6 Şubat 2022 PAZAR | Resmî Gazete | Sayı : 31742 |
YÖNETMELİK | ||
Piri Reis Üniversitesinden: PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ BİRİNCİ BÖLÜM Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar Amaç MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, Piri Reis Üniversitesine
bağlı Lisansüstü Eğitim Enstitüsünde yürütülen lisansüstü eğitim-öğretim ve
sınavlara ilişkin esasları düzenlemektir. Kapsam MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik; Piri Reis Üniversitesinde
yürütülen tezli-tezsiz yüksek lisans ile doktora programları öğretimi ve
bunların gerektirdiği eğitim-öğretim, bilimsel araştırma ve uygulama
faaliyetlerinden oluşan lisansüstü eğitim ve öğretime ilişkin hükümleri
kapsar. Dayanak MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981
tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 14 üncü ve 44 üncü
maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır. Tanımlar MADDE 4 –
(1) Bu Yönetmelikte geçen; a) Akademik yıl: İki yarıyıldan oluşan
eğitim-öğretim yılını, b) AKTS: Bologna Süreci ve Avrupa Kredi Transfer
Sistemi (ECTS)’ne göre ders, uygulama ve diğer öğrenim etkinliklerinin
kredilendirilmesi sistemini, c) ALES: Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi
Giriş Sınavını, ç) Danışman: Enstitüde kayıtlı öğrenciye ders ve
lisansüstü tez çalışma dönemlerinde rehberlik etmek üzere Enstitü Yönetim Kurulu
tarafından görevlendirilen öğretim üyesini, d) Enstitü: Piri Reis Üniversitesi Lisansüstü
Eğitim Enstitüsünü, e) Enstitü anabilim dalı (EABD): 3/3/1983
tarihli ve 17976 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Lisans Üstü
Eğitim-Öğretim Enstitülerinin Teşkilât ve İşleyiş Yönetmeliğinin 5 inci
maddesinde enstitüler için tanımlanan ve enstitüde lisansüstü programı
bulunan akademik birimleri, f) Enstitü anabilim dalı başkanı (EABDB): Enstitüde
lisansüstü programı bulunan akademik birimin başkanını, g) Enstitü Kurulu: Enstitü müdürünün başkanlığında,
enstitü müdür yardımcılarından ve enstitüde eğitim programları bulunan
anabilim dalı başkanlarından oluşan kurulu, ğ) Enstitü Yönetim Kurulu: Enstitü müdürünün
başkanlığında, enstitü müdür yardımcıları ve enstitü müdürü tarafından
önerilen altı aday arasından Enstitü Kurulunca seçilecek üç öğretim
üyesinden oluşan kurulu, h) GANO: Genel ağırlıklı not ortalamasını, ı) İntihal: Başkalarının fikirlerini, metotlarını,
verilerini veya eserlerini bilimsel kurallara uygun biçimde atıf yapmadan
kısmen veya tamamen kendi eseri gibi göstermeyi, i) Kredi: Bir yarıyıl öğretim süresi içinde bir
derse ait haftalık bir saat teorik ders veya iki saat uygulama karşılığı
bir kredi olan ulusal kredi sistemini, j) Müdür: Enstitü müdürünü, k) Öğrenci: Lisansüstü eğitim-öğretim için
enstitüye kayıtlı lisans veya yüksek lisans mezunu öğrenciyi, l) Öğrenci kabul komisyonu: Her
akademik yarıyıl öncesi enstitü anabilim dalı başkanlığınca önerilen ve Enstitü
Yönetim Kurulu kararıyla onaylanan, Üniversitenin öğretim üyeleri arasından
seçilen, en az üç asıl ve iki yedek öğretim üyesi ve/veya doktora unvanına
sahip öğretim görevlisinden oluşan ve o yarıyıl için programa yapılan başvuruları
değerlendiren komisyonu, m) ÖSYM: Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezini, n) Program: Yüksek lisans derecesine ve doktora
unvanlarına yönelik olarak belirli sayıda ve belirli içerikte zorunlu ve
seçmeli dersler ile proje, doktora yeterlik sınavı, yüksek lisans tez ve
uygulamalarını içeren lisansüstü programını, o) Program koordinatörü: Anabilim dalı başkanının
önerisiyle ilgili anabilim dalının öğretim üyeleri arasından Enstitü Kurulu
tarafından atanan her bir lisansüstü programın yürütülmesinden sorumlu olan
öğretim üyesini, ö) Rektör: Piri Reis Üniversitesi Rektörünü, p) Rektörlük: Piri Reis Üniversitesi Rektörlüğünü, r) Senato: Piri Reis Üniversitesi Senatosunu, s) Tez: Tezli yüksek lisans ve doktora eğitiminin
amacına yönelik olarak bir danışmanın rehberliğinde hazırlanan bilimsel bir
çalışmayı, ş) Tez izleme komitesi: Doktora öğrencisinin tez
önerisini değerlendirme, tez çalışmalarına rehberlik etme ve yönlendirme
görevini üstlenen, biri danışmanı olmak üzere en az üç öğretim üyesinden
oluşan komiteyi, t) Üniversite: Piri Reis Üniversitesini, u) Yabancı dil sınavı: Yükseköğretim Kurulu
tarafından kabul edilen merkezi yabancı dil sınavları ile eş değerliği
kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarını, ü) YDS: Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavını, v) YÖK: Yükseköğretim Kurulunu, y) YÖKDİL: Yükseköğretim Kurumları Yabancı Dil
Sınavını, ifade eder. İKİNCİ BÖLÜM Lisansüstü Programlar ve Eğitim-Öğretimin Temel
İlkeleri Lisansüstü
programların kapsamı MADDE 5 – (1) Lisansüstü öğretim, yüksek lisans ve doktora
düzeylerinde yapılır. Bunlardan; a) Yüksek lisans programı; en az dört yıl süreli
bir yükseköğretim kurumundan lisans diploması ya da buna eş değer bir
derece almış olanların, bu eğitim üzerine yapacakları öğretim, bilimsel
araştırma, tez, proje ve uygulama etkinliklerini kapsar. Yüksek lisans programları
tezli ve tezsiz olmak üzere iki şekilde yürütülebilir. Bir yüksek lisans
programında bu seçeneklerden hangisinin uygulanacağı enstitünün ilgili
anabilim dalı başkanlığının önerisi dikkate alınarak Enstitü Yönetim
Kurulunun uygun görüşleri üzerine Senato tarafından belirlenir. b) Doktora programı; yüksek lisans eğitimi üzerine
yapılacak öğretim, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur
ve öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel olayları geniş ve derin bir
bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapma ve yeni sentezlere ulaşmak için
gerekli adımları belirleme yeteneğini kazandırmayı amaçlar. Öğretim
programlarının açılması MADDE 6 –
(1) Lisansüstü programlar, ilgili
anabilim dalı başkanlığının teklifi, Enstitü Kurulunun uygun görüşü,
Senatonun kabulü ve YÖK onayı ile açılır. Lisansüstü programlar, enstitü
anabilim dalları ile aynı adları taşırlar. Ancak Rektörün önerisi ve YÖK
kararıyla bir enstitü anabilim dalında, o enstitü anabilim dalından değişik
adlar taşıyan veya disiplinlerarası lisansüstü
programlar da açılabilir. (2) Lisansüstü programlar, ilgili mevzuat hükümleri
kapsamında yurt içi ve/veya yurt dışı ortak lisansüstü programları şeklinde
de düzenlenebilir. (3) YÖK kararı üzerine Üniversite, öğretim elemanı
ve öğrencilerin aynı mekanda bulunma zorunluluğu olmaksızın,
bilgi ve iletişim teknolojilerine dayalı olarak öğretim faaliyetlerinin
planlandığı ve yürütüldüğü lisansüstü uzaktan öğretim programları açabilir.
(4) Yurt dışı ortak lisansüstü programları, yurt
dışındaki yükseköğretim kurumları ile yapılacak protokolle düzenlenir. Bu
programların uygulama usul ve esasları, 6/10/2016
tarihli ve 29849 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim
Kurumlarının Yurt Dışı Yükseköğretim Kurumlarıyla Ortak Eğitim Öğretim
Programlarına Dair Yönetmelik hükümlerine göre belirlenir. Öğretim
dili MADDE 7 – (1) Üniversitede lisansüstü eğitim-öğretim
İngilizce ve/veya Türkçe olarak yapılır. Değişim programları çerçevesinde,
eş değerliği kabul edilen ancak farklı yabancı dilde alınan dersler
İngilizce ders kapsamında değerlendirilir. Ders
önerisi MADDE 8 – (1) Lisansüstü programlarda yeni açılacak ve/veya
kaldırılacak dersler ile bunların kredileri, saatleri, içerikleri,
gerekçeleri, kaynakları ve okutulacağı/okutulduğu yarıyılları içeren
başvuru, ilgili öğretim üyesi tarafından EABD Başkanlığına yapılır. EABD
Başkanlığınca Enstitüye teklif edilen dersler Enstitü Kurulunun uygun
görüşü ve Senatonun onayı ile açılır. Lisansüstü
programların yürütülmesi MADDE 9 – (1) Lisansüstü programları anabilim dalı
başkanlıklarına bağlı olarak program koordinatörünün yönetiminde yürütülür.
