Konu: XXX Vadesi Geçmiş Ertelenmiş veya Taksitlendirilmiş Vergi ve Diğer Yükümlülükler Hesabındaki tutarların güncellenmemesine ilişkin Nevşehir Belediyesi XXXX yılı Sayıştay Denetim Raporu XXX Vadesi Geçmiş Ertelenmiş veya Taksitlendirilmiş Vergi ve Diğer Yükümlülükler Hesabı kayıtlı tutar ile SGK İl Müdürlüğü kayıtları birbiri ile örtüşmemektedir. Nevşehir Belediyesi mizanında kayıtlı tutar XX.XXX.XXX,21 TL iken, SGK dan alınan dökümlerde 31.12.2013 tarihi itibariyle 12.806.121,43 TL asıl, 2.888.380,63 TL gecikme zammı olmak üzere toplam borcun 15.694.502,06 TL olduğu görülmüştür. 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nun “Kayıt zamanı” başlıklı 50 inci maddesinde: “Bir ekonomik değer yaratıldığında, başka bir şekle dönüştürüldüğünde, mübadeleye konu edildiğinde, el değiştirdiğinde veya yok olduğunda muhasebeleştirilir. Bütün malî işlemlerin muhasebeleştirilmesi ve her muhasebe kaydının belgeye dayanması şarttır.” Hükmü yer almaktadır. Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinin 245 ve 246 ıncı maddelerine göre, Kurumun, Sosyal Güvenlik Kurumuna olan borcunun 368 Vadesi Geçmiş Ertelenmiş veya Taksitlendirilmiş Vergi ve Diğer Yükümlülükler Hesabına kayıt edilmesi gerekmektedir. Yukarıdaki hükümler gereği Kurumun Sosyal Güvenlik Kurumuna olan borcu ilgili Kurumun kayıtları ile mutabakat sağlanarak kayıtlara alınması gerekmektedir. Bu düzenleme ve hükümlere göre; Kurumun, Sosyal Güvenlik Kurumuna olan borcu mali tablolara tam olarak alınmadığı için, 368 Vadesi Geçmiş Ertelenmiş veya Taksitlendirilmiş Vergi ve Diğer Yükümlülükler Hesabının 4.515.900,85 TL eksik gösterilmesine neden olmaktadır. Kamu idaresi cevabında: Belediyemiz mizanında Sosyal Güvenlik Kurumuna olan borçlarımız 361 Ödenecek Sosyal Güvenlik Kesintileri ve 368 Vadesi Geçmiş Ertelenmiş Veya Taksitlendirilmiş Vergi ve Diğer Yükümlülükler Hesabının 02 ayrıntı kodunda takip edilmektedir. 11.178.601,21 liralık tutar Belediyemiz SGK Borcu değil, 368-02 Sosyal Güvenlik Kesintileri Hesabının alacak tutarıdır. Belediyemiz SGK... ...... ...... ...... / ...... ......