzaktan öğretime
ilişkin diğer hususlar Senato tarafından belirlenen esaslara göre
yürütülür. Başvuru
ve kabul MADDE 6- (1) Yüksek lisans programına başvurabilmek için
adayların, lisans diplomasına ve başvurduğu puan türünde 55 puandan az
olmamak üzere Senato tarafından belirlenen ALES puanına sahip olmaları
gerekir. Ancak; a) Konservatuvar
programları ile Güzel Sanatlar Fakültesinin sadece özel yetenek sınavı ile
öğrenci kabul eden programlarının Enstitüdeki anasanat
ve anabilim dallarına öğrenci kabulünde, b) Doktora/sanatta yeterlik/tıpta uzmanlık/diş
hekimliğinde uzmanlık/veteriner hekimliğinde uzmanlık/eczacılıkta uzmanlık
mezunlarının yüksek lisans programlarına başvurularında, ALES şartı aranmaz. (2) Tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci
kabulünde, ALES puanı aranmaz. (3) Tezli yüksek lisans
programlarına öğrenci kabulünde; mezun durumunda olan/olabilecek adayların
başvurusuna ilişkin esaslar, ALES puanının %50’den az olmamak koşuluyla ne
kadar ağırlıkla değerlendirmeye alınacağı, lisans not ortalamasının katkı
oranı, yazılı olarak yapılacak bilimsel değerlendirme ve/veya mülakat
sonucunun değerlendirmeye hangi oranda alınacağı ve lisansüstü
eğitim-öğretime öğrenci kabulüne dair diğer hususlar Senato tarafından
belirlenir. (4) Yabancı uyruklu adaylarla, lisans öğreniminin
tamamını yurt dışında tamamlayan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı ve mavi kart
sahibi adayların lisansüstü programlara kabulüne ilişkin usul ve esaslar
Senato tarafından belirlenir. (5) Birinci fıkranın (b) bendi kapsamındaki
adayların değerlendirme işlemleri aşağıdaki şekilde yapılır: a) Mezun olduğu lisansüstü programa girişteki puan
türü veya uzmanlık alanı dikkate alınmaksızın, 55’ten düşük 75’ten fazla
olmamak üzere Senato tarafından bir puan belirlenir ve ilgili programın
şartlarında ilan edilir. b) Bu adaylar daha önceden aldığı puan türü veya
doktora/sanatta yeterlik/uzmanlık alanından, farklı bir alanda başvuru
yapabilir. c) İlan edilen puan, puan türüne bakılmaksızın ALES
puanı olarak hesaplamalara dâhil edilir. Tezli
yüksek lisans programı MADDE 7- (1) Tezli yüksek lisans programı; öğrencinin
bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme,
yorumlama ve değerlendirme yeteneğini kazanmasını sağlar. (2) Tezli yüksek lisans programı; toplam yirmi bir
krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bilimsel araştırma
teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren bir ders, seminer
dersi ve tez çalışmasından oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz
olup, başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Tezli yüksek lisans
programı; bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak
koşuluyla, bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği
konularını içeren bir ders, seminer dersi ve tez çalışması da dâhil olmak
üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. Öğrenci, ders aşamasını
bitirdiği dönemden itibaren, her yarıyıl tez dönemi için kayıt yaptırmak
zorundadır. (3) Öğrencinin alacağı derslerin en fazla ikisi,
(20 AKTS’den fazla olmamak şartıyla) lisans
öğrenimi sırasında alınmamış olması kaydıyla, lisans derslerinden
seçilebilir. Ayrıca ilgili başkanlığın önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulunun
onayı ile diğer anabilim dallarında veya diğer yükseköğretim kurumlarında
verilmekte olan derslerden, en fazla iki ders (20 AKTS’den
fazla olmamak şartıyla) seçilebilir. Süre MADDE 8- (1) Tezli yüksek lisans programında süreye ilişkin
hususlar aşağıdaki şekildedir: a) Tezli yüksek lisans programının süresi; bilimsel
hazırlıkta geçen süre hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin
verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp
yaptırmadığına bakılmaksızın dört yarıyıl olup, program en çok altı
yarıyılda tamamlanır. Ders dönemi en erken iki, tez dönemi de en erken iki
yarıyılda tamamlanabilir. b) Dört yarıyıl sonunda; öğretim
planında yer alan kredili derslerini, bilimsel araştırma teknikleri ile
araştırma ve yayın etiği konularını içeren bir dersi ve seminer dersini
başarıyla tamamlayamayan veya bu süre içerisinde Üniversitenin öngördüğü
başarı şartlarını yerine getiremeyen, azami süreler içerisinde ise tez
çalışmasında başarısız olan veya tez savunmasına girmeyen öğrencinin
Üniversite ile ilişiği kesilir. c) Başka bir yükseköğretim kurumundan ders
döneminde yatay geçişle gelmiş olan öğrenciler, Senato tarafından
belirlenen şartları sağlamak ve tüm dersleri başarmış olmak kaydıyla tez
çalışmasına başlayabilirler. Bu şekilde yatay geçişle gelen öğrenciler,
önceki yükseköğretim kurumunda geçirdikleri süre de dâhil olmak üzere,
programı en çok altı yarıyılda tamamlarlar. Tez
danışmanı atanması MADDE 9- (1) Tez danışmanı atanmasına ilişkin hususlar
aşağıdaki şekildedir: a) Tezli yüksek lisans programında, başkanlık; her
öğrenci için Üniversitenin kadrosunda bulunan bir tez danışmanını en geç
birinci yarıyılın sonuna kadar, öğrencinin danışmanıyla beraber belirlediği
tez konusunu ve tez adını, derslerin bitimini takip eden ilk yarıyılın
başına kadar Enstitüye önerir. Tez danışmanı, tez konusu ve tez adı Enstitü
Yönetim Kurulu onayı ile kesinleşir. b) Tez danışmanı, Senato tarafından belirlenen
niteliklere sahip öğretim üyeleri arasından seçilir. Üniversitede
belirlenen niteliklere sahip öğretim üyesi bulunmaması halinde Senato
tarafından belirlenen ilkeler çerçevesinde Enstitü Yönetim Kurulu
tarafından başka bir yükseköğretim kurumundan öğretim üyesi danışman olarak
seçilebilir. Tez çalışmasının niteliğinin birden fazla tez danışmanı
gerektirdiği durumlarda atanacak ikinci tez danışmanı, Üniversite kadrosu
dışından en az doktora derecesine sahip kişilerden olabilir. Yüksek
lisans tezinin sonuçlandırılması MADDE 10- (1) Yüksek lisans tezinin sonuçlandırılmasına
ilişkin hususlar aşağıdaki şekildedir: a) Tezli yüksek lisans programında öğrenim gören
bir öğrenci, tezini, Senato tarafından belirlenen tez yazım kılavuzuna
uygun biçimde yazar. b) Yüksek lisans tez jürisi, tez danışmanı ve
ilgili başkanlığın önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile atanır.
