Taşınır Mal Yönetiminde Mevzuata Uygun Olmayan Hususların Bulunması (Sayıştay)

Ankara Ayaş Belediyesi 2018 yılı Sayıştay Denetim Raporu

 

Belediyede taşınırların etkili, ekonomik ve verimli kullanımını sağlayacak yönetim sisteminin kurulamadığı ve taşınır işlemlerinin mevzuata uygun bir şekilde yürütülemediği, bu nedenle de taşınırların takibinin zorlaştığı ve sorumluluk mekanizmalarının zayıflatıldığı görülmüştür.
Kamu kaynakları arasında sayılan taşınırların, gerek hesap verme sorumluluğu kapsamında gerekse de 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nun […]

Taşınır Mevcudunun ve İşlemlerinin Muhasebe Sisteminden Tam Olarak Takip Edilememesi (Sayıştay)

Ankara Ayaş Belediyesi 2018 yılı Sayıştay Denetim Raporu

 

Taşınır işlemlerinin mevzuatın öngördüğü şekilde tesis edilmemesi ve muhasebeleştirilmemesi nedeniyle taşınırların muhasebe sisteminden takip edilemediği ve mali tabloların söz konusu varlıklara ilişkin tam ve güvenilir bilgi sunmadığı görülmüştür.
Taşınırların mali tablolarda tam ve doğru bir şekilde raporlanması, envanter ve diğer işlemlerin sağlıklı bir şekilde yapılarak taşınır ve muhasebe kayıtlarına […]

Harcama Birimi Taşınır Mal Yönetim Hesabı Cetveli Tutarları ile Mali Tablolardaki Tutarların Uyuşmaması (Sayıştay)

 Ankara Akyurt Belediyesi 2018 yılı Sayıştay Denetim Raporu

 

Harcama birimi taşınır mal yönetim hesabı cetvelindeki geçen yıldan devreden, yıl içinde giren, yıl içinde çıkan ve gelecek yıla devreden tutarlar ile taşınır hesaplarının kesin mizandaki tutarları karşılaştırıldığında harcama birimi taşınır mal yönetim hesabı cetveli ile mali tablolar arasında uyumsuzluk olduğu görülmüştür.
18.01.2007 tarihli ve 26407 sayılı Resmi […]

İdare Tarafından Yılsonu Ambar Sayımlarının Yapılmaması ve İlk Madde Malzeme Hesabından Yapılan Çıkış İşlemlerinin Gerçek Durumu Yansıtmaması (Sayıştay)

 2019 yılı Sayıştay Denetim Raporları

İdare tarafından yılsonu ambar sayımlarının yapılmaması nedeniyle 150-İlk Madde ve Malzeme Hesabında kayıtlı olup tüketilmiş olan mal ve malzemeler gerçek durumu yansıtacak biçimde giderleştirilmemiş, bu nedenle mali tablolarda söz konusu hesabın olması gerekenden daha fazla görünmesine sebebiyet verilmiştir.
Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği’nin 114’üncü maddesinin (4) numaralı fıkrası ile paralel olarak […]

Taşınır Mal Yönetimi Kayıt ve Belge Düzeni, Yönetim Süreçleri ve Yetki ve Sorumlulukların İzlenmesinde Kontrol Eksiklerinin Bulunması (Sayıştay)

 2019 yılı Sayıştay Denetim Raporları

İdare tarafından taşınırların etkili, ekonomik ve verimli kullanımını sağlayacak bir kontrol ortamı geliştirilemediği ve taşınır işlemlerinin taşınırların ve taşınırlara ilişkin sorumlulukların izlenebilmesini sağlamak üzere mevzuata uygun bir şekilde yürütülemediği görülmüştür.
Kamu kaynakları arasında sayılan taşınırların, gerek hesap verme sorumluluğu kapsamında gerekse 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nun 48’inci maddesinde yer […]

İdare Adına Tescilli Araçların Mevcutlar İçinde Bulunmaması (Sayıştay)

