ABONELERE ÖZEL İÇERİK

İçeriğin tamamını görüntülemek için abone olmanız / giriş yapmanız gerekmektedir.

 XXXX yılı Sayıştay Denetim Raporları Destek Hizmetleri Müdürlüğü Beton Parke Taşı ve Bordür Üretim Tesislerinde ve Asfalt Üretim Tesislerinde üretim yapmak için satın alınan ve üretilen malzemelerin, bu malzemelerden Belediyenin ihtiyacında kullanılan ve satışı yapılanların stok hesaplarında gösterilmediği ve taşınır işlem fişlerinin düzenlenmediği tespit edilmiştir.  Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği’nin XXX’ncı maddesinde “XXX İlk Madde ve Malzeme Hesabı” düzenlenmiş olup; satın alınan veya üretilen ilk madde ve malzemeler bir taraftan maliyet bedelleri ile bu hesaba borç, XXX Verilen Çekler ve Gönderme Emirleri Hesabı veya ilgili diğer hesaplara alacak; diğer taraftan XXX Bütçe Giderleri Hesabına borç, XX5 Gider Yansıtma Hesabına alacak kaydedileceği, tüketilmek amacıyla kamu idaresinin ilgili birimlerine verilen veya kullanılan ilk madde ve malzemeler bu hesaba alacak, 630 Giderler hesabına borç kaydedileceği, belirtilmektedir. Taşınır Mal Yönetmeliği’nin 12’nci maddesinde de kamu idarelerince bütün taşınırların ve bunlara ilişkin işlemlerin kayıt altına alınmasının gerektiği belirtilerek 13’üncü maddesinde taşınırların Belediyenin stoklarına giriş ve çıkış işlemlerinin taşınır işlem fişine dayanılarak yapılacağı düzenlenmiştir. Bolu Belediyesi Destek Hizmetleri Müdürlüğü Beton Parke Taşı ve Bordür Üretim Tesislerinde parke taşı ve bordür taşı, Asfalt Üretim Tesislerinde de agrega malzemenin üretimi ve satışı yapılmaktadır. Belediyenin 2019 yılı sonunda üretimi tamamlanıp satışa hazır 86900 ton agrega, 39051 metrekare kilit parke taşı, 4491 adet su oluğu, 2557 adet ankara bordür taşı ve 37374 adet bahçe bordürü olduğu ve bunlar için taşınır işlem fişi düzenlenmediği gibi 15 Stok Hesaplarında bulunmadığı görülmüştür. Ancak Belediye tesislerinde üretilen ve satışı yapılan malzemeler için sadece 150 İlk Madde ve Malzeme Hesabının kullanılması yeterli değildir. Yukarıda belirtilen... ...... ...... ...... / ...... ......