Jüri; biri öğrencinin tez danışmanı, en az biri de Üniversite dışından
olmak üzere üç veya beş öğretim üyesinden oluşur. Jürinin üç kişiden
oluşması durumunda, ikinci tez danışmanı jüri üyesi olamaz. c) Tez çalışmasını tamamlayan öğrenci, yüksek
lisans tezinin savunmasından önce; tezin Senato tarafından belirlenen
sayıda nüshasını, düzeltme verilen tezlerde ise düzeltme ile birlikte
danışmanına sunar. Danışman; tezin savunulabilir olduğuna ve yazım
kurallarına uygunluğuna dair görüşünü yazılı olarak, tezin nüshaları ile
birlikte başkanlık aracılığıyla, Enstitüye gönderir. ç) Enstitü, söz konusu teze ilişkin intihal yazılım
programı raporunu alarak danışmana ve jüri üyelerine gönderir. Rapordaki
verilerde gerçek bir intihalin tespiti halinde, gerekçesi ile birlikte
karar verilmek üzere tez Enstitü Yönetim Kuruluna gönderilir. d) Jüri üyeleri, söz konusu tezin kendilerine
teslim edildiği tarihten itibaren en geç bir ay içinde toplanarak öğrenciyi
tez sınavına alır. Tez sınavı; tez çalışmasının sunulması ve bunu izleyen
soru-cevap bölümünden oluşur. Tez sınavı; öğretim elemanları, lisansüstü
öğrenciler ve alanın uzmanlarından oluşan dinleyicilerin katılımına açık
ortamlarda gerçekleştirilir. Öğrenci, tezini jüri ve dinleyiciler önünde
sözlü olarak savunur. e) Tez sınavının tamamlanmasından sonra, jüri,
dinleyicilere kapalı olarak, tez hakkında salt çoğunlukla; kabul, ret veya
düzeltme kararı verir. Tezi kabul edilen öğrenciler başarılı olarak
değerlendirilir. Bu karar, başkanlıkça tez sınavını izleyen üç gün içinde
Enstitüye tutanakla bildirilir. f) Tezi başarısız bulunarak reddedilen öğrencinin
Enstitü ile ilişiği kesilir. g) Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci,
en geç üç ay içinde düzeltmeleri yapılan tezi, aynı jüri önünde yeniden
savunur. Bu savunma sonunda da tezi kabul edilmeyen öğrenci, başarısız
bulunarak Enstitü ile ilişiği kesilir. ğ) Tezi reddedilen öğrencinin talepte bulunması
halinde; azami süreler içinde kalmak ve tezsiz yüksek lisans programının
ders kredi yükü, proje yazımı ve benzeri gereklerini yerine getirmiş olmak
kaydıyla kendisine tezsiz yüksek lisans diploması verilir. Tezli
yüksek lisans diploması MADDE 11- (1) Tezli yüksek lisans diplomasına ilişkin
hususlar aşağıdaki şekildedir: a) Tez sınavında başarılı olmak
ve Senato tarafından belirlenen mezuniyet için gerekli diğer koşulları sağlamak
kaydıyla yüksek lisans tezinin ciltlenmiş en az üç kopyasını ve elektronik
ortamda pdf formatında kopyasını iki CD olarak,
tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde Enstitüye teslim eden
ve tezi şekil yönünden uygun bulunan yüksek lisans öğrencisine tezli yüksek
lisans diploması verilir. Enstitü
Yönetim Kurulu, talep halinde teslim süresini en fazla bir ay daha
uzatabilir. Bu koşulları yerine getirmeyen öğrenci, koşulları yerine
getirinceye kadar diplomasını alamaz, öğrencilik haklarından yararlanamaz
ve azami süresinin dolması halinde ilişiği kesilir. b) Tezli yüksek lisans diploması üzerinde;
öğrencinin kayıtlı olduğu Enstitü anabilim/anasanat
dalındaki programın, YÖK tarafından onaylanmış adı bulunur. Mezuniyet
tarihi, tezin sınav jüri komisyonu tarafından imzalı nüshasının teslim
edildiği tarihtir. c) Tezin teslim tarihinden itibaren üç ay içinde,
tezin elektronik ortamda bir kopyası, bilimsel araştırma ve faaliyetlerin
hizmetine sunulmak üzere; YÖK’e gönderilmek üzere, Enstitü tarafından
Rektörlüğe iletilir. Tezsiz
yüksek lisans programı MADDE 12- (1) Tezsiz yüksek lisans programı, öğrenciye
mesleki konularda bilgi kazandırarak mevcut bilginin uygulamada nasıl
kullanılacağını gösterir. (2) Tezsiz yüksek lisans programı; toplam 30
krediden ve 60 AKTS’den az olmamak kaydıyla en az
on ders, bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği
konularını içeren bir ders ile dönem projesi dersinden oluşur. Öğrenci;
dönem projesi dersinin alındığı yarıyılda, dönem projesi dersine kayıt
yaptırmak ve yarıyıl sonunda yazılı proje ve/veya rapor vermek zorundadır.
Dönem projesi dersi kredisiz olup, başarılı veya başarısız olarak
değerlendirilir. (3) Öğrencinin alacağı derslerin en çok ikisi (20 AKTS’den fazla olmamak şartıyla), lisans öğrenimi
sırasında alınmamış olması kaydıyla lisans derslerinden seçilebilir. (4) Senato tarafından belirlenen esaslara göre,
tezsiz yüksek lisans programının sonunda, yeterlik sınavı uygulanabilir. Süre MADDE 13- (1) Tezsiz yüksek lisans programında süreye
ilişkin hususlar aşağıdaki şekildedir: a) Tezsiz yüksek lisans programını tamamlama
süresi; bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, kayıt olduğu programa ilişkin
derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp
yaptırmadığına bakılmaksızın en az iki yarıyıl, en çok üç yarıyıldır. b) Bu sürenin sonunda başarısız olan veya programı
tamamlayamayan öğrencinin Enstitü ile ilişiği kesilir. Danışman
atanması MADDE 14- (1) Tezsiz yüksek lisans programında, başkanlık
her öğrenci için ders seçiminde ve dönem projesinin yürütülmesinde
danışmanlık yapacak bir öğretim üyesi veya Senato tarafından belirlenen
nitelikleri haiz doktora derecesine sahip bir öğretim görevlisini, en geç
birinci yarıyılın sonuna kadar belirler ve Enstitüye bildirir. Danışman,
Enstitü Yönetim Kurulu onayıyla kesinleşir. Tezsiz
yüksek lisans diploması MADDE 15- (1) Tezsiz yüksek lisans diplomasına ilişkin
hususlar aşağıdaki şekildedir: a) Kredili derslerini ve dönem projesini başarıyla
tamamlayan öğrenciye tezsiz yüksek lisans diploması verilir. b) Tezsiz yüksek lisans diploması üzerinde,
öğrencinin kayıtlı olduğu Enstitü anabilim/anasanat
dalındaki programın, YÖK tarafından onaylanmış adı bulunur. c) Mezuniyet tarihi; Enstitü Yönetim Kurulunun,
mezuniyeti onayladığı tarihtir. ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Doktora Programı Genel
esaslar MADDE 16- (1) Doktora programı, öğrenciye bağımsız araştırma
yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısı ile
irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için
gerekli becerileri kazandırır. (2) Doktora programı, tezli yüksek
lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için; bir eğitim-öğretim
dönemi 60 AKTS’den ve toplam yirmi bir krediden
az olmamak kaydıyla en az yedi ders, bilimsel araştırma teknikleri ile
araştırma ve yayın etiği konularını içeren bir ders, seminer dersi,
yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere, en az 240 AKTS
kredisinden oluşur. Bilimsel
araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren en az
bir ders, yüksek lisans döneminde alınmış ve başarılmış ise doktora programında
alınmasına gerek yoktur. (3) Doktora programlarında, Başkanlığın önerisi ve
Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında
verilmekte olan derslerden, yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş
öğrenciler için en fazla iki ders (20 AKTS’den
fazla olmamak şartıyla) seçilebilir. (4) Lisans dersleri, ders yüküne ve doktora
kredisine sayılmaz. (5) Doktora programları, ikinci öğretim olarak
açılamaz. (6) Doktora çalışması sonunda hazırlanacak tezin;
bilime yenilik getirme, yeni bir bilimsel yöntem geliştirme, bilinen bir
yöntemi yeni bir alana uygulama niteliklerinden en az birini yerine
getirmesi gerekir. Başvuru
ve kabul MADDE 17- (1) Doktora programına başvurabilmek için
