17 Haziran 2021 PERŞEMBE | Resmî Gazete | Sayı : 31514 | ||||||
YÖNETMELİK | ||||||||
Dicle Üniversitesinden: DİCLE ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM UYGULAMA VE
ARAŞTIRMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK MADDE 1 – 14/5/2010 tarihli ve
27581 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Dicle Üniversitesi Sürekli Eğitim
Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetmeliğinin 4 üncü maddesi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir. “MADDE 4 –
(1) Bu Yönetmelikte geçen; a) Danışma Kurulu: Merkezin Danışma Kurulunu, b) Merkez: Dicle Üniversitesi Sürekli Eğitim
Uygulama ve Araştırma Merkezini, c) Müdür: Merkezin Müdürünü, ç) Rektör: Dicle Üniversitesi Rektörünü, d) Senato: Dicle Üniversitesi Senatosunu, e) Üniversite: Dicle Üniversitesini, f) Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu, ifade eder.” MADDE 2 – Aynı Yönetmeliğin ikinci bölümünün başlığı
“Merkezin Amaçları ve Faaliyet Alanları” olarak değiştirilmiştir. MADDE 3 –
Aynı Yönetmeliğin 5 inci maddesi
başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “Merkezin
amaçları MADDE 5 – (1) Merkezin
amaçları; ilgili mevzuat hükümleri kapsamında; örgün, uzaktan ve karma olmak üzere ön lisans,
lisans ve lisansüstü programları dışında verilecek tüm eğitim programları,
ulusal ve uluslararası alanlarda gerekli görülen belgelendirme, TS EN ISO/IEC
17024 ve uluslararası ilgili standartlara uygun olarak personel
belgelendirme ve danışmanlık hizmeti,
kurslar, seminerler, konferanslar, kongreler, çalıştaylar
ve benzeri toplantılar, bilimsel
araştırmalar, sınav
organizasyonları, Merkezin amacına
uygun eserlerin yayımını, ulusal ve uluslararası düzeyde meslek
standartları ve yeterliliklerini geliştirmeye yönelik çalışmaları
düzenlemek, Üniversitenin ilgili mevzuat hükümleri kapsamında kamu ve özel
sektör kuruluşları ile uluslararası kuruluşlarla iş birliğini
geliştirmesini desteklemek, işçi
sağlığı ve iş güvenliği alanında Üniversite ile kamu ve özel sektör
kuruluşları için gerekli eğitim, sağlık, güvenlik ve koordinasyon
faaliyetlerini desteklemek, Üniversitenin eğitim verdiği ve araştırma yaptığı
tüm alanlarda ve genel halkın eğitime ihtiyaç duyduğu konularda, sürekli
olarak verilecek eğitim ve sosyal etkinlik programlarını düzenleyerek ve
ilan ederek bu programlar aracılığıyla Üniversitenin kamu, özel sektör ve
uluslararası kuruluşlarla iş birliğinin gelişmesine katkıda bulunmaktır.” MADDE 4 – Aynı Yönetmeliğin 6 ncı
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “MADDE 6 –
(1) Merkezin faaliyet alanları
şunlardır: a) Yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde her türlü
eğitim programı; mesleki eğitim programları, hizmet içi eğitim programları,
bilgisayar-bilişim programları, dil eğitim programları, sağlık eğitim
programları gibi programlar ile bu konularda kurslar, seminerler, çalıştaylar, konferanslar ve fuarlar düzenlemek. b) İlgili mevzuat hükümleri
kapsamında kariyer planlama ve mesleki gelişim, nitelikli iş bulma imkânı
sağlayan sertifika programları düzenlemek, kurumsal anlaşmalarla özel
program ve paket eğitim programları sunmak,
gelişen ve sürekli değişen iş dünyasının çalışanlarına yeni
teknolojileri tanıtmak ve bu yönde bilgi ve becerilerin kazandırılmasını
sağlamak, kampüs içinde ve dışında genel katılıma
açık dersler ve ilgiye dayalı kurslar düzenlemek. c) İnternet yoluyla her yaşa ve ilgi grubuna
yönelik eğitim programları sunmak. ç) İlgili mevzuat hükümleri kapsamında kamu ve özel