Anabilim dalı başkanı program koordinatörü de olabilir. Bu konuyla ilgili
esaslar Senato tarafından belirlenir. ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Programlara Başvuru, Giriş, Kabul ve Kayıtlara
İlişkin Esaslar Lisansüstü
programların kontenjanları ve başvuru koşullarının ilanı MADDE 10
– (1) Öğrenci kabul edilecek
lisansüstü programlar, kontenjanlar, başvuru koşulları ve lisansüstü
programlarına kabul için adaylarda aranacak nitelikler program türüne bağlı
olmak üzere anabilim dalının önerisi dikkate alınarak Enstitü Yönetim
Kurulunca belirlenir ve Senatonun onayından sonra ilan edilir. Programlara
başvuru MADDE 11
– (1) Programlara başvuru, aşağıda
belirtilen koşulların yerine getirilmesi kaydıyla, istenilen belgelerle
birlikte ilan edilen süre içinde Enstitüye yapılır. Yüksek lisans ve
doktora programlarına, hangi lisans ve yüksek lisans programlarından mezun
olanların başvurabileceği Senato tarafından belirlenerek YÖK’ün onayına
sunulur. Programlara başvuruda bulunan adaylarda aşağıda yer alan koşullar
aranır: a) Bir lisans/yüksek lisans diplomasına sahip
olmak. b) ALES’ten son beş yıl
içinde, başvurulan programın puan türünde 55 standart puandan az olmamak
koşuluyla ilgili anabilim dalının önerisiyle Senato tarafından belirlenecek
ALES standart puanına sahip olmak. c) Lisansüstü programlara başvuru için ALES sayısal
ağırlıklı puan, eşit ağırlıklı puan ve sözel ağırlıklı puan türünde
değerlendirmeye girmiş olmak. ç) Yabancı uyruklu öğrenciler için ALES yerine YÖK
tarafından eş değerliği kabul edilen Graduate Record Examination–GRE ve Graduate Management Admission Test–GMAT sınavlarından başvurulan programın
puan türüne göre eş değer puana sahip olmak. d) Tezli yüksek lisans ile
doktora programlarına öğrenci kabulünde ana dilleri dışında YDS veya YÖKDİL
ile YÖK tarafından eş değerliği kabul edilen yabancı dil sınavlarından;
tezli yüksek lisans için en az 55 ve doktora programı için en az 65 puan
veya ÖSYM tarafından eş değerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil
sınavlarından bu puan muadili bir puan almış olmak. e) Tezsiz yüksek lisans programları hariç aynı anda
birden fazla lisansüstü programa kayıt yaptırmamış ve devam etmiyor olmak. (2) Lisans veya yüksek lisans öğrenimini yurt
dışında tamamlayan adayların YÖK’ten diploma denklik veya okul tanıma
belgesi almış olmaları gerekir. (3) Yüksek lisans öğrenimini Üniversitede
tamamlayarak doktora eğitimine en fazla bir yarıyıl ara vermiş olmak
kaydıyla yine Üniversitede devam edeceklerin yüksek lisans başvurusu
sırasında sundukları ALES sonuç belgeleri, gerekli puanı sağlıyor olmak
koşuluyla süreye bakılmaksızın geçerli sayılır. (4) Doktora programına öğrenci kabulünde birinci
fıkranın (d) bendinde belirtilen asgari yabancı dil puanı, programların
özelliklerine göre gerektiği takdirde Senato tarafından yükseltilebilir. (5) Tezsiz yüksek lisans programlarının
başvurularında ALES şartı aranmaz. İngilizce
yeterlik MADDE 12
– (1) İngilizce yürütülen
lisansüstü programlarda öğretim dili yeterliğinin belirlenmesi için aşağıdaki
hususlar dikkate alınır: a) Yüksek lisans programına başvuran adaylar
İngilizce düzeylerinin yeterli olup olmadığının belirlenmesi için ilanda
belirtilen yerde ve zamanda, Rektörlükçe görevlendirilecek birim veya Üniversitenin
İngilizce hazırlık bölümü tarafından yapılacak İngilizce yeterlik sınavına
alınırlar. b) Yüksek lisans programına başvuran adayların
İngilizce sınavı sonucuna göre yeterli bulunanlar ve/veya YÖK ve Senatoca
eş değerliği kabul edilen yabancı dil sınavlarının birinden İngilizce için
belirlenen düzeyde başarılı olduklarını belgeleyenler, İngilizce hazırlık
programından muaf tutulur. c) Yüksek lisans programına öğrenci kabulünde, ana
dili İngilizce olan bir ülkenin vatandaşlarında ve resmî dili İngilizce
olan bir ülkedeki lise veya lisans diplomalarından birisine sahip
olanlarda, herhangi bir yabancı dil belge şartı aranmaz. ç) Muafiyet şartlarını sağlamayan, yeterlik
sınavına katılmayan veya bu sınavda başarılı olamayan lisansüstü adayları
İngilizce hazırlık programına tabi tutulur. Başarılı olmaları hâlinde
ilgili programın derslerini alabilirler. Başvuruların
değerlendirilmesi MADDE 13
– (1) Adayların İngilizce yeterlik
sınavının değerlendirilmesi, anabilim dalı başkanlığı tarafından talep
ediliyorsa bilim sınavı, mülakat, referans mektupları ve diğer
değerlendirmelerle ilgili işlemler anabilim dalı başkanlıkları ve Müdür
tarafından belirlenen biri program koordinatörü olmak üzere en az üç
öğretim üyesinden oluşan öğrenci kabul komisyonu tarafından yürütülür. (2) Komisyon, adayların daha önceki eğitim ve
başarı durumlarını, program gerekliliklerini karşılayıp karşılamadıklarını,
dil yeterliklerini, ALES puanlarını ve varsa yapılan diğer sınavlarda
gösterdikleri performanslarını değerlendirir. Başarı notunun
belirlenmesinde geçerli kriterler, adayların
başvurdukları programın puan türündeki ALES puanının ağırlığı %50’den az
olmamak koşuluyla Senato tarafından belirlenir. Öğrenci
kabulü MADDE 14
– (1) Öğrenci kabul komisyonu
yapmış olduğu değerlendirme sonucunda kabul ya da ret önerilerini, ilgili
anabilim dalı başkanlığına bildirir. EABD Başkanlığının kararı ve Enstitü
Yönetim Kurulunun onayı ile sonuçlar kesinleşir ve ilan edilir. (2) Yurt dışında ikamet eden Türk vatandaşı ya da
yabancı uyruklu adaylar ile lisans derecelerini yurt dışındaki
yükseköğretim kurumlarından almış olan adayların, lisansüstü eğitim
programlarına kabulüne ilişkin esaslar ve ALES yerine kabul edilecek kriterler, YÖK tarafından tespit edilen esaslara uygun
olarak Enstitü Yönetim Kurulunun önerisi üzerine Senato tarafından
belirlenir. (3) Yeni açılan bir programa yeterli başvurunun
bulunmaması, başvuran adaylar arasında başarılı bulunanların sayısının
yeterli olmaması ya da açık olan bir programda kayıtlı öğrenci kalmaması
durumunda, enstitünün görüşü, Rektörün önerisi ve Senatonun kararıyla o yıl
veya yarıyıl için söz konusu programa öğrenci alınmayabilir. Bu durumda,
varsa kayıt yaptırmış olan adayların kayıtları iptal edilir ve
kendilerinden alınan ücretler iade edilir. Bilimsel
hazırlık programına öğrenci kabulü MADDE 15
– (1) Yüksek lisans ve doktora
programlarına başvuran adayların program şartlarıyla ilgili eksikliklerini
gidermek amacıyla bilimsel hazırlık programı uygulanabilir. Bilimsel
hazırlık programı aşağıdaki esaslara göre yürütülür: a) Bilimsel hazırlık programına nitelikleri aşağıda
belirtilen adaylar kabul edilebilir: 1) Lisans derecesi başvurdukları yüksek lisans
programından farklı alanlarda olan adaylar. 2) Lisans derecesini diğer yükseköğretim
kurumlarından alan yüksek lisans programı adayları. 3) Yüksek lisans derecesi başvurdukları doktora
programından farklı alanda olan adaylar. 4) Yüksek lisans derecesini diğer yükseköğretim
kurumlarından alan doktora programı adayları. b) Bilimsel hazırlık programına kabul edilecek
öğrencilerin 11 inci ve 12 nci maddelerde
