17 Haziran 2021 PERŞEMBE | Resmî Gazete | Sayı : 31514 |
YÖNETMELİK | ||
Yükseköğretim Kurulu Başkanlığından: YÜKSEKÖĞRETİMDE UYGULAMALI EĞİTİMLER ÇERÇEVE YÖNETMELİĞİ BİRİNCİ BÖLÜM Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar Amaç ve
kapsam MADDE 1 –
(1) Bu Yönetmeliğin amacı,
yükseköğretim kurumlarındaki eğitim, fen, mühendislik, sağlık, sanat, spor
ve sosyal bilimler alanı öğrencilerinin mesleki beceri ve tecrübelerini
geliştirmek üzere ilgili programlarda yaptırılan uygulamalı eğitimlere
ilişkin usul ve esasları düzenlemektir. Dayanak MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, 5/6/1986
tarihli ve 3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanununun 20 nci
maddesine dayanılarak hazırlanmıştır. Tanımlar MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelikte geçen; a) Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS) kredisi:
Öğrencinin bir dersi başarıyla tamamlayabilmesi için yapması gereken
çalışmaların tamamını kapsayan ve öğrencilere kazandırılacak bilgi, beceri
ve yetkinlikleri elde etmek için gerekli olan toplam iş yükünü temel alan
sayısal değeri, b) Bölüm: Amaç, kapsam ve nitelik yönünden bir
bütün teşkil eden, birbirini tamamlayan veya birbirine yakın anabilim ve anasanat dallarından oluşan; fakültelerin ve
yüksekokulların eğitim ve öğretim, bilimsel araştırma ve uygulama birimini, c) Eğitici personel: Mesleki yetkinliğe sahip,
öğrencilerin işletmedeki eğitimlerinden sorumlu, iş pedagojisi eğitimi
almış, mesleki eğitim yöntem ve tekniklerini bilen ve uygulayan veya
mesleki ve teknik eğitim okul ve kurumlarında atölye, laboratuvar,
meslek dersleri öğretmenliği yapabilme yetkisine sahip işletme personelini, ç) İntibak komisyonu: Öğrencilerin yatay ve dikey
geçişleri veya önceki öğrenmeleri kapsamında almış oldukları derslerin veya
eğitim ve öğretim kazanımlarının kayıtlı oldukları yeni programlarındaki
hangi ders veya kazanıma tekabül ettiğini değerlendirmek üzere oluşturulan
komisyonu, d) İntörnlük
uygulaması: Tıp fakültesi altıncı sınıf öğrencilerinin, hekimlik
uygulamalarına yönelik bilgi, beceri ve tutumlarını geliştirmek üzere
öğretim üyeleri, tıp hekimleri ve diğer sağlık meslek mensupları ile
birlikte klinik karar verme süreçlerine ve uygulamalarına, nöbet tutma
dâhil sağlık hizmet sunumuna aktif katılımının sağlandığı ve süresi
Yükseköğretim Kurulunca belirlenen uygulamalı eğitimi, e) İsteğe bağlı staj: Öğrencinin, kayıtlı olduğu
programın öğretim planında yer almamasına rağmen kendi ihtiyaçları ve
isteği doğrultusunda yaptığı stajı, f) İşletme: Mal ve hizmet üreten kamu ve özel
kurum, kuruluş ve iş yerlerini, g) İşletme değerlendirme formu: İşletme tarafından
her bir öğrenci için doldurulan, uygulamalı eğitim süreçleri ile ilgili
bilgileri, gözlemleri ve işletmenin öğrencilerin uygulamalı eğitim
faaliyetlerine ilişkin değerlendirmelerini içeren formu, ğ) İşletmede mesleki eğitim: Mesleki eğitim
programı öğrencilerinin teorik eğitimlerini yükseköğretim kurumlarında,
işletmede veya işletmelerce tesis edilen eğitim birimlerinde, beceri
