ABONELERE ÖZEL İÇERİK

İçeriğin tamamını görüntülemek için abone olmanız / giriş yapmanız gerekmektedir.

 XXXX yılı Sayıştay Denetim Raporları Belediyenin taşınmazları ve kamulaştırma işlemlerine ilişkin işlemlerin farklı birimler tarafından yerine getirilmesinin, taşınmaz yönetimi için gerekli koordinasyonun sağlanması noktasında sıkıntılara yol açtığı görülmüştür. XXXX sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nun “Mali Hizmetler Birimi” başlıklı XX’ncı maddesinde, Alım, satım, yapım, kiralama, kiraya verme, bakım-onarım ve benzeri mali işlemlerden; idarenin tamamını ilgilendirenler destek hizmetlerini yürüten birim, sadece harcama birimlerini ilgilendirenler ise harcama birimlerinin talebi ve üst yöneticinin onayıyla bu işlemler destek hizmetlerini yürüten birim tarafından yapılabileceği belirtilmiştir. Yapılan incelemede, belediyenin taşınmaz satış veya kiralama işlemlerinin bazen Destek Hizmetleri Müdürlüğü tarafından, bazen diğer müdürlükler tarafından yapıldığı belirlenmiştir. Taşınmaz satış, kiralama ve diğer işlemlerin Emlak ve İstimlak Müdürlüğü gibi bir birim tarafından yerine getirilmemesi sebebiyle ilgili işlemlerin bütüncül ve verimli bir şekilde yerine getirilemediği, taşınmaz yönetimi ile ilgili sorumluluğun ilgili birimlerce sahiplenilmediği görülmüştür. Nitekim yıl içerisinde yapılan denetimlerde, Belediyenin taşınmaz varlıklarına ilişkin olarak çeşitli birimlerinden, Kurumun mülkiyetinde bulunan taşınmazların ne kadarının kurum envanterine kayıtlı olduğu, başka kurumlara tahsis edilen ya da tahsisli kullanılan taşınmaz bulunup bulunmadığı gibi temel konularda net bilgi alınamamıştır. Bu durumun İdare taşınmazlarının takibi ve taşınmaz yönetiminde zaafiyet yaşanmasına sebebiyet verebilecektir. Taşınmaz yönetiminin tek birim tarafından yapılması ve olumsuzlukların önlenmesi için gerekli koordinasyonun sağlanması gerekir. ...... ...... ...... / ...... ......