belirtilen başvuru şartlarını sağlaması gerekir. c) Bilimsel hazırlık programında alınması zorunlu
dersler, ilgili lisansüstü programını tamamlamak için gerekli görülen
derslerin yerine geçemez. Ancak bilimsel hazırlık programındaki bir
öğrenci, bilimsel hazırlık derslerinin yanı sıra ilgili anabilim dalı
başkanlığının önerisiyle ve Enstitü Yönetim Kurulu onayıyla lisansüstü
programına yönelik dersler de alabilir. ç) Bilimsel hazırlık programına alınan yüksek
lisans öğrencilerine aldırtılacak dersler ileri
düzeydeki lisans derslerinden (lisans son sınıf dersleri) oluşabilir. d) Bilimsel hazırlık programında alınan lisans
dersleri dışındaki derslerde devam mecburiyetinin, ders sınav yönteminin,
not değerlendirmesi ve derslerden başarılı sayılma koşullarının
belirlenmesinde lisansüstü programının dersleri ile ilgili düzenlemeler
esas alınır. Öğrencinin bilimsel hazırlık dersinden alacağı not en az CC
olmak zorundadır. Bu derslerde alınan notlar not çizelgesinde gösterilse de
öğrencinin genel not ortalamasına katılmaz. e) Bilimsel hazırlık programında geçirilecek süre
en çok iki yarıyıldır. Yaz öğretimi bu süreye dahil
edilmez. Bu süre dönem izinleri dışında uzatılamaz ve süre sonunda başarılı
olamayan öğrencinin ilişiği kesilir. Bu programda geçirilen süre yüksek
lisans veya doktora programı sürelerine dahil
edilmez. Yatay
geçiş yoluyla öğrenci kabulü MADDE 16
– (1) Üniversitenin bir lisansüstü
programına Üniversite içinden veya dışından yapılacak yatay geçişlerde,
başvuruda bulunan öğrencinin, başvurduğu programın yatay geçiş başvuru kriterlerini yerine getirmesi gerekir. Tüm yatay geçiş
başvuruları, öğrenci kabul komisyonu ve ilgili anabilim dalı başkanlığının
görüşü alınıp, Enstitü Yönetim Kurulu tarafından değerlendirilerek karara
bağlanır. (2) Eş değer programlar arasında yatay geçiş
yapılabilir. (3) Yatay geçiş için gerekli olan asgari genel not
ortalaması anabilim dalı başkanlıkları tarafından belirlenir. (4) Öğrencinin, kayıtlı bulunduğu programda
bilimsel hazırlık hariç en az bir yarıyıl süreyle ders almış ve yarıyılını
başarıyla tamamlamış olması gerekir. (5) Öğrencinin 12 nci
maddede belirtilen koşulları sağlamış olması gerekir. (6) Yatay geçiş yapmak isteyen öğrencinin almış
olduğu derslerden hangilerinin lisansüstü programlarına sayılacağı Enstitü
Yönetim Kurulu kararı ile belirlenir. (7) Yurt dışındaki üniversitelerde okuyan yabancı
uyrukluların ve T.C. vatandaşlarının Piri Reis Üniversitesi ile yapılmış
bir protokol kapsamındaki başvurularında ALES belgesi şartı aranmaz. (8) Protokol kapsamında gerçekleşen yatay geçiş
başvurularında, başvurunun yapıldığı programın yürütüldüğü üniversite ana
dili İngilizce olan bir ülkede ise yabancı dil belgesi şartı aranmaz. Diğer
durumlarda öğrenim dili yabancı dil olan programlara başvurularda adayın
lisans derecesi başvurduğu programın eğitim dili ile aynı bir ülkeden
alınmışsa yabancı dil belgesi şartı aranmaz. Geri kalan tüm durumlarda
adayların yabancı dil bilgi seviyelerini belgelemeleri gerekir. Özel
öğrenci kabulü MADDE 17
– (1) Bir yüksek lisans veya
doktora programına kayıtlı olan öğrenciler, diğer yükseköğretim kurumlarındaki
lisansüstü derslere kayıtlı olduğu enstitü anabilim dalı başkanlığının
onayıyla özel öğrenci olarak kabul edilebilir. Lisansüstü derslere kabul
edilen öğrencilerin özel öğrenci olarak aldığı ve başarılı olduğu derslerin
muafiyet işlemleri kayıtlı olduğu enstitü anabilim dalı başkanlığı
tarafından yürütülür. Özel öğrenci kabul koşulları ve bu konudaki diğer
hükümler Senato tarafından belirlenir. (2) Özel öğrencilik ilgili programda doğrudan
derece elde etmeye yönelik bir eğitim olmayıp diploma veya sertifika
verilmez. Özel öğrencilik süresi iki yarıyılı geçemez. Özel öğrenci
statüsünde ders alanlar öğrencilik haklarından yararlanamaz. (3) Bir başka üniversitenin lisansüstü programına
kayıtlı öğrencilerin Üniversiteden ders alma talepleri, öğrencilerin lisans
ve lisansüstü not belgeleri ile daha önce ders almış oldukları öğretim
üyelerinden aldıkları referans mektupları değerlendirilerek Enstitü Yönetim
Kurulunca karara bağlanır. (4) Daha sonra lisansüstü programlara kabul edilen
özel öğrencilerin öğrenci olarak aldığı ve başardığı derslerden muaf olup
olmayacakları, muaf olmaları halinde not ve kredilerin ne şekilde kabul
edileceği Enstitü Yönetim Kurulu kararıyla belirlenir. Muafiyet verilen
dersler lisansüstü eğitiminde verilen derslerin %50’sini geçemez. Değişim
öğrencileri MADDE 18
– (1) Değişim öğrencileri,
uluslararası değişim programları çerçevesinde Üniversitede bir veya daha
fazla dönem için eğitim görme hakkını kullanan diğer yurt dışı
yükseköğretim kurumlarının öğrencileridir. Bu öğrencilerin seçilme, ders
alma, saydırma, kredi ve kabul işlemleri, Senato tarafından belirlenen
uygulama esasları ve ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Yabancı
uyruklu adayların kabulü MADDE 19
– (1) Yabancı uyruklu adayların
lisansüstü eğitim programlarına kabul koşulları, ilgili anabilim dalı
başkanlığının önerisi ile Enstitü Yönetim Kurulunun uygun görüşleri üzerine
Senato tarafından belirlenir ve her yarıyıl başlangıcından önce ilan
edilir. Ders
muafiyeti MADDE 20
– (1) Daha önce bir yükseköğretim
programından ders almış olan öğrenciler, bu derslerden muafiyet isteğinde
bulunabilir. Öğrencilerin, muafiyet için akademik takvimde ilan edilen ders
kayıt tarihlerinin son gününe kadar belgeleriyle birlikte enstitüye
başvurmaları gerekir. (2) Bir öğrencinin enstitüye kaydolmadan önceki son
üç yıl içinde herhangi bir yükseköğretim kurumundan aldığı ve başarmış
olduğu lisansüstü derslerden kendi bilim alanı ile ilgili olanlara, dersin
daha önce herhangi bir lisansüstü programa sayılmamış olması halinde,
ilgili anabilim dalı başkanlığının önerisi üzerine Enstitü Yönetim
Kurulunun onayıyla ders muafiyeti verilebilir. Geçerliliği onaylanan diğer
yükseköğretim kurumunda alınan notlar Üniversite not sistemine T (Transfer)
notu olarak transfer edilir. (3) Başka bir yükseköğretim kurumundan alınan
derslere muafiyet verilebilmesi için bu derslerin YÖK tarafından tanınan
bir yükseköğretim kurumundan alınmış olması gerekir. Muafiyet istenen
dersin zorunlu veya seçmeli olması durumuna bakılmaksızın program eş
değerliliği dikkate alınarak başarılı olma ve ders içeriği uyumu şartı ile
kredi/AKTS değerlerinden birine göre Enstitü Yönetim Kurulunca karar
verilir. (4) Muafiyeti verilecek derslerin toplam kredisi
öğrencinin o programdan mezun olması için gerekli toplam ders kredisinin
yarısından fazla olamaz. Programlara
kayıt MADDE 21
– (1) 11 inci ve 12 nci maddelerde belirtilen koşulları sağlayan ayrıca
Senato tarafından tespit ve ilan edilen diğer şartları ve mali
yükümlülükleri yerine getirenlerin kayıt işlemleri Üniversite Öğrenci
İşleri Müdürlüğünce yapılır. (2) Kayıt sırasında istenen belgelerin aslı veya
enstitü tarafından onaylı örneği kabul edilir. Askerlik durumu ve adli
sicil kaydına ilişkin olarak ise adayın beyanına dayanılarak işlem yapılır.