eğitimlerini ise işletmelerde yaptıkları eğitim uygulamalarını, h) Komisyon: Uygulamalı eğitimler komisyonunu, ı) Mesleki eğitim programı: Yükseköğretim Kurulu
tarafından Ülkenin kalkınmaya dair üst politika belgeleri ve ihtiyaçları
dikkate alınarak belirli zaman aralıkları ile belirlenen ve bir mesleğe
ilişkin önlisans veya lisans düzeyinde eğitim ve
öğretim faaliyeti yürütülen yükseköğretim diploma programlarını, i) Program: Yükseköğretim kurumlarının akademik
birimleri bünyesinde bilim ve sanat ile ilişkili öğrenme ve meslek alanına
ilişkin kazanım odaklı bir eğitim ve öğretim planı doğrultusunda
faaliyetlerini sürdüren, kayıt olma koşulları ve süresi belirli olan,
mezunlarına bir unvan ve yükseköğretim derecesi kazandıran diploma
programını, j) Staj: Yükseköğretim kurumlarında verilen ve
programa özgü olarak belirlenmiş teorik ve uygulamalı dersler dışında,
öğrencilerin öğretim programlarıyla kazandırılması öngörülen mesleki bilgi,
beceri, tutum ve davranışlarını geliştirmeleri, sektörü tanımaları, iş
hayatına uyum sağlamaları, tecrübe edinmeleri ve gerçek üretim ve hizmet
ortamında yetişmeleri amacıyla işletmelerde yaptıkları mesleki çalışmayı, k) Uygulamalı ders: Bir eğitim ve öğretim döneminde
diploma programına ait dersler kapsamında öğrencilerin yükseköğretim
kurumunun uygulama alanlarında, işletmelerde veya hizmet alanlarında
uygulamaların içinde yer alarak bilgi, beceri ve yetkinliklerinin
gelişimini sağlayan, ilgili dersin öğretim elemanının veya elemanlarının
sorumluluğunda yapılan, işletmede mesleki eğitim veya staj kapsamında
olmayan dersi, l) Uygulamalı eğitim dosyası: Öğrencilerin uygulamalı
eğitimler kapsamında hazırlamaları gereken defter, gelişim dosyası, form,
rapor ve benzeri dokümanı, m) Yükseköğretim kurumu:
Yükseköğretim kademesinde eğitim, öğretim ve araştırma faaliyetleri yürüten
üniversiteler, yüksek teknoloji enstitüleri ile bağımsız vakıf meslek
yüksekokullarını, ifade eder. İKİNCİ BÖLÜM Görev ve Yetkiler Yükseköğretim
Kurulunun görev ve yetkisi MADDE 4 – (1) Yükseköğretim Kurulu yükseköğretim
kademesindeki mesleki eğitim programlarını belirler. Rektörün
görev ve yetkisi MADDE 5 – (1) Rektör, uygulamalı eğitim faaliyetlerinin
planlanması, bütçelenmesi, uygulanması, koordinasyonu ve denetiminden
sorumludur. Dekan ve
müdürün görev ve yetkisi MADDE 6 – (1) Dekan ve müdürün görev ve yetkileri şunlardır: a) Birimlerindeki uygulamalı eğitim faaliyetlerinin
planlanması ve uygulanmasını koordine etmek. b) Mesleki eğitim ve staj kapsamında 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve
Genel Sağlık Sigortası Kanununun 5 inci maddesi gereğince sigortalanacak
öğrencilerin sigortalanmalarına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek. c) Rektörün yetkilendirmesi halinde uygulamalı
eğitimler kapsamında yükseköğretim birimi ile ilgili işletme arasında
kurulan sözleşmeleri imzalamak ya da imzalanması için bu sözleşmeleri
rektöre sunmak. (2) Rektörün görevlendirmesi ile fakülte,
yüksekokul ve meslek yüksekokulu dışında, amaca yönelik, koordinasyondan
sorumlu idari bir birim bu maddede belirtilen görev ve sorumlulukları yerine
