Taahhüt Hesaplarının Eksik Kullanılması (Sayıştay)

ÖZET: 2023 yılı sayıştay denetim raporlarında özel bütçeli idarenin taahhüt hesaplarındaki eksik kullanmaya yönelik bulgu tespit edilmiştir. Gider taahhüt hesabı düzenlemeleri gereği ihale yöntemleriyle ve/veya doğrudan temin ile işlemleri tamamlanarak sözleşmeye bağlanan mal ve hizmet alımları ile yapım işlerinin ilgili kayıtlarda sözleşme bedelleri üzerinden takip edilmesi ve girişilen gider taahhütlerine ait her türlü bilginin taahhüt […]

Taahhüt Hesaplarının Eksik Kullanılması (Sayıştay)

ÖZET: Bursa Eskişehir Bilecik Kalkınma Ajansı’nda yapılan denetim sonucunda ertesi malî yıl veya yıllara geçerli olmak üzere yapılan sözleşmelere dayanılarak girişilen gider taahhüt bedelinin Gider Taahhüt Hesaplarında izlenmediği görülmüştür. Kalkınma Ajansları Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinin 81’inci maddesinde Taahhüt hesaplarının kullanılması gerektiği belirtilmiştir. Bu maddenin 3’üncü fıkrasının (a) bendinde 920 Gider Taahhütleri Hesabının izlenmesi için kullanılacağı, […]

İdarece Yapılan Sözleşmelerde İlave Taahhütlerin Gider Taahhütleri Hesabında İzlenmemesi (Sayıştay)

ÖZET: İdarece yapılan sözleşmelerde ilave taahhütlerin gider taahhütleri hesabında izlenmemesi sonucunda 61.907.716,80 TL hatalı raporlama oluşmuştur. Merkezi Yönetim Muhasebe Yönetmeliği’nin 473’üncü maddesinde ertesi mali yıl veya yıllara geçerli olmak üzere yapılan sözleşmelere dayanılarak girişilen ilave taahhüt tutarlarının 920 Gider Taahhütleri Hesabında izlenmesi gerektiği hüküm altına alınmıştır. Yapılan incelemede, hizmet binası kiralama işine ilişkin sözleşme süresinin […]

Teminat Mektuplarının Tam Olarak Raporlanmaması ve Mali Tablolardaki Teminat Mektubu Mevcudunun Tutanaklarla Teyit Edilememesi (Sayıştay)

ÖZET: Teminat mektupları sayım tutanakları ile 31.12.2022 tarihli bilanço tutarı teyit edilememektedir. Tarım ve Orman Bakanlığı 1010 adet muhasebe birimi eliyle mali işlemlerini muhasebeleştirmekte olup, 910 Teminat Mektupları Hesabında izlenen 848.186.052,69 TL tutarın teyidi amacıyla düzenlenmesi gereken teminat mektubu sayım tutanaklarının ilgili muhasebe birimlerince düzenlenmediği anlaşıldığından, teminat mektupları mevcudunun tutanaklarla teyidi yapılamamıştır. Bu sebeple, teminat […]

Alınan Teminatlardan Süresi Dolanlar Hakkında Gerekli İşlemlerin Yapılmaması (Sayıştay)

ÖZET: Bakanlığa bağlı döner sermayeli işletmelerde muhasebe kayıtlarında bulunan ve süresi geçmiş teminat mektupları için gerekli işlemlerin yürütülmesi gerektiği, bu takibin ardından bankasına iade edilmesi gereken kesin teminat mektuplarının hükümsüz kalacağı ve idarece yapılacak yazılı uyarısına rağmen talep edilmemesi nedeniyle hükümsüz kalacağının hüküm altına alınmıştır. Döner Sermayeli İşletmeler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği’nde hesap grubunun teminat […]

Teminat Mektuplarının Muhasebe Kayıtlarının Yapılmaması (Sayıştay)

ÖZET: Bakanlık tarafından gerçekleştirilen mal ve hizmet alım ihaleleri kapsamında firmalardan alınan teminat mektuplarının asıllarının ihale dosyalarında muhafaza edildiği ve Saymanlığa gönderilmemesi nedeniyle hesaplara kaydedilmediği anlaşılmıştır. Merkezî Yönetim Muhasebe Yönetmeliği’nin 457, 458 ve 459’uncu maddeleri Alınan Teminat Mektupları Hesabı’nın niteliği, işleyişi ve hesapla ilgili işlemleri açıklamaktadır.
Kamu İhale Kanunu uyarınca alınan teminat mektuplarının İdare tarafından yazı […]

Gider Taahhüt Hesaplarının Kullanılmaması (Sayıştay)

ÖZET: Sayıştay Denetim Raporu’ndan elde edilen bulgu, Döner Sermaye İşletmesi tarafından 2022 yılına ilişkin sözleşmelere dayalı olarak yapılan taahhütler ve bunlara ilişkin ödemelerin muhasebe kayıtlarında izlenmediği belirtilmektedir. Muhasebat Genel Müdürlüğü’ne ait Tebliğ’e göre, böyle taahhütler için 980 Gider Taahhütleri Hesabı ve 981 Gider Taahhütleri Alacaklı Hesabının kullanılması gerekmektedir.
Bu hususa ilişkin olarak Döner Sermaye İşletmesi Muhasebe […]

Taahhüt Hesaplarının Kullanılmaması (Sayıştay)

