ABONELERE ÖZEL İÇERİK

İçeriğin tamamını görüntülemek için abone olmanız / giriş yapmanız gerekmektedir.

 XXXX yılı Sayıştay Denetim Raporları Belediyeden farklı kurumlardan işyeri açma ve çalışma ruhsatı alan özel okullar, dil kursları, sürücü kursları, özel öğrenci yurtları, etüt merkezleri, özel hastaneler, eczaneler, gözlükçüler, doktorlar ve diş hekimleri, mimar ve mühendisler, mali müşavirler, avukatlar vb. iş kollarının bazılarına çevre temizlik vergisinin tahakkuk ettirilmediği görülmüştür. Yukarıda sayılan işkolları için işyeri açma ve çalışma ruhsatları ilgisine göre, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, İlçe Sağlık Müdürlüğü, Mimarlar ve Mühendisler Odası, Muhasebeci ve Mali Müşavirler Odası ve Adana Barosundan verilmektedir.  Dolayısıyla bu işkollarındaki işyerleri, Belediyeden işyeri açma ve çalışma ruhsatını almaktan muaf tutulmuşlardır. Ancak bu durum Belediye açısından mükelleflerini tespit etme ve vergi toplama gibi hususlarda ciddi zorluklar oluşturmaktadır.   XXXX sayılı Belediye Gelirleri Kanunu’nun Mükerrer XX’üncü maddesinde; “Belediye sınırları ve mücavir alanlar içinde bulunan ve belediyelerin çevre temizlik hizmetlerinden yararlanan konut, iş yeri ve diğer şekillerde kullanılan binalar çevre temizlik vergisine tabidir. Verginin mükellefi, binaları kullananlardır. Mükellefiyet binanın kullanımı ile başlar.” denilmektedir.  Yapılan incelemeler esnasında Adana Vergi Dairesi Başkanlığı ile görüşülerek işyeri açma ve çalışma ruhsatı almaktan muaf işyerlerinin listesi istenmiş, söz konusu işyerlerinin sayısının XXXX olduğu belirlenmiş ve bu liste üzerinden yapılan yoklama çalışması sonucu X sürücü kursu, XX özel yurt, X özel hastane, 15 özel etüt merkezi, 11 özel okul, 10 özel okul kantini, 4 özel dil kursu, 19 mimar-mühendis bürosu, 96 eczane, 81 doktor ve diş hekimi muayenehanesi, 151 mali müşavir ve 376 avukat bürosu olmak üzere toplam 784 yeni çevre temizlik vergisi mükellefi tespit edilmiştir.  Çevre temizlik vergisi özelinde Belediyece yapılan yoklama sonuçları, işyeri açma ve... ...... ...... ...... / ...... ......