adayların, tezli yüksek lisans diplomasına sahip olmaları ve ALES’ten başvurduğu programın puan türünde 55 puandan
az olmamak koşuluyla Senato tarafından belirlenen ALES puanına sahip
olmaları gerekir. Ancak doktora/sanatta yeterlik/tıpta uzmanlık/diş
hekimliğinde uzmanlık/veteriner hekimliğinde uzmanlık/eczacılıkta uzmanlık
mezunlarının doktora programlarına başvurularında ALES şartı aranmaz ve bu
adayların değerlendirme işlemleri aşağıdaki şekilde yapılır: a) Mezun olduğu lisansüstü programa girişteki puan
türü veya uzmanlık alanı dikkate alınmaksızın, 55’ten düşük 75’ten fazla
olmamak üzere Senato tarafından bir puan belirlenir ve ilgili programın
şartlarında ilan edilir. b) Bu adaylar daha önceden aldığı puan türü veya
doktora/sanatta yeterlik/uzmanlık alanından, farklı bir alanda başvuru
yapabilir. c) İlan edilen puan, puan türüne bakılmaksızın ALES
puanı olarak hesaplamalara dâhil edilir. (2) Hazırlık sınıfları hariç, on yarıyıl süreli
lisans öğrenimi alanlar yüksek lisans derecesine sahip sayılır. (3) Hazırlık sınıfları hariç en az on yarıyıl
süreli (beş yıl) lisans öğretimi yapan diş hekimliği, veteriner ve tıp
fakültesi mezunları ile Sağlık Bakanlığınca belirlenen esaslara göre bir laboratuvar dalında uzmanlık yetkisi kazanmış olan fen
ve eczacılık fakültesi mezunları, lisans diploması ile başvuruda
bulunabilirler. Bu adayların ALES’ten başvurduğu
programın puan türünde 55 puandan az olmamak koşuluyla Senato tarafından
belirlenen ALES puanına sahip olmaları gerekir. (4) Konservatuvar
programları ile Güzel Sanatlar Fakültesinin özel yetenek sınavı ile öğrenci
kabul eden programlarının Enstitüdeki anabilim ve anasanat
dallarına öğrenci kabulünde, öğrencinin 55 puandan az olmamak koşuluyla
Senato tarafından belirlenen ALES puanına sahip olması gerekir. (5) Doktora programına öğrenci
kabulünde anadilleri dışında YÖK tarafından kabul edilen merkezî yabancı
dil sınavları ile eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil
sınavlarından en az 55 puan veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen
uluslararası yabancı dil sınavlarından bu puan muadili bir puan alınması
zorunlu olup, bu asgari puanların girilecek programların özelliklerine göre
gerekirse yükseltilmesi Senato tarafından belirlenir. (6) Tıp fakültesi mezunlarının,
temel tıp bilimlerinde doktora programlarına başvurabilmeleri için; 50
puandan az olmamak koşuluyla Senato tarafından belirlenen TUS’tan alınmış
temel tıp puanına veya ALES’in sayısal puan
türünde 55 puandan az olmamak koşuluyla Senato tarafından belirlenen ALES
puanına sahip olmaları gerekir. Temel tıp puanı; TUS’ta temel tıp bilimleri
testi-1 bölümünden elde edilen standart puanın 0,7 ve klinik tıp bilimleri
testinden elde edilen standart puanın 0,3 ile çarpılarak toplanması ile
elde edilir. (7) Doktora programlarına öğrenci kabulünde;
adayların başvurusuna ilişkin esaslar, ALES puanı, lisans mezuniyet not
ortalaması, yabancı dil puanı ve giriş sınavının/portfolyo
incelemesinin sonucu değerlendirilir. Mülakat ve/veya yazılı sınavının/portfolyo incelemesinin ortalama sonucunun en az 55
olması gerekir. Temel tıp bilimleri programlarına başvuran tıp fakültesi ve
diş hekimliği fakültesi mezunları için ALES, DUS veya TUS temel tıp puanı
dikkate alınır. ALES, DUS veya TUS temel tıp puanının %50’si, lisans
mezuniyet not ortalamasının yüzlük sistemdeki karşılığının %10’u, yabancı
dil sınav notunun %10’u, giriş sınavının/portfolyo
incelemesinin ortalama sonucunun %30’unun toplamı alınarak yapılan
değerlendirmede, toplam en az 70 puan almış olmak gerekir. Başarı
sıralaması, en yüksek puan alan adaydan başlayarak yapılır. Süre MADDE 18- (1) Doktora programı, bilimsel hazırlıkta geçen
süre hariç, tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için,
kaydolduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere,
her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın sekiz yarıyıl
olup, azami tamamlama süresi on iki yarıyıldır. (2) Doktora programı için gerekli kredili dersleri,
tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler en erken iki, azami dört
yarıyılda tamamlayabilirler. Bu süre içinde kredili derslerini başarıyla
tamamlayamayan veya Senato tarafından belirtilen en az genel not
ortalamasını sağlayamayan öğrencinin Enstitü ile ilişiği kesilir. (3) Kredili derslerini başarıyla bitiren, yeterlik
sınavında başarılı bulunan ve tez önerisi kabul edilen, ancak tez
çalışmasını birinci fıkrada belirtilen azami süreler içinde tamamlayamayan
öğrencinin Enstitü ile ilişiği kesilir. (4) Başka bir yükseköğretim kurumundan ders
döneminde yatay geçişle gelmiş olan öğrenciler, Senato tarafından
belirlenen şartları sağlamak ve tüm dersleri başarmış olmak kaydıyla tez
çalışmasına başlayabilirler. Tez
danışmanı atanması MADDE 19- (1) Başkanlık her öğrenci için Üniversite
kadrosunda bulunan bir tez danışmanını ve danışmanla öğrencinin birlikte
belirleyeceği tez konusu ile tez adını Enstitüye önerir. Tez danışmanı, tez
önerisi ve tez adı Enstitü Yönetim Kurulu kararıyla kesinleşir. Tez
danışmanı en geç birinci yarıyılın sonuna kadar atanır. (2) Tez danışmanı, Senato tarafından belirlenen
niteliklere sahip öğretim üyeleri arasından seçilir. Üniversitede
belirlenen niteliklere sahip öğretim üyesi bulunmaması halinde, Senato
tarafından belirlenen ilkeler çerçevesinde, Enstitü Yönetim Kurulu
tarafından başka bir yükseköğretim kurumundan öğretim üyesi danışman olarak
seçilebilir. Doktora programlarında öğretim üyelerinin tez yönetebilmesi
için; tıp, diş hekimliği, veteriner ve eczacılık fakültelerindeki
programlardaki öğretim üyeleri hariç, başarıyla tamamlanmış en az bir
yüksek lisans tezi yönetmiş olması gerekir. Tez çalışmasının niteliğinin
birden fazla tez danışmanı gerektirdiği durumlarda atanacak ikinci tez
danışmanı, Üniversite kadrosu dışından en az doktora derecesine sahip
kişilerden olabilir. Yeterlik
sınavı MADDE 20- (1) Yeterlik sınavı; kredili derslerini, bilimsel
araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren en az
bir dersi ve seminer dersini tamamlayan öğrencinin, alanındaki temel
konular ve kavramlar ile doktora çalışmasıyla ilgili bilimsel araştırma
derinliğine sahip olup olmadığının ölçülmesidir. Bir öğrenci, bir yılda en
fazla iki kez yeterlik sınavına girebilir. (2) Yeterlik sınavları yılda iki kez yapılır. Sınav
tarihleri Senato tarafından belirlenir. İlgili öğrencinin başvurusu,
danışmanın onayı ve başkanlığın talebi sonrasında Enstitü Yönetim Kurulu,
yeterlik sınavı için karar alır. Sınavın tarih ve saati, başkanlığın
bildirimi ile Müdürlükçe ilan edilir. Yüksek lisans derecesi ile kabul
edilen öğrenci en geç beşinci yarıyılın, lisans derecesi ile kabul edilmiş
olan öğrenci en geç yedinci yarıyılın sonuna kadar yeterlik sınavına girmek
zorundadır. (3) Yeterlik sınavları, başkanlık tarafından
önerilen ve Enstitü Yönetim Kurulu tarafından onaylanan beş kişilik doktora
yeterlik komitesi tarafından düzenlenir ve yürütülür. Komite, farklı
alanlardaki sınavları hazırlamak, uygulamak ve değerlendirmek amacıyla
sınav jürileri kurar. Sınav jürisi en az ikisi Üniversite dışından olmak
üzere, danışman dâhil beş öğretim üyesinden oluşur. Danışman oy hakkına
sahiptir. (4) Yeterlik sınavı, yazılı ve sözlü olarak iki