getirebilir. Uygulamalı
eğitimler komisyonunun görev ve yetkisi MADDE 7 – (1) Fakülte, yüksekokul veya meslek yüksekokulunun
uygulamalı eğitim yapılan program veya bölümlerinde; uygulamalı eğitim
faaliyetlerinin planlanması, uygulanması ve koordinasyonundan sorumlu
Komisyon oluşturulur. (2) Komisyon, işletmede mesleki eğitim veya staj
sonunda elde edilen kazanımların ölçme ve değerlendirme işlemlerini yapar
veya bu işlemi yaptırmak üzere sorumlu öğretim elemanının da yer aldığı alt
komisyonlar oluşturabilir. (3) Vakıf yükseköğretim kurumlarında rektörün
görevlendirmesi ile uygulamalı eğitimlerden sorumlu idari bir birim, bu
maddede belirtilen görev ve sorumlulukları yerine getirebilir. Ancak
uygulamalı eğitimlere ilişkin ölçme ve değerlendirme işlemleri, dekan veya
müdürün görevlendireceği program veya bölümlerdeki ilgili öğretim elemanlarından
oluşturulan bir akademik komisyon marifetiyle yapılır. Sorumlu
öğretim elemanının görev ve yetkisi MADDE 8 – (1) Program veya bölümlerde uygulamalı eğitim
faaliyetlerini izlemesi, işletme ile kurum arasında koordinasyonu
sağlaması, öğrencilere uygulamalı eğitim süreçlerinde rehber olması ve
ölçme ve değerlendirme işlemlerinde yer alması amacıyla işletmede mesleki
eğitim veya staj yapacak her bir uygulamalı eğitim grubu için eğitimler
süresince bir sorumlu öğretim elemanı görevlendirilir. Eğitici
personelin görev ve yetkisi MADDE 9 – (1) İşletmede mesleki eğitim veya staj yapacak
öğrenciler, uygulamalı eğitimler esnasında işletme tarafından Komisyonun
görüşü alınarak görevlendirilen ve alanında mesleki yetkinliği haiz bir
eğitici personelin gözetiminde bulunurlar. (2) İntörnlük uygulaması
yapan öğrenciler yükseköğretim kurumu bünyesindeki sağlık uygulama ve
araştırma merkezlerinde öğretim elemanları ile tıpta uzmanlık eğitimi yapan
hekimlerin gözetiminde bulunurlar. (3) Eğitici personelin görev ve yetkileri
şunlardır: a) Hazırlanan eğitim planı dâhilinde öğrencilerin
uygulamalı eğitimlerini yapmalarını ve sürdürmelerini sağlamak. b) Uygulamalı eğitim yapan her bir öğrenci için
işletme değerlendirme formunun doldurulmasını sağlamak. c) Öğrenciler tarafından hazırlanan uygulamalı
eğitim dosyalarını inceleyerek görüş vermek ve onaylamak. ç) Devamsızlık, disiplin ve uygulamalı eğitimlerle
ilgili diğer hususlarda sorumlu öğretim elemanı ile iş birliği yapmak. İşletmenin
görev ve yetkisi MADDE 10 – (1) Bünyesinde, işletmede mesleki eğitim veya staj
yaptırılan işletmenin görev ve yetkileri şunlardır: a) Bünyesinde uygulamalı eğitim yapacak öğrenci
sayısını dikkate alarak alanında mesleki yetkinliğe sahip yeterli sayıda
eğitici personeli görevlendirmek. b) Uygulamalı eğitim yapacak öğrencinin uygulamalı
eğitim kabul formunu onaylamak. c) Bünyesinde uygulamalı eğitim yapan her bir
öğrenci için işletme değerlendirme formunu doldurmak. ç) Uygulamalı eğitim faaliyetlerinin 20/6/2012 tarihli ve 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği
Kanunu hükümlerine uygun ortamlarda yapılmasını sağlamak. d) İşletmedeki çalışma ortamı ve uygulamaların