(3) Belgeleri eksik olan ya da sahte belgelerle
başvuranlar ile belgelerindeki eksikliği süresi içinde gideremeyenlerin
kayıtları yapılmaz, yapılmış ise kayıtları iptal edilir. Kayıt
yenileme MADDE 22
– (1) Öğrencilerin, her yarıyıl
başında akademik takvimde belirtilen tarihlerde derslere yazılmak ve o
yarıyıl öğrenim ücretini ödemek suretiyle kayıt yenilemeleri zorunludur. (2) Öğrenci öğrenim ücretini yatırmadığı dönemler
için kayıt yaptırmamış kabul edilir ancak bu dönemler normal öğrenim
süresinden sayılır. (3) Geç kayıt mazeretleri enstitü tarafından kabul
edilen öğrencilerin kayıtları en geç öğretim tarihinin başlangıcından
itibaren ikinci hafta sonuna kadar yenilenebilir. Öğrenim
ücretleri MADDE 23
– (1) Enstitüde lisansüstü öğrenim
ücretlidir. İlgili mevzuat hükümlerine göre öğrenim ücretleri Mütevelli
Heyeti tarafından her yıl yeniden belirlenir ve ödeme şekliyle birlikte
duyurulur. Öğrenim ücretlerinin ilan edildiği şekilde ve ilanda belirtilen
tarihlerde ödenmesi gerekir. (2) Burslarla ilgili esaslar Enstitü Müdürlüğünün
önerisi dikkate alınarak Senato tarafından belirlenir ve Mütevelli Heyeti
onayıyla kesinleşir. İzinli
sayılma MADDE 24
– (1) Öğrenciler, belgelemek
koşuluyla sağlık, maddi, aile, kişisel, akademik, yurt dışında eğitim,
askerlik, beklenmedik zorunlu olaylar ve doğal afetler gibi nedenlerle
dönem izni için enstitüye başvurabilirler. Gözaltına alınan veya tutuklanan
öğrencilerden gözaltı ve tutukluluk hali takipsizlikle sonuçlananlar ya da
üzerine atılı suçtan beraat edenler, bu durumları sona erdikten sonra izin
başvurusu yaparak gözaltı ve tutukluluk halinde geçen süre için Enstitü
Yönetim Kurulu kararıyla izinli sayılabilirler. (2) Kabul edilebilir mazereti olan öğrencilere
Enstitü Yönetim Kurulu tarafından bir seferde azami iki yarıyıl toplamda
azami dört yarıyıl; askerlik görevine çağrılanlar için askerlik süresince
izin verilebilir. (3) Gerekçesi belgelenmiş zorunlu nedenler
dışındaki izin başvuruları, ilgili yarıyıl için akademik takvimde
belirtilmiş son başvuru gününe kadar yapılır ve bu tarihten itibaren en geç
bir hafta içinde karara bağlanır. (4) İzinli süreler öğrenim süresinden sayılmaz. (5) İzinli sayılan öğrenci derslere ve uygulamalara
devam edemez ve izinli olduğu yarıyıl sonunda yapılan yarıyıl sonu
sınavlarına giremez. (6) İzin verilen yarıyıla ait yatırılmış olan
öğrenim ücreti takip eden yarıyıl öğrenim ücretinden mahsup edilir. (7) Yurt dışında öğrenim amacıyla belirli bir süre
için izin almış öğrencilerin yurt dışında geçirdikleri sürenin tamamının
toplam izin sürelerine sayılması esastır. Ancak aldıkları derslerin
nakledilmesi ve yurt dışında geçirilen sürenin bir kısmının öğrencilerin
öğrenim süresinden düşülmesi gibi hususlar, öğrencilerin yurt dışından
dönüşlerinden sonra danışmanlarının ve anabilim dalının görüşü de dikkate
alınarak Enstitü Yönetim Kurulu tarafından karara bağlanır. (8)
Öğrenciler, izin süreleri sonunda ve normal kayıt döneminde kayıtlarını
yaptırmak suretiyle öğrenimlerine devam eder. Kendilerine iki yarıyıllık
izin verilmiş öğrencilerden birinci yarıyıl sonunda Üniversiteye dönmek isteyenlerin
bir dilekçeyle Enstitü Yönetim Kuruluna başvurmaları gerekir. Ek süre MADDE 25
– (1) Üniversite tarafından, afet
ve salgınlarda tez aşamasındaki lisansüstü eğitim öğrencilerine talepleri
halinde bir dönem, afet veya salgının aşamasına göre tekrar başvurmaları
durumunda bir dönem daha olmak üzere en fazla iki dönem ek süre
verilebilir. Verilen bu ek süreler azami süreden sayılmaz. DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Eğitim ve Öğretime İlişkin Hususlar Danışman
atanması MADDE 26
– (1) Yüksek lisans/doktora
programına kabul edilen öğrencinin danışmanı, ilgili anabilim dalı başkanı
veya başkanın görevlendireceği bir öğretim üyesidir. Danışman, öğrencinin
öğrenimi süresince alacağı dersleri belirlemesinde yardımcı olur, bu
derslerdeki başarısını ve öğrenim durumunu sürekli izler ve öğrenciyi
yönlendirir. (2) Yüksek lisans ve doktora programlarında öğretim
üyesi başına düşen tez danışmanlığı sayısı en fazla 12 öğrenci düşecek
şekilde belirlenir. Bu sınırın düşürülmesine veya sadece Öğretim Üyesi
Yetiştirme Programı ve 2547 sayılı Kanunun 35 inci maddesi kapsamında
görevlendirilenleri, yabancı uyruklu öğrencileri, lisansüstü programda
ilişiğini kestirmediği için programa kayıtlı gözüken ancak ilgili dönemde
kayıt yenilemeyen öğrencileri ve aftan yararlanarak geri dönenleri gerekçe
göstererek % 50 arttırılmasına Senato karar verir. Bir öğrenci/tez için
birden fazla danışman atanması durumunda, iki adet ortak danışmanlığı olan
öğretim üyesi bir adet danışmanlığa sahip sayılır. Öğretim
yılı MADDE 27
– (1) Öğretim yarıyıl esasına göre
yapılır. Her akademik yıl, her biri on dört hafta olan iki yarıyıldan
oluşur. Bu sürelere yarıyıl sonu sınav günleri dahil
değildir. Akademik yıla ait kayıt, ders, sınav ve benzeri faaliyetlerin
sürelerini ve tarihlerini gösteren akademik takvim Senato tarafından
belirlenir ve ilan edilir. Ders
planları MADDE 28
– (1) Ders planları; ilgili
anabilim dalı başkanlıklarınca hazırlanır, Enstitü Kurulunun kararı ve
Senatonun onayı ile kesinleşir. Ders planlarında herhangi bir nedenle
değişiklik yapılması gerektiğinde aynı prosedüre göre
işlem yapılır. Ders planlarında okutulacak zorunlu ve seçmeli dersler, her
dersin teorik ders saati, uygulama ve laboratuvar
saatleri, kredisi ve AKTS yükü varsa ön koşulu ve mezuniyet için gerekli
toplam kredi yükü belirtilir. Zorunlu,
seçmeli ve ön koşul dersleri MADDE 29
– (1) Lisansüstü dersler zorunlu
ve seçmeli olmak üzere iki gruba ayrılır. Her öğrenci kayıtlı olduğu
programın zorunlu derslerini almakla yükümlüdür. Seçmeli dersler,
öğrencinin ilgi alanı ve isteği göz önünde bulundurularak danışman
yardımıyla belirlenir. (2) Bir dersin alınabilmesi için ondan önce
alınarak başarılması gereken derse ön koşul dersi denir. Ön koşul dersleri,
ilgili anabilim dalı başkanlığınca Enstitü Kuruluna önerilir ve Enstitü
Kurulunun onayından sonra kesinleşir. Ders ve
uygulamalara devam MADDE 30
– (1) Öğrenciler; derslere,
uygulamalara, seminerlere, yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavlarına ve ilgili
öğretim üyesinin gerekli gördüğü diğer çalışmalara katılmakla yükümlüdür.
Öğrencilerin sorumlu oldukları ara sınav, ödev, uygulama ve diğer
çalışmaların sayısı, başarı notuna katkısı ilgili dersin öğretim üyesi
tarafından belirlenir ve yarıyıl başında öğrencilere duyurulur. (2) Öğrenci, raporlu olduğu süreler içinde yapılan
derslere, uygulamalara ve sınavlara giremez. Girdiği takdirde aldığı notlar
geçersiz sayılır. Kredi
yükü MADDE 31
– (1) Yüksek lisans ya da doktora
programına devam eden öğrencinin bir yarıyıldaki kredi yükü, en az altı en
çok on beş kredidir. Öğrenim süresi boyunca asgari kredi yükünün altına/azami
kredi yükünün üzerine danışman onayıyla en çok iki yarıyıl
inilebilir/çıkılabilir. Ders
alma, ekleme-bırakma ve dersten çekilme MADDE 32
– (1) Öğrencilerin, ders alma
işlemlerini danışmanlarının onayıyla her yarıyıl başında yapmaları gerekir.
(2) Öğrenci, danışmanın teklifi, Enstitü Yönetim
Kurulunun önerisi ve Senato kararı ile yurt içi ve yurt dışındaki diğer
yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan dersleri alabilir. (3) Derslerin ekleme-bırakma işlemleri yarıyılın
ilk iki haftası içinde yapılır. Öğrenciler bu süre içinde daha önce
yazıldıkları derslerin bir kısmını bırakabilir, yeni dersler
ekleyebilirler. Bırakılan veya eklenen dersler için öğrenim ücreti yeniden
belirlenir. (4) Öğrenciler yedinci hafta sonuna kadar almakta
oldukları bazı derslerden danışmanlarının onayıyla çekilebilirler. Bu
durumda yarıyıl öğrenim ücretinden herhangi bir iade yapılmaz. Öğrenciler,
öğrenimleri süresince en fazla iki kez derslerden çekilebilirler.
Çekildikleri dersler akademik not çizelgesinde (W) harfiyle gösterilir. (5) Mezun olabilmek için bütün derslerden geçer not
aldıkları halde GANO’ları 4,00 üzerinden tezli
yüksek lisans programları için 3,00’ün altında, tezsiz yüksek lisans
programları için 2,80’in altında kalan öğrenciler, ortalamalarını
yükseltebilmek için daha önce başarılı olduğu CC ve CB notu aldıkları
dersleri tekrarlar. (6) Öğrencilerin FF notu aldıkları zorunlu dersleri
ilk açıldıklarında tekrarlamaları gerekir. Özel durumlarda, danışmanın
olumlu görüşüne istinaden Enstitü Yönetim Kurulu ders tekrarını
erteleyebilir veya ders alınmışsa dersten çekilme izni verebilir. (7) Seçmeli derslerden FF notu alan öğrenci, bu
dersi ilk açıldığında tekrarlamak veya yerine geçecek bir başka dersi
danışmanının onayıyla tekrar (R) harfi ile almak zorundadır. Bu durumda
yeni dersten alınan not FF notunun yerine geçer, ancak FF notu akademik
kayıtlarda belirtilir. Sınavlar
ve disiplin işlemleri MADDE 33
– (1) Her yarıyıl başında dersin
öğretim elemanı, yarıyıl içindeki ödev, sınav, proje, laboratuvar
ve benzeri çalışmalar ile yarıyıl sonu sınavının başarı notu üzerindeki
ağırlıklarını öğrencilere duyurur. (2) İlgili öğretim elemanı tarafından yarıyıl sonu
başarı notları ve sınav evrakları bir hafta içinde Enstitüye teslim edilir.
Sınav evrakları iki yıl saklanır. (3) Her türlü sınav, uygulama, laboratuvar, atölye, ev ödevi, yarıyıl içi proje ve
benzeri diğer çalışmalarda, her ne şekilde olursa olsun kopya çeken,
intihal yapan, ödevini başkasına yaptıran, cep telefonu/tablet ve benzeri
iletişim cihazlarını kullanan, bunlara teşebbüs eden ve yapanlara yardım
eden veya ilgili evrakın incelenmesi sonucunda kopya çektiği, ödevini
başkasına yaptırdığı sonradan anlaşılan bir öğrenci, o sınavdan veya
çalışmalardan sıfır (0) almış sayılır. Sınav esnasında sınav düzenini bozan öğrenciler
sınav salonundan çıkarılır ve sıfır (0) almış sayılır. (4) Üçüncü fıkrada belirtilen hallerde ilgili
öğrenciler hakkında ayrıca 18/8/2012 tarihli ve
28388 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Öğrenci
Disiplin Yönetmeliği hükümleri uygulanır. Üniversiteden uzaklaştırma cezası
alan öğrencilerin bu süreleri öğrenim süresinden sayılır. Bu öğrenciler
öğrenim ücretini ödemekle yükümlüdürler. Sınav
sonuçlarına itiraz MADDE 34
– (1) Sınav sonuçlarına ve notlara
ancak maddi hata nedeniyle itirazda bulunulabilir. İtirazlar, ilgili
öğretim elemanı veya öğrenci tarafından sınav sonuçlarının ilan edilmesini
takip eden yedi gün içerisinde Enstitüye yazılı olarak bildirilir.
Gerektiği takdirde Enstitü, ilgili anabilim dalı başkanlığı tarafından üç
kişilik bir inceleme komisyonu oluşturulmasını isteyebilir. İtiraz
sonucundaki not değişiklikleri Enstitü Yönetim Kurulu kararıyla kesinleşir.
Mazeret
sınavları MADDE 35
– (1) Yarıyıl sonu sınavlarına
girmek zorunludur. Sınava girmeyen öğrencilerin mazeretlerini bildiren
dilekçeyle sınav tarihini izleyen en geç üç iş günü içinde Enstitüye
başvurmaları gerekir. Mazeretleri kabul edilen öğrenciler belirlenen
tarihlerde mazeret sınavlarına girebilir. Mazereti kabul edilmeyen, mazeret
sınavına girmeyen veya mazeret sınavında başarısız olan öğrenciler
başarısız sayılır. Sağlıkla ilgili mazeretleri olanların herhangi bir
sağlık kurumundan alınan sağlık raporlarını, başka bir özür nedeniyle
sınava katılamayanların ise bunu kanıtlayan belgeyi dilekçelerine
eklemeleri gerekir. Başarı
derecesi, harf notu ve başarı katsayısı MADDE 36
– (1) Öğrencilerin dersteki başarı
derecesini belirtmede harfli sistem kullanılır. Öğrencilerin istatistiksel
başarı yüzdelerine göre geçer notlar arasında A en üstteki %10’u, B sonraki
%25’i, C sonraki %30’u, D sonraki %25’i, E en alttaki %10’u belirtir. Bu
amaçla kullanılan harfler ve ağırlık katsayıları aşağıda gösterilmiştir: Başarı Derecesi Harf Notu Ağırlık Katsayısı Önerilen AKTS Harf Notu Pekiyi AA 4,00 A (Mükemmel) İyi-pekiyi BA 3,50 B (Çok iyi) İyi BB 3,00 C (İyi) Orta-iyi CB 2,50 D (Yeterli) Orta CC 2,00 E (Geçer) Zayıf FF 0,00 F (Zayıf) (2) Akademik not belgesinde görünmeyen, geçici
süreyle kullanılan LA, I, NP, NC ve not belgesinde görünen T, S, IA, R, W
ve U harfleri kullanılır. Söz konusu harflerin anlamları aşağıda
gösterilmiştir: a) LA: Öğrencinin izinli sayıldığını ya da kayıt
dondurduğunu gösterir. b) I: Bir dersten başarılı olmak için öğretim üyesi
tarafından yarıyıl başında belirtilen koşulları zamanında yerine getirmemiş
öğrencilere verilir. İzleyen yarıyıl sonuna kadar telafi edilmeyen I notu
FF notuna dönüşür. c) NP: Öğrencinin yarıyıl sonu sınavına girmediğini
gösterir. Telafi edilenler başarı notuna, edilmeyenler FF notuna dönüşür. ç) NC: Dersin kredisiz olduğunu gösterir. d) T: Transfer kredisi verilen dersi gösterir ve
not ortalamalarına katılır. e) S: Kredisiz bir dersten ve tezlerden başarılı
olunduğunu gösterir. f) IA: Öğrencinin devamsızlık nedeniyle başarısız
olduğunu gösterir. g) R: Tekrar edilen dersleri gösterir. ğ) W: Öğrencinin dersten çekilmiş olduğunu
gösterir. h) U: Kredisiz ders, proje, tezden başarısız
olunduğunu gösterir. Not
ortalamalarının hesabı MADDE 37
– (1) Öğrencilerin başarı durumu
her yarıyıl sonunda not ortalamaları hesaplanarak bulunur. (2) Yarıyıl not ortalaması, o yarıyılda kayıtlı
olunan derslerin her birinin kredi değeri ve o dersten alınan başarı
notunun ağırlık katsayısının çarpımıyla elde edilen toplamın, o yarıyılda
aldığı tüm derslerin kredi değerleri toplamına bölünmesiyle çıkan sayıdır. (3) Genel ağırlıklı not ortalaması, tüm
yarıyıllarda kayıtlı olunan derslerin her birinin kredi değeri ve alınan
başarı notunun ağırlık katsayısının çarpımıyla elde edilen toplamın, alınan
tüm derslerin kredi değerleri toplamına bölünmesiyle çıkan sayıdır. (4) Mezun olabilmek için gerekli olan GANO’yu sağlayamayan öğrencilerin not ortalamasını
yükseltmek için yapılan ders tekrarında, tekrar edilen derslerde aldığı en
son not esas alınır. BEŞİNCİ BÖLÜM Yüksek Lisans Programlarına İlişkin Esaslar Yüksek
lisans programları MADDE 38
– (1) Yüksek lisans programı,
tezli ve tezsiz olmak üzere iki şekilde yürütülebilir. Bu programların
hangi anabilim dallarında ve nasıl yürütüleceği Senato tarafından
belirlenir. Tezli ve tezsiz yüksek lisans programları arasındaki geçişlere
Senato tarafından izin verilebilir. Tezli
yüksek lisans programının amacı MADDE 39
– (1) Tezli yüksek lisans
programının amacı, öğrencinin bilimsel araştırma yaparak bilgilere erişme,
bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanmasını sağlamaktır. Tezli
yüksek lisans programının ders yükü MADDE 40
– (1) Tezli yüksek lisans programı
toplam yirmi bir krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer
dersi ve tez çalışmasından oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz
olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Tezli yüksek lisans
programında bir eğitim-öğretim dönemi, 60 AKTS kredisinden az olmamak
koşuluyla seminer dersi dahil en az sekiz ders ve
tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur.
Öğrenci, en geç danışman atanmasını izleyen dönemden itibaren her yarıyıl
tez dönemi için kayıt yaptırmak zorundadır. (2) Öğrencinin birinci ve ikinci yarıyılların her
birinde en az altı kredilik ders alması zorunludur. (3) Öğrencilerin, en geç üçüncü yarıyıl başından
itibaren her yarıyıl tez çalışmasına kayıt yaptırmaları gerekir. (4) Öğrencinin alacağı seçime bağlı derslerin en
çok iki tanesi, lisans öğrenimi sırasında alınmamış olması koşuluyla ileri
düzeydeki lisans derslerinden (lisans son sınıf derslerinden) seçilebilir.