ÖZET: Özel bütçeli idarenin 2022 yılı için geçerli sözleşmeler ile ertesi malî yıl ya da yıllara geçerli olmak üzere yapılan sözleşmelere dayanılarak girişilen gider taahhütleri bedelleri ve sözleşme yapılarak kiralanan hizmet binası kiralama giderleri Gider Taahhüt Hesaplarında izlenmediği görülmüştür. Bu durum, Merkezi Yönetim Muhasebe Yönetmeliğinin Taahhüt Hesaplarının düzenlendiği 471-476’ncı maddelerinde yapılan düzenlemeye aykırıdır. Sözleşmeye bağlanmak […]

Gider Taahhütleri Hesabının Kullanılmaması (Sayıştay)

ÖZET: Sayıştay Denetim Raporları’ndan elde edilen bulgu, kamu idaresinin mali tablolarda 920 Gider Taahhütleri Hesabı ve 921 Gider Taahhütleri Karşılığı Hesabının yer almamasıdır. Central Yönetim Muhasebe Yönetmeliği’nin “Hesap grubuna ilişkin işlemler” başlıklı 472’nci maddesi, girişilen gider taahhütlerinin ve bunlara yapılan ilavelerin kaydedilmesinde zorunluluk getirir. İdarenin farklı yüklenicilerle imzalamış olduğu gider taahhütleri bu hesaplarda muhasebeleştirilmelidir. İdarenin […]

Taahhüt Hesaplarının Kullanılmaması (Sayıştay)

ÖZET: 2022 yılı Sayıştay Denetim Raporu, özel bütçeli idarenin 920 Gider Taahhütleri Hesabı ve 921 Gider Taahhütleri Karşılığı Hesabının kullanılması hususunda yapılan incelemesinde, birçok işyurdu müdürlüğünde girişilen taahhütler ile bunlardan yerine getirilen veya feshedilenler için bu hesapların kullanmadığını göstermiştir. Merkezi Yönetim Muhasebe Yönetmeliği’nin 471’inci maddesine göre, bu hesaplar yılı için geçerli sözleşmeler ve ertesi malî […]

Taahhüt Hesaplarının Kullanılmaması (Sayıştay)

ÖZET: Belediye’nin taahhüt hesabının kullanılmaması ve mal, hizmet alımı ve yapım işleri için yapılan sözleşmelere dayanılarak girişilen gider taahhütlerinin izlenmemesi nedeniyle Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği’nde belirtilen düzenlemelere uyulmadığı tespit edilmiştir. Belediye’nin 2022 yılı sonu itibarıyla yılı için geçerli olan taahhütleri ile ertesi mali yıl veya yıllara geçerli olan taahhütlerinin izlenmediği belirlenmiştir. Bu durum, […]

Taahhüt Hesaplarının Kullanılmaması (Sayıştay)

ÖZET: 2022 yılı içerisinde geçerli olan sözleşmelere dayalı olarak gerçekleştirilen taahhütlerde 920-Gider Taahhütleri Hesabı ile 921- Gider Taahhütleri Karşılığı Hesabının kullanılmadığı tespit edilmiştir. Bu hususlar, Genel Yönetim Muhasebe Yönetmeliği’nin “Taahhütlerin kaydı” başlıklı 40’ıncı maddesinde yer almaktadır. Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği’nin 449’uncu maddesinin üçüncü fıkrası da, sözleşmeler için taahhüt kartının oluşturulmasını gerektirmektedir.
Denetimlerde, ASKİ Genel […]

Taahhüt Hesaplarının Kullanılmaması (Sayıştay)

ÖZET: Bülgu konusu; kamu idaresinin taahhüt hesaplarını kullanmamasıdır. Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği’nin 920 Gider Taahhütleri Hesabı ile ilgili hükümlere göre, yılı için geçerli sözleşmeler ile ertesi mali yıl veya yıllara geçerli olmak üzere yapılan sözleşmelere dayanılarak girişilen gider taahhütlerinin, mevzuatı gereğince bu tutarlara ilave edilen taahhütler ile bunlardan yerine getirilenlerin izlenmesi için kullanılan […]

Gider Taahhütleri Hesabının Kullanılmaması (Sayıştay)

ÖZET: Fethiye Belediyesi’nin 2022 yılı muhasebe kayıtları incelenmiştir. İdarenin ertesi mali yıl veya yıllara geçerli olmak üzere yapılan sözleşmelere dayanılarak girişilen ve mevzuatı gereğince bunlara ilave edilen taahhüt tutarlarını nazım hesaplarda takip etmediği tespit edilmiştir. Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği’nin 450’inci maddesine göre, yılı için geçerli sözleşmeler ile ertesi mali yıl veya yıllara geçerli […]

Taahhüt Hesaplarının Kullanılmaması (Sayıştay)

ÖZET: Sayıştay denetim raporuna göre, büyükşehir ilçe belediyelerinde ihale işlemlerinin tamamlandıktan sonra girişilen taahhüt tutarlarının 920 Gider Taahhütleri Hesabı ve 921 Gider Taahhütleri Karşılığı Hesabına kaydedilmesi gerekmekteydi. İnceleme sonuçlarına göre, Belediyenin yılı için geçerli olan taahhütleri ile ertesi mali yıl veya yıllara geçerli olan taahhütlerinin toplamı 5.322.000,00 TL olarak belirlenmiştir. Ancak bu tutarın Gider Taahhütleri […]