mahiyeti dikkate alınarak öğrencilere iş sağlığı ve güvenliği eğitimleri
vermek. e) İşletmede mesleki eğitim ve kayıtlı olduğu
programın ders planında yer aldığı için staj yapan öğrencilere 3308 sayılı
Kanunun ilgili hükümlerine uygun olarak ücret ödemek. f) İşletmede mesleki eğitim ve staj yapan
öğrencilerin geçirdikleri iş kazalarını ilgili mevzuata uygun olarak
ilgililere ve aynı gün içinde öğrencinin kayıtlı olduğu yükseköğretim
kurumuna bildirmek. Öğrencinin
sorumlulukları MADDE 11 – (1) Uygulamalı eğitim yapan öğrenciler, uygulamalı
eğitimler esnasındaki izin veya devamsızlık sürelerine ilişkin işlemlerde
öğrencisi oldukları yükseköğretim kurumunun ilgili mevzuatı ile işletmenin
resmî çalışma kurallarına tabidir. Bu Yönetmelik hükümlerine veya
işletmenin resmî çalışma kurallarına aykırı davranan öğrencilerin
uygulamalı eğitimleri başarısız olarak değerlendirilir. (2) Uygulamalı eğitim yapan öğrenciler işletmede
bulunduğu sürelerde de 18/8/2012 tarihli ve 28388
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin
Yönetmeliği ile öğrencisi olduğu yükseköğretim kurumunun ilgili disiplin
mevzuatına ve işletmenin çalışma kurallarına tabidir. ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İşletmede Mesleki Eğitim, Staj ve Uygulamalı Ders İşletmede
mesleki eğitim MADDE 12 – (1) İşletmede mesleki eğitimin eğitim ve öğretim
dönemlerinde yapılması esastır. İşletmede mesleki eğitim yükseköğretim
kurumunun akademik takviminde belirlenen eğitim ve öğretim dönemlerinde
başlar ve bu sürenin sonunda biter. Ancak programın özelliğine ve işletme
koşullarının uygunluğuna göre yaz döneminde de işletmede mesleki eğitim
yaptırılabilir. (2) İşletmede mesleki eğitim için AKTS kredisi
belirlemek zorunludur. AKTS kredileri program veya bölümün ders
çizelgelerine eklenir ve öğrencilerin mezuniyet kredisi hesabına dâhil
edilir. (3) İşletmede mesleki eğitim kapsamında hesaplanan
derslerin toplam kredisi 15 AKTS kredisinden az, 30 AKTS kredisinden fazla
olamaz. Tıp programlarındaki intörnlük uygulaması
60 AKTS kredisi olarak değerlendirilir. (4) Komisyon veya alt komisyonlar, işletmede
mesleki eğitim yapan öğrencileri işletme değerlendirme formu, uygulamalı
eğitim dosyası ve önceden belirlenen kazanımlar doğrultusunda
değerlendirir. (5) Öğrencinin işletmede mesleki eğitim
kapsamındaki değerlendirme notu sisteme ders notu olarak işlenir. Aynı
zamanda bu değerlendirme notu, akademik başarı notu değerlendirmelerine
dâhil edilir. (6) Değerlendirme sonucu başarısız olan öğrenciler
işletmede mesleki eğitimlerini aynı veya farklı işletmelerde yeniden yapabilir. (7) İşletmede mesleki eğitim gören öğrencilere 3308
sayılı Kanunun 25 inci maddesi uyarınca ücret ödenir. (8) İntörnlük uygulaması
kapsamında işletmede mesleki eğitim yapan tıp fakültesi öğrencilerine 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun
ek 29 uncu maddesi uyarınca ücret ödenir. (9) 3308 sayılı Kanunun 25 inci maddesi ile 5510
sayılı Kanunun 5 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi uyarınca
işletmede mesleki eğitim gören öğrenciler hakkında iş kazası ve meslek