 2019 yılı Sayıştay Denetim Raporları

İdare adına tescilli araçlardan 4 adedinin mevcutlar içinde ve envanter kayıtlarında bulunmadığı tespit edilmiştir.
Taşınır Mal Yönetmeliği’nin; 

5’inci maddesinde; harcama yetkililerinin taşınırların etkili, ekonomik, verimli ve hukuka uygun olarak edinilmesinden, kullanılmasından, kontrolünden, kayıtlarının bu

Yönetmelik’te belirtilen esas ve usullere göre saydam ve erişilebilir şekilde tutulmasını sağlamaktan sorumlu olduğu,

6’ncı maddesinde, taşınır kayıt yetkililerinin görev ve […]

Taşınırların Kayda Alınması, Kontrolü, Planlanması ve Kişilere Teslim Edilmesi İşlemlerinin Mevzuatın Öngördüğü Usulde Yürütülmemesi (Sayıştay)

 2019 yılı Sayıştay Denetim Raporları

Belediye taşınır işlemlerinde yapılan incelemelerde aşağıda belirtilen hususlar tespit edilmiştir:
a)-Personelinin kullanımında olan dayanıklı taşınırların Taşınır Teslim Belgesinde
yer almadığı veya kayıtlı olmadığı görülmüştür.
Taşınır Mal Yönetmeliği’nin “Taşınırların kaydı” başlıklı 12’nci maddesinin 1’inci fıkrasında: “Kamu idarelerince bütün taşınırların ve bunlara ilişkin işlemlerin kayıt altına alınması esastır. Taşınır kayıtları, harcama birimleri itibarıyla yönetim hesabı verilmesine […]

Taşınır Yönetim Hesabı ve Taşınır Kesin Hesabının Düzenlenmesi İşlemi (Sayıştay)

 Ağrı Belediyesi 2014 yılı Sayıştay Denetim Raporu

 

5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununun 44 üncü maddesine dayanılarak hazırlanan, 18/1/2007 tarih ve 26407 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Taşınır Mal Yönetmeliğinin “Taşınır yönetim hesabı” başlıklı 34’üncü maddesinde taşınır yönetim hesabının, taşınır kayıt ve kontrol yetkilisi tarafından harcama birimleri itibarıyla hazırlanacağı, Taşınır yönetim hesabında; önceki […]

Yıl Sonu Yapılacak Taşınır Sayımının Nasıl Olması Gerektiğine İlişkin (Sayıştay)

 2019 yılı Sayıştay Denetim Raporları

Sayım tutanakları ile taşınır sayım ve döküm cetvellerinin incelenmesi sonucunda yıl sonunda yapılması gereken taşınır sayımının bazı birimlerde tam olarak yerine getirilmediği tespit edilmiştir.
Taşınır Mal Yönetmeliği’nin “Sayım ve sayım sonrası yapılacak işlemler” başlıklı
32’nci maddesinde sayımın ne zaman ve ne şekilde yapılacağı ile düzenlenecek belgeler belirtilmektedir.
Buna göre, yıl sonlarında taşınır sayımları tam […]

Satın Alınan Taşınırların Kayıtlarının Usulüne Uygun Yapılmaması (Sayıştay)

 2019 yılı Sayıştay Denetim Raporları

İdarenin farklı birimleri tarafından alımı yapılan taşınırlardan bazılarının kayıtlarının 5018 sayılı Kanun’un 44’üncü maddesi uyarınca çıkarılan Taşınır Mal Yönetmeliği ile Hazine ve Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğü tarafından 18.05.2018 tarihinde çıkarılan taşınır kod listesine uygun olmadığı görülmüştür.
Taşınır kayıtlarında, Taşınır Mal Yönetmeliği’nde ayrıntılı olarak belirtildiği üzere taşınırın alınmasında kullanılan adet, kg, litre, […]

İdare Adına Tescilli Araçların Mevcutlar İçinde Bulunmaması (Sayıştay)