bölüm halinde yapılır. Yazılı sınavda en az 70 puan alan öğrenci başarılı
kabul edilir ve sözlü sınava alınır. Yazılı sınav notunun %50’si ve sözlü
sınav notunun %50’si toplanarak yeterlik sınav notu hesaplanır. Sınav
jürileri, yazılı ve sözlü sınav ortalaması en az 70 puan olan öğrenciyi
başarılı kabul eder. Jüri, öğrencinin başarılı veya başarısız olduğuna salt
çoğunlukla karar verir. Bu karar, başkanlıkça, yeterlik sınavını izleyen üç
gün içinde, Enstitüye tutanakla bildirilir. (5) Yeterlik sınavı jürisi, yeterlik sınavını
başaran bir öğrencinin, ders yükünü tamamlamış olsa bile, toplam kredi
miktarının üçte birini geçmemek şartıyla fazladan ders/dersler almasını
isteyebilir. Öğrenci, başkanlığın teklifi ve Enstitü Yönetim Kurulunun
kararıyla belirlenen dersleri, tez çalışmasına başlamadan önce başarmak
zorundadır. (6) Yeterlik sınavında başarısız olan öğrenci;
başarısız olduğu bölüm/bölümlerden, bir sonraki yarıyılda tekrar sınava
alınır. Bu sınavda da başarısız olan öğrencinin Enstitü ile ilişiği
kesilir. (7) Enstitü Yönetim Kurulu tarafından kabul edilen
geçerli bir mazereti olmaksızın yeterlik sınavına girmeyen öğrenci
başarısız sayılır. Tez
izleme komitesi MADDE 21- (1) Yeterlik sınavında başarılı bulunan öğrenci
için ilgili başkanlığın önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulunun onayı ile bir
ay içinde bir tez izleme komitesi oluşturulur. (2) Tez izleme komitesi üç öğretim üyesinden
oluşur. Komitede; tez danışmanı, ilgili anabilim/anasanat
dalından bir kişi ve Enstitünün ilgili anabilim/anasanat
dalı dışından bir üye yer alır. İkinci tez danışmanının atanması durumunda,
ikinci tez danışmanı dilerse komite toplantılarına katılabilir. (3) Tez izleme komitesinin kurulmasından sonraki
dönemlerde, başkanlığın önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulunun onayı ile
üyelerde değişiklik yapılabilir. Tez
önerisi savunması MADDE 22- (1) Doktora yeterlik sınavını başarı ile
tamamlayan öğrenci; en geç altı ay içinde, yapacağı araştırmanın amacını,
yöntemini ve çalışma planını kapsayan tez önerisini tez izleme komitesi
önünde sözlü olarak savunur. Öğrenci, tez önerisi ile ilgili yazılı bir
raporu, sözlü savunmadan en az on beş gün önce komite üyelerine dağıtır. (2) Tez izleme komitesi, öğrencinin sunduğu tez
önerisinin kabul, düzeltme veya reddedileceğine salt çoğunlukla karar
verir. Düzeltme için bir ay süre verilir. Bu süre sonunda kabul veya ret
yönünde salt çoğunlukla verilen karar, başkanlıkça işlemin bitişini izleyen
üç gün içinde, Enstitüye tutanakla bildirilir. (3) Tez önerisi reddedilen öğrenci, yeni bir
danışman ve/veya tez konusu seçme hakkına sahiptir. Bu durumda yeni bir tez
izleme komitesi atanabilir. Programa aynı danışmanla devam etmek isteyen
öğrenci üç ay içinde, danışman ve tez konusunu değiştiren öğrenci ise altı
ay içinde tekrar tez önerisi savunmasına alınır. Bu süreçte geçen süre
azami süreden sayılır. Tez önerisi bu savunmada da reddedilen öğrencinin
Enstitü ile ilişiği kesilir. (4) Tez önerisi savunmasına, Enstitü Yönetim Kurulu
tarafından kabul edilen geçerli bir mazereti olmaksızın, birinci ve üçüncü
fıkralarda belirtilen sürelerde girmeyen öğrenci, başarısız sayılarak tez
önerisi reddedilir. (5) Tez önerisi kabul edilen öğrenci için tez
izleme komitesi, ocak-haziran ve temmuz-aralık ayları arasında birer defa
olmak üzere yılda en az iki kez toplanır. Öğrenci, toplantı tarihinden en
az bir ay önce, komite üyelerine yazılı bir rapor sunar. Bu raporda, o ana
kadar yapılan çalışmaların özeti ve bir sonraki dönemde yapılacak çalışma
planı belirtilir. Öğrencinin tez çalışması, komite tarafından başarılı veya
başarısız olarak belirlenir. Komite tarafından üst üste iki kez veya
aralıklı olarak üç kez başarısız bulunan öğrencinin Enstitü ile ilişiği
kesilir. Tez izleme komitesi tarafından yapılan bir toplantıya katılmayan
öğrenci, mazereti Enstitü Yönetim Kurulu tarafından kabul edilmezse,
katılmadığı toplantıdan başarısız sayılır. Doktora
tezinin sonuçlandırılması MADDE 23- (1) Öğrencinin tezinin sonuçlanabilmesi için en az
üç tez izleme komitesi raporu sunulması gerekir. (2) Doktora programındaki bir öğrenci, elde ettiği
sonuçları Senato tarafından kabul edilen tez yazım kılavuzuna uygun biçimde
yazar. (3) Doktora tez jürisi, danışman ve ilgili
başkanlığın önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile atanır. Jüri, üçü
öğrencinin tez izleme komitesinde yer alan öğretim üyeleri ve en az ikisi
Üniversite dışından olmak üzere, danışman dâhil beş öğretim üyesinden
oluşur. Danışman, oy hakkına sahiptir. (4) Tez
çalışmasını tamamlayan öğrenci, doktora tezinin savunmasından önce; tezin
Yönergede belirlenen sayıda nüshasını, düzeltme verilen tezlerde ise
düzeltme ile birlikte danışmanına sunar. Danışman; tezin savunulabilir
olduğuna ve yazım kurallarına uygunluğuna dair görüşünü yazılı olarak,
tezin nüshaları ile birlikte başkanlık aracılığıyla Enstitüye gönderir. (5) Enstitü, söz konusu teze ilişkin intihal
yazılım programı raporunu alarak danışmana ve jüri üyelerine gönderir.
Rapordaki verilerde gerçek bir intihalin tespiti halinde, gerekçesi ile
birlikte karar verilmek üzere tez Enstitü Yönetim Kuruluna gönderilir. (6) Jüri üyeleri, söz konusu tezin kendilerine
teslim edildiği tarihten itibaren en geç bir ay içinde toplanarak öğrenciyi
tez sınavına alır. Tez sınavı; tez çalışmasının sunulması ve bunu izleyen
soru-cevap bölümünden oluşur. Tez sınavı; öğretim elemanları, lisansüstü
öğrenciler ve alanın uzmanlarından oluşan dinleyicilerin katılımına açık
ortamlarda gerçekleştirilir. Öğrenci, tezini jüri ve ilgililer önünde sözlü
olarak savunur. (7) Tez sınavının tamamlanmasından sonra, jüri,
dinleyicilere kapalı olarak, tez hakkında salt çoğunlukla; kabul, ret veya
düzeltme kararı verir. Tezi kabul edilen öğrenciler başarılı olarak
değerlendirilir. Bu karar, başkanlıkça tez sınavını izleyen üç gün içinde
Enstitüye tutanakla bildirilir. (8) Tezi başarısız bulunarak reddedilen öğrencinin
Enstitü ile ilişiği kesilir. (9) Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci,
en geç altı ay içinde düzeltmeleri yapılan tezi, aynı jüri önünde yeniden
savunur. Bu savunma sonunda da başarısız bulunarak tezi kabul edilmeyen
öğrencinin Enstitü ile ilişiği kesilir. Doktora
diploması MADDE 24- (1) Tez sınavında
başarılı olmak ve Senato tarafından belirlenen mezuniyet için gerekli diğer
koşulları sağlamak kaydıyla doktora tezinin ciltlenmiş en az üç kopyasını
ve elektronik ortamda pdf formatında kopyasını
iki CD olarak, tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde
Enstitüye teslim eden ve tezi şekil yönünden uygun bulunan öğrenciye,
doktora diploması verilir. Enstitü
Yönetim Kurulu, talep halinde teslim süresini en fazla bir ay daha
uzatabilir. Bu koşulları yerine getirmeyen öğrenci, koşulları yerine
getirinceye kadar diplomasını alamaz, öğrencilik haklarından yararlanamaz
ve azami süresinin dolması halinde Enstitü ile ilişiği kesilir. (2) Doktora diploması üzerinde; öğrencinin kayıtlı
olduğu Enstitü anabilim/anasanat dalındaki
programın, YÖK tarafından onaylanmış adı bulunur. Mezuniyet tarihi, tezin
sınav jüri komisyonu tarafından imzalı nüshasının teslim edildiği tarihtir. (3) Tezin teslim tarihinden itibaren üç ay içinde,