hastalığı ile hastalık sigortası uygulanır. Bu öğrencilerden bakmakla
yükümlü olunan kişi durumunda olmayanlar hakkında ayrıca genel sağlık
sigortası hükümleri uygulanır. Bu fıkra kapsamında ödenecek primler 5510
sayılı Kanunun 87 nci maddesinin birinci
fıkrasının (e) bendi uyarınca yükseköğretim kurumları tarafından
karşılanır. (10) Tıp programlarındaki intörnlük
uygulaması işletmede mesleki eğitim kapsamında değerlendirilir. (11) İntörnlük uygulaması
dışında özel niteliği haiz uygulamalı eğitimlerden hangilerinin işletmede
mesleki eğitim sayılacağına ve bunların AKTS kredilerinin sınırlarına
Yükseköğretim Kurulu karar verir. Staj MADDE 13 – (1) Stajların yarıyıl veya yaz tatiline rastlayan
aylarda yapılması esastır. Ancak aşağıda belirtilen stajların yarıyıl veya
yaz tatiline rastlayan aylarda yapılmadığı durumlarda staj ile birlikte
eğitim ve öğretim faaliyetleri devam eder, öğrencinin dersinin veya
sınavının olduğu günlerde staj yaptırılamaz: a) İlgili programın veya işletme koşullarının uygun
olmaması durumunda bu süreler dışında ve eğitim ve öğretimi aksatmamak
şartıyla staj yaptırılabilir. b) Öğrenci bütün derslerini tamamlamış ancak stajını
henüz tamamlayamamış ise stajını herhangi bir ayda yapabilir. c) Staj, aynı süreli ve haftalık üç günden az
olmamak şartıyla eğitim ve öğretim dönemi, yaz okulu ve genel sınav
dönemlerinde de yaptırılabilir. (2) Staj süresi yükseköğretim kurumları tarafından
20 iş gününden az olmamak üzere ilgili programın niteliğine göre
belirlenir. (3) Staj için AKTS kredisi belirlemek zorunludur.
AKTS kredileri program veya bölümün ders çizelgelerine eklenir ve
öğrencilerin mezuniyet kredisi hesabına dâhil edilir. (4) Stajlar kapsamında hesaplanan kredi toplamda 5
AKTS kredisinden az 10 AKTS kredisinden fazla olamaz. (5) Komisyonun uygun görüşü ve bu Yönetmelikteki
usul ve esaslara uygun olmak kaydıyla öğrenci isteğe bağlı olarak veya
öğrenim gördüğü program kapsamında belirlenen staj süresinden daha uzun
süreli staj yapabilir. Bu fıkra kapsamındaki staj süreleri
kredilendirilebilir ancak mezuniyet kredisi hesabına dâhil edilmez. (6) Komisyon veya alt komisyonlar, staj yapan
öğrencileri işletme değerlendirme formu, uygulamalı eğitim dosyası ve
önceden belirlenen kazanımlar doğrultusunda başarılı veya başarısız olarak
değerlendirir. Stajları başarısız olarak değerlendirilen öğrenciler,
yeniden staj yapmak zorundadır. (7) Staj yapan öğrencilere ödenecek ücretler hakkında
3308 sayılı Kanununun 25 inci maddesi uygulanır. (8) Staj yapan öğrenciler hakkında 5510 sayılı
Kanunun 5 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi uyarınca iş kazası
ve meslek hastalığı sigortası uygulanır. Bu öğrencilerden bakmakla yükümlü
olunan kişi durumunda olmayanlar hakkında ayrıca genel sağlık sigortası
hükümleri uygulanır. Bu fıkra kapsamında ödenecek primler 5510 sayılı
Kanunun 87 nci maddesinin birinci fıkrasının (e)
bendi uyarınca yükseköğretim kurumları tarafından karşılanır. Uygulamalı
ders MADDE 14 – (1) Uygulamalı dersin, ilgili olduğu dersin