Ayrıca dersler ilgili anabilim dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü
Yönetim Kurulunun onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte
olan derslerden seçilebilir. Diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte
olan derslerden en fazla iki ders seçilebilir. (5) Tezli yüksek lisans programı ikinci lisansüstü
eğitim-öğretim programı olarak da yürütülebilir. Tezli
yüksek lisans programında süre MADDE 41
– (1) Tezli yüksek lisans
programının süresi bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, kaydolduğu
programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere her dönem için
kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın dört yarıyıl olup program en
çok altı yarıyılda tamamlanır. (2) Dört yarıyıl sonunda ders planında yer alan
kredili derslerini ve seminer dersini başarıyla tamamlayamayan veya bu süre
içerisinde Senatonun öngördüğü başarı koşullarını/ölçütlerini yerine
getiremeyen, azami süreler içerisinde ise tez çalışmasında başarısız olan
veya tez savunmasına girmeyen öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. (3) Yüksek lisans öğrencisi bu Yönetmelikte
belirlenen mezuniyet koşullarını erken tamamlaması durumunda, tez
danışmanının uygun görüşü, anabilim dalının önerisi ve Enstitü Yönetim
Kurulu kararıyla asgari üç yarıyılın sonunda mezun olabilir. Yüksek
lisans tez danışmanı atanması MADDE 42
– (1) Tezli yüksek lisans
programında, anabilim dalı başkanlığı her öğrenci için Üniversitenin
kadrosunda bulunan bir tez danışmanını en geç birinci yarıyılın sonuna
kadar; öğrencinin danışmanıyla beraber belirlediği tez konusunu da en geç
ikinci yarıyılın sonuna kadar enstitüye önerir. Her öğrencinin tez konusu
ve danışmanı Enstitü Yönetim Kurulunun onayıyla kesinleşir. (2) Tez danışmanı Üniversite kadrosundaki öğretim
üyeleri arasından atanır. Üniversite öğretim üyesi kadrosunda yeteri kadar
öğretim üyesi bulunmaması halinde Senatonun belirlediği ilkeler
çerçevesinde Enstitü Yönetim Kurulu tarafından başka bir yükseköğretim
kurumundan öğretim üyesi danışman olarak seçilebilir. Tez çalışmasının
niteliğinin birden fazla tez danışmanı gerektirdiği durumlarda atanacak
ikinci tez danışmanı, Üniversite kadrosu dışından en az doktora derecesine
sahip kişilerden olabilir. Yüksek
lisans tezinin sonuçlanması MADDE 43
– (1) Tezli yüksek lisans
programında eğitim alan bir öğrenci, elde ettiği sonuçları Senato tarafından
belirlenen yazım kurallarına uygun biçimde yazar ve tezini jüri önünde
sözlü olarak savunur. (2) Yüksek lisans tezinin savunmasından önce ve
düzeltme verilen tezlerde ise düzeltmeyle birlikte öğrenci tezini
tamamlayarak danışmanına sunar. Danışman, tez intihal raporu ve tezin
savunulabilir olduğuna ilişkin görüşüyle birlikte tezi enstitüye teslim
eder. Enstitü söz konusu teze ilişkin intihal yazılım programı raporunu
inceledikten sonra danışmana ve jüri üyelerine gönderir. Rapordaki
verilerde gerçek bir intihalin tespiti halinde gerekçesiyle birlikte karar
verilmek üzere tez Enstitü Yönetim Kuruluna gönderilir. (3) Yüksek lisans tez jürisi, tez danışmanı ve enstitü
anabilim dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayıyla
atanır. Jüri, biri öğrencinin tez danışmanı en az biri de Üniversite
dışından olmak üzere üç veya beş asıl üye ile bir yedek üyeden oluşur.
Jürinin üç üyeden oluşması durumunda ikinci tez danışmanı jüri üyesi
olamaz. (4) Tez çalışmasını tamamlayan öğrenci, tezin
istenen sayıda nüshasını tez danışmanına teslim eder. Danışman, tezin yazım
kurallarına uygunluğu yönünden yazılı olarak belirttiği görüşü ile tezin
nüshalarını anabilim dalı başkanlığı aracılığıyla enstitüye gönderir. (5) Jüri üyeleri, söz konusu tezin kendilerine
teslim edildiği tarihten itibaren en geç bir ay içinde toplanarak öğrenciyi
tez sınavına alır. Tez sınavı, tez çalışmasının sunulması ve bunu izleyen
soru-cevap bölümünden oluşur. Tez sınavı, öğretim elemanları, lisansüstü
öğrenciler ve alanın uzmanlarından oluşan dinleyicilerin katılımına açık
ortamlarda gerçekleştirilir. (6) Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri tez
hakkında salt çoğunlukla kabul, ret veya düzeltme kararı verir. Bu karar
enstitü anabilim dalı başkanlığınca tez sınavını izleyen üç gün içinde
enstitüye tutanakla bildirilir. (7) Tezi başarısız bulunarak reddedilen öğrencinin
Üniversite ile ilişiği kesilir. (8) Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci,
en geç üç ay içinde düzeltmeleri yapılan tezi aynı jüri önünde yeniden
savunur. Bu savunma sonunda da başarısız bulunarak tezi kabul edilmeyen
öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. (9) Tezi reddedilen öğrencinin talepte bulunması
halinde tezsiz yüksek lisans programının ders kredi yükü, proje yazımı ve
benzeri gereklerini yerine getirmiş olmak kaydıyla kendisine tezsiz yüksek
lisans diploması verilir. (10) Yüksek lisans tezinin teslim edilebilmesi ve
tez sınavına girilebilmesi için tez çalışmasından üretilmiş en az bir adet
kabul edilmiş hakemli dergi yayını veya ulusal/uluslararası bir kongre,
konferans veya sempozyumda kabul edilmiş
bildiri/poster sunumu gerekir. Tezli
yüksek lisans diploması MADDE 44 – (1) Kayıtlı
olduğu programın tüm derslerini bu Yönetmelik hükümlerine göre başarıyla
tamamlayan, ağırlıklı genel not ortalaması 4,00 üzerinden 3,00 ve üzeri
olan, programın gerektirdiği minimum krediyi sağlayan, tez sınavında
başarılı olmak ve diğer koşulları da sağlamak kaydıyla yüksek lisans
tezinin ciltlenmiş en az üç kopyasını tez sınavına giriş tarihinden
itibaren bir ay içinde enstitüye teslim eden ve tezi şekil yönünden uygun
bulunan öğrenciye tezli yüksek lisans diploması verilir. Enstitü Yönetim Kurulu talep halinde teslim süresini
en fazla bir ay daha uzatabilir. Bu koşulları yerine getirmeyen öğrenci,
koşulları yerine getirinceye kadar diplomasını alamaz, öğrencilik
haklarından yararlanamaz ve azami süresinin dolması halinde Üniversite ile
ilişiği kesilir. (2) Tezli yüksek lisans diploması üzerinde
öğrencinin kayıtlı olduğu enstitü anabilim dalındaki programın YÖK
tarafından onaylanmış adı bulunur. Öğrencinin mezuniyet tarihi, tezin sınav
jüri komisyonu tarafından imzalı nüshasının teslim edildiği tarihtir.