tezin elektronik ortamda bir kopyası, bilimsel araştırma ve faaliyetlerin
hizmetine sunulmak üzere; YÖK’e gönderilmek üzere, Enstitü tarafından
Rektörlüğe iletilir. DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Sanatta Yeterlik Programı Genel
esaslar MADDE 25- (1) Sanatta yeterlik programı; özgün bir sanat
eserinin ortaya konulmasını, müzik ve sahne sanatlarında ise; üstün bir
uygulama ve yaratıcılığı amaçlayan, doktora eşdeğeri bir yükseköğretim
programıdır. (2) Sanatta yeterlik programına
tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için; bir
eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS’den ve toplam yirmi
bir krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bilimsel araştırma
teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren bir ders, seminer
dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi ve uygulamalar ile tez, sergi, proje,
resital, konser, temsil gibi çalışmalar olmak üzere en az 240 AKTS
kredisinden oluşur. Bilimsel
araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren en az
bir ders, yüksek lisans döneminde alınmış ve başarılmış ise sanatta
yeterlik programında alınmasına gerek yoktur. (3) Sanatta yeterlik programında, başkanlığın
önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile diğer yükseköğretim
kurumlarında verilmekte olan derslerden, yüksek lisans derecesi ile kabul
edilmiş öğrenciler için en fazla iki ders (20 AKTS’den
fazla olmamak şartıyla) seçilebilir. (4) Lisans dersleri, ders yüküne ve sanatta
yeterlik kredisine sayılmaz. (5) Sanatta yeterlik programları, ikinci öğretim
olarak açılamaz. (6) Sanatta yeterlik çalışması sonunda hazırlanacak
tezin; bilime yenilik getirme, yeni bir bilimsel yöntem geliştirme, bilinen
bir yöntemi yeni bir alana uygulama niteliklerinden en az birini yerine
getirmesi gerekir. Başvuru
ve kabul MADDE 26- (1) Sanatta
yeterlik çalışmasına başvurabilmek için adayların lisans veya yüksek lisans
diplomasına sahip olmaları ve güzel sanatlar fakülteleri ile konservatuvar mezunları ile diğer fakültelerin eşdeğer
programlarından mezun olanların haricinde yüksek lisans derecesiyle
başvuran adayların ALES sözel puan türünde en az 55 puandan, lisans
derecesiyle başvuran adayların ise ALES sözel puan türünde en az 80 puandan
az olmamak koşuluyla ilgili Senato kararı ile belirlenecek ALES puanına
sahip olmaları gerekir. (2) Sanatta yeterlik programına
öğrenci kabulünde, anadilleri dışında YÖK tarafından kabul edilen merkezî
yabancı dil sınavları ile eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil
sınavlarından en az 55 puan veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası
yabancı dil sınavlarından bu puan muadili bir puan alınması zorunlu olup,
bu asgari puanların girilecek programların özelliklerine göre yükseltilip
yükseltilmeyeceğine ilişkin hususlar Senato tarafından belirlenir. (3) Lisans derecesiyle sanatta yeterlik programına
başvuranların lisans mezuniyet not ortalamalarının 4 üzerinden en az 3 veya
muadili bir puan olması gerekir. Sanatta yeterlik
programlarına öğrenci kabulünde; adayların başvurusuna ilişkin esaslar,
ALES puanının %50’den az olmamak koşuluyla ne kadar ağırlıkla
değerlendirmeye alınacağı, lisans not ortalamasının katkı oranı, yazılı
olarak yapılacak bilimsel değerlendirme ve/veya mülakat/yetenek sınavı/portfolyö incelemesi sonucunun değerlendirmeye hangi
oranda alınacağı, yabancı dil puanının katkı oranı ve lisansüstü
eğitim-öğretime öğrenci kabulüne dair diğer hususlar Senato tarafından
düzenlenir. (4) Sanatta yeterlik programlarına başvuruların
değerlendirilmesinde; referans mektubu, neden sanatta yeterlik yapmak
istediğini belirten kompozisyon ve uluslararası standart sınavlardan
aldıkları puanlar da dikkate alınır. (5) Konservatuvar
programları ile Güzel Sanatlar Fakültesinin özel yetenek sınavı ile öğrenci
kabul eden programlarının Enstitüdeki anabilim ve anasanat
dallarına öğrenci kabulünde, öğrencinin 55 puandan az olmamak koşuluyla
Senato tarafından belirlenen ALES puanına sahip olması gerekir. Süre MADDE 27- (1) Sanatta yeterlik programı, bilimsel hazırlıkta
geçen süre hariç, tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için,
kaydolduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere,
her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın sekiz yarıyıl
olup, azami tamamlama süresi on iki yarıyıldır. (2) Sanatta yeterlik programı için gerekli kredili
dersleri; tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler en erken iki,
azami dört yarıyılda tamamlayabilirler. Bu süre içinde kredili derslerini
başarıyla tamamlayamayan veya Senato tarafından belirlenen en az genel not
ortalamasını sağlayamayan öğrencinin Enstitü ile ilişiği kesilir. (3) Kredili derslerini ve uygulamalarını başarı ile
tamamlayan ancak; tez, sergi, proje, resital, konser, temsil gibi
çalışmalarını birinci fıkrada belirtilen azami sürelerde tamamlayamayan
öğrencinin Enstitü ile ilişiği kesilir. (4) Başka bir yükseköğretim kurumundan ders
döneminde yatay geçişle gelmiş olan öğrenciler, Senato tarafından
belirlenen şartları sağlamak ve tüm dersleri başarmış olmak kaydıyla tez
çalışmasına başlayabilirler. Tez
danışmanı atanması MADDE 28- (1) Başkanlık, her öğrenci için; ders ve uygulama
seçimi, tez, sergi, proje, resital, konser, temsil gibi çalışmaların
yürütülmesi için Üniversite kadrosunda bulunan bir danışman ve danışman ile
öğrencinin birlikte belirleyeceği tez, sergi, proje, resital, konser,
temsil gibi çalışmaların konusunu ve tez adını Enstitüye önerir. Tez
danışmanı, tez önerisi ve tez adı, Enstitü Yönetim Kurulu kararıyla
kesinleşir. Tez danışmanı, en geç birinci yarıyılın sonuna kadar atanır. (2) Tez danışmanı, Senato tarafından belirlenen
niteliklere sahip öğretim üyeleri ile doktora/sanatta yeterlik derecesine
sahip öğretim görevlileri arasından seçilir. Üniversitede belirlenen
niteliklere sahip öğretim üyesi bulunmaması halinde, Senato tarafından
belirlenen ilkeler çerçevesinde, Enstitü Yönetim Kurulu tarafından başka
bir yükseköğretim kurumundan öğretim üyesi danışman olarak seçilebilir.
Sanatta yeterlik programlarında öğretim üyelerinin tez, sergi, proje,
resital, konser, temsil gibi çalışmalar yönetebilmesi için, başarıyla tamamlanmış
en az bir yüksek lisans tezi yönetmiş olması gerekir. Sanatta yeterlik
çalışmasının niteliğinin birden fazla tez danışmanı gerektirdiği durumlarda
ikinci tez danışmanı atanabilir. İkinci tez danışmanı Üniversite kadrosu
dışından doktora/sanatta yeterlik derecesine sahip kişilerden olabilir. Yeterlik
sınavı MADDE 29- (1) Yeterlik sınavı; kredili derslerini, bilimsel
araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren en az
bir dersi ve seminer dersini tamamlayan öğrencinin, alanındaki temel
konular ve kavramlar ile sanatta yeterlik çalışmasıyla ilgili bilimsel
araştırma derinliğine sahip olup olmadığının ölçülmesidir. Bir öğrenci, bir
yılda en fazla iki kez yeterlik sınavına girebilir. (2) Yeterlik
sınavları yılda iki kez yapılır. Sınav tarihleri Senato tarafından
belirlenir. İlgili öğrencinin başvurusu, danışmanın onayı ve başkanlığın
talebi sonrasında Enstitü Yönetim Kurulu, yeterlik sınavı için karar alır.
Sınavın tarih ve saati, başkanlığın bildirimi ile Müdürlükçe ilan edilir.
