XXXX yılı Sayıştay Denetim Raporları XXXX sayılı İmar Kanunun “İmar programları, kamulaştırma ve kısıtlılık hali” başlıklı XX’uncu maddesinin X’inci fıkrasında: “Belediyeler; imar planlarının yürürlüğe girmesinden en geç X ay içinde, bu planı tatbik etmek üzere X yıllık imar programlarını hazırlarlar. Beş yıllık imar programlarının görüşülmesi sırasında ilgili yatırımcı kamu kuruluşlarının temsilcileri görüşleri esas alınmak üzere Meclis toplantısına katılır. Bu programlar, belediye meclisinde kabul edildikten sonra kesinleşir. Bu program içinde bulunan kamu kuruluşlarına tahsis edilen alanlar, ilgili kamu kuruluşlarına bildirilir. Beş yıllık imar programları sınırları içinde kalan alanlardaki kamu hizmet tesislerine tahsis edilmiş olan yerleri ilgili kamu kuruluşları, bu program süresi içinde kamulaştırırlar. Bu amaçla gerekli ödenek, kamu kuruluşlarının yıllık bütçelerine konulur.” Hükmü yer almaktadır. Yargıtay Hukuk Genel Kurulunun XX.XX.X010 gün XXX/XXX-662 e. XXX/XXX sayılı kararında: “İmar planı uyarınca kamulaştırma yapması gereken idarenin pasif ve suskun kalması ve işlem tesis etmemesi suretiyle taşınmaza müdahale ettiği, bu haliyle idarenin eyleminin mülkiyet hakkının özüne dokunan ve onu ortadan kaldıran bir niteliğe sahip bulunan kamulaştırmasız el koyma olgusunun varlığı için yeterli bulunduğu” Belirtilmiştir. Yargıtay 5. Hukuk Dairesinin istikrar kazanmış 16.03.2011 gün XXX/XXX e. XXX/XXX sayılı kararında: “3194 sayılı İmar Kanunun 10’uncu maddesinin amir hükmü uyarınca, imar planının yürürlüğe girmesinden itibaren 3 ay içerisinde planı tatbik etmek üzere 5 yıllık imar programının hazırlanması gerektiğinden, bu programın hazırlanıp hazırlanmadığı ve lehine tahsis yapılan idarenin görüşünün alınıp alınmadığı araştırılarak, alınmış ise lehine tahsis yapılan idarenin, aksi takdirde ilgili belediye başkanlığının XXX/XXX ölçekli uygulama imar planının kesinleştiği tarihten itibaren 5 yıl içinde ayrılma amacına uygun olarak kamulaştırma görevini... ...... ...... ...... / ...... ......