ABONELERE ÖZEL İÇERİK

İçeriğin tamamını görüntülemek için abone olmanız / giriş yapmanız gerekmektedir.

T. C. MALİYE BAKANLIĞI Gelir İdaresi Başkanlığı   Sayı   : B.07.1.GİB.0.02.XXX/XXX-XXX/XXX                                      20.3.2009 Konu :   ……………………………………. GENEL MÜDÜRLÜĞÜNE   İlgi:     ……………….. tarihli ve ……………………… sayılı yazınız. İlgide kayıtlı yazınızda; 351 sayılı Kanunla kurulmuş tüzel kişiliği olan özel hukuk hükümlerine tabi bir kuruluş olup 5018 Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununa ekli II sayılı cetvelde özel bütçeli kuruluşlar arasında yer alan Kurumunuza bağlı öğrenci yurtlarının Emlak Vergisi Kanununun 4 üncü maddesi doğrultusunda emlak (bina) vergisinden muaf tutulduğu, ancak hizmet binalarının da emlak vergisinden muaf tutulup tutulmayacağı hususunda tereddüt edildiği belirtilerek, konu hakkındaki Başkanlık görüşümüzün bildirilmesi istenilmektedir. 1319 sayılı Emlak Vergisi Kanununun 4 üncü maddesinin (f) fıkrasında, kiraya verilmemek ve kazanç gayesi olmamak şartıyla işletilen öğrenci yurtlarının daimi olarak emlak (bina) vergisinden muaf olduğu hükme bağlanmıştır. Bu hükme göre Kurumunuza ait öğrenci yurtlarının emlak (bina) vergisinden daimi olarak muaf tutulması mümkün bulunmaktadır. 351 sayılı Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Kanununun “Mali muaflıklar” başlıklı 39 uncu maddesinde, “Kurumun gayrimenkul malları, arazi ve bina vergileriyle bina vergisine bağlı iktisadi buhran ve müdafaa vergilerinden ve Kuruma yapılacak her türlü bağış ve vasiyetler ve bu tasarruflara ilişkin işlemler, vergi, resim ve harçlardan ve Kuruma parasız olarak tahsis, temlik ve tescil edilen bütün gayrimenkullerin ferağ ve intikal muameleleriyle bu muamelelerle ilgili olarak düzenlenecek kağıtlar her türlü resim ve harçtan muaftır.” hükmü yer almaktadır. 1319 sayılı Kanunun 4 ve 14 üncü maddelerinin (a) fıkralarında, katma bütçeli idarelere, il özel idarelerine, belediyelere, köy tüzel kişiliğine, kanunla kurulan üniversitelere ve Devlete ait bina ve arazinin daimi olarak emlak (bina ve arazi)... ...... ...... ...... / ...... ......