kuruluşlara yönelik özel olarak hazırlanmış eğitim programları düzenlemek
ve uzman konuşmacıların katılımıyla seminerler organize etmek. d) Ara eleman yetiştirmeye yönelik kurslar ve örgün
eğitim hizmeti sunmak, ihtiyaç duyulan her konuda ve her yaş grubuna cevap
verebilecek eğitici, eğlendirici,
ruh ve beden sağlığını geliştirecek, ailevi, mesleki ve toplumsal değerler
konularında bilinçlendirici ve katılımcı bir toplum yapısının oluşumuna
katkı verecek programlar düzenlemek. e) Üniversitede ilgili birimlerin verecekleri
kursları düzenlemek, ilgili birimlerin talebi üzerine her türlü bilimsel, eğitsel,
sosyal ve kültürel çalışmalara yönelik organizasyonlar yapmak ve bu
alanlarda ilgili birimler tarafından yapılacak organizasyonlara her türlü
teknik, araç-gereç ve malzeme desteği sağlamak. f) Faaliyet alanlarıyla ilgili her türlü basım ve
yayım işlerini yürütmek, kitap, dergi, broşür, katalog ve benzeri yayımlar
yapmak, okuma alışkanlıklarını geliştirici etkinlikler düzenlemek. g) İlgili mevzuat hükümleri kapsamında yurt içi ve
yurt dışındaki üniversite,
eğitim, belgelendirme, basın-yayın, danışmanlık ve diğer kurum ve
kuruluşlarla Merkezin amaçlarına uygun iş birliği yapmak, ortak veya onlar adına eğitim, proje,
araştırma, danışmanlık, seminer, sempozyum, kongre,
konferans, çalıştay ve benzeri her türlü
faaliyeti gerçekleştirmek veya gerçekleştirilmesine aracılık etmek. ğ) İlgili mevzuat hükümleri kapsamında ulusal ve
uluslararası her türlü sınav organizasyonu gerçekleştirmek veya
gerçekleştirilmesine aracılık yapmak. h) Öğrenci ve mezunlar için kariyer imkânlarını
araştırmak, mezunların istihdam alanına giren işletmelerin ve kuruluşların
adres ve genel bilgilerinin bulunduğu envanterler
oluşturmak ve bunları düzenli olarak güncellemek. ı) İlgili mevzuat hükümleri kapsamında ulusal ve
uluslararası kuruluşlarla iş birliğinin gelişmesine katkıda bulunmak,
projeler hazırlamak, bilimsel ve mesleki konularda yayınlar yapmak, öğrenci ve öğretim elemanı değişim
programlarını yürütmek, yabancı
ülkelerden gelen öğrencilerin/öğretim elemanlarının ihtiyaç duyacağı
kursları ve programları düzenlemek. i) Uzaktan eğitim ile her türlü eğitim programı,
bölgesel, ulusal ve uluslararası
toplantı, seminer, çalıştay,
konferans ve sempozyumlar düzenlemek,
değişen ve gelişen koşullar altında uzaktan eğitim alanındaki diğer görevlerin
yerine getirilmesiyle ilgili tüm çalışmaları yürütmek. j) Gerek görüldüğü durumlarda eğitim ve sertifika
ve benzeri programları Bologna sürecine ve Avrupa Kredi Transfer Sistemi
temelli kredi sistemine uygun olarak gerçekleştirmek, ilgili programın tamamlanmasına yönelik
önceden kazanılmış yeterlilikleri tanımak. k) Eğitim imkânı bulamamış kişilere kendini
geliştirme ve yenileme ortamı sağlamak. l) Gönüllülük esasına uygun çalışma alanlarında
görev alabilecek bireyleri yetiştirerek bu alandaki çalışmaları teşvik
etmek. m) Merkezin amaçları çerçevesinde engelli
bireylerin hayatını kolaylaştıracak ve onları topluma kazandıracak
etkinlikler düzenlemek. n) İlgili mevzuat hükümlerine göre, faaliyetlere
katılıp başarılı olanlara faaliyet türüne göre düzenlenmiş başarı
belgesi, katılım belgesi, sertifika
ve benzeri belgeler vermek. o) Faaliyetleriyle ilgili konularda bilgilendirici
yayımlar hazırlayarak öğrencileri,
mezunları, ilgili kurum ve
kuruluşları bilgilendirmek. ö) TS EN ISO/IEC 17024 eğitim-danışmanlık
şartlarına, Türk Akreditasyon Kurumu
tarafından öngörülen akreditasyon gerekliliklerine ve Mesleki Yeterlilik