Yüksek lisans derecesi ile kabul edilen öğrenci en geç beşinci yarıyılın,
lisans derecesi ile kabul edilmiş olan öğrenci en geç yedinci yarıyılın
sonuna kadar yeterlik sınavına girmek zorundadır. (3) Yeterlik sınavları, başkanlık tarafından
önerilen ve Enstitü Yönetim Kurulu tarafından onaylanan beş kişilik sanatta
yeterlik, yeterlik komitesi tarafından düzenlenir ve yürütülür. Komite,
farklı alanlardaki sınavları hazırlamak, uygulamak ve değerlendirmek
amacıyla sınav jürileri kurar. Sınav jürisi en az ikisi Üniversite dışından
olmak üzere, danışman dâhil beş öğretim üyesinden oluşur. Danışman oy
hakkına sahiptir. (4) Yeterlik sınavı, yazılı ve sözlü olarak iki
bölüm halinde yapılır. Yazılı sınavda en az 70 puan alan öğrenci başarılı
kabul edilir ve sözlü sınava alınır. Yazılı sınav notunun %50’si ve sözlü
sınav notunun %50’si toplanarak yeterlik sınav notu hesaplanır. Sınav
jürileri, yazılı ve sözlü sınav ortalaması en az 70 puan olan öğrenciyi
başarılı kabul eder. Jüri, öğrencinin başarılı veya başarısız olduğuna salt
çoğunlukla karar verir. Bu karar, başkanlıkça, yeterlik sınavını izleyen üç
gün içinde, Enstitüye tutanakla bildirilir. (5) Yeterlik sınavı jürisi, yeterlik sınavını
başaran bir öğrencinin, ders yükünü tamamlamış olsa bile, toplam kredi
miktarının üçte birini geçmemek şartıyla fazladan ders/dersler almasını
isteyebilir. Öğrenci, başkanlığın teklifi ve Enstitü Yönetim Kurulunun
kararıyla belirlenen dersleri, tez çalışmasına başlamadan önce başarmak
zorundadır. (6) Yeterlik sınavında başarısız olan öğrenci;
başarısız olduğu bölüm/bölümlerden, bir sonraki yarıyılda tekrar sınava
alınır. Bu sınavda da başarısız olan öğrencinin Enstitü ile ilişiği
kesilir. (7) Enstitü Yönetim Kurulu tarafından kabul edilen
geçerli bir mazereti olmaksızın yeterlik sınavına girmeyen öğrenci
başarısız sayılır. Tez
izleme komitesi MADDE 30- (1) Yeterlik sınavında başarılı bulunan öğrenci
için ilgili başkanlığın önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulunun onayı ile bir
ay içinde bir tez izleme komitesi oluşturulur. (2) Tez izleme komitesi üç öğretim üyesinden
oluşur. Komitede, tez danışmanından başka enstitü anabilim/anasanat dalı içinden ve dışından birer üye yer alır.
İkinci tez danışmanının atanması durumunda, ikinci tez danışmanı dilerse
komite toplantılarına katılabilir. (3) Tez izleme komitesinin kurulmasından sonraki
dönemlerde, başkanlığın önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulunun onayı ile
üyelerde değişiklik yapılabilir. Tez
önerisi savunması MADDE 31- (1) Sanatta yeterlik, yeterlik sınavını başarı ile
tamamlayan öğrenci; en geç altı ay içinde, yapacağı çalışmanın amacını,
yöntemini ve çalışma planını kapsayan tez önerisini tez izleme komitesi
önünde sözlü olarak savunur. Öğrenci, tez önerisi ile ilgili yazılı bir
raporu, sözlü savunmadan en az on beş gün önce komite üyelerine dağıtır. (2) Tez izleme komitesi, öğrencinin sunduğu tez
önerisinin kabul, düzeltme veya reddedileceğine salt çoğunlukla karar
verir. Düzeltme için bir ay süre verilir. Bu süre sonunda kabul veya ret
yönünde salt çoğunlukla verilen karar, başkanlıkça işlemin bitişini izleyen
üç gün içinde, Enstitüye tutanakla bildirilir. (3) Tez önerisi reddedilen öğrenci, yeni bir
danışman ve/veya tez konusu seçme hakkına sahiptir. Bu durumda yeni bir tez
izleme komitesi atanabilir. Programa aynı danışmanla devam etmek isteyen
öğrenci üç ay içinde, danışman ve tez konusunu değiştiren öğrenci ise altı
ay içinde tekrar tez önerisi savunmasına alınır. Bu süreçte geçen süre
azami süreden sayılır. Tez önerisi bu savunmada da reddedilen öğrencinin
Enstitü ile ilişiği kesilir. (4) Tez önerisi savunmasına, Enstitü Yönetim Kurulu
tarafından kabul edilen geçerli bir mazereti olmaksızın, birinci ve üçüncü
fıkralarda belirtilen sürelerde girmeyen öğrenci, başarısız sayılarak tez
önerisi reddedilir. (5) Tez önerisi kabul edilen öğrenci için tez
izleme komitesi, ocak-haziran ve temmuz-aralık ayları arasında birer defa
olmak üzere yılda en az iki kez toplanır. Öğrenci, toplantı tarihinden en
az bir ay önce, komite üyelerine yazılı bir rapor sunar. Bu raporda; o ana
kadar yapılan çalışmaların özeti ve bir sonraki dönemde yapılacak çalışma
planı belirtilir. Öğrencinin tez çalışması, komite tarafından başarılı veya
başarısız olarak belirlenir. Komite tarafından üst üste iki kez veya
aralıklı olarak üç kez başarısız bulunan öğrencinin Enstitü ile ilişiği
kesilir. Tez izleme komitesi tarafından yapılan bir toplantıya katılmayan
öğrenci, mazereti Enstitü Yönetim Kurulu tarafından kabul edilmezse
katılmadığı toplantıdan başarısız sayılır. Sanatta
yeterlik çalışmasının sonuçlandırılması MADDE 32- (1) Öğrencinin tezinin sonuçlanabilmesi için en az
üç tez izleme komitesi raporu sunulması gerekir. (2) Sanatta yeterlik tezi hazırlayan öğrenci;
sergi, proje, resital, konser, temsil gibi çalışmasını açıklayan sonuçları
ve belgeleyen metni, Senato tarafından kabul edilen tez yazım kılavuzuna
uygun biçimde yazar. (3) Sanatta yeterlik jürisi, danışman ve ilgili
başkanlığın önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile atanır. Jüri, en az
ikisi Üniversite dışından öğretim üyesi olmak üzere, danışman dâhil beş kişiden
oluşur. Danışmanın oy hakkı vardır. (4) Tez çalışmasını tamamlayan öğrenci, sanatta
yeterlik savunmasından önce; tezin Senato tarafından belirlenen sayıda
nüshasını, düzeltme verilen tez ve çalışmalarda ise düzeltme ile birlikte
tezini/çalışmasını tamamlayarak danışmanına teslim eder. Danışman; tezin
savunulabilir olduğuna ve yazım kurallarına uygunluğuna dair görüşünü
yazılı olarak, tezin nüshaları ile birlikte başkanlık aracılığıyla
Enstitüye gönderir. (5) Enstitü, söz konusu teze ilişkin intihal
yazılım programı raporunu alarak danışmana ve jüri üyelerine gönderir.