Diplomalar, Müdür ile Rektör tarafından imzalanır. (3) Tezin tesliminden itibaren üç ay içinde yüksek
lisans tezinin bir kopyası, elektronik ortamda bilimsel araştırma ve
faaliyetlerin hizmetine sunulmak üzere enstitü tarafından YÖK’e gönderilir. Tezsiz
yüksek lisans programının amacı MADDE 45
– (1) Tezsiz yüksek lisans
programının amacı, öğrenciye mesleki konuda derin bilgi kazandırmak ve
mevcut bilginin uygulamada nasıl kullanılacağını göstermektir. (2) Tezsiz yüksek lisans programı ikinci lisansüstü
öğretimde de yürütülebilir. Tezsiz
yüksek lisans programının ders yükü MADDE 46
– (1) Tezsiz yüksek lisans
programı, toplam 30 krediden ve 90 AKTS’den az
olmamak kaydıyla en az on ders ile dönem projesi dersinden oluşur. Öğrenci,
dönem projesi dersinin alındığı yarıyılda dönem projesi dersine kayıt
yaptırmak ve yarıyıl sonunda enstitü tez/proje yazım kurallarına uygun
olarak hazırlanmış proje ve/veya rapor vermek zorundadır. Dönem projesi
dersi kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. (2) Enstitü Kurulu tarafından belirlenen esaslara
göre tezsiz yüksek lisans programının sonunda yeterlik sınavı
uygulanabilir. (3) Öğrencinin alacağı derslerin en çok üç tanesi,
lisans öğrenimi sırasında alınmamış olması koşuluyla lisans son sınıf
derslerinden seçilebilir. Tezsiz
yüksek lisans programında danışman atanması MADDE 47
– (1) Tezsiz yüksek lisans
programında, enstitü anabilim dalı başkanlığının her öğrenci için ders
seçiminde ve dönem projesinin yürütülmesinde danışmanlık yapacak tam
zamanlı bir öğretim üyesini en geç birinci yarıyılın sonuna kadar
belirlemesi gerekir. Gerekli görülmesi halinde ders seçimi ve dönem
projesinin yürütülmesi için farklı danışman Enstitü Yönetim Kurulu
tarafından belirlenebilir. Tezsiz
yüksek lisans programında süre MADDE 48
– (1) Tezsiz yüksek lisans
programını tamamlama süresi bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç kaydolduğu
programa ilişkin derslerin verildiği yarıyıldan başlamak üzere her yarıyıl
için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın en az iki yarıyıl, en çok
üç yarıyıldır. Dönem projesini tamamlayan öğrenci, projesini danışmanına
teslim eder. Dönem projesi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç
iki ay içinde düzeltmeleri yaparak dönem projesini yeniden danışmanına
teslim eder. Bu sürenin sonunda başarısız olan veya programı tamamlayamayan
öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. Tezsiz
yüksek lisans diploması MADDE 49
– (1) Kayıtlı olduğu programın tüm
derslerini ve dönem projesini bu Yönetmelik hükümlerine göre başarıyla
tamamlayan, genel not ortalaması 4,00 üzerinden 2,80 ve üzeri olan,
programın gerektirdiği minimum krediyi sağlayan öğrenciye tezsiz yüksek
lisans diploması verilir. (2) Tezsiz yüksek lisans diploması üzerinde
öğrencinin kayıtlı olduğu enstitü anabilim dalındaki programın YÖK
tarafından onaylanmış adı bulunur. (3) Öğrencinin mezuniyet tarihi, dönem projesinin
imzalı nüshasının Enstitüye teslim edildiği tarihtir. Diplomalar, Müdür ile
Rektör tarafından imzalanır. ALTINCI BÖLÜM Doktora Programlarına İlişkin Esaslar Amaç ve
kapsam MADDE 50
– (1) Doktora programının amacı,
öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel olayları geniş ve derin bir
bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapma ve yeni sentezlere ulaşmak için
gerekli adımları belirleme yeteneği kazandırmaktır. (2) Doktora çalışması sonunda hazırlanacak tezin; a) Bilime yenilik getirmek, b) Yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek, c) Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulamak, niteliklerinden en az birini yerine getirmesi gerekir. Doktora
programının ders yükü MADDE 51
– (1) Doktora programı, tezli
yüksek lisans derecesiyle kabul edilmiş öğrenciler için toplam yirmi bir
krediden ve bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS’den
az olmamak koşuluyla en az yedi ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi
ve tez çalışması olmak üzere en az 240 AKTS kredisinden oluşur. (2) Doktora programlarında enstitü anabilim dalı
başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulunun onayı ile diğer
yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden yüksek lisans
derecesiyle kabul edilmiş öğrenciler için en fazla iki ders seçilebilir. (3) Lisans dersleri, ders yüküne ve doktora
kredisine sayılmaz. (4) Doktora programları ikinci öğretim olarak
açılamaz. Doktora
programının süresi MADDE 52
– (1) Doktora programı, bilimsel
hazırlıkta geçen süre hariç tezli yüksek lisans derecesiyle kabul edilenler
için kaydolduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak
üzere her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın sekiz
yarıyıl olup azami tamamlama süresi on iki yarıyıldır. (2) Doktora programı için gerekli kredili dersleri
başarıyla tamamlamanın azami süresi tezli yüksek lisans derecesiyle kabul
edilenler için dört yarıyıldır. Bu süre içinde kredili derslerini başarıyla
tamamlayamayan veya Senato tarafından belirlenen en az genel not
ortalamasını sağlayamayan öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. (3) Kredili derslerini başarıyla bitiren, yeterlik
sınavında başarılı bulunan ve tez önerisi kabul edilen ancak tez
çalışmasını birinci fıkrada belirtilen on iki yarıyıl sonuna kadar
tamamlayamayan öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. Doktora
programında tez danışmanı atanması MADDE 53
– (1) Anabilim dalı başkanlığı,
ikinci yarıyılın sonuna kadar her öğrenci için Senatonun belirleyeceği
niteliklere sahip Üniversite kadrosunda bulunan öğretim üyeleri arasından
bir tez danışmanını ve danışmanla öğrencinin birlikte belirleyeceği tez
konusu ile tez başlığını enstitüye önerir. Tez danışmanı ve tez önerisi
Enstitü Yönetim Kurulunun kararıyla kesinleşir. (2) Tez çalışmasının niteliği birden fazla tez danışmanı
gerektirdiği durumlarda Enstitü Yönetim Kurulu ikinci tez danışmanını
Rektörlüğe önerir. Rektörlüğün onayı ile ikinci tez danışmanı atanır.
İkinci tez danışmanı Üniversite kadrosu dışından en az doktora derecesine
sahip öğretim üyesi olabilir. (3) Danışman değişikliği, öğrencinin ve/veya
danışmanın yazılı başvurusu üzerine danışmanın, varsa program
koordinatörünün ve enstitü anabilim dalı başkanının görüşü alınarak Enstitü
Yönetim Kurulu kararıyla yapılır. Danışman değişikliğinde yeni danışmanın
onayı da aranır. (4) Doktora programlarında öğretim üyelerinin tez
yönetebilmesi için başarıyla tamamlanmış en az bir yüksek lisans tezi
yönetmiş olması gerekir. Yeterlik
sınavı MADDE 54
– (1) Yeterlik sınavı, derslerini
ve seminerini tamamlayan öğrencinin alanındaki temel konulara, kavramlara
ve doktora çalışmasıyla ilgili bilimsel araştırma derinliğine sahip olup
olmadığının ölçülmesidir. Bir öğrenci bir yılda en fazla iki kez yeterlik
sınavına girer. (2) Öğrencinin yeterlik sınavına ne zaman gireceği
Senato tarafından belirlenir. Ancak yüksek lisans derecesiyle kabul edilen
öğrenci en geç beşinci yarıyılın sonuna kadar yeterlik sınavına girmek
zorundadır. (3) Yeterlik sınavları, enstitü anabilim dalı
başkanlığı tarafından önerilen ve Enstitü Yönetim Kurulu tarafından
onaylanan beş kişilik doktora yeterlik komitesi tarafından düzenlenir ve
yürütülür. Komite, farklı alanlardaki sınavları hazırlamak, uygulamak ve
değerlendirmek amacıyla sınav jürileri kurar. Sınav jürisi, en az ikisi
Üniversite dışından olmak üzere danışman dahil beş
öğretim üyesinden oluşur. Danışmanın oy hakkı olup olmadığı hususunda
Enstitü Yönetim Kurulu karar verir. Danışmanın oy hakkı olmaması durumunda
jüri altı öğretim üyesinden oluşur. Yeterlik sınavı toplantıları öğretim
elemanları, lisansüstü öğrenciler ve alanın uzmanlarından oluşan
dinleyicilerin katılımına açık olarak yapılır. (4) Yeterlik sınavı yazılı ve sözlü olarak iki
bölüm halinde yapılır. Yazılı sınavda başarılı olan öğrenci sözlü sınava
alınır. Sınavların ağırlıkları ile notların hesaplanmasına ilişkin esaslar
Senato tarafından belirlenir. Sınav jürileri, öğrencinin yazılı ve sözlü
sınavlardaki başarı durumunu değerlendirerek öğrencinin başarılı veya
başarısız olduğuna salt çoğunlukla karar verir. Bu karar, enstitü anabilim
dalı başkanlığınca yeterlik sınavını izleyen üç gün içinde enstitüye
tutanakla bildirilir. (5) Yeterlik sınavında başarısız olan öğrenci
başarısız olduğu bölüm/bölümlerden bir sonraki yarıyılda tekrar sınava
alınır. Bu sınavda da başarısız olan öğrencinin doktora programı ile
ilişiği kesilir. (6) Yeterlik sınavı jürisi, yeterlik sınavını
başaran bir öğrencinin, ders yükünü tamamlamış olsa bile, toplam kredi
miktarının üçte birini geçmemek şartıyla fazladan ders/dersler almasını
isteyebilir. Öğrenci, Enstitü Yönetim Kurulu kararıyla belirlenecek
dersleri başarmak zorundadır. (7) Yeterlik sınavına girmek için başvuruda bulunan
öğrenci yeterlik sınavına girmediği takdirde başarısız sayılır. Tez
izleme komitesi MADDE 55
– (1) Yeterlik sınavında başarılı bulunan
öğrenci için ilgili anabilim dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim
Kurulunun onayı ile bir ay içinde bir tez izleme komitesi oluşturulur. (2) Tez izleme komitesi üç öğretim üyesinden
oluşur. Komitede tez danışmanından başka ilgili anabilim dalı içinden ve
dışından birer üye yer alır. İkinci tez danışmanının atanması durumunda
ikinci tez danışmanı dilerse komite toplantılarına katılabilir. (3) Danışmanın önerisi, enstitü anabilim dalı
başkanının uygun görüşü ve Enstitü Yönetim Kurulunun kararı ile Üniversite
dışında görev yapan doktor unvanına sahip en fazla bir öğretim üyesi tez
izleme komitesinde yer alabilir. (4) Tez izleme komitesinin kurulmasından sonraki
dönemlerde, ilgili anabilim dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim
Kurulunun onayı ile üyelerde değişiklik yapılabilir. Tez
önerisi savunması MADDE 56
– (1) Doktora yeterlik sınavını
başarı ile tamamlayan öğrenci, en geç altı ay içinde, yapacağı araştırmanın
amacını, yöntemini ve çalışma planını kapsayan tez önerisini, tez izleme
komitesi önünde sözlü olarak savunur. Öğrenci, tez önerisiyle ilgili yazılı
bir raporu sözlü savunmadan en az on beş gün önce komite üyelerine dağıtır.
