XXXX yılı Sayıştay Denetim Raporları Geçici kabul noksanlarının XXX Emanetler Hesabına Kaydedilmediği anlaşılmıştır. Yapım İşlerine Ait Tip Sözleşmenin XX uncu maddesinde: Anahtar teslimi götürü bedel sözleşmelerde; geçici kabul noksanları için düzenlenen her hak edişte, yapılan iş tutarının % X üne karşılık gelen kısmının tutulacağı ve bu tutarın, geçici kabul noksanı bulunmayan işlerde geçici kabul onay tarihinden sonra, geçici kabul noksanı bulunan işlerde ise bu eksikliklerin tamamlanmasını müteakip, geçici kabul onay tarihinden sonra yükleniciye ödeneceği, Birim Fiyat Sözleşmelerde ise; düzenlenen hak edişlerde, tamamlanmış ancak kesin hesabı İdareye verilmemiş imalatlara ait tutarların % X inin tutulacağı ve kesin hesaplar İdare tarafından onaylanmadıkça bu tutarların ödenemeyeceği, Belirtilmektedir. Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinin XXX ve XXX uncu maddelerine göre, emanet olarak nakden veya mahsuben tahsil edilen tutarların X33 Emanetler Hesabına kaydedilip izlenmesi gerekmektedir. Bu düzenlemelere göre, anahtar teslim götürü bedel yapım işlerinin hak edişlerinde % 3, birim fiyat yapım işlerinin hak edişlerinde ise % 5 oranında geçici kabul noksanları kesintisinin yapılması ve 333 Emanetler Hesabına kaydedilmesi gerekirdi. 2013 yılında hesaplanıp söz konusu hesapta izlenmesi gereken tutar 746.198,30 TL dır. Hatalı uygulama sonucunda, 333 Emanetler Hesabı mali rapor ve tablolarda 746.198,30 TL eksik değerle yer almıştır. Kamu idaresi cevabında: Belediyece ihalesi yapılan yapım işlerinde, geçici kabul noksanlıkları kesintilerinin Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Usulü Yönetmeliğinin 227 ve 229. maddelerinde ihaleye ilişkin bir açıklama olmadığından 225. maddesine göre 330 Alınan Depozito ve Teminatlar hesabında takip edildiği belirtilmektedir. Sonuç olarak: Yapım işlerindeki geçici kabul noksanlarının 330 Alınan Depozito ve Teminatlar Hesabında mı yoksa 333 Emanetler... ...... ...... ...... / ...... ......