kapsamında ders programında belirlenen gün ve saatlerde yaptırılması
esastır. Ancak gerekli görülmesi halinde ders programında belirtilen gün ve
saatlerden farklı zamanlarda da uygulamalı ders yapılabilir. (2) Uygulamalı ders için AKTS kredisi hesabı,
ilişkili olduğu dersin AKTS kredisinin hesaplanması kapsamında yapılır,
ayrıca AKTS kredisi hesaplanmaz. (3) Uygulamalı derse ait değerlendirmeler ilişkili
olduğu ders kapsamında ilgili dersi veren öğretim elemanı veya elamanları
tarafından yapılır. (4) Uygulamalı ders kapsamında uygulamalı eğitim
yapan öğrencilere ücret ödenmez. (5) Uygulamalı ders yapan öğrenciler 5510 sayılı
Kanunun 6 ncı maddesinin birinci fıkrasının (f)
bendi kapsamında sigortalı sayılmazlar. (6) Tıp programı öğrencilerinin staj adı altında
dördüncü ve beşinci sınıflarda yaptıkları uygulamalı eğitimler ile diş
hekimliği programı öğrencilerinin uygulamalı eğitimleri, uygulamalı ders
kapsamında değerlendirilir. DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Çeşitli ve Son Hükümler Uygulamalı
eğitim gruplarının belirlenmesi MADDE 15 – (1) Program veya bölümlerde işletmede mesleki
eğitim veya staj kapsamında oluşturulacak uygulamalı eğitim gruplarındaki
öğrenci sayısı beşten az olamaz. Ancak program veya bölümlerde uygulamalı
eğitim yaptırılacak toplam öğrenci sayısının beşten az olması durumunda bir
uygulamalı eğitim grubu oluşturulabilir. (2) Aynı uygulamalı eğitim grubundaki öğrenciler
farklı işletmelerde, işletmede mesleki eğitim veya staj yapabilir. Ders yükü MADDE 16 –
(1) İşletmede mesleki eğitim
kapsamında görevlendirilen sorumlu öğretim elemanına sorumlu olduğu
uygulamalı eğitim grubu sayısına bakılmaksızın haftalık azami beş saat
teorik ders yükü yüklenir. (2) Staj kapsamında atanan sorumlu öğretim
elemanına sorumlu olduğu uygulamalı eğitim grubu sayısına bakılmaksızın
haftalık iki saat uygulamalı ders yükü yüklenir. İşletmenin
değiştirilmesi MADDE 17 – (1) Öğrenci, uygulamalı eğitime başladıktan sonra
komisyonun uygun görüşüne binaen işletme değişikliği yapabilir. Yurt
dışında uygulamalı eğitim MADDE 18 – (1) Öğrenciler öğretim programlarını aksatmayacak
şekilde, ders çizelgelerinde yer alan işletmede mesleki eğitim veya staj
uygulamalarını komisyonun uygun görüşüne binaen yurt dışında yapabilirler. (2) İşletmede mesleki eğitim veya stajını yurt
dışında tamamlayan öğrenciler, uygulamalı eğitim çalışmalarına ilişkin
belgelerini ve uygulamalı eğitim dosyasını Komisyona teslim eder. Bu
kapsamdaki uygulamalı eğitimlere ilişkin ölçme ve değerlendirme işlemleri
bu Yönetmeliğin ilgili hükümleri doğrultusunda yürütülür. (3) Yurt dışında uygulamalı eğitim yapacak
öğrencilerin sigortalanması amacıyla sigortacılık alanında faaliyet
gösteren yerli veya yabancı kurum ve kuruluşlara ödenecek primler
yükseköğretim kurumları tarafından karşılanmaz. Önceki
uygulamalı eğitimlerin tanınması MADDE 19 – (1) Yatay ve dikey geçiş yoluyla gelen
öğrencilerin önceki eğitim kurumlarında yaptıkları işletmede mesleki eğitim
ve stajlarının geçerliliği ilgili intibak komisyonu tarafından
değerlendirilerek karara bağlanır. (2) Öğrenim gördüğü program ile ilgili bir işte