Rapordaki verilerde gerçek bir intihalin tespiti halinde, gerekçesi ile
birlikte karar verilmek üzere tez Enstitü Yönetim Kuruluna gönderilir. (6) Jüri üyeleri, söz konusu tezin, metnin veya
çalışmanın kendilerine teslim edildiği tarihten itibaren en geç bir ay
içinde toplanarak öğrenciyi tez sınavına alır. Tez sınavı; sanatta yeterlik
çalışmasının sunulması ve bunu izleyen soru-cevap bölümünden oluşur. Tez
sınavı; öğretim elemanları, lisansüstü öğrenciler ve alanın uzmanlarından
oluşan dinleyicilerin katılımına açık ortamlarda gerçekleştirilir. Öğrenci;
tez, sergi, proje, resital, konser, temsil gibi çalışmalarını jüri ve
ilgililer önünde sözlü olarak savunur. (7) Tez sınavının tamamlanmasından sonra, jüri,
dinleyicilere kapalı olarak; öğrencinin tez, sergi, proje, resital, konser,
temsil gibi sanatta yeterlik çalışması hakkında salt çoğunlukla; kabul, ret
veya düzeltme kararı verir. Tezi ve sanatta yeterlik çalışması kabul edilen
öğrenciler başarılı olarak değerlendirilir. Bu karar, başkanlıkça tez
sınavını izleyen üç gün içinde Enstitüye tutanakla bildirilir. (8) Tezi ve sanatta yeterlik çalışması başarısız
bulunarak reddedilen öğrencinin Enstitü ile ilişiği kesilir. (9) Sanatta yeterlik çalışması hakkında düzeltme
kararı verilen öğrenci, en geç altı ay içinde düzeltmeleri yaparak; tez,
sergi, proje, resital, konser, temsil gibi sanatta yeterlik çalışmasını,
aynı jüri önünde yeniden savunur. Bu savunma sonunda da başarısız bulunarak
sanatta yeterlik çalışması kabul edilmeyen öğrencinin Enstitü ile ilişiği
kesilir. Sanatta
yeterlik diploması MADDE 33- (1) Tez sınavında
başarılı olmak ve Senato tarafından belirlenen mezuniyet için gerekli diğer
koşulları sağlamak kaydıyla sanatta yeterlik tezinin ciltlenmiş en az üç
kopyasını ve elektronik ortamda pdf formatında
kopyasını iki CD olarak, tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay
içinde Enstitüye teslim eden ve tezi şekil yönünden uygun bulunan öğrenci
sanatta yeterlik diploması almaya hak kazanır. Enstitü Yönetim Kurulu, talep halinde teslim
süresini en fazla bir ay daha uzatabilir. Bu koşulları yerine getirmeyen
öğrenci, koşulları yerine getirinceye kadar diplomasını alamaz, öğrencilik
haklarından yararlanamaz ve azami süresinin dolması halinde Enstitüden
ilişiği kesilir. (2) Sanatta yeterlik diploması üzerinde; öğrencinin
kayıtlı olduğu Enstitü anabilim/anasanat
dalındaki programın özelliğine göre alanı belirleyen, YÖK tarafından
onaylanmış adı bulunur. Mezuniyet tarihi, tez sınavı sonrasında yapılan ve
başarılı bulunan uygulamalı sınav tarihidir. (3) Tezin teslim tarihinden itibaren üç ay içinde,
tezin elektronik ortamda bir kopyası, bilimsel araştırma ve faaliyetlerin
hizmetine sunulmak üzere; YÖK’e gönderilmek üzere, Enstitü tarafından
Rektörlüğe iletilir. BEŞİNCİ BÖLÜM Bilimsel Hazırlık Programı, Özel Öğrenci Kabulü ve
Yatay Geçişler Bilimsel
hazırlık programına öğrenci kabulü MADDE 34- (1) Lisansüstü programlara kabul edilen
öğrencilerden, lisans veya yüksek lisans derecesini, kabul edildikleri
lisansüstü programından farklı alanlarda almış olanlar ile lisans veya
yüksek lisans derecesini başka yükseköğretim kurumlarından almış olan yüksek
lisans, doktora veya sanatta yeterlik programı adayları için eksikliklerini
gidermek amacıyla bilimsel hazırlık programı uygulanabilir. (2) Bilimsel hazırlık programında alınması zorunlu
dersler, ilgili lisansüstü programını tamamlamak için gerekli görülen
derslerin yerine geçemez. Ancak bilimsel hazırlık programındaki bir
öğrenci, bilimsel hazırlık derslerinin yanı sıra başkanlığın önerisi ve
Enstitü Yönetim Kurulunun onayı ile lisansüstü programa yönelik dersler de
alabilir. Bilimsel hazırlık programında alınması gerekli dersler, anabilim/anasanat dalı akademik kurulunun teklifi ile Enstitü
Kurulunca belirlenir. (3) Bilimsel hazırlık programı ile ilgili devam,
ders sınavları, ders notları, derslerden başarılı sayılma koşulları, ders
tekrarı, kayıt silme ve diğer hususlar için; öğrencinin ders aldığı
programın tabi olduğu birimin yürürlükte olan ilgili mevzuat hükümleri
uygulanır. (4) Bilimsel hazırlık programında alınan derslere
ait notlar, lisansüstü not çizelgelerinde yer almaz. (5) Bilimsel hazırlık programında geçirilecek süre
en çok iki yarıyıldır. Yaz öğretimi bu süreye dâhil edilmez. Bu süre dönem
izinleri dışında uzatılamaz ve süre sonunda başarılı olamayan öğrencinin
Enstitüden ilişiği kesilir. Bu programda geçirilen süre, ilgili lisansüstü
programın sürelerine dâhil edilmez. Özel
öğrenci kabulü MADDE 35- (1) Herhangi bir yükseköğretim kurumunun yüksek
lisans, doktora ya da sanatta yeterlik programına kayıtlı olan öğrenciler,
Üniversitenin lisansüstü programlarında verilmekte olan derslere, kayıtlı
olduğu Enstitü anabilim/anasanat dalı
başkanlığının onayı ile özel öğrenci olarak kabul edilebilirler. Lisansüstü
derslere kabul edilen öğrencilerin özel öğrenci olarak aldığı ve başarılı
olduğu derslerin muafiyet işlemleri kayıtlı olduğu Enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından yürütülür. Yatay
geçiş yoluyla öğrenci kabulü MADDE 36- (1) Yatay geçiş yoluyla öğrenci kabulü aşağıdaki
esaslara göre yapılır: a) Yatay geçiş kontenjanları; anabilim/anasanat dalı kurulunun önerisi, Enstitü Yönetim
Kurulunun kararı ve Senatonun onayından sonra, Enstitü tarafından
Üniversitenin internet sayfasında ilan edilir. b) Yatay geçiş başvurusunun, ilan edilen
kontenjandan fazla olması halinde, öğrencilerin öğrenim gördüğü lisansüstü
programa kabulünde esas alınan ALES puanının %50’si ile lisans mezuniyet
notunun yüzlük sistemdeki karşılığının %50’si toplanarak sıralama yapılır
ve puanı yüksek olan/olanlar tercih edilir. Sıralamada puanların eşit
olması durumunda, ALES puanı yüksek olana öncelik tanınır. (2) Enstitünün başka bir anabilim/anasanat dalında ya da başka bir yükseköğretim
kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlayan, almış
olduğu derslerden en az yarısından başarılı olan ve başvurduğu programın
asgari kabul şartlarını taşıyan öğrenci, lisansüstü programlara yatay geçiş
yoluyla kabul edilebilir. Başvuruların kabul edilebilmesi için, ilgili
anabilim/anasanat dalının öğrenci kontenjanının
olması gerekir. Yatay geçiş başvurusu, ilgili anabilim/anasanat
dalı kurulunun olumlu ve gerekçeli görüşü alınarak, Enstitü Yönetim
Kurulunca karara bağlanır. (3) Yatay geçişi uygun görülen öğrencinin programa
intibakı; Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. (4) Tezli ve tezsiz yüksek lisans programları
arasında geçiş yapılabilmesi için temel esaslar şunlardır: a) Yüksek lisans programları arası geçişler için;
anabilim/anasanat dalı kurulunun önerisiyle,
Enstitü Yönetim Kurulu tarafından kontenjanlar belirlenir ve Senato
tarafından onaylandıktan sonra ilan edilir. b) Programlar arası geçişlerde, geçilecek yüksek
lisans programının başvuru koşullarının adaylar tarafından sağlanması
gerekir. c) Yüksek lisans programlarında en az bir
yarıyılını tamamlamış ve almış olduğu derslerden en az üçünden başarılı
olan öğrenci (seminer ve bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve
yayın etiği konularını içeren ders hariç), tezli programdan tezsiz programa
ya da tezsiz programdan tezli programa geçiş yapabilir. Bu durumda alınan
dersler; anabilim/anasanat dalı kurulunun kararı,
Enstitü Yönetim Kurulunun onayıyla, geçiş yapılan programdaki derslerin
yerine sayılabilir. ç) Tezli yüksek lisans programından, tezsiz yüksek
lisans programına geçmek için programın tüm gerekliliklerini yerine
getirmesi gerekir. d) Geçiş başvuruları; anabilim/anasanat
dalı kurulu tarafından değerlendirilerek Enstitüye önerilir ve Enstitü
Yönetim Kurulu kararıyla kesinleşir. e) Tezli ve tezsiz yüksek lisans programları
arasında geçiş bir kez yapılabilir. ALTINCI BÖLÜM Çeşitli ve Son Hükümler Lisansüstü
programlara kayıt MADDE 37-
(1) Lisansüstü programlara kabul
edilen öğrencilerin kayıtlarının kesinleştirilmesi işlemi, akademik
takvimde belirtilen tarihler arasında gerçekleştirilir. Bu tarihler
arasında kesin kayıt işlemini gerçekleştirmeyenler kayıt hakkını
kaybederler. Öğrenim ücreti MADDE 38- (1) Lisansüstü eğitim-öğretim, ücrete tabidir.