(2) Tez izleme komitesi, öğrencinin sunduğu tez
önerisinin kabul, düzeltme veya reddine salt çoğunlukla karar verir.
Düzeltme için bir ay süre verilir. Bu süre sonunda kabul veya ret yönünde
salt çoğunlukla verilen karar, enstitü anabilim dalı başkanlığınca işlemin
bitişini izleyen üç gün içinde enstitüye tutanakla bildirilir. (3) Tez önerisi reddedilen öğrenci yeni bir
danışman ve tez konusu seçme hakkına sahiptir. Böyle bir durumda yeni bir
tez izleme komitesi atanabilir. Programa aynı danışmanla devam etmek
isteyen bir öğrenci üç ay içinde, danışman ve tez konusunu değiştiren bir
öğrenci ise altı ay içinde tekrar tez önerisini savunur. Tez önerisi bu
savunmada da reddedilen öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. (4) Tez önerisi savunmasına geçerli bir mazereti
olmaksızın birinci fıkrada belirtilen sürede girmeyen öğrenci başarısız
sayılarak tez önerisi reddedilir. Doktora
tezinin izlenmesi MADDE 57
– (1) Tez önerisi kabul edilen
öğrenci için tez izleme komitesi, Ocak-Haziran ve Temmuz-Aralık ayları
arasında, Senato tarafından kabul edilen akademik takvime göre birer kere
olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenci, toplantı tarihinden en az bir
ay önce komite üyelerine yazılı bir rapor sunar. Bu raporda o ana kadar
yapılan çalışmaların özeti ve bir sonraki dönemde yapılacak çalışma planı
belirtilir. (2) Öğrencinin tez çalışması, komite tarafından başarılı
veya başarısız olarak belirlenir. Komite tarafından üst üste iki kez veya
aralıklı olarak üç kez başarısız bulunan öğrencinin Üniversite ile ilişiği
kesilir. Doktora
tezinin sonuçlandırılması MADDE 58
– (1) Doktora programındaki bir
öğrenci, elde ettiği sonuçları Senato tarafından kabul edilen yazım
kurallarına uygun biçimde yazar ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunur.
(2) Doktora tezinin savunmasından önce ve düzeltme
verilen tezlerde ise düzeltmeyle birlikte öğrenci tezini tamamlayarak danışmanına
sunar. Danışman tez intihal raporu ve tezin savunulabilir olduğuna ilişkin
görüşü ile birlikte tezi enstitüye teslim eder. Enstitü söz konusu teze
ilişkin intihal yazılım programı raporunu inceledikten sonra danışmana ve
jüri üyelerine gönderir. Rapordaki verilerde gerçek bir intihalin tespiti
halinde gerekçesiyle birlikte karar verilmek üzere tez, Enstitü Yönetim
Kuruluna gönderilir. (3) Öğrencinin tezinin sonuçlanabilmesi için en az
üç tez izleme komitesi raporu sunulması gerekir. (4) Doktora tez jürisi, danışman ve enstitü
anabilim dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile
atanır. Jüri, üçü öğrencinin tez izleme komitesinde yer alan öğretim
üyeleri ve en az ikisi Üniversite dışından olmak üzere danışman dahil beş öğretim üyesinden oluşur. Danışmanın oy hakkı
olup olmadığı hususunda Enstitü Yönetim Kurulu karar verir. Danışmanın oy
hakkı olmaması durumunda jüri altı öğretim üyesinden oluşur. Ayrıca ikinci
tez danışmanı oy hakkı olmaksızın jüride yer alabilir. (5) Jüri üyeleri, söz konusu tezin kendilerine
teslim edildiği tarihten itibaren en geç bir ay içinde toplanarak öğrenciyi
tez savunmasına alır. Tez savunma sınavı, tez çalışmasının sunumu ve bunu
izleyen soru-cevap bölümünden oluşur. Tez savunma toplantıları öğretim elemanları,
lisansüstü öğrenciler ve alanın uzmanlarından oluşan dinleyicilerin
katılımına açık olup öğrenciye jüri üyeleri soru sorabilir. (6) Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri,
dinleyicilere kapalı olarak tez hakkında salt çoğunlukla kabul, ret veya düzeltme
kararı verir. Tezi kabul edilen öğrenci başarılı olarak değerlendirilir. Bu
karar, enstitü anabilim dalı başkanlığınca tez sınavını izleyen üç gün
içinde enstitüye tutanakla bildirilir. Tezi başarısız bulunarak reddedilen
öğrencinin doktora programıyla ilişiği kesilir. Tezi hakkında düzeltme
kararı verilen öğrenci en geç altı ay içinde gerekli düzeltmeleri yaparak
tezini aynı jüri önünde yeniden savunur. Bu savunmada da başarısız bulunan
öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. (7) Doktora tezinin teslim edilebilmesi ve tez
sınavına girilebilmesi için tez çalışmasından üretilmiş en az bir adet
ulusal veya uluslararası hakemli dergi yayınının kabul edilmiş veya
yayımlanmış olması gerekir. Doktora
diploması MADDE 59
– (1) Tez sınavında başarılı olan
öğrenci, tezin istenen sayıda nüshasını danışmanına teslim eder. Danışman
tezin yazım kurallarına uygunluğu yönünden yazılı olarak belirttiği görüşü
ile tezin nüshalarını anabilim dalı başkanlığı aracılığıyla enstitüye
gönderir. (2) Tez savunmasında başarılı olmak ve diğer
koşulları da sağlamak kaydıyla doktora tezinin ciltlenmiş en az üç
kopyasını tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde enstitüye
teslim eden ve tezi şekil yönünden uygun bulunan öğrenci, doktora diploması
almaya hak kazanır. Enstitü Yönetim Kurulu başvuru üzerine teslim süresini
en fazla bir ay daha uzatabilir. Bu koşulları yerine getirmeyen öğrenci,
koşulları yerine getirinceye kadar diplomasını alamaz, öğrencilik
haklarından yararlanamaz ve azami süresinin dolması halinde doktora
programı ile ilişiği kesilir. (3) Doktora diploması üzerinde enstitü anabilim
dalındaki programın YÖK tarafından onaylanmış adı bulunur. Öğrencinin
mezuniyet tarihi, tezin sınav jüri komisyonu tarafından imzalı nüshasının
teslim edildiği tarihtir. Diplomalar Müdür ile Rektör tarafından imzalanır.
(4) Enstitü tarafından tezin tesliminden itibaren
üç ay içinde doktora tezinin bir kopyası elektronik ortamda, bilimsel
araştırma ve faaliyetlerin hizmetine sunulmak üzere YÖK’e gönderilir. YEDİNCİ BÖLÜM Çeşitli ve Son Hükümler Kayıt
sildirme ve ilişik kesme MADDE 60
– (1) Üniversiteden ayrılmak
isteyen öğrenciler, ayrılış nedenini belirttikleri dilekçelerine Üniversitenin
Mali İşler Müdürlüğünden alacakları borcu yoktur belgesini ekleyerek
Enstitüye başvururlar. Enstitü Yönetim Kurulu kararıyla kayıt silinir. (2) Kendi isteğiyle kaydı silinen veya mezun olarak
Üniversiteden ayrılanların, diplomalarını ve dosyalarındaki kendilerine ait
belgeleri alabilmeleri için Senato tarafından belirlenen ilişik kesme
işlemlerini yapmaları şarttır. (3) Aşağıda belirtilen durumlarla karşılaşan
öğrencilerin Enstitü Yönetim Kurulu kararıyla Üniversite ile ilişikleri
kesilir: a) Öğrencinin, Yükseköğretim Kurumları Öğrenci
Disiplin Yönetmeliği hükümlerine göre üniversiteden çıkarma cezası almış
olması. b) Öğrencinin, ruhsal hastalıkları nedeniyle
öğrenimine devam edemeyeceğini sağlık raporu ile belgelemiş olması. Hüküm
bulunmayan haller MADDE 61
– (1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde; ilgili mevzuat hükümleri ile YÖK, Üniversitelerarası
Kurul, Üniversite Yönetim Kurulu ve Senato kararları uygulanır. Yürürlükten
kaldırılan yönetmelik MADDE 62
– (1) 24/1/2017
tarihli ve 29958 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Pîrî
Reis Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği yürürlükten
kaldırılmıştır. Geçiş
hükümleri GEÇİCİ
MADDE 1 – (1) 20/4/2016
tarihinden önce aynı anda birden fazla lisansüstü programa kayıtlı olan
öğrenciler hakkında 11 inci maddenin birinci fıkrasının (e) bendi
uygulanmaz. (2) 6/2/2013 tarihinden
önce tezsiz yüksek lisans programlarına kayıtlı olan veya mezun olan
öğrenciler doktora programına başvurabilir. Yürürlük MADDE 63
– (1) Bu Yönetmelik 2021-2022
eğitim-öğretim yılı başından geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe
girer. Yürütme MADDE 64
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Piri Reis Üniversitesi Rektörü yürütür. |