çalışmış veya çalışmakta olan öğrenciler, çalışma sürelerini ve unvanlarını
belgelendirmek koşuluyla işletmede mesleki eğitim veya staj uygulaması
kapsamında önceki öğrenmelerin tanınması için başvuruda bulunabilir. İlgili
intibak komisyonu söz konusu başvuruları inceleyerek karar verir. İntibak
komisyonunun hakkında olumlu karar verdiği öğrenciler için bu Yönetmeliğin
ilgili hükümleri doğrultusunda sadece ölçme ve değerlendirme işlemleri
yürütülür. Diğer
hükümler MADDE 20 – (1) Yükseköğretim kurumları, uygulamalı eğitimlere
ilişkin hususlar ile bu kapsamda kullanılacak formları bu Yönetmelik
esaslarına uygun olarak belirler ve kendi resmî internet sitelerinde
yayımlarlar. (2) Açık öğretim ve uzaktan eğitim yoluyla eğitim
ve öğretim yapan programlardaki uygulamalı eğitimler bu Yönetmelik kapsamı
dışındadır. (3) Açık ceza infaz kurumlarında hükümlü olup aynı
zamanda bir yükseköğretim kurumunda öğrenci olanların uygulamalı
eğitimlerine ilişkin kurallar, hükümlü bulunulan kurumun görüşü de alınarak
ilgili yükseköğretim kurumu tarafından belirlenir. Vakıf
meslek yüksekokulu MADDE 21 – (1) Vakıf meslek yüksekokullarında rektörün
görevleri yüksekokul müdürü tarafından yürütülür. Mücbir
sebep hali MADDE 22 – (1) Deprem, yangın, su baskını benzeri doğal
afetler, kanuni grev, lokavt, genel salgın hastalık, savaş, kısmi veya
genel seferberlik ilanı ve benzeri mücbir sebep hallerinde uygulamalı
eğitimlere ilişkin usul ve esaslar Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenir. Hüküm
bulunmayan haller MADDE 23 – (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde
ilgili mevzuat hükümleri uygulanır. Öğrencilere
ödenen Devlet katkısı GEÇİCİ
MADDE 1 – (1) 2547 sayılı Kanunun
geçici 74 üncü maddesi kapsamındaki işletmede mesleki eğitimler
öğrencilerin öğrenim sürelerinin son yılında bir yarıyılı kapsayacak
şekilde eğitim ve öğretim dönemlerinde ve tam zamanlı olarak yapılır. (2) Birinci fıkra kapsamındaki işletmede mesleki
eğitimler, Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenmiş yükseköğretim
kurumları ve bu kurumların fen ve mühendislik bilimlerinin belirli lisans
programlarıyla sınırlıdır. (3) Bu madde kapsamında özel sektör işletmelerinde,
teknoparklarda, araştırma altyapılarında, Ar-Ge
merkezlerinde ya da sanayi kuruluşlarında işletmede mesleki eğitim yapan
öğrencilere 1/1/2023 tarihine kadar uygulamalı
eğitimleri süresince asgari ücretin net tutarının %35’i ücret olarak
ödenir. (4) Üçüncü fıkra kapsamına giren öğrenciler için 1/1/2023 tarihine kadar bu Yönetmeliğin 12 nci maddesinin yedinci fıkrası uygulanmaz. (5) İkinci fıkra kapsamında uygulamalı eğitim
kapsamına alınan program veya bölümlerde öğrenim gören öğrencilerden üçüncü
fıkra kapsamı dışında kalan işletmelerde, işletmede mesleki eğitim görenler
bu Yönetmeliğin 12 nci maddesinin yedinci
fıkrasına tabidir. Yürürlük MADDE 24 – (1) Bu Yönetmelik 2021-2022 eğitim ve öğretim yılı
güz döneminde yürürlüğe girer. Yürütme MADDE 25 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Yükseköğretim Kurulu
Başkanı yürütür. |
