XXXX yılı Sayıştay Denetim Raporları Kurumun XXXX yılına ait muhasebe kayıtları ve mali tablolarının incelenmesi neticesinde, Belediyenin hibe olarak devraldığı şirkete ilişkin kayıtların mali tablolara yansıtılmadığı ve şirketin hisselerinin mali tablolarda XXX Mal ve Hizmet Üreten Kuruluşlara Yatırılan Sermayeler Hesabında izlenmediği görülmüştür. Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği’nin; XXX Mal ve Hizmet Üreten Kuruluşlara Yatırılan Sermayeler Hesabı’na ilişkin “Hesabın Niteliği” başlıklı XXX’inci maddesinde; bu hesabın, mal ve hizmet üreten kuruluşlara nakden veya ayni olarak verilen sermaye tutarları ve bu sermaye tutarlarının işletilmesinden doğan kar ve zararlar ile bütçeye iade olunan sermayelerin izlenmesi için kullanılacağı, “Hesaba İlişkin İşlemler” başlıklı X82’nci maddesinde; mal ve hizmet üreten kuruluşlara gerek nominal sermaye ve gerekse ayni sermaye transferi şeklindeki iştiraklerin gerçeğe uygun değerleri ile bu hesaba kaydedileceği, “Hesabın Niteliği” başlıklı 184’üncü maddesinde; Sermaye Taahhütleri Hesabının, mahalli idarelerin malî kuruluşlar, mal ve hizmet üreten kuruluşlar ve döner sermayeli kuruluşlarla ilgili sermaye taahhütlerinin izlenmesi için kullanılacağı, “Hesaba İlişkin İşlemler” başlıklı 185’nci maddesinde ise; sermaye taahhüt tutarlarının bu hesaba alacak, ilgili malî duran varlık hesabına borç kaydedileceği; yerine getirilen sermaye taahhüt tutarlarının bir taraftan bu hesaba borç, taahhüdün yerine getirilme şekline göre ilgili hesaplara alacak; diğer taraftan 830-Bütçe Giderleri Hesabına borç, 835-Gider Yansıtma Hesabına alacak kaydedileceği; Belirtilmiştir. Bir vatandaş tarafından kurulmuş olan Yıldırım Kültür İnşaat Gıda Turizm Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi’nin hisselerinin tamamı 11.10.2019 tarihinde Bursa Yıldırım Belediyesine hibe edilmiştir. Yıldırım Belediyesi meclisinin XXX/XXX esas 435 karar No.lu kararıyla bu hibe kabul edilmiştir. Şirketin sermayesi, beheri 1,00 Türk Lirası değerinde 100.000 paya ayrılmış toplam 100.000,00 TL değerindedir.... ...... ...... ...... / ...... ......