14 Ocak 2019 PAZARTESİ | Resmî Gazete | Sayı : 30655 |
YÖNETMELİK | ||
Bursa Teknik Üniversitesinden: BURSA TEKNİK ÜNİVERSİTESİ KARİYER GELİŞİMİ UYGULAMA
VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ BİRİNCİ BÖLÜM Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar Amaç MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Bursa Teknik
Üniversitesi (BTÜ) Kariyer Gelişimi Uygulama ve Araştırma Merkezinin
amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının
görevlerine ve çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir. Kapsam MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik; Bursa Teknik Üniversitesi
Kariyer Gelişimi Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına,
faaliyetlerine, yönetim organlarına, yönetim organlarının ve çalışanlarının
görev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin hükümleri kapsar. Dayanak MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981
tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci maddesinin birinci
fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14 üncü maddesine
dayanılarak hazırlanmıştır. Tanımlar MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen; a) Danışma Kurulu: Merkezin Danışma Kurulunu, b) Merkez: Bursa Teknik Üniversitesi Kariyer
Gelişimi Uygulama ve Araştırma Merkezini, c) Müdür: Merkezin Müdürünü, ç) Rektör: Bursa Teknik Üniversitesi Rektörünü, d) Senato: Bursa Teknik Üniversitesi Senatosunu, e) Üniversite: Bursa Teknik Üniversitesini, f) Yönetim Kurulu: Bursa Teknik Üniversitesi
Kariyer Gelişimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetim Kurulunu, ifade eder. İKİNCİ BÖLÜM Merkezin Amaçları ve Faaliyet Alanları Merkezin
amaçları MADDE 5 – (1) Merkezin amaçları şunlardır: a) Üniversitenin ilgili birimlerinin ve tüm
akademik programlarının işbirliğiyle kariyer danışmanlığı alanında
araştırmalar yapmak. b) Üniversite öğrencilerinin kariyer
planlamalarına; liseden üniversiteye, üniversiteden çalışma yaşamına uyum
sağlayabilmelerine ve mezuniyet sonrasında kendi özelliklerine uygun işlere
yerleşmelerine yönelik kariyer danışmanlığı ile yardımcı olmak. c) Sürekli Eğitim Merkezi ile işbirliği içinde
Üniversitenin öğrencilerine ve mezunlarına, mesleki yeterliklerini
artırmalarına ve alanlarındaki yeni gelişmeleri takip etmelerine yönelik
eğitimler vermek. ç) Üniversite adaylarına ilgi ve yeteneklerini
tanıtıp nitelikleriyle uyumlu lisans programları hakkında bilgiler vererek
Üniversitenin tercih edilebilirliğini artırmayı sağlamak. d) Sektörel Eğitim Programı (SEP) Koordinatörlüğü
ile işbirliği yaparak Üniversite öğrencilerinin istihdam
sağlayabilecekleri, staj ve proje yapabilecekleri kurum sayısını artırarak,
öğrencilerin staj yapabilecekleri kurum ve kuruluşlar ile bağlantılar
kurmalarına destek olmak ve koordinasyonu sağlamak. e) Ulusal ve uluslararası düzeyde Bursa Teknik
Üniversitesi mezunlarının istihdamını artırmaya yönelik çalışmalar
yürütmek. f) Merkezin işbirliğinde üniversite mezunlarının
kariyer gelişim süreçlerine ilişkin izleme çalışmaları yapmak. g) Teknoloji Transfer Ofisi ile işbirliği içinde
öğrencilerin ARGE, girişimcilik ve inovasyon alanlarında gelişimlerine
destek olmak ve teşvik etmek. Merkezin
faaliyet alanları MADDE 6 – (1) Merkezin faaliyet alanları şunlardır: a) Yurt içinde ve dışında, gerçek ve tüzel kurum ve
kuruluşlarla kariyer danışmanlığı alanında uygulama, araştırma, inceleme
yapmak, projeler hazırlamak, yapılmakta olan çalışmalara katılmak ve bu tür
çalışmaları desteklemek. b) Kariyer danışmanlığı alanında ulusal ve
uluslararası düzeyde kurslar, seminerler, konferanslar, kongreler, sempozyumlar, eğitimler sunmak ve benzeri faaliyetler
düzenlemek. c) Üniversiteye yeni başlayan öğrencilerin mesleki
uyumlarını artırmaya dönük çalışmalar planlamak ve uygulamak. ç) Kariyer günleri ve kariyer fuarları düzenlemek
ve bu etkinliklere BTÜ personelinin, öğrencilerin ve çeşitli kurum ve
kuruluşlarda görev yapan Bursa Teknik Üniversitesi mezunlarının da
katılımlarını sağlamak. d) Eğitim ve kariyer geliştirme faaliyetlerinde
kullanılmak amacı ile öğrenci bilgilerini ve iş-işyeri bilgilerini kapsayan
sürdürülebilir Kariyer Geliştirme Bilgi Yönetim Sistemi oluşturmak ve
işletmek. e) Yurt içi ve yurt dışı eğitim olanaklarıyla ilgili
burs ve staj günleri düzenleyerek öğrencileri bu konularda bilgilendirmek
ve yönlendirmek. f) Öğrencilere bireysel kariyer planlama, mesleki
ve kişisel birikimlerini sunma konusunda yetkinlikler kazandırma ve
geliştirmeye yönelik her türlü eğitim, bilimsel organizasyon ve yayın
faaliyetlerini gerçekleştirmek, öğrencilere kariyer danışmanlığı yapmak. g) Üniversite bünyesinde yürütülen Farabi, Mevlana,
Free Mover, Erasmus+ ve benzeri öğrenci hareketliliği programları
kapsamında, öğrencilerin yurt dışı eğitim ve meslek/iş/staj olanakları
hakkında bilgi ve deneyim edinmelerine yardımcı olmak. ğ) Kariyer danışmanlığı konusunda çalışma yürüten
ulusal ve uluslararası kariyer merkezleri ile iletişim ağı kurmak ve ortak
çalışmalar yürütmek. h) Mezunlar ile öğrencileri bir araya getirecek
toplantılar düzenlemek. ı) İlgili kamu ve özel kuruluşlara mesleki gelişim
gezileri ve ziyaretler düzenlemek. i) Faaliyet alanlarına yönelik tanıtıcı ve
bilgilendirici e-bülten ve benzeri yayınlar yapmak. ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Merkezin Yönetim Organları ve Görevleri Merkezin
yönetim organları MADDE 7 – (1) Merkezin yönetim organları şunlardır: a) Müdür. b) Yönetim Kurulu. c) Danışma Kurulu. Müdür MADDE 8 – (1) Müdür; Üniversitenin tam zamanlı çalışan
öğretim elemanları arasından iki yıl süreyle Rektör tarafından
görevlendirilir. Görev süresi dolan Müdür, aynı usulle tekrar
görevlendirilebilir. Müdürün altı aydan daha fazla süreyle görevi başında
bulunmaması durumunda görevi sona erer. (2) Müdürün çalışmalarında kendisine yardımcı olmak
üzere Üniversitede görevli öğretim elemanları arasından en fazla iki kişi
Rektör tarafından müdür yardımcısı olarak görevlendirilebilir. Müdür
yardımcılarının görev süresi Müdürün görev süresi ile sınırlıdır. Müdür
gerekli gördüğünde yardımcılarının değiştirilebilmesini Rektöre teklif
edebilir. (3) Müdürün yokluğunda, görevlendireceği müdür
yardımcısı müdürlüğe vekâlet eder. Göreve vekâlet altı aydan fazla süremez. Müdürün
görevleri MADDE 9 – (1) Müdürün görevleri şunlardır: a) Merkezi temsil etmek, Yönetim Kuruluna ve
Danışma Kuruluna başkanlık etmek. b) Merkezin amaçları doğrultusunda yapılacak
çalışmaların düzenli bir biçimde yürütülmesini sağlamak. c) Yönetim Kurulunu ve Danışma Kurulunu toplantıya
davet etmek, Yönetim Kurulunun geçici gündemini belirlemek ve alınan
kararları bu Yönetmelik çerçevesinde uygulamak ve uygulanmasını denetlemek. ç) Merkez çalışanlarının görevlerini planlamak,
koordine etmek ve denetlemek. d) Merkezin yıllık faaliyet raporunu ve bir sonraki
yıla ait çalışma programını Yönetim Kurulunda onaylanmış şekli ile Rektörün
onayına sunmak. Yönetim
Kurulu MADDE 10 – (1) Yönetim Kurulu; Müdür ve müdür
yardımcısı/yardımcıları ile Üniversitenin tam zamanlı çalışan öğretim
elemanları arasından Rektör tarafından görevlendirilen en fazla yedi üyeden
oluşur. Yönetim Kurulu Başkanlığını Müdür yürütür. (2) Yönetim Kurulu üyelerinin görev süresi iki
yıldır. Görev süresinin bitiminden önce ayrılan veya altı aydan daha fazla
Üniversite dışında görevlendirilenlerin yerine yeni üye görevlendirilir. (3) Yönetim Kurulu, Müdürün daveti üzerine salt
çoğunlukla toplanır ve kararlar toplantıya katılan üyelerin salt çoğunluğu
ile alınır. Oyların eşitliği halinde Başkanın oyu yönünde çoğunluk
sağlanmış kabul edilir. Yönetim
Kurulunun görevleri MADDE 11 – (1) Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır: a) Müdürün önerisi ile Merkezin amaçları
doğrultusunda hazırlanan çalışma programını kontrol etmek, onaylamak. b) Hazırlanan yıllık faaliyet raporunu kontrol
etmek, onaylamak. c) Merkezde yapılan araştırmaların vizyonu, odağı, yeni çalışma alanları, ortaklık ve
işbirliği ile ilgili kararları görüşüp onaylamak. ç) Müdürün önerisiyle geçici ve sürekli bilimsel
araştırma grupları kurulması ve bunların görev sürelerinin belirlenmesi
konularını karara bağlamak. d) Merkezde yürütülen faaliyetlerin etik ve
bilimsel kurallara, bu Yönetmelik ve ilgili diğer mevzuat hükümlerine uygun
olarak, etkin ve verimli şekilde yürütülmesi için gerekli kararları ve
önlemleri almak. e) Merkezin faaliyet alanlarıyla ilgili diğer
konular ile Müdür tarafından getirilen konularda kararlar almak. Danışma
Kurulu MADDE 12 – (1) Danışma Kurulu; Yönetim Kurulunun önerisi
üzerine Rektör tarafından Üniversite, kamu, özel sektör ve sivil toplum
kuruluşları ile diğer üniversitelerden seçilen en fazla altı üye ile
Müdürden oluşur. Danışma Kurulu üyelerinin görev süresi iki yıldır. (2) Danışma Kuruluna Müdür başkanlık eder. Danışma
Kurulu yılda en az iki kez toplanarak Merkez faaliyetleriyle ilgili görüş
ve önerilerde bulunur. (3) Danışma Kurulu, Müdürün daveti üzerine salt
çoğunlukla toplanır ve kararlar toplantıya katılan üyelerin salt çoğunluğu
ile alınır. (4) Danışma Kurulunun idari bir yetkisi bulunmaz. Danışma
Kurulunun görevleri MADDE 13 – (1) Danışma Kurulunun görevleri şunlardır: a) Üniversite ile kamu kuruluşları, sanayi, ticaret
ve hizmet çevreleri arasında işbirliğinin sağlanması ve geliştirilmesi
amacıyla Yönetim Kuruluna önerilerde bulunmak. b) Merkezin çalışma alanları kapsamındaki
gelişmeleri takip etmek ve değerlendirmeler yaparak ilgili konularda
Yönetim Kuruluna yeni fikirler ve öneriler sunmak. DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Çeşitli ve Son Hükümler Personel
ihtiyacı MADDE 14 –
(1) Merkezin akademik, teknik ve
idari personel ihtiyacı, 2547 sayılı Kanunun 13 üncü maddesine göre Rektör
tarafından görevlendirilen personel ile karşılanır. Hüküm
bulunmayan haller MADDE 15 –
(1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde 2547 sayılı Kanun ve ilgili diğer mevzuat hükümleri
uygulanır. Yürürlük MADDE 16 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe
girer. Yürütme MADDE 17 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Bursa Teknik
Üniversitesi Rektörü yürütür. |