Yıllık öğrenim ücretleri; her yıl, Rektörlüğün teklifi üzerine Mütevelli
Heyet tarafından belirlenir. (2) Öğrenim ücretleri, paket ücret olarak
tanımlanır ve asgari süreleri kapsar. (3) Asgari süreler; tezli yüksek lisans programları
için dört yarıyıl, tezsiz yüksek lisans programları için iki yarıyıl,
doktora ve sanatta yeterlik programları için ise sekiz yarıyıldır. Asgari
süreleri aşan öğrenciler; o yıl için ilan edilen yeni ücretler üzerinden,
uzatma sürelerine karşılık gelen ücreti öderler. (4) Yatay geçiş yolu ile kayıt yaptıran öğrenciler,
o yıl için ilan edilen paket ücret üzerinden ödeme yaparlar. Daha sonra;
alınması gereken zorunlu derslerden muaf olunan ders sayısına göre, ücret
iadesi yapılır. Ücret iadesi; tezli programlarda paket ücretin üçte
ikisinin dersler için ödendiği kabul edilerek, muaf olunan ders sayısı
kadarı yapılır. Tezsiz yüksek lisans programlarında ise paket ücretin
tamamı ders ücreti olarak kabul edilir ve ona göre iade yapılır. (5) Lisansüstü programlarda, alınması gereken
zorunlu ders sayıları; tezli yüksek lisans programı, doktora/sanatta
yeterlik programları için yedi, tezsiz yüksek lisans programları için ise
ondur. Programlar,
sınavlar ve değerlendirme MADDE 39- (1) Enstitü anabilim/anasanat
dallarındaki lisansüstü öğretim planları; lisansüstü programdan mezun
olunabilmesi için alınması gereken zorunlu/seçmeli dersler, tez, seminer ve
benzeri çalışmaları ile kredi toplamlarıdır. Bu öğretim planları Senato
tarafından belirlenen asgari muhtevaya uymak şartı ile Enstitü Kurulunda
görüşülerek onaylanır. (2) Bir yarıyılda hangi lisansüstü derslerin
açılacağı ve bu derslerin hangi öğretim üyeleri tarafından verileceği,
ilgili başkanlığın önerisi üzerine, Enstitü Yönetim Kurulu tarafından
belirlenir. (3) Lisansüstü programların kredi veya YÖK
tarafından ilgili programın yer aldığı diploma düzeyi ve alan için Türkiye
Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesine göre belirlenen kredi aralığı ve
öğrencilerin çalışma saati göz önünde tutularak Senato tarafından
belirlenen AKTS kredisine göre oluşturulmasında aşağıdaki hususlar dikkate
alınır: a) Bir lisansüstü dersin yarıyıl kredi değeri, bir
yarıyıl devam eden dersin haftalık teorik ders saatinin tamamı ile haftalık
uygulama veya laboratuvar saatinin yarısının
toplamıdır. b) İlgili diploma programını bitiren öğrencinin
kazanacağı bilgi, beceri ve yetkinliklere o dersin katkısını ifade eden
öğrenim kazanımları ile açıkça belirlenmiş teorik veya uygulamalı ders
saatleri ve öğrenciler için öngörülen diğer faaliyetler için gerekli
çalışma saatleri de göz önünde bulundurularak Senato tarafından belirlenen
ilkeler çerçevesinde AKTS ders kredileri hesaplanır. (4) Öğrencilerin başarı durumu, lisansüstü
derslerde yarıyıl içinde yapılan çalışmalarının (ödev, proje, ara sınav ve
benzeri) %40’ı ile dönem sonu sınavının %60’ı toplanarak belirlenir.
Başarılı sayılmak için; lisansüstü programlardaki öğrencilerin dönem sonu
sınavında en az 60 tam puan almak üzere, ilgili dersten yıl
sonu ortalamasının 100 üzerinden yüksek lisans için en az 70 puan,
doktora/sanatta yeterlik için 75 puan olması gerekir. Bilimsel hazırlık
kapsamında, lisans programlarından alınan derslerde harf notu temel alınır. (5) Lisansüstü derslerde bütünleme sınavı açılır.
Öğrenci, başarısız olduğu bir dersi azami ders alma süresi içinde tekrar
alabilir. Zorunlu dersi olmamak koşuluyla; başarısız olunan dersin yerine,
aynı kredi değerinde başka bir ders, danışman onayı ile alınabilir.
Öğrenciler, danışmanlarının onayı ile genel not ortalamalarını yükseltmek
amacıyla başarılı oldukları dersleri tekrarlayabilirler. (6) Bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve
yayın etiği konularını içeren en az bir dersin lisansüstü öğrenim sırasında
alınması zorunludur. (7) Enstitü Kurulu tarafından onaylanan dersler
içinden hangilerinin öğrencilerin ders programlarında yer alacağına,
öğrenci ile birlikte öğrencinin danışmanı karar verir. (8) Danışmanlık görevi, tez danışmanı atanıncaya
kadar, başkan veya program koordinatörü/başkanı tarafından yürütülür. (9) Yeterlik, seviye tespit veya ders başarılarını
ölçen yazılı sınavlar, kağıt ortamında ve tüm
adaylara eş zamanlı olarak yapılabileceği gibi, alan ve zorluk düzeyine
göre tasnif edilerek güvenli biçimde saklanan bir soru bankasından, her bir
adaya farklı zamanlarda farklı soru sorulmasına izin verecek şekilde
elektronik ortamda da yapılabilir. Sınavlarda sorulacak soruların
hazırlanması, soru bankasının oluşturulması ve şifrelenmesi, sınav
sorularının kağıt ortamında veya elektronik
ortamda saklanması ile sınav güvenliğinin sağlanmasına ilişkin ilkeler YÖK
tarafından belirlenen esaslara göre yürütülür. Diğer
hükümler MADDE 40- (1) Lisansüstü programlara, hangi lisans ve yüksek
lisans programlarından mezun olanların başvurabileceği hususu ilgili
mevzuat hükümleri çerçevesinde Senato tarafından belirlenir. (2) Üniversite, öğrenci kabul edilecek lisansüstü
programların adlarını, başvurma koşullarını, son başvuru tarihini,
istenilen belgeleri ve diğer hususları ilan eder. Söz konusu ilan, her
yarıyıl başında öğrenci almak üzere verilebilir. (3) Üniversite, YÖK tarafından açılmasına izin
verilen lisansüstü programları, Üniversitenin bulunduğu il dışında
sürdüremez. (4) Lisansüstü program
kontenjanları, lisansüstü programlarda görev alabilecek öğretim üyesi
sayısı ve mevcut öğretim üyesi başına düşen öğrenci sayısı dikkate
alınarak, tezli yüksek lisans ve doktora programları için öğretim üyesi
başına düşen tez danışmanlığı en fazla on dört, tezsiz yüksek lisans
programları için ise tezli yüksek lisans ve doktora programları hariç en
fazla on altı öğrenci düşecek şekilde belirlenir. Ancak, Yükseköğretim Kurulu ile yapılan protokol
dâhilinde ve Üniversite sanayi işbirliği çerçevesinde yürütülen lisansüstü
programlar için bu kontenjan %50’ye kadar artırılabilir. Lisansüstü
programlarda öğretim üyesi başına düşen tez danışmanlığı sayısı, bu
hükümler çerçevesinde Senato tarafından belirlenir. (5) Tezsiz yüksek lisans programları hariç, aynı
anda birden fazla lisansüstü programa kayıt yaptırılamaz ve devam edilemez. (6) Tıpta ve diş hekimliğinde uzmanlık, doktoraya
eşdeğer düzeydedir. Bu uzmanlık eğitimleri, 3/9/2022
tarihli ve 31942 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Tıpta ve Diş
Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliğine göre yürütülür. Hüküm
bulunmayan haller MADDE 41- (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde
ilgili mevzuat hükümleri uygulanır. Yürürlükten
kaldırılan yönetmelik MADDE 42-
(1) 24/11/2019
tarihli ve 30958 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Haliç Üniversitesi
Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır. Yürürlük MADDE 43- (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe
girer. Yürütme MADDE 44- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Haliç Üniversitesi
Rektörü yürütür. |
