ABONELERE ÖZEL İÇERİK

İçeriğin tamamını görüntülemek için abone olmanız / giriş yapmanız gerekmektedir.

ÖZET: Mahkeme kararında, davacı kooperatifin il trafik komisyonu kararları ile kazanılmış haklarının bulunduğu iddiasına yönelik olarak, toplu taşıma hatlarını işletme ve işlettirme imtiyazına sahip olan belediyelere imtiyaz hakkı bedeli veya kira ücreti ödemeden, il trafik komisyonlarının verdiği kararların kazanılmış hak oluşturacağı iddiasıyla toplu taşıma hatlarının bedelsiz kullanımının söz konusu olamayacağı gerekçesiyle davanın reddine karar verilmiştir. Bu karardaki temyize konu Eskişehir X. İdare Mahkemesi’nin kararında, XXXX sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun XX. maddesinin X. fıkrasında sayılan bozma nedenlerinden hiçbirisi bulunmadığından, temyiz istemi yerinde görülmeyerek anılan Mahkeme kararının onanmasına” denilmektedir. Ayrıca, Danıştay’ın bu kararı ve müstakar diğer kararları; toplu ulaşım haklarının ihale süreçlerine ve usullere uyulmaksızın devrinin mümkün olmayacağını ortaya koymaktadır. BULGU: Toplu Ulaşım Hatlarına İlişkin İşletme Hakkının İhalesiz ve Süresiz Olarak Kullandırılması XXXX Yılı Sayıştay Denetim Raporları &#XXXX; İl Belediyesi Amasya Belediyesi sınırları içinde ulaşım sağlamada çalışan taksilere il/ilçe trafik komisyon kararlarıyla süresiz olarak plaka tahsis işlemlerinin gerçekleştirildiği görülmüştür. XX.10.1983 tarih ve 18195 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nun 12’nci maddesinde; “trafik düzeni ve güvenliği yönünden belediye sınırları içinde ticari amaçla çalıştırılacak yolcu ve yük taşıtları ile motorsuz taşıtların çalışma şekil ve şartları, çalıştırılabileceği yerler ile güzergâhlarını tespit etmek ve sayılarını belirlemek” görev ve yetkisi il ve ilçe trafik komisyonlarına verilmiştir. Bu Kanun’a dayanılarak 03.05.1986 tarih ve 19096 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe konulan XXX/XXX sayılı Ticari Plakaların Verilmesinde Uyulacak Usul ve Esaslar Hakkında Karar’ın 1’nci maddesinde amaç; “vatandaşın ulaşım ihtiyacını karşılamak üzere toplu taşımacılığın geliştirilmesi, plaka karaborsacılığının ve korsan taşımacılığın önlenmesi, fiilen çalışmakta olan şoför esnafının haklarının... ...... ...... ...... / ...... ......