2019 yılı Sayıştay Denetim Raporları

İdare adına tescilli araçlardan 4 adedinin mevcutlar içinde ve envanter kayıtlarında bulunmadığı tespit edilmiştir.
Taşınır Mal Yönetmeliği’nin; 

5’inci maddesinde; harcama yetkililerinin taşınırların etkili, ekonomik, verimli ve hukuka uygun olarak edinilmesinden, kullanılmasından, kontrolünden, kayıtlarının bu

Yönetmelik’te belirtilen esas ve usullere göre saydam ve erişilebilir şekilde tutulmasını sağlamaktan sorumlu olduğu,

6’ncı maddesinde, taşınır kayıt yetkililerinin görev ve […]

Belediye Adına Tescil Edilmiş Taşıtlar ile Belediyenin Envanter Kayıtlarında Yer Alan Taşıtlar Arasında Uyumsuzluk Olması (Sayıştay)

 2019 yılı Sayıştay Denetim Raporları

Eskişehir Emniyet Müdürlüğü Trafik Denetleme Şube Müdürlüğünden alınan Kurum adına tescil edilmiş taşıtların listesi ile Kurumun taşıtlarına ilişkin envanter kayıtlarının karşılaştırılması sonucunda; 96 adet taşıtın belediye adına tescilli olmasına rağmen Kurumun kayıtlarında bulunmadığı, 4 adet taşıtın ise Kurumun envanter kayıtlarında yer almasına rağmen Eskişehir Büyükşehir Belediyesi adına tescil edilmiş taşıtlar listesinde […]

Kayıp-Çalınma Suretiyle Elden Çıkan Taşınırların Envanterden Düşülmemesi (Sayıştay)

 2019 yılı Sayıştay Denetim Raporları

İdare birimlerinde muhtelif tarihlerde üçüncü kişiler tarafından işlenen hırsızlık suçu kapsamında çalınan taşınırlar ile kayıp taşınırlar giderleştirilmemiş, bunun yerine 294-Elden Çıkarılacak Stoklar ve Maddi Duran Varlıklar Hesabına aktarılmış ve söz konusu olaylarda sorumluların kusurunun bulunup bulunmadığına yönelik olarak herhangi bir araştırma yapılmamıştır. 
Taşınır Mal Yönetmeliği’nin; “Kullanılmaz hale gelme, yok olma veya sayım […]

Taşınır Hesapları ile İlgili Yapılması Gereken İş ve İşlemlerin Neler Olduğu (Sayıştay)

 2019 yılı Sayıştay Denetim Raporları

Harcama yetkilileri, taşınır kontrol yetkilileri ve taşınır kayıt yetkilileri ile birlikte sorumlu bulundukları ambarlarda yapılan fiili ve fiziki denetimlerde, Taşınır Mal Yönetmeliği kapsamında yapılması gereken iş ve işlemlerin eksik yapıldığı veya hiç yapılmadığı tespit edilmiş ve yapılan tespitler tutanağa bağlanmıştır. 
Taşınır Mal Yönetmeliği kapsamında yapılan fiili ve fiziki denetimler sonucunda; 

Pek çok malzemenin […]

Belediyeye Ait Olup Elden Çıkarılan Hurda Araçların Envanter İşlemlerinin Tamamlanmaması (Sayıştay)

Konu: Elden Çıkarılan Hurda Araçların Kayıtlardan Çıkarılmamasına ilişkin

Adana Yüreğir Belediyesi 2014 yılı Sayıştay Denetim Raporu

 
 Yapılan incelemelerde; Makine ve Kimya Endüstrisi Kurumuna teslim edilen hurda taşıtların muhasebe kayıtlarından çıkarılmadığı tespit edilmiştir.
 idareye ait olan ve ekonomik ömrünü doldurduğu tespit edilerek mevzuatta öngörülen işlemleri tamamlandıktan sonra Makine ve Kimya Endüstrisi Kurumuna tutanak ile teslim edilen taşıtların 2014 yılı […]