Kurumu tarafından belirlenen esaslarla uyumlu olarak ilgili mevzuat
hükümleri kapsamında gerekli kurumların onayı ile ulusal ve uluslararası
personel belgelendirme sertifikasyonu eğitimleri düzenlemek, sınavlar yapmak, belge,
sertifika ve katılım belgesi vermek. p) İlgili mevzuat hükümleri kapsamında faaliyet
alanları ile ilgili her türlü danışmanlık hizmeti vermek veya almak. r) Faaliyet alanları ile ilgili olarak ilgili
taraflarla görüşmeler yapmak, projeler hazırlamak ya da hazırlatmak. s) Sürekli eğitim kapsamında Rektörlükçe önerilen
ve/veya Yönetim Kurulunca kararlaştırılan diğer faaliyetleri
gerçekleştirmek. ş) İlgili mevzuat hükümleri kapsamında Sivil Havacılık
Genel Müdürlüğü onaylı eğitim programları düzenlemek.” MADDE 5 – Aynı Yönetmeliğin 7 nci
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “MADDE 7 –
(1) Merkezin yönetim organları
şunlardır: a) Müdür. b) Yönetim Kurulu. c) Danışma Kurulu.” MADDE 6 – Aynı Yönetmeliğin 8 inci maddesinin ikinci fıkrası
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “(2) Müdür çalışmalarında kendisine yardımcı olmak
üzere, öğretim elemanları arasından en fazla iki kişiyi müdür yardımcısı
olarak görevlendirmek üzere Rektörün onayına sunar. Müdür yardımcıları,
Müdürün verdiği görevleri yapar. Müdür, görevde bulunmadığı durumlarda,
yardımcılarından birini vekil tayin eder. Müdürün görevi sona erdiğinde
müdür yardımcılarının görevi de sona erer.” MADDE 7 – Aynı Yönetmeliğin 11 inci maddesi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir. “MADDE 11
– (1) Yönetim Kurulunun görevleri
şunlardır: a) Teklif edilen eğitim programlarının ve
faaliyetlerin düzenlenmesine karar vermek. b) Müdürün her faaliyet dönemi sonunda hazırlayacağı
faaliyet raporunun düzenlenmesine ilişkin esasları tespit etmek ve sunulan
raporu değerlendirmek, bir sonraki döneme ait çalışma programını
düzenlemek. c) Önerilen eğitim programlarının hangilerinin
düzenleneceğini, düzenlenen programlarda kimlerin görevlendirileceğini ve
görevlendirileceklere yapılacak ödemelerin miktarını belirlemek.” MADDE 8 – Aynı Yönetmeliğe 11 inci maddeden sonra gelmek
üzere aşağıdaki madde eklenmiştir. “Danışma
Kurulu ve görevleri MADDE
11/A – (1) Danışma Kurulu;
Üniversite bünyesindeki tüm fakülte, yüksekokul ve enstitülerden önerilen
birer öğretim üyesinin Rektör tarafından görevlendirilmesi ile oluşur.
Rektör tarafından görevlendirilen Danışma Kurulu üyelerinin görev süresi
dört yıldır. Süresi dolan üyeler yeniden Danışma Kuruluna
görevlendirilebilir. Süreleri bitmeden ayrılan üyelerin yerine kalan süreyi
doldurmak üzere yenileri görevlendirilir. (2) Danışma Kurulu; Müdürün çağrısı üzerine yılda
en az bir kere toplanır ve Merkezin eğitim, araştırma ve uygulama,
denetleme gibi faaliyet alanları ile ilgili danışmanlık alt komisyonları
oluşturabilir. (3) Danışma Kurulunun görevi; Merkez faaliyetleri
ile ilgili değerlendirmeler yapmak ve tavsiye niteliğinde önerilerde
bulunmaktır.” MADDE 9 – Aynı Yönetmeliğe 12 nci
maddeden sonra gelmek üzere aşağıdaki madde eklenmiştir. “Eğitim
programları MADDE
12/A – (1) Her eğitim programının
süresi, şekli (teorik, pratik, uygulama ve benzeri) ve içeriği programın planında
belirtildiği ve ilan edildiği gibidir. Programların açılmasına, ilgili
koordinasyon grubunun veya eğitmenin teklifi ile Müdür karar verir. Müdür programı iptal edebilir, programın
yerini ve tarihini değiştirebilir.” MADDE 10
– Bu Yönetmelik yayımı tarihinde
yürürlüğe girer. MADDE 11
– Bu Yönetmelik hükümlerini Dicle
Üniversitesi Rektörü